Side 7 af 13 FørsteFørste ... 45678910 ... SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 185

Emner: Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,533

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II

    Jeg mener bare at man med sådanne indkøb har muligheden for VIRKELIG at ramme plet. Dert har man ikke med køb som Mos, Diouf og Grindheim, der allerede har fået deres gennembrud i Skandinavien. Og selvfølgelig skal holdet da ikke bygges op omkring lottokuponer, det ville være vanvid, jeg kunne bare godt ønske mig at man tog chancen lidt oftere end tilfældet er nu.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #92
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg mener bare at man med sådanne indkøb har muligheden for VIRKELIG at ramme plet. Dert har man ikke med køb som Mos, Diouf og Grindheim, der allerede har fået deres gennembrud i Skandinavien. Og selvfølgelig skal holdet da ikke bygges op omkring lottokuponer, det ville være vanvid, jeg kunne bare godt ønske mig at man tog chancen lidt oftere end tilfældet er nu.
    Synes nu nok der er taget rigeligt med chancer de sidste par år. Så kan virkelig ikke se hvorfor der skulle tages endnu flere chancer. Det klogeste er vel, netop med tanke på Diouf, Mos og Grindheim, at gøre det velovervejet.

    Man tager en chance hver gang man køber en spiller, der er ikke nogen garanti for at han kan omstille sig. Men ved at scoute ordentligt og gøre det velovervejet, kan man mindske antallet af fejlkøb. Kan virkelig ikke se hvorfor vi skal tage flere chancer end der er taget.

  4. #93
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Claus1985 Se meddelelser
    Synes nu nok der er taget rigeligt med chancer de sidste par år. Så kan virkelig ikke se hvorfor der skulle tages endnu flere chancer. Det klogeste er vel, netop med tanke på Diouf, Mos og Grindheim, at gøre det velovervejet.

    Man tager en chance hver gang man køber en spiller, der er ikke nogen garanti for at han kan omstille sig. Men ved at scoute ordentligt og gøre det velovervejet, kan man mindske antallet af fejlkøb. Kan virkelig ikke se hvorfor vi skal tage flere chancer end der er taget.
    Hvis du mener, at man "tager chancen" når man køber etablerede top og sub-top spillere fra hhv. Norge og Holland, så synes jeg nok lige du strækker begrebet lidt rigeligt. Jeg mener ikke disse tre indkøb er eksempler på at tage chancen, men derimod på udtalt dårlig scouting. Det viser selvfølgelig, at der er en risiko ved alle indkøb, men det er ingen heller i tvivl om.

    Jeg kunne personligt godt tænke mig, at vi altid havde et par unge sydamerikanere med potentiale i truppen.

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #94
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Emilo Se meddelelser
    Hvis du mener, at man "tager chancen" når man køber etablerede top og sub-top spillere fra hhv. Norge og Holland, så synes jeg nok lige du strækker begrebet lidt rigeligt. Jeg mener ikke disse tre indkøb er eksempler på at tage chancen, men derimod på udtalt dårlig scouting. Det viser selvfølgelig, at der er en risiko ved alle indkøb, men det er ingen heller i tvivl om.

    Jeg kunne personligt godt tænke mig, at vi altid havde et par unge sydamerikanere med potentiale i truppen.
    Det kommer selvfølgelig an på hvad man ligger i betydningen af at tage en chance. Men, Mos, var i hvert fald en chance. Han havde en god sæson hos Tromsø, og selv David Nielsen kaldte ham en lottokupon. Og jo, jeg mener at man tager en chance hver gang man køber en spiller. Selvom der ligger god scouting bag, så tager man altid en chance, da det ikke er sikkert at spilleren kan tilpasse sig. Så jo du tager altid en chance (selvom jeg nok strækker begrebet lige lovlig meget :-P).

    Og ja jeg mener at vi har taget rigeligt med chancer. Mos, Søren F, tidligere har der jo også været Pascal Simpson, Petterson, Saarinen og jeg kan blive ved (Ja jeg ved godt det ikke var CV der købte dem). Men skide være med det, min pointe var bare, at vi har ikke råd til på nuværende tidspunkt, at købe udviklingsspillere. Der skal hentes spillere der kan gå direkte ind i startopstillingen, og derfor skal der ikke tages flere chancer.

    Kæmpe skulderklap til FCN, hvis dem de har hentet viser sig at blive etablerede spillere, men jeg er personligt meget glad for at det virker som om at CV er blevet mere grundig og ikke bare køber for at købe.

    Edit: Og forøvrigt så nævner du jo selv at Mos, Grindheim og Pape, er et udtryk for dårlig scouting. Hvilket jo også kun understreger at man er nødt til at gøre det velovervejet.
    Sidst redigeret af Claus1985 : 31.01.13 kl. 10:27

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #95
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,533

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Emilo Se meddelelser
    Hvis du mener, at man "tager chancen" når man køber etablerede top og sub-top spillere fra hhv. Norge og Holland, så synes jeg nok lige du strækker begrebet lidt rigeligt. Jeg mener ikke disse tre indkøb er eksempler på at tage chancen, men derimod på udtalt dårlig scouting. Det viser selvfølgelig, at der er en risiko ved alle indkøb, men det er ingen heller i tvivl om.

    Jeg kunne personligt godt tænke mig, at vi altid havde et par unge sydamerikanere med potentiale i truppen.
    Du rammer plet, kunne ikke være mere enig.

  9. #96
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,870

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II

    Jeg kunne ihvertfald fremadrettet, godt tænke mig, at vi invisterede i spillere med et større teknisk repertoire end det fx har vist sig at Mos og Pape besidder. Dvs. spillere der kan gøre sig selv retvendte, og angribe én mod én. De spillere har vi simpelthen for få af. Og der tror jeg at det er naturligt at scoute i fx Sydamerika, da det ikke er typiske skandinaviske dyder.

    Mvh. Dennis Jørgensen

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #97
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Jeg kunne ihvertfald fremadrettet, godt tænke mig, at vi invisterede i spillere med et større teknisk repertoire end det fx har vist sig at Mos og Pape besidder. Dvs. spillere der kan gøre sig selv retvendte, og angribe én mod én. De spillere har vi simpelthen for få af. Og der tror jeg at det er naturligt at scoute i fx Sydamerika, da det ikke er typiske skandinaviske dyder.

    Mvh. Dennis Jørgensen
    Så langt kan vi godt blive enige. Men spørgsmålet er så på hvilket stadie i deres fodboldkarriere de spillere skal være. Vi ramte plet med Oviedo, og var måske lidt heldige. Gamboa viste sig ikke at udvikle sig som man havde håbede. Hvis vi skal have mere teknisk velfunderede spillere, så vil jeg foretrække at det er spillere der allerede har vist et nogenlunde niveau, som fx. Bola. Jeg er helt enig med dig i, at vi skal have nogle bedre tekniske spillere, men spørgsmålet er så bare om det skal være udviklingsspillere eller forholdsvis etablerede spillere.

    Jeg er ikke fan af at vi gør som FCN. I min optik, også med tanke på sidste sæson, skal det være spillere der er modne og klar til at gå ind i startopstillingen. Udviklingsspillere har vi rigeligt af i øjeblikket.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #98
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Emilo Se meddelelser
    Hvis du mener, at man "tager chancen" når man køber etablerede top og sub-top spillere fra hhv. Norge og Holland, så synes jeg nok lige du strækker begrebet lidt rigeligt. Jeg mener ikke disse tre indkøb er eksempler på at tage chancen, men derimod på udtalt dårlig scouting. Det viser selvfølgelig, at der er en risiko ved alle indkøb, men det er ingen heller i tvivl om.

    Jeg kunne personligt godt tænke mig, at vi altid havde et par unge sydamerikanere med potentiale i truppen.
    Hvorfor er det en kvalitet i sig selv at det er sydamerikanere? Det giver da ingen mening.

    På det seneste har vi set mange talenter fra vores egen School of Excelence. Det er da en langt bedre retning at gå, end at hente sydamerikanske ungdomsspillere. Det er langt nemmere, og langt billigere. Og noget kunne tyde på, at der også er mulighed for at finde/udvikle langt større talenter den vej. Der er masser af danske kæmpetalenter der tager til ungdomsafdelinger i andre europæiske klubber før de får debut i Superligaen. Jeg er langt mere for, at FCK arbejder endnu mere på at få danmarks største talenter ind på SoE.

  14. De følgende 8 brugere er enige:

  15. #99
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    På det seneste har vi set mange talenter fra vores egen School of Excelence.
    Jeg er meget enig. Jeg synes at træningsturneringen på La Mange viser, at fødekæden fungerer. Jeg var især imponeret af Mads Aaquist, selvom højre back måske ikke er vores største udfordring pt.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #100
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,870

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Hvorfor er det en kvalitet i sig selv at det er sydamerikanere? Det giver da ingen mening.

    På det seneste har vi set mange talenter fra vores egen School of Excelence. Det er da en langt bedre retning at gå, end at hente sydamerikanske ungdomsspillere. Det er langt nemmere, og langt billigere. Og noget kunne tyde på, at der også er mulighed for at finde/udvikle langt større talenter den vej. Der er masser af danske kæmpetalenter der tager til ungdomsafdelinger i andre europæiske klubber før de får debut i Superligaen. Jeg er langt mere for, at FCK arbejder endnu mere på at få danmarks største talenter ind på SoE.
    Sydamerikanske spillere besidder nogle tekniske færdigheder som meget sjældent er set hos skandinaviske spillere, derfor latinoer. Jeg siger ikke vi skal have et halvt hold af sydamerikansk oprindelse. Men nogle stykker kunne være fint. Mht. SoE, så jeg rigtig gerne at de havde de største danske talenter i "stalden". De har dog valgt at begrænse den mulighed, da de tager geografiske hensyn. Dette synes jeg personligt er rigtig ærgerligt. Men sådan er det :-)

    Mvh. Dennis Jørgensen

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #101
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    34

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II

    En eller anden skal lige bruge 2 minutter på at berolige mig.

    Kommer der virkelig ikke nogle forstærkninger ? Er vi stærke nok ?

    Trøst mig...en eller anden...TRØST mig, berolig mig. Gør noget !!
    Så'en er det bare...ÆGTE

  20. #102
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,533

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Hvorfor er det en kvalitet i sig selv at det er sydamerikanere? Det giver da ingen mening.

    På det seneste har vi set mange talenter fra vores egen School of Excelence. Det er da en langt bedre retning at gå, end at hente sydamerikanske ungdomsspillere. Det er langt nemmere, og langt billigere. Og noget kunne tyde på, at der også er mulighed for at finde/udvikle langt større talenter den vej. Der er masser af danske kæmpetalenter der tager til ungdomsafdelinger i andre europæiske klubber før de får debut i Superligaen. Jeg er langt mere for, at FCK arbejder endnu mere på at få danmarks største talenter ind på SoE.
    Der er jo ingen der siger at det er en kvalitet i sig selv at have sydamerikansk pas. Men faktum er, at talentmassen derovre er noget større, og billigere, end her på det europæiske (skandinaviske) marked. Det kunne for så vidt også være afrika og asien. Når nu det fungerer i så mange andre europæiske klubber, hvorfor er det så, at vi så sjældent henter sydamerikanske/asiatiske eller afrikanske talenter DIREKTE herop? Og det ene udelukker jo ikke det andet. Fordi man satser på en eller to eksotiske talenter, er det jo ikke ensbetydende med at man ikke samtidig kan satse på at tiltrække de største danske talenter til SoE.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #103
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    343

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II

    Er vi stærke nok ?
    Det eneste vi skal spille om i foråret er det danske mesterskab. Her har vi et forspring på 12 point. Ja, vi er stærke nok til at holde det forspring, sikkert også til at udbygge det. Bare rolig.

    Men til efteråret skal vi spille en eller anden form for europæisk fodbold, forhåbentlig (formentlig) CL, og det er vi ikke stærke nok til. Spørgsmålet er så, om sommerindkøbene, som jeg på ingen måde er i tvivl om kommer, skulle have været foretaget allerede nu?

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #104
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Hvorfor er det en kvalitet i sig selv at det er sydamerikanere? Det giver da ingen mening.

    På det seneste har vi set mange talenter fra vores egen School of Excelence. Det er da en langt bedre retning at gå, end at hente sydamerikanske ungdomsspillere. Det er langt nemmere, og langt billigere. Og noget kunne tyde på, at der også er mulighed for at finde/udvikle langt større talenter den vej. Der er masser af danske kæmpetalenter der tager til ungdomsafdelinger i andre europæiske klubber før de får debut i Superligaen. Jeg er langt mere for, at FCK arbejder endnu mere på at få danmarks største talenter ind på SoE.
    Som Jons også er inde på, er et sydamerikansk pas selvsagt ikke nogen garanti for kvalitet. Derfor skulle der følgeligt også kun være tale talentfulde spillere man har scountet til u20 turneringer eller lokale ligaer etc. Oviedo og Gamboa synes jeg begge er glimrende eksempler. Mindre end en håndfuld år efter de blev fundet har den ene premier league niveau og den anden spiller på absolut topniveau i Skandinavien. Alt andet lige kommer de Syd- og Mellemamerikanske drenge altså med nogle andre færdigheder en vores egne talenter. Færdigheder som jeg mener vi i høj grand bør efterlyse offensivt.

  25. #105
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Emilo Se meddelelser
    Alt andet lige kommer de Syd- og Mellemamerikanske drenge altså med nogle andre færdigheder en vores egne talenter. Færdigheder som jeg mener vi i høj grand bør efterlyse offensivt.
    Men det er lige præcis det der er problemet. Vi kan være enige om at de har nogle andre kvaliteter qua deres fodboldopvækst, specielt i det offensive, men vi har også set eksempler på deres mangler i det defensive. Oviedo var en fremragende fodboldspiller, men han havde altså mangler i det defensive, og skulle vel egentlig nærmere have spillet venstre midt i stedet for back. Bola er en fremragende fodboldspiller, men har også mangler i det defensive.

    Der ligger et stort arbejde i at skole dem rigtigt, og her tænker jeg på den måde vi spiller fodbold på. Der bliver stillet store krav til det defensive såvel som det offensive, og her er mange skandinaviske spillere altså bedre (Mener for øvrigt at Ståle sagde noget lignende engang).

    Der er ikke nogen tvivl om at de har nogle offensive kvaliteter som mange andre ikke har, men der er et stort arbejde i at uddanne dem rigtigt. Og spørgsmålet er om man har tålmodigheden til dette.
    Sidst redigeret af Claus1985 : 31.01.13 kl. 13:33

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 7 af 13 FørsteFørste ... 45678910 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 2012/2013
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 350
    Sidste Meddelelse: 12.01.13, 13:01
  2. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  3. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04
  4. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •