Side 8 af 13 FørsteFørste ... 567891011 ... SidsteSidste
Viser resultater 106 til 120 af 185

Emner: Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Claus1985 Se meddelelser
    Men det er lige præcis det der er problemet. Vi kan være enige om at de har nogle andre kvaliteter qua deres fodboldopvækst, specielt i det offensive, men vi har også set eksempler på deres mangler i det defensive. Oviedo var en fremragende fodboldspiller, men han havde altså mangler i det defensive, og skulle vel egentlig nærmere have spillet venstre midt i stedet for back. Bola er en fremragende fodboldspiller, men har også mangler i det defensive.

    Der ligger et stort arbejde i at skole dem rigtigt, og her tænker jeg på den måde vi spiller fodbold på. Der bliver stillet store krav til det defensive såvel som det offensive, og her er mange skandinaviske spillere altså bedre (Mener for øvrigt at Ståle sagde noget lignende engang).

    Der er ikke nogen tvivl om at de har nogle offensive kvaliteter som mange andre ikke har, men der er altså også et stort arbejde i at uddanne dem rigtigt. Og spørgsmålet er om man har tålmodigheden til dette.
    Så vi burde holde os fra spillere som Oviedo og Bolanos, og søge at stille et rent skandinavisk hold? Ikke for at være fornærmende, men hvordan er overstående et argument mod at have et par purunge talenter fra fremmede fodboldkulture i truppen på et hvert givent tidspunkt?

  2. #107
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Emilo Se meddelelser
    Så vi burde holde os fra spillere som Oviedo og Bolanos, og søge at stille et rent skandinavisk hold? Ikke for at være fornærmende, men hvordan er overstående et argument mod at have et par purunge talenter fra fremmede fodboldkulture i truppen på et hvert givent tidspunkt?
    Jeg har på intet tidspunkt sagt, at vi skal holde os til et rent skandinavisk hold. Og nej vi bør ikke holde os fra spillere som Oviedo og Bolanos (det skriver jeg for øvrigt heller ikke). Det jeg siger, det er at vi pt. ikke har brug for udviklingsspillere (efter min mening), vi har brug for nogle der kan styrke holdet her og nu. Og derfor mener jeg ikke at det på nuværende tidspunkt vil være optimalt at købe unge spillere fra sydamerika, når vi i forvejen har talenter selv.

    Og hvis der endelig skulle indkøbes fodboldspillere fra fremmede fodboldkulture, vil jeg foretrække at man kigger på det europæiske kontinent, da der her er mange at finde, bare tag Claudemir, Bola og N'Doye for den sags skyld, der allerede har en europæisk fodboldopdragelse og derfor også vil have nemmere ved at tilpasse sig.

    Vi kan godt blive enige om at det altid er godt med et frisk pust, men det er ikke talenter vi mangler. Det er etablerede fodboldspillere der kan gøre en forskel og styrke holdet, med det samme. Det er det jeg siger

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #108
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Claus1985 Se meddelelser
    Vi kan godt blive enige om at det altid er godt med et frisk pust, men det er ikke talenter vi mangler. Det er etablerede fodboldspillere der kan gøre en forskel og styrke holdet, med det samme. Det er det jeg siger
    Jeg fik sikkert ikke formuleret det sådan, men jeg mener heller ikke, at CV skal gåud og panikkøbe et par unge spillere inden vinduet lukker i nat. Det er en generel betragtning, at vi kunne få noget godt ud af, at have et par uge 'fremmede' i truppen.

    Ud over en defensiv midtbanemand, er jeg sådan set heller ikke enig i, at vi har brug for folk der kan glide direkte ind i startopstillingen. Jeg mener at vi er stærkt nok dækket ind til at vinde DM.

  5. #109
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Emilo Se meddelelser
    Jeg fik sikkert ikke formuleret det sådan, men jeg mener heller ikke, at CV skal gåud og panikkøbe et par unge spillere inden vinduet lukker i nat. Det er en generel betragtning, at vi kunne få noget godt ud af, at have et par uge 'fremmede' i truppen.

    Ud over en defensiv midtbanemand, er jeg sådan set heller ikke enig i, at vi har brug for folk der kan glide direkte ind i startopstillingen. Jeg mener at vi er stærkt nok dækket ind til at vinde DM.
    Men vi kan også godt blive enige om at vi kan få noget godt ud af, at have et par unge udlændinge i truppen. Jeg mener bare ikke at det er dér fokusset skal være ligenu.

    Ja, holdet er godt nok til at vinde DM. Men vi må jo også godt tænke lidt længere frem end det. Hvis man købte et par etablerede spillere i dette vindue (hvilket jeg finder usandsynligt), ville de få et halvt år til at blive spillet ind, inden vi forhåbentlig skal spille CL til efteråret. For øvrigt mener jeg heller ikke at vi mangler en defensiv midt, da jeg er af den overbevisning at Delaney kan løfte denne opgave.

    Men du har ret i at det ikke gør noget at tænke lidt ud af boksen, med hensyn til hvor vi køber spillere fra, jeg foretrækker dog bare at det er forholdsvis etablerede.

    Men du må heller ikke misforstå mig, jeg er ikke modstander af at købe unge spillere fra andre kulturer, men vil stadig foretrække at fokusset er på at styrke startopstillingen, medmindre man selvfølgelig finder en Oviedo eller lignende.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #110
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    432

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II

    Kan folk ikke begrænse sig til at skrive om transfer ???
    Gider ikke håbe der står noget spændende hver gang jeg logger på, bare for at blive skuffet fordi folk skal skrive en masse posts om en masse andet !!

    Hold jer til topic tak !!

    Og FFS få nu bare lidt gang i den svingdør CV !!

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #111
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II

    ^ Hvis du udelukkende vil høre om transfernyheder vil jeg foreslå fcknews.com, så kan vi der er interesserede i at debattere holde os til dette... debatforum.

  10. De følgende 7 brugere er enige:

  11. #112
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Der er jo ingen der siger at det er en kvalitet i sig selv at have sydamerikansk pas. Men faktum er, at talentmassen derovre er noget større, og billigere, end her på det europæiske (skandinaviske) marked. Det kunne for så vidt også være afrika og asien. Når nu det fungerer i så mange andre europæiske klubber, hvorfor er det så, at vi så sjældent henter sydamerikanske/asiatiske eller afrikanske talenter DIREKTE herop? Og det ene udelukker jo ikke det andet. Fordi man satser på en eller to eksotiske talenter, er det jo ikke ensbetydende med at man ikke samtidig kan satse på at tiltrække de største danske talenter til SoE.
    Jeg tror du får meget svært ved at underbygge dine fakta. Det er klart, at jo større et område du kigger på, jo større er sandsynligheden for at finde en knægt med talent. Og med 200 mio Brasilienere, så har de haft en rimelig andel af talenter. Men det skyldes udelukkende at de også har nogle gode klubber, med gode ungdomsafdelinger. Ronaldo har måske spillet fodbold på strandet, eller jongleret med en tom dåse på gaden. Men han blev en god fodboldspiller af at træne i en god klub. Hvis vi satser på SoE, vil jeg mene at vi kan lave lige så store talenter selv.

    Det bringer mig frem til din anden påstand, at talenterne skulle være billigere. Det ville give mening, hvis konkurrencen om talenterne var mindre. Og det er den måske af en grund. De talenter vi kan komme i nærheden af, er i hvert fald forbundet med nogle meget store ricisi. Vi var heldige med Oviedo. Men han er altså heller ikke et større talent, end at han sidder på bænken i Everton. Vi har solgt langt større skandinaviske talenter.

    Og er det virkelig så stor en succes for andre klubber? Hvad der det for nogle klubber? Jeg tror at du får svært ved at finde en klub, der har haft succes med at være talentfabrik for sydamerikanske, afrikanske eller asiatiske lande, samtidig med at de vandt deres liga hver sæson.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #113
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Emilo Se meddelelser
    ^ Hvis du udelukkende vil høre om transfernyheder vil jeg foreslå fcknews.com, så kan vi der er interesserede i at debattere holde os til dette... debatforum.
    Men nu er topic for denne tråd jo denne vinters transfer vindue, så hold jer til at debattere om dette. Til gengæld er der ingen der forhindre jer i at oprette en ny tråd som omhandler generelle transfer strategier og brugen af egne talenter kontra talenter fra andre verdensdele og så videre. :-)
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.


  14. #114
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Jeg tror du får meget svært ved at underbygge dine fakta. Det er klart, at jo større et område du kigger på, jo større er sandsynligheden for at finde en knægt med talent. Og med 200 mio Brasilienere, så har de haft en rimelig andel af talenter. Men det skyldes udelukkende at de også har nogle gode klubber, med gode ungdomsafdelinger. Ronaldo har måske spillet fodbold på strandet, eller jongleret med en tom dåse på gaden. Men han blev en god fodboldspiller af at træne i en god klub. Hvis vi satser på SoE, vil jeg mene at vi kan lave lige så store talenter selv.

    Det bringer mig frem til din anden påstand, at talenterne skulle være billigere. Det ville give mening, hvis konkurrencen om talenterne var mindre. Og det er den måske af en grund. De talenter vi kan komme i nærheden af, er i hvert fald forbundet med nogle meget store ricisi. Vi var heldige med Oviedo. Men han er altså heller ikke et større talent, end at han sidder på bænken i Everton. Vi har solgt langt større skandinaviske talenter.

    Og er det virkelig så stor en succes for andre klubber? Hvad der det for nogle klubber? Jeg tror at du får svært ved at finde en klub, der har haft succes med at være talentfabrik for sydamerikanske, afrikanske eller asiatiske lande, samtidig med at de vandt deres liga hver sæson.
    Du misforstår flere ting Honse. For det første skal vi ikke udelukkende agere talentfabrik for unge sydamerikanere, afrikanere asiater etc, men blot i højere grad være villige til at bringe dem direkte herop end tilfældet er nu, hvor de gerne skal være skandinavisk skolet før CV slår til. Der findes et hav af europæiske klubber, som gør dette SAMTIDIG med, at de har deres egen talentafdeling og SAMTIDIG med at de henter etablerede spillere til startelleveren. Som sagt, det ene udelukker ikke det andet. Og jeg gider ikke nævne de halvtreds klubber syd for den danske grænse, som praktiserer denne strategi. Det vil jo på ingen måde udelukke udklækkelse af talenter via SoE. Og nej, vi sælger altså ikke store skandinaviske talenter som du antyder. Bendtner og Kvist er eneste jeg umiddelbart kan komme i tanke om, som havner i den kategori, og så er Cornelius på vej.

  15. #115
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Claus1985 Se meddelelser
    Men det er lige præcis det der er problemet. Vi kan være enige om at de har nogle andre kvaliteter qua deres fodboldopvækst, specielt i det offensive, men vi har også set eksempler på deres mangler i det defensive. Oviedo var en fremragende fodboldspiller, men han havde altså mangler i det defensive, og skulle vel egentlig nærmere have spillet venstre midt i stedet for back. Bola er en fremragende fodboldspiller, men har også mangler i det defensive.

    Der ligger et stort arbejde i at skole dem rigtigt, og her tænker jeg på den måde vi spiller fodbold på. Der bliver stillet store krav til det defensive såvel som det offensive, og her er mange skandinaviske spillere altså bedre (Mener for øvrigt at Ståle sagde noget lignende engang).

    Der er ikke nogen tvivl om at de har nogle offensive kvaliteter som mange andre ikke har, men der er et stort arbejde i at uddanne dem rigtigt. Og spørgsmålet er om man har tålmodigheden til dette.
    Er nødvendigheden af at skole dem ikke NETOP et argument for at få dem hertil tidligt?
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  16. #116
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    782

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II

    Hm er sku lidt skuffet over at der ikke kom flere spillere ind i dette vindue. Også selv om man nok heller ikke havde regnet med det. Så havde man jo siddet og håbet til det sidste. Snøft .

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #117
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II

    Én tilgang, på en halvårlig kontrakt.

    Kan ikke på stående fod huske hvornår (om overhovedet) vi sidst havde et så stille transfer-vindue.

    Godt, vi har haft bif-farcen til at underholde os med.

  19. De følgende 6 brugere er enige:

  20. #118
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Witzansky Se meddelelser
    Én tilgang, på en halvårlig kontrakt.

    Kan ikke på stående fod huske hvornår (om overhovedet) vi sidst havde et så stille transfer-vindue.
    I sommeren 2009 fik vi (så vidt jeg husker) kun tilgang af målmand Rune Nilssen, der blev lejet på vinduets sidste dag efter Jesper Christiansen blev skadet - og som aldrig nåede at spille et minut i den halvsæson han var lejet.

    Og hvis jeg ikke husker helt forkert, så kom der vist slet ingen tilgange i vintervinduet 04/05.

    Det må alligevel være rekorderne for mest kedelige vinduer på tilgangssiden, så vi må nøjes med at give dette vindue en flot tredjeplads :-)

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #119
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Witzansky Se meddelelser
    Én tilgang, på en halvårlig kontrakt.

    Kan ikke på stående fod huske hvornår (om overhovedet) vi sidst havde et så stille transfer-vindue.

    Godt, vi har haft bif-farcen til at underholde os med.
    Det har været det mest forudsigelige vindue længe. FCK havde nogle spillere på hylden og hvis de kunne blive solgt, så kunne man kigge efter erstatninger ellers var/er/bør truppen være klar til at tage mesterskabet. Ingen klubber har længere penge til at købe ind for, så selv de "billige" spillere kan man ikke komme af med. Det er næsten overraskende at der er signet en spiller til den plads, hvor vi er bedst besat... men altså man må vel please sin træner en smule! Spørgsmålet er om Grindheim stadig kan ryge til Norge (deres vindue er vel åben en måned mere)!

    Til gengæld så er det fint at se så mange talenter der kommer op pt. Det er meget lovende og måske ikke noget man kan forvente hvert år, men pga den økonomiske verden vi ser lige pt, så er det jo helt perfekt!

  23. De følgende 4 brugere er enige:

  24. #120
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Det har været det mest forudsigelige vindue længe. FCK havde nogle spillere på hylden og hvis de kunne blive solgt, så kunne man kigge efter erstatninger ellers var/er/bør truppen være klar til at tage mesterskabet. Ingen klubber har længere penge til at købe ind for, så selv de "billige" spillere kan man ikke komme af med. Det er næsten overraskende at der er signet en spiller til den plads, hvor vi er bedst besat... men altså man må vel please sin træner en smule! Spørgsmålet er om Grindheim stadig kan ryge til Norge (deres vindue er vel åben en måned mere)!

    Til gengæld så er det fint at se så mange talenter der kommer op pt. Det er meget lovende og måske ikke noget man kan forvente hvert år, men pga den økonomiske verden vi ser lige pt, så er det jo helt perfekt!
    Jeg mener faktisk at det norske, svenske og finske transfervindue har åbent helt hen til d. 31-03-13. Så der er god tid til at lave en udrensning af halvsløje nordmænd (Grindheim, Mos og Pape (ved godt han ikk er norsk, but anywho :-)).

    Mvh. Dennis Jørgensen

  25. De følgende 2 brugere er enige:

Side 8 af 13 FørsteFørste ... 567891011 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 2012/2013
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 350
    Sidste Meddelelse: 12.01.13, 13:01
  2. Til- og afgange 9: Vinter 2012
    By Killer in forum Transferforum
    Svar: 561
    Sidste Meddelelse: 20.04.12, 11:33
  3. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04
  4. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •