Viser resultater 1 til 6 af 6

Emner: Status og tanker om forberedelsen til den nye sæson

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    279

    Status og tanker om forberedelsen til den nye sæson

    Nå, så er vi klar til suppen igen!!!

    Men har forberedelserne været gode nok og er vi klar?

    Jeg har nogle tanker, omkring den måde vi har grebet det an. Og lidt undringer omkring flere ting. Bl.a. bryder jeg mig ikke om, at man ikke har set den rigtige start-11 få tæt på fuld tid i de sidste træningskampe. Jeg synes, det er ok, at alle skal have spilletid, så de føler sig klar til sæsonen. Men ser man koldt og kynisk på det, så er det ikke en flinkeskole, men en kamp om muligheden for direkte CL-kval. Og vi har 13 kampe i foråret, der bare skal give nok point. End of story. I mine øjne, så gælder det om at have 11+ 6-7 knivskarpe fra start til OB-kampen. Så jeg havde gerne set, at forberedelses kampene havde spillet os tættere og tættere på den start-11, der skal bruges mod OB, så de 11 havde fået spillet automatismerne ind. I mine øjne er det en klar fejl, at start-11'eren ikke har spillet sammen. Reelt ved vi ikke hvor vi står, før efter OB kampen som hold, og det ærgrer mig en del. Jeg synes, det er en fed ide med 2 træningskampe på 2 dage. Men det giver ikke mening med to halve start-11'ere. Så skulle det have været et a-hold og et b-hold. Fint alle er klar til 90 min. Men vi skal ikke bruge alle mand i foråret. Og sådan ligger landet bare i denne sæson.

    Derudover tænker jeg også lidt på underlaget, vi har spillet på. Det er jo fedt der kan trænes i Parken på græs/jord. Men hvordan er underlaget i Odense? Træningen og træningskampene skulle meget gerne ligne, det der kommer i suppen. Så måske man skulle have spillet sidste træningskamp på en bedre bane. Så havde man selvfølgelig ikke kunne komme i Parken, hvilket jo altid er fedt... Men det handler jo om at være klar til sæsonstart.

    Så hvad siger landets klogeste sofans på sidelinien!!!!

    Har den magiske havfrue Ariël gjort det rigtige, eller skulle han have gjort noget anderledes?

    Var det rigtigt at spille de sidste testkampe i Parken?

    Er vi klar til sæsonen?

    Kunne vi have været mere klar, hvis opstarten var grebet an på en anden måde?


    Glæder mig til sæsonstarten, synd man er i Indien, så man ikke kan se den første kamp live. Men det går jo nok....



    FORZA FCK

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008
    Indlæg
    58

    Re: Status og tanker om forberedelsen til den nye sæson

    Jeg er meget enig i det du skriver, østersø. Jeg har virkelig også undret mig meget over Ariels dispositioner. Da drengene var i Spanien manglede der jo nogle ligalandsholdsspillere m.fl., så jeg har ikke ét eksempel på en kamp hvor vi har stillet med de 11 formodede stærkeste. Det kan jeg godt frygte konsekvenserne af. Især fordi Ariel brugte meget af efteråret på at tale om, hvor meget han så frem til den lange vinterpause i DK, hvor han virkelig ville få muligheden for at træne holdet uden for mange afbrydelser, samt hvordan det ville kunne være med til at spille holdet yderligere sammen. For mig virker det som om, at det har handlet mere om at få så mange i kamp som muligt (læs: Højer, Amankwaa og Mads Aaquist (?) m.fl) Jeg fornemmer ikke, at Ariel har lagt sig fast på hvem der skal være vores to centrale midtbanespillere fra start af, om det bliver Vetokele eller Santin ved siden af Cornelius eller hvad. Selv på målmandsposten synes jeg han har skiftet for meget. Det eneste jeg føler er helt på plads er de 4 forsvarere. Især pga. deres præstation i efteråret kombineret med det faktum, at hverken Sølvi eller Michael Jakobsen virker til at holde det nødvendige niveau.

    Det der bekymrer mig mest inden sæsonsstart er (i vilkårlig rækkefølge):

    1. Den megen spilletid til Vingaard i opstarten
    2. At TK er blevet prøvet af i midterforsvaret
    3. At Daniel Jensen har skulle spille hængende angriber i en kamp så tæt på sæsonstart

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Status og tanker om forberedelsen til den nye sæson

    Jeg er ganske rolig i forhold til opstarten og tror der findes enkelte forklaringer på nogle af de problemstillinger I beskriver.

    Den nemmeste først er TK i midterforsvaret. Ragnar fik en skade og der var ikke nogen reserve på bænken. Hvis det er kampen i fredags, som der tales om.
    Som der bliver påpeget har en del været afsted med forskellige landshold, og det betyder at truppen har skulle fyldes op med de unge. Det ser jeg ikke som et problem, f. eks er Aaquist i min verden måske den største vinder i den her opstart. Han er kommet med en energi og indstilling, som gør, at vi nu har et positivt problem på højrebacken.
    Desuden ser jeg hellere de unge få spilletid, end at satse på spillere uden fremtid i klubben(Sølvi, Grindheim, Pape)

    Med hensyn til den central midtbane, så tror jeg stadigvæk ikke Ariel J har fundet sine foretrukkende. Jeg tror stadigvæk de to pladser vil give os problemer henover foråret.
    Samtidig er det vel også nu der skal prøves ting af, og hvis det ikke er nu, hvornår skulle det så være.

    Det med at spille/træne i Parken virker også mærkeligt, men jeg tror det har noget med, at de ikke gider kunstgræs og at det alligevel bliver den type baner, som de skal spille på i starten.

    Desuden tror jeg ikke det har muligt at spille de der 11+6 spillere sammen. Der har simpelthen været for mange afbrydelser for truppen.

    Er vi klar til opstarten. Ja, det finder vi først ud af om en uges tid. Jeg er sikker på, at vi er i form, fordi klubben har med Anders Storskov en af de største kapaciteter på området, så her er jeg temmelig fortrøstningsfuld.

    Mv
    Colsen

  5. De følgende 7 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Status og tanker om forberedelsen til den nye sæson

    Er der bortset fra det nogen, der ved, om der er planer om at rulle græs ud på pløjemarken inden første hjemmekamp?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2010
    Indlæg
    185

    Re: Status og tanker om forberedelsen til den nye sæson

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Er der bortset fra det nogen, der ved, om der er planer om at rulle græs ud på pløjemarken inden første hjemmekamp?
    Der bliver lagt nyt græs; https://twitter.com/FCKobenhavn/stat...22761203449857

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Status og tanker om forberedelsen til den nye sæson

    Citat Oprindeligt indsendt af Dunsedrengen Se meddelelser
    Tak skal du ha'.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Post-tanker om FCN - FCK
    By ApuNazz in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 27.04.06, 16:28
  2. Lidt tanker
    By copje in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 05.08.04, 20:55
  3. tanker om kampen og os.
    By faxepikhår in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 22.09.03, 06:37

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •