Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
115. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr!

    101 87.83%
  • Uafgjort!

    7 6.09%
  • AC Horsens Sejr!

    7 6.09%
Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 40

Emner: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (15.03.13 kl.18.30)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    809

    Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (15.03.13 kl.18.30)

    Der tages hul på den sidste tredjedel af SuperLigaen, hvor alle møder alle én sidste gang – enten på hjemme eller udebane, når 23.runde Fredag kl.18.30 byder på opgøret mellem:

    FC København vs. AC Horsens

    Optakt:
    Ikke siden udekampen mod AB i august 2001 har FC København (så vidt huskes) spillet en superligakamp om fredagen. Nu er turen så kommet til os og allerede næste runde er der også en fredagskamp – på udebane mod FC Midtjylland. Apropos FCM blev stillingen i mesterskabskampen forbedret i sidste runde, blandt andet på grund af FCN’s pointtab på heden. Stillingen ser inden den 23. runde således ud:
    1. FC København, 22 Kampe, 16 sejre, 5 uafgjorte, 1 nederlag, 53 point (målscore: 52-20)
    2. FC Nordsjælland, 22 Kampe, 11 sejre, 6 uafgjorte, 5 nederlag, 39 point (39-22)
    3. Randers FC, 22 Kampe, 11 sejre, 4 uafgjorte, 7 nederlag, 37 point (29-31)
    (...)

    Den sidste tredjedel af turneringen og et forspring på hele 14 point - man kunne fristes til at takke FC Midtjylland, men 2 forhold gør at man tøver: 1) Der er stadig alt for mange runder tilbage og således hele 33 point at spille om. 2) Pointtabet i runde 32 i sidste sæson til netop FCM er ikke glemt. Fredagens modstander, AC Horsens, er dog et af de hold man kan give mest skyld (udover os selv, som selvfølgelig var hovedårsag) for sidste sæsons fiasko, da de tabte den sidste kamp på udebane mod FC Nordsjælland. Havde jyderne vundet denne samtidig med at FC København slog Silkeborg i PARKEN var den direkte Champions League-plads gået til Hovedstaden. Men AC Horsens tabte altså, hvilket fra deres synvinkel betød en 4.plads i stedet for en 3.plads. Nedenfor tabel viser at AC Horsens i denne sæson har længere til de europæiske pladser og de kan måske med fordel satse mere på europæisk deltagelse gennem DBU Pokalen, hvor de igen i år er at finde i semifinalen.

    (...)
    06. AGF, 22 Kampe, 8 sejre, 6 uafgjorte, 8 nederlag, 30 point (målscore: 36-32)
    07. FC Midtjylland, 22 Kampe, 6 sejre, 8 uafgjorte, 8 nederlag, 26 point (målscore: 29-33)
    08. AC Horsens, 22 Kampe, 6 sejre, 8 uafgjorte, 8 nederlag, 26 point (målscore: 21-30)
    09. Esbjerg fB, 22 Kampe, 5 sejre, 8 uafgjorte, 9 nederlag, 23 point (20-25)
    10. SønderjyskE, 22 Kampe, 6 sejre, 3 uafgjorte, 13 nederlag, 21 point (29-44)
    (...)

    Pokalsatsningen bør dog ikke tage alt deres fokus, da de kun er 5 point fra nedrykningsstregen og således ikke er helt fri af nedrykningskampen. Dette skyldes at AC Horsens en formkrise, hvor jyderne de seneste 6 runder af SuperLigaen kun har opnået en enkelt sejr og 5 nederlag. Dette har kun betydet en degradering fra 7. til 8.pladsen, men samtidig at de fire hold under nu i gennemsnit kun er 4,75 point efter - hvor de tidligere 5 hold var gennemsnitligt 8,4 point efter.

    For FC København handler det som nævnt om at køre mesterskabet sikkert hjem, og således opnå de bedste muligheder for at komme i Champions League. Det går tilsyneladende godt med den direkte kvalifikation og her skal henvises til de øvrige tråde om emnet. Selvom det er trist kommer man nemt til at tænke på sidste sæsons fiasko i ligaen, når man ser på det aktuelle forspring. Dog kan man glæde sig over at det i år ser noget bedre ud: Sidste år lykkedes det katastrofalt FCN at indhente ikke mindre end et 12 points forspring fra runde 10. Dette skete desværre ved at de fik reduceret forspringet til blot 3 point efter runde 22. Efterfølgende fik de vendt dette forspring til at Hovedstaden var bagud med 2 point efter runde 32 - altså 10 runder. Man kan da glæde sig over at situationen er noget anderledes i dag. Således er holdene, såvel som trænerne forskellig fra sidste år, men endnu vigtigere så har man altså et forspring på hele 14 point med 11 runder igen. Det vil sige at hvis man oplevede det samme gennemsnitlige pointtab for FC København ville forspringet reduceres med ca. 7 point - altså halveres. Endvidere tilbyder Danske Spil ikke muligheden for at spille på FC København, som danske mester 2012/2013. Det vil nok alligevel glæde de fleste sortseere, selvom det langt fra er en garanti for at FC København igen bliver mestre i denne sæson.

    Det er som nævnt en fredagskamp, hvilket trods alt er bedre end en mandagskamp, men stadig giver visse problemer med hensyn til rejseplanlægningen for udeholdets fans. Derudover er fredag ofte en dag, hvor folk har planer, men i forhold til søndag giver fredag for de fleste bedre muligheder for fx at feste efter kampen. En anden fordel ved at det er en fredagskamp er at man kan lægge pres på forfølgerne FC Nordsjælland og Randers, som spiller henholdvis lørdag på udebane mod AaB og søndag på hjemmebane mod Silkeborg. Presset kræver dog at man får en sejr og det kan vi som fans hjælpe holdet med... - med andre ord:
    ALLE MAND I PARKEN i AFTEN!!!

    Officiel optakt:
    FCK-TV: Optakt med Nicolai og Lars.
    FCK-TV: Jacobs håber på revanche.
    FCK.DK: modstanderen.
    FCK.DK: Børn kommer ind fra 20kr.
    Fredagsfest på Lions&Barrels.
    Optakt fra www.tipsbladet.dk.
    Optakt fra www.indkast.dk
    Optakt fra footy.dk
    Optakt fra www.bold.dk

    www.fcknews.com

    Trupperne:
    FC København:
    01. Kim Christensen
    02. Lars Jacobsen
    03. Pierre Bengtsson
    04. Kris Stadsgaard
    06. Claudemir
    09. Igor Vetokele
    11. Cesar Santin
    12. Daniel Jensen
    15. Michael Jakobsen
    16. Thomas Kristensen
    17. Ragnar Sigurdsson
    18. Nicolai Jørgensen
    19. Rurik Gislason
    20. Martin Vingaard
    21. Johan Wiland
    25. Christoffer Remmer
    29. Andreas Cornelius
    30. Christian Bolaños
    31. Jakob Busk
    32. Danny Amankwaa

    AC Horsens:
    01. Frederik Rønnow
    03. Morten Rasmussen
    04. Nabil Aslam
    05. Alexander Juel Andersen
    06. Søren Jensen
    07. Charles Takyi
    09. Steffen Kielstrup
    10. Martin Spelmann
    11. Jude Nworuh
    12. Henrik Toft
    14. Martin Retov
    15. Lasse Kryger
    16. Mikkel Cramer
    17. Esben Petersen
    18. Jeppe Mehl
    19. Mads Agesen
    20. Janus Drachmann
    23. Robert Veselovsky
    29. André Bjerregaard

    Forventede startopstillinger:
    Johan Wiland
    Lars Jacobsen – Ragnar Siggurdsson – Kris Stadsgaard – Pierre Bengtsson
    Christian Bolaños – Claudemir – Daniel Jensen – Nicolai Jørgensen
    César Santin – Andreas Cornelius

    Jude Nworuh – Charles Takyi
    Jeppe Mehl – Martin Spelmann – Martin Retov – Janus Drachmann
    Steffen Kielstrup – Mads Agesen – Morten Rasmussen – Alexander Juel Andersen
    Frederik Rønnow

    Form:
    FC København:
    V-U-V-V-V(Målscore: 13 - 5)

    02. Dec 2012 FC København – Randers 2-0
    06. Dec 2012 FC København – Steaua Bucuresti 1-1
    09. Dec 2012 FC København – FC Nordsjælland 4-1
    03. Mar 2013 OB – FC København 2-3
    10. Mar 2013 FC København – Silkeborg 3-1


    AC Horsens:
    T-V-T-T-V(Målscore: 7 - 8)

    30. Nov 2012 AC Horsens – SønderjyskE 1-3
    05. Dec 2012 OB – AC Horsens 2-4 (Pokal)
    09. Dec 2012 AC Horsens – FC Midtjylland 0-2
    03. Mar 2013 FC Nordsjælland – AC Horsens 1-0
    10. Mar 2013 AC Horsens – OB 2-0

    Form i træningskampe:
    FC København:
    V-V-T(Målscore: 4 - 3)

    17. Feb 2013 FC København – Rosenborg 1-0
    22. Feb 2013 FC København – Molde 2-1
    23. Feb 2013 FC København – Helsingborg 1-2

    AC Horsens:
    V-V-V(Målscore: 8 - 2)

    12. Feb 2013 AC Horsens – Slavia Prag 1-0
    17. Feb 2013 AC Horsens – FC Sheriff 2-1
    23. Feb 2013 AC Horsens – Ängelholm 5-1

    Statistik:
    Alle kampe:
    Kampe: 22
    Sejr: 16
    Uafgjorte: 2
    Nederlag: 4
    Målscore: 37-18
    Gns.-point: 2,27
    Gns.-FCKmål: 1,68

    Kampe i PARKEN:
    Kampe: 9
    Sejr: 8
    Uafgjorte: 0
    Nederlag: 1
    Målscore: 21-8
    Gns.-point: 2,67
    Gns.-FCKmål: 2,33

    Seneste 5 kampe:
    Kampe: 5
    Sejr: 2
    Uafgjorte: 1
    Nederlag: 2
    Målscore: 4-5
    Gns.-point: 1,40
    Gns.-FCKmål: 0,80

    Seneste kamp:
    29. Oktober 2012 AC Horsens – FC København 1-0
    33" 1-0 Steffen Kielstrup
    Kim Christensen
    Lars Jacobsen - Ragnar Sigurdsson - Kris Stadsgaard - Pierre Bengtsson
    Christian Bolaños - Thomas Kristensen - Claudemir - Martin Vingaard
    César Santin - Andreas Cornelius

    Dommeren:
    Mads-Kristoffer Kristoffersen dømmer kampen i PARKEN.

    Se kampen:
    I PARKEN

    eller på TV 3 Sport 1 med optakt fra kl. 18.

    Vejret:

    Det ser ud til sol, men temperaturen måtte gerne ligge en del højere - husk varmt tøj!

    Oddset:
    FC København – AC Horsens: 1 - X - 2
    Danske Spil: 1.35 - 5.00 - 8.90
    Unibet: 1.35 - 4.55 - 9.00
    Betsafe: 1.38 - 4.95 - 7.90

    AC Horsens rykker ned i sæsonen 2012/2013: 8,00.

    Behørigt tak til: FC København, Nipserstat, Bold.dk, dmi, tipsbladet.dk m.fl.

    Mvh. Steffen.
    Sidst redigeret af Steffen_Corleone : 15.03.13 kl. 12:22


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (15.03.13 kl.18.30)

    Citat Oprindeligt indsendt af Steffen_Corleone Se meddelelser
    (...)
    06. AGF, 22 Kampe, 8 sejre, 6 uafgjorte, 8 nederlag, 30 point (målscore: 36-32)
    07. FC Midtjylland, 22 Kampe, 6 sejre, 8 uafgjorte, 8 nederlag, 26 point (målscore: 29-33)
    08. AC Horsens, 22 Kampe, 6 sejre, 8 uafgjorte, 8 nederlag, 26 point (målscore: 21-30)
    09. Esbjerg fB, 22 Kampe, 5 sejre, 8 uafgjorte, 9 nederlag, 23 point (20-25)
    10. SønderjyskE, 22 Kampe, 6 sejre, 3 uafgjorte, 13 nederlag, 21 point (29-44)
    (...)
    Selvom det ikke har en dyt med kampen at gøre, så synes jeg nu alligevel godt at du kunne have medtaget:
    11. Silkeborg , 22 Kampe, 6 sejre, 3 uafgjorte, 13 nederlag 21 point (26-47)
    12 . Brøndby IF , 22 Kampe, 4 sejre, 8 uafgjorte, 10 nederlag 20 point (24-34)
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    93

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (15.03.13 kl.18.30)

    Personligt håber jeg på at se Vetokele i startopstillingen.
    Det bør ellers blive en rimelig sikker sejr til os.
    FORZA

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Sep 2012
    Indlæg
    101

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (15.03.13 kl.18.30)

    Mærkelig fornemmelse med en superliga kamp på en hverdag, fodbold skal spilles om søndagen!

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2006
    Indlæg
    130

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (15.03.13 kl.18.30)

    Citat Oprindeligt indsendt af stenbrodrengen Se meddelelser
    Mærkelig fornemmelse med en superliga kamp på en hverdag, fodbold skal spilles om søndagen!
    Når det er på hjemmebane kan jeg simpelthen ikke se problemet! Bliver perfekt optakt til en bytur!


  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    279

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (15.03.13 kl.18.30)

    Er lige ved at tude over kampen ligger på en fredag..... Jeg kan ikke da jeg skal noget med min søn. Og jeg har været i Indien til de første 2 kampe og har kun set highlights. Jeg er så FCK-fodbold-live-hungrende, at jeg er ved at blive sindsyg!!!
    Jeg misunder jer der skal i PARKEN i morgen så utroligt meget. Men god kamp til alle herfra. 3P tak.

    FORZA FCK

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2012
    Indlæg
    78

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (15.03.13 kl.18.30)

    Citat Oprindeligt indsendt af chrilleho Se meddelelser
    Når det er på hjemmebane kan jeg simpelthen ikke se problemet! Bliver perfekt optakt til en bytur!
    Men der er altid nogle, som skal være udehold, og de bliver ramt af det. At det ikke rammer os denne gang er så bare heldigt for os, men stadig enormt skidt for dansk fankultur generelt. Dog bedre end mandagskampe.

    Angående kampen, så håber jeg mere på de 3 point, end jeg tør tro på dem. Horsens har flere gange givet os store problemer, og det er også det hold, som vi har gjort det dårligst mod indtil videre. Det er sågar den eneste modstander, som vi endnu ikke har vundet mod i denne sæson. Forhåbentlig gør hjemmebanen dog en forskel, så vi kan cruise videre mod det 10. mesterskab.

    Lad Igor få chancen fra start, Mr. Jacobs!

  10. De følgende 6 brugere er enige:

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Sep 2012
    Indlæg
    101

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (15.03.13 kl.18.30)

    Jeg synes vi bør få 3 point idag. okay, Horsens har givet os problemer I JYLLAND, men en hjemmekamp mod rækkens nummer 8 SKAL give 3 point.
    Mht. start-11 tror jeg det bliver stort set det samme som i søndags, måske (forhåbentlig) med Igor i angrebet. DJ og Claudemir er mit bud på den centrale midt, med den form de har...

    VI SES I PARKEN!

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    36

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (15.03.13 kl.18.30)

    SEJR SEJR SEJR, kom så FCK... Lad tribunerne gå amok idag som imod silkeborg..!

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (15.03.13 kl.18.30)

    Det er værd at tage med til kampen iaften, at Corner og Nicolai har scoret flere mål end hele Horsens' hold tilsammen, samt at de hver især snakker hinanden op til at være ligaens skarpeste...:

    http://www.bold.dk/nyt/Nicolai-J-Cor...edste-i-feltet

    http://www.bold.dk/nyt/Cornelius-Joergensen-skarpest-pt

    Ikke at jeg er uenig i hvad de siger, så dog gerne Nicolai som hængende...

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    196

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (15.03.13 kl.18.30)

    Jeg må så sige, at jeg ikke rigtigt ser Nicolai som hængende, det er ihvertfald noget han i givet fald skal udvikle.

    Jeg mener egentligt ikke at kunne huske at han har spillet gode kampe når han har ligget centralt som hængende - her vil jeg meget gerne rettes af flere gode eksempler, men har desværre landskampe samt de europæiske kampe i erindringen hvor han ikke har været prangende.

    Han har ofte lidt mindre tid, og får ikke i samme grad mulighed for at udfordre mand/mand som er en af hans helt store styrker på kanten.

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    486

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (15.03.13 kl.18.30)

    Citat Oprindeligt indsendt af østersø007 Se meddelelser
    Er lige ved at tude over kampen ligger på en fredag..... Jeg kan ikke da jeg skal noget med min søn. Og jeg har været i Indien til de første 2 kampe og har kun set highlights. Jeg er så FCK-fodbold-live-hungrende, at jeg er ved at blive sindsyg!!!
    Jeg misunder jer der skal i PARKEN i morgen så utroligt meget. Men god kamp til alle herfra. 3P tak.

    FORZA FCK
    hvorfor tager du ikke bare sønnen med i parken ????

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    16

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (15.03.13 kl.18.30)

    Hej allesammen mit bud på kampen er FCK vinder en sikker 4-1 sejr.
    2 af cornelius og 1 ragnar og 1 Nicolai j.
    axl

  19. #14
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (15.03.13 kl.18.30)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kixsomanov Se meddelelser
    Jeg må så sige, at jeg ikke rigtigt ser Nicolai som hængende, det er ihvertfald noget han i givet fald skal udvikle.

    Jeg mener egentligt ikke at kunne huske at han har spillet gode kampe når han har ligget centralt som hængende - her vil jeg meget gerne rettes af flere gode eksempler, men har desværre landskampe samt de europæiske kampe i erindringen hvor han ikke har været prangende.

    Han har ofte lidt mindre tid, og får ikke i samme grad mulighed for at udfordre mand/mand som er en af hans helt store styrker på kanten.
    Meeh... er som sådan enig, men jeg så bare MEGET gerne Nicolai, Rurik og Bola på banen sammen. Rurik kunne måske være den hængende, han er også lidt større end Santin(Selvom jeg må indrømme at jeg ingenlunde deler utilfredsheden med ham).

  20. #15
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – AC Horsens (15.03.13 kl.18.30)

    2-1 og tilbage på træningsbanen! Jeg synes ikke det var kønt størstedelen af tiden, men der var gode momenter og selvfølgelig gode mål! Tsk Tsk TK - du spiller dig ikke i start 11 på den måde!

  21. De følgende 6 brugere er enige:

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.10.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 30.10.12, 20:39
  2. Optakts- og kamptråd: AC Horsens – FC København (29.09.12 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 01.10.12, 15:15
  3. Optakts- og Kamptråd: AC Horsens - FC København 29.08.10 kl. 18
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 04.09.10, 11:45
  4. Optakts- og kamptråd: AC Horsens - FC København
    By Mads740 in forum De korte linier
    Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 07.05.08, 18:23
  5. Optakts- og kamptråd: FC København - AC Horsens
    By zeez in forum De korte linier
    Svar: 27
    Sidste Meddelelse: 23.03.08, 01:13

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •