Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
171. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr!

    97 56.73%
  • Uafgjort!

    46 26.90%
  • FC Nordsjælland Sejr!

    28 16.37%
Side 1 af 7 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 104

Emner: Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland – FC København(15.04.13 kl.19)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    809

    Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland – FC København(15.04.13 kl.19)

    Dette forårs vigtigste kamp i SuperLigaen er Mandag kl. 19 mellem:
    FC Nordsjælland vs. FC København

    Optakt:
    FC København fører fortsat ligaen, men den seneste formkrise har reduceret forspringet til blot 7 point inden weekendens 27. runde af SuperLigaen:
    1. FC København, 26 Kampe, 17 sejre, 7 uafgjorte, 2 nederlag, 58 point (målscore: 57-25)
    2. FC Nordsjælland, 26 Kampe, 15 sejre, 6 uafgjorte, 5 nederlag, 51 point (49-25)
    3. Randers FC, 26 Kampe, 13 sejre, 5 uafgjorte, 8 nederlag, 44 point (32-32)
    (...)

    Som alle ved gør det opgøret på Farum Park til en nøglekamp i mesterskabskampen og det er således vanvittigt vigtigt at FC København får point med fra kampen. FC København har desværre de seneste runder ikke opnået tilfredsstillende resultater, men sidste kamp mod OB viste dog at FC København stadig kan spille god fodbold og man må så håbe at skarpheden er tilbage, når Kehlet fløjter rundens kamp i gang. Med tanke på sidste år kan man godt forstå nervøsiteten i blandt os, men med en sejr vil FC København være meget tæt på sit 10.mesterskab og kvalifikationen til næste sæsons Champions League. En eventuel andenplads vil være en gentagelse af sidste sæson kvalifikation, hvor man igen risikerer at støde på stærke modstandere især i den sidste kvalifikationsrunde. Vinder FC København ikke i Farum forspilder man også chancen for at opnå fuld pointhøst (9 point) i de 3 indbyrdes kampe i sæsonen.

    For at se på hvordan sæsonen er gået for de 2 involverede hold er den meget overordnet blevet delt op i 2 perioder: I de første 12 runder opnår FC København 7 sejre og 5 uafgjorte mod FC Nordsjællands 5 sejre, 4 uafgjort og 3 nederlag. I de næste 14 runder opnår begge hold 10 sejre, 2 uafgjorte og 2 nederlag, men med til historien hører desværre som alle ved at de seneste 5 runder udviser FC København en langt dårligere form end modparten. Til gengæld kan nævnes at FC København har haft en stime på hele 9 sejre i træk i den sidstnævnte periode på 14 runder. FC Nordsjællands største sejr er hjemmekampen mod Silkeborg, som de vandt 6-1 over. Deres største nederlag er blandt andet den seneste kamp mod FC København(som endte 4-1) men de har derudover tabt 3-0 til OB. Ved vinterpausen har FC Nordsjælland oplevet en stor aktivitet på transfermarkedet. Således har etablerede profiler, som Mikkel Beckmann, Michael Parkhurst, Rawez Lawan, Andreas Laudrup og Enoch Adu forladt klubben og ind er kommet nye spillere blandt andre Uffe Bech og Conor O'Brian. Især Bech, som kom til fra vores arvefjende Lyngby, har vist gode takter i FC Nordsjælland.

    Med Bolaños klarmelding mangler FC København dog stadig Martin Vingaard og Thomas Delaney, men de vigtigste profiler er fit til kampen. Endvidere har FC København i løbet af ugen trænet på kunstgræs og assistenttræneren ser endda frem til plænen i Farum. Holdet har i kampen en gylden mulighed for med en sejr at nedtone sammenligningerne med strækscenariet sidste år. Kampen har også været genstand for en del diskussioner omkring billetpriser og fansamarbejde mellem klubberne, hvilket blandt andet medførte at man var tæt på fan-boykot. Som følge af de høje billetpriser på 175 kr. boykotter folk derfor i stedet boderne, så man må være mæt, når man går ind af indgangen i Farum - hertil skal nævnes at det lyder til at der vil blive andre alternativer for drikkelse, som stadig vil være en del af boy-kotten. Ariél Jacobs har også været en del i pressen, blandt andet fordi en Belgisk journalist mener at træneren har et problem i forhold til pressede sæsonafslutninger, da han med Anderlecht har tabt mesterskabet i afslutningsspillet 2 gange. Jacobs har været ude og afvise sådanne problemer og det er uafhængigt af denne historie kommet frem at Jacobs 3 gange hos FC København har afvist andre klubber, som ønskede at tilknytte træneren. Således skulle blandt andet en klub fra Mellemøsten stå klar i kulissen, men Jacobs er heldigvis glad for København og mener fortsat at han har et projekt med holdet.

    Officiel optakt:
    FCK-TV: Jacobs - Holdånden er god.
    FCK-TV: Jacobsen - Jo flere FCKfans i Farum jo bedre.
    FCK-TV: Kris - Fans gør udebane til anden hjemmebane.
    FCK.DK: Modstanderen.
    FCK-TV: Bolaños melder sig klar til kamp.
    FCK-TV: Jørgensen - Glæder mig sindsygt.
    FCK-TV: Riemer ser frem til kunstgræs i Farum.

    www.fcknews.com

    Trupperne:
    FC København:
    01. Kim Christensen
    02. Lars Jacobsen
    03. Pierre Bengtsson
    04. Kris Stadsgaard
    06. Claudemir
    09. Igor Vetokele
    11. Cesar Santin
    12. Daniel Jensen
    15. Michael Jakobsen
    16. Thomas Kristensen
    17. Ragnar Sigurdsson
    18. Nicolai Jørgensen
    19. Rurik Gislason
    20. Martin Vingaard
    21. Johan Wiland
    25. Christoffer Remmer
    27. Thomas Delaney
    29. Andreas Cornelius
    30. Christian Bolaños
    31. Jakob Busk
    32. Danny Amankwaa

    Skader: Ingen.
    Karentæner: Ingen.

    FC Nordsjælland:
    01. Jesper Hansen
    16. Thomas Villadsen
    02. Jores Okore
    03. Francisco Calvo
    04. Conor O'Brien
    05. Anders 'AC' Christiansen
    07. Nicolai Stokholm
    08. Patrick Mtiliga
    09. Ricardo Bueno
    11. Morten Nordstrand
    13. Oguzhan "OG" Aynaoglu
    15. Joshua John
    17. Søren Christensen
    18. Uffe Bech
    19. Mark Gundelach
    21. Ivan Runje
    23. Mario Ticinovic
    30. Lasse Petry
    33. Pascal Gregor
    34. Emiliano Marcondes
    36. Kristian Lindberg

    Skader:
    Karentæner: Ingen.


    Forventede startopstillinger:
    Johan Wiland
    Lars Jacobsen – Ragnar Siggurdsson – Kris Stadsgaard – Pierre Bengtsson
    Christian Bolaños – Claudemir – Thomas Kristensen – Nicolai Jørgensen
    César Santin – Andreas Cornelius



    Form:
    FC København:
    V-V-U-T-U(Målscore: 8 - 6)

    10. Mar 2013 FC København – Silkeborg 3-1
    15. Mar 2013 FC København – AC Horsens 2-1
    29. Mar 2013 FC Midtjylland – FC København 2-2
    01. Mar 2013 Silkeborg – FC København 1-0
    07. Mar 2013 FC København – OB 1-1

    FC Nordsjælland:
    U-V-V-V-V(Målscore: 9 - 3)

    11. Mar 2013 FC Midtjylland – FC Nordsjælland 1-1
    29. Mar 2013 FC Nordsjælland – AGF 4-2
    01. Apr 2013 FC Nordsjælland – FC Midtjylland 1-0
    04. Apr 2013 AaB – FC Nordsjælland 0-1
    02. Apr 2013 AC Horsens – FC Nordsjælland 0-2

    Statistik:
    Alle kampe:
    Kampe: 34
    Sejr: 25
    Uafgjorte: 4
    Nederlag: 5
    Målscore: 67-32
    Gns.-point: 2,32
    Gns.-FCKmål: 1,97

    Kampe på Farum Park:
    Kampe: 15
    Sejr: 11
    Uafgjorte: 1
    Nederlag: 3
    Målscore: 29-15
    Gns.-point: 2,27
    Gns.-FCKmål: 1,93

    Seneste 5 kampe:
    Kampe: 5
    Sejr: 3
    Uafgjorte: 0
    Nederlag: 2
    Målscore: 9-6
    Gns.-point: 1,80
    Gns.-FCKmål: 1,80

    Seneste kamp:
    09. December 2012 FC København – FC Nordsjælland 4-1
    ”24 1-0 Thomas Delaney
    ”38 2-0 César Santin
    ”52 3-0 César Santin
    ”76 3-1 Mikkel Beckmann
    ”90 4-1 Andreas Cornelius
    Johan Wiland
    Lars Jacobsen – Ragnar Siggurdsson – Kris Stadsgaard – Pierre Bengtsson
    Claudemir – Thomas Kristensen – Thomas Delaney
    Nicolai Jørgensen
    César Santin – Andreas Cornelius

    Dommeren:
    Kehlet dømmer mod FC Nordsjælland.

    Se kampen:
    På Farum Park

    Drengene skal støttes 100% i dette forårs klart vigtigste kamp, så må resten af Danmark se med på TV 3 Sport 1 med optakt fra blot kl.18.

    Vejret:


    Oddset:
    FC Nordsjælland – FC København: 1 - X - 2
    Danske Spil: 2.80 - 3.30 - 2.55
    Unibet: 2.65 – 3.40 - 2.50
    Betsafe: 2.75 - 3.30 - 2.45

    FC København bliver danske mestre 2012/2013: 1,05
    Gentagelse af F-#@!%&#! katastrofe fra sidste sæson: 9,00

    ALLE MAND TIL FARUM - EKSTREMT VIGTIGT AT VI STØTTER HOLDET TIL SEJR I JAGTEN PÅ DET 10.MESTERSKAB!!!

    Behørigt tak til: FC København, Nipserstat, Bold.dk, dmi, tipsbladet.dk m.fl.

    Mvh. Steffen
    Sidst redigeret af Steffen_Corleone : 14.04.13 kl. 15:19

  2. De følgende 8 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    845

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland – FC København(15.04.13 kl.19)

    Dommerne er påsat:
    Dommer Jakob Kehlet
    Linjedommer(e) Jakob Bille og Lars Rix
    4. dommer Lars Christoffersen
    Dommerudvikler Peter Mikkelsen
    Pommie
    Successus breves - fides aeterna
    Pommie's Avatar

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland – FC København(15.04.13 kl.19)

    Jeg har stemt på sejr til os, for det er dét, jeg håber, men umiddelbart ser jeg den som ret åben. 50-50 eller deromkring.
    Fy for den lede, hvor bliver det nervepirrende!

  5. De følgende 7 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    278

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland – FC København(15.04.13 kl.19)

    Til alle jer der har plads bag ved målet, HUSK nu ham der Jesper Hansen på, hvordan han stod sidste gang vi mødtes. Det var Meget tydeligt at han ikke rigtigt kunne stå for presset sidste gang ;-)

    http://www.youtube.com/watch?v=U374LcJD--Y
    Sidst redigeret af donl : 12.04.13 kl. 04:34
    - Vi spiller piv-dårligt, men det var selvfølgelig fedt at vinde, og især mod Brøndby, for det er jo dem, vi ikke kan lide, sagde Kris Stadsgaard
    Donl
    donl's Avatar


  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2006
    Indlæg
    130

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland – FC København(15.04.13 kl.19)

    Åhh gud hvor glæder jeg mig meget til den her kamp! Og med op mod 17 grader på mandag bliver det jo kun endnu bedre!
    Husk boykot af boderne i så stort et omfang som muligt.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,536

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland – FC København(15.04.13 kl.19)

    Jeg kan ikke finde ud af om jeg glæder mig helt vildt til selve kampen eller til den er overstået. For helvede hvor er jeg dog nervøs. Sælger den gerne for en uafgjort.

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    465

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland – FC København(15.04.13 kl.19)

    Jeg er røvnervøs for den her kamp!
    At EB.dk er så søde at huske på, at vores træner ikke altid er lige god til at lukke en guldkamp, gør det sgu ikke nervøsiteten mindre!
    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle1952595.ece
    BAH!
    SYKE's Avatar

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland – FC København(15.04.13 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af SYKE Se meddelelser
    Jeg er røvnervøs for den her kamp!
    At EB.dk er så søde at huske på, at vores træner ikke altid er lige god til at lukke en guldkamp, gør det sgu ikke nervøsiteten mindre!
    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle1952595.ece
    Som jeg forstår det, er det fordi nogle har kritiseret taktikændringer i forbindelse med en eller anden form for slutspil. Det tror jeg ikke har relevans for os.

    Jeg ser gerne den der 4-3-3 opstilling igen hvis Bola er klar, men jeg er også åndssvagt nærvøs for kampen på mandag. Vi må jo bare, fra tribunen, larme så meget vi kan, og bede til at spillerne også præsterer.

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland – FC København(15.04.13 kl.19)

    Endelig en mesterskabskamp med nerve. Sejr til FCK kan lukke den og sejr til FCN kan åbne et spændene slutspil. Helt ærligt - jeg har savnet, men er så lykkelig for at det ikke er BIF, som skal skabe spændingen.

    På højde med flere FCK-ansatte har jeg savnet den nerve en Brøndby kamp kan give, når begge er i toppen. Det helt store problem har været, at jeg ikke ville have BIF tilbage til toppen for at få den nerve tilbage - jeg hader BiF for meget til at ønske dem noget godt! Endnu bedre - man kan få nerven uden BiF!

    FCK har haft en god sæson - gode resultater og godt spil. FCK har så også haft en rigtig dårlig stime, så det bliver mere end spændene!

    FCN har faktisk spillet ringe på det seneste - tilgengæld har de fået resultaterne, spændingen er den grad tilbage mandag!

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland – FC København(15.04.13 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Endelig en mesterskabskamp med nerve. Sejr til FCK kan lukke den og sejr til FCN kan åbne et spændene slutspil. Helt ærligt - jeg har savnet, men er så lykkelig for at det ikke er BIF, som skal skabe spændingen.
    "Endelig" skriver du - fik du ikke spænding nok sidste år?

    Smag og behag er selvfølgelig individuel, men det er mildt sagt et specielt synspunkt at mene at "spænding" kan veje op for de to mesterskaber og samlet set ca. 300 mio. kroner vi vil have sagt farvel til for altid, hvis FCN løber med titlen igen efter endnu en "spændende" guldkamp.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    361

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland – FC København(15.04.13 kl.19)

    Hvis diouf bliver udtaget ender den 1-4(og for spille tid)


    Ellers 1-2
    "you ain't got no wins in my casa,
    Que te pasa, you ain't even in my clasa" - Big Pun
    http://forum.ultras-tifo.net - https://kassiesa.net/uefa/

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland – FC København(15.04.13 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    "Endelig" skriver du - fik du ikke spænding nok sidste år?

    Smag og behag er selvfølgelig individuel, men det er mildt sagt et specielt synspunkt at mene at "spænding" kan veje op for de to mesterskaber og samlet set ca. 300 mio. kroner vi vil have sagt farvel til for altid, hvis FCN løber med titlen igen efter endnu en "spændende" guldkamp.

    /Simon
    Zumas saksesparksmesterskab, Hjalte late goal mesterskab har sørget for mere fodboldglæde end nogle af de andre mesterskaber. Jeg får altså ikke bule i bukserne af at se regnskaberne, jeg er først og fremmest fodbold fan og en spændene liga får bare mere ud af mig. Det betyder jo ikke at jeg vil mesterskabet mindre end dig!

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland – FC København(15.04.13 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Zumas saksesparksmesterskab, Hjalte late goal mesterskab har sørget for mere fodboldglæde end nogle af de andre mesterskaber. Jeg får altså ikke bule i bukserne af at se regnskaberne, jeg er først og fremmest fodbold fan og en spændene liga får bare mere ud af mig. Det betyder jo ikke at jeg vil mesterskabet mindre end dig!
    Jo, det betyder faktisk lige præcis at du vil mesterskabet mindre end jeg vil, for jeg vil nemlig have det for enhver pris - og vil i den forbindelse skide spændingen en lang march. Du foretrækker til gengæld den øgede spænding og dermed også den afledte konsekvens: Reduktion af sandsynligheden for at sæsonen ender med guld.

    Det er nemlig en indbygget og logisk mekanik i fænomenet "spænding" at det betyder tabte mesterskaber over tid. Man kan ikke have en række spændende afgørelser og forvente at de falder ud til egen fordel hver gang. Det er sgu logik for burhøns.

    Du har da ret i at de hårfine afgørelser i fx 2001 og 2003 har været forrygende oplevelser, men du lader til at fortrænge eller glemme at de også har en uundgåelige bagside, nemlig Mads Jørgensen-scoringer og sæsonafslutninger som sidste år. Altså den ultimative nedtursoplevelse.

    Og så er det i øvrigt et åbent spørgsmål om ikke ekstasen ved Zuma-saksespark og Hjalte-scoringer hører til en anden tid der bare ikke kommer tilbage, ligesom med det første kys & knald: Det var jo de mange års afsavn og ydmygelse og den endelige forløsning der gjorde de mesterskaber så specielle. Sådan bliver det bare ikke igen, med mindre vi da får en tørke på 8-10 år uden titler, og det går jeg da trods alt ikke ud fra du håber på. Næh, de nyere oplevelser af skelsættende karakter er selvfølgelig dem i Europa: Sejrene over Man United og Panathinaikos og den fantastiske kamp mod Barcelona. Dét er store oplevelser, som målt i glæde og begejstring selvfølgelig rækker langt, langt ud over hvor fedt det vil være at slå FCN på målstregen i sidste runde anno 2013. Og det er de oplevelser du ønsker vi skal risikere at gå glip af for at du kan få din "spænding" i guldkampen.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland – FC København(15.04.13 kl.19)

    /Simon - det er helt fint at være uenige :)

    Dvs. du formoder at det vil være bedst for FCK, hvis vi vinder de næste 20 mesterskaber med minimum 20 point og fører fra start til slut. Det vil måske være bedre for fans med hang til mavesår - men det vil bestemt ikke være godt for dansk fodbold og dermed ej hellere for dansk fodbolds flagskib.

    Sidste sæson var en lang hovedpine, som endte i det vildeste migræneanfald. Var vi blevet mestre, så havde der ikke været de nødvendige ændringer, som vi har fået i denne (men ok - Rolle/CV og migrænebold kan da også være en drøm!). Det er da pisse ærgerligt og irreterende at den direkte CL plads, som vi om nogen havde fortjent, blev pisset væk - at det lige netop var i den sæson at holdet skulle falde sammen, det var ret ringe timing!

    Jeg elsker fodbold fordi det er spændene og uforudsigeligt og den ultimative spænding udløses først, når der er noget at tabe. Jeg er langt mere oppe og kører nu end jeg har været hele sæsonen - det er nu mesterskabet er i spil!

    Prisen på at få glæden ved at få point imod Man U og Barcelona er at jeg må se mit hold tabe til FCN og Silkeborg i ny og næ! Sejrens sødme smager bare bedre, når man har smagt på nederlag og jeg synes faktisk det er tragikomisk med så meget tuderi der er, når man tænker på hvor suveræne vi har været over de seneste år!

  20. #15
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland – FC København(15.04.13 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg elsker fodbold fordi det er spændene og uforudsigeligt og den ultimative spænding udløses først, når der er noget at tabe. Jeg er langt mere oppe og kører nu end jeg har været hele sæsonen - det er nu mesterskabet er i spil!
    Vi kan vel lukke den med konstateringen af du i virkeligheden nok er noget mere fan af spænding og drama end af FC København, mens jeg nærmere har det omvendt. I min verden er spændingen en naturlig og uundgåelig del af fodbold - som vi blev mindet om sidste år - men aldrig et mål i sig selv, og det er da slet ikke noget man behøver håbe på nu, når der er så uendeligt meget på spil (og vi stadig lider efter nedturen i 2012).

    Husk også på at prisen for din spænding nu kan være at din spænding til efteråret skal findes i et røvsygt EL-gruppespil i stedet for toppen af poppen i CL. Det er simpelthen kortsigtet tænkning.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


Side 1 af 7 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 26
    Sidste Meddelelse: 20.12.12, 05:56
  2. Svar: 56
    Sidste Meddelelse: 17.09.12, 15:45
  3. Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 04.08.11, 12:58
  4. Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland - FC København 17.4.2011
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 12
    Sidste Meddelelse: 17.04.11, 18:06
  5. Optakts- og kamptråd: FC Nordsjælland - FC København
    By Mads740 in forum De korte linier
    Svar: 33
    Sidste Meddelelse: 09.05.08, 09:08

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •