Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 20

Emner: Sang setup til FCKs hjemmekampe (Superliga, Champions League, Europa League ect.)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    265

    Sang setup til FCKs hjemmekampe (Superliga, Champions League, Europa League ect.)

    Her dagen efter vores 10. Guldfest sidder jeg tilbage med en tam følelse af, hvordan underholdningsniveauet før kampene er SÅ dræbende kedeligt, uinspirerende og forudsigeligt. Og ja, jeg krummer tæer over, at der ikke sker markante fornyelser på musikken i Parken. I de sidste 14 år har vi haft Det Fede Nets "Vi elsker FC" som musikalsk indslag mellem præsentation af holdopstillingerne og spillerindmarchen, og for at være ærlig: Den sang er efterhånden så udvandet, at alle kan den til bevidstløshed. Jeg har lagt mærke til, at halvdelen af Nedre C ikke synger med på den, da de har konstateret det samme som jeg selv har opdaget.

    Jeg kunne godt ønske, at der var mere fællessang deltagelse mellem de forskellige tribuner - og gerne med Stemningstribunen som forsangere. Det siges at de har fået installeret et højttalersystem, så de har mulighed for at kunne delagtiggøre folk i de forskellige sange, som de synger. Sange som bl.a. ♪ Åh FCK, du betyder alt for mig ♪ er nemme nok at lære og synge. Og jeg undrer mig over, at den ikke bliver sunget frem til spillernes indmarch, da den skaber mere stemning end "Vi elsker FC".

    Jeg er selv indforstået med på, at dette forslag bliver prøvet af i en periode, og derefter evalueret for eventuelt fremtidig brug til FCKs hjemmekampe.

    Jeg efterlyser derfor gerne andre kreative forslag til bedre fællessang afvikling i Parken, den eneste forudsætning er dog, at den skal være nem at lære for alle.
    Casper the ghost

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    234

    Re: Sang setup til FCKs hjemmekampe (Superliga, Champions League, Europa League ect.)

    Det er dog intet imod hvor uinspirerende og forudsigeligt at undeholdningen er i de 2 halvlege!

    /Vahl


  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    279

    Re: Sang setup til FCKs hjemmekampe (Superliga, Champions League, Europa League ect.)

    Én ting jeg synes, kunne være rigtigt fedt. Det var at spillerne først blev præsenteret, når de havde entréret banen. Så de blev råbt op en ad gangen som nu, men at de så lige kunne træde frem og vinke hver især efter navne-opråb. Ellers kunne entréen også se sådan ud: http://www.youtube.com/watch?v=Xn9zkgXCNzI

    Desuden kunne det være ekstremt fedt, hvis der kom kanonslag og fyrværkeri fra PARKENS tag ved scoringer ala NFL: http://www.youtube.com/watch?v=meWnT5C1l7o

    Jeg har tidligere kontaktet Daniel Rommedahl om det. Men det er noget tid siden, så det har nok været oppe i overvejelserne. Men det kunne være noget Ace kunne tage med, hvis det skulle have interesse...


    FORZA FCK

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Sang setup til FCKs hjemmekampe (Superliga, Champions League, Europa League ect.)

    Desuden kunne det være ekstremt fedt, hvis der kom kanonslag og fyrværkeri fra PARKENS tag ved scoringer ala NFL........
    Hvis FCK fortsætter med det spil vi har set i foråret, kan det ikke blive den store udgift..........
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*


  6. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2007
    Indlæg
    43

    Re: Sang setup til FCKs hjemmekampe (Superliga, Champions League, Europa League ect.)

    Citat Oprindeligt indsendt af østersø007 Se meddelelser
    Én ting jeg synes, kunne være rigtigt fedt. Det var at spillerne først blev præsenteret, når de havde entréret banen. Så de blev råbt op en ad gangen som nu, men at de så lige kunne træde frem og vinke hver især efter navne-opråb. Ellers kunne entréen også se sådan ud: http://www.youtube.com/watch?v=Xn9zkgXCNzI
    Det vil jeg gerne opponere imod.

    Det er über prol og må nice-fc aldrig blive et sådant håndbold/NFL helvede. Jeg er ikke imod, at der laves noget nyt, men lige dette tiltag håber jeg saftsuseme ikke bliver opfyldt :-)
    For the loser now will be later too win!


  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Sang setup til FCKs hjemmekampe (Superliga, Champions League, Europa League ect.)

    Jeg synes ikke, at der skal pilles ved Det fede net inden kampstart. Det er for mig indbegrebet af FCK-lyd. Derimod så kan det ikke gå hurtigt nok mht at fjerne karaoke-versionen. Den virker på ingen måde! Spil nu bare den rigtige version - så kan folk synge med hvis de vil.

    Så kan samspil mellem tribuner imo starte, når spillerne er kommet ind. Og det kræver jo forøvrigt, at Nedre C vågner af deres årelange søvn.


  8. #7
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    303

    Re: Sang setup til FCKs hjemmekampe (Superliga, Champions League, Europa League ect.)

    Jeg har haft lidt svært ved at finde en tråd at placere mit indlæg i,
    men satser på det her er den rigtige.

    Jeg kunne godt tænke mig, at der kom lidt mere gang i samarbejdet mellem S12 og NC.
    Der efterhånden ved at være en en del nye mennesker på NC ude i siderne (står på C3).

    Har vi en sang, der fra ca. 3. til ca. 4. minut inde i dette klip kan bruges til, at få
    stemningen i vejret på tribunen, når nu holdet ikke gider spille ordentlig bold?:

    http://www.youtube.com/watch?v=SGak50EhVlQ

    Tænkte vi kunne bruge hjemme-kampene i SL til at få
    indøvet og koordineret stemningen med virkelig tryk
    på S12-NC samspillet, så vi er klar til CL.

    Jeg vil formode, at vi her vil være de mest vante fans i Parken?

    Og det er IKKE for at puste til den gamle debat vi er
    bedre fans end den anden tribune og alt det pis (den er vold-debateret).

    Det kunne jo også være at spillerne hørte det, så de
    tænkte - hold da kæft - nu må vi hellere spille ordentligt
    og give tribunerne tilbage, hvad de giver os af kulisse i PARKEN?

    Vi skal have den gamle stemning tilbage som i kampene mod:

    Benfica, Rosenborg, etc.

    Især fordi hele CL-setup med sæson-kort, pakker, fan-pleje, osv. vel lægger op til det?

    Ligesom dem her udover det 1. klip:

    http://www.youtube.com/watch?v=QuNBFqTtzTI

    bare med mere tryk og tempo - eller hvad det nu hedder.

    F.eks Nordens Største...????? (De er fucking bagud 4-0, men synger sgu bare videre)

    Det kunne være vildt med alle 4 tribuner, men tror lidt det er utopi pt.

    MVH

    Guldland

  9. #8
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Sang setup til FCKs hjemmekampe (Superliga, Champions League, Europa League ect.)

    Eller en intro som denne her http://www.youtube.com/watch?v=WcvAOpnnMK0, ved godt at det er indendørs men de giver den meget godt gas....

  10. #9
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    303

    Re: Sang setup til FCKs hjemmekampe (Superliga, Champions League, Europa League ect.)

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Eller en intro som denne her http://www.youtube.com/watch?v=WcvAOpnnMK0, ved godt at det er indendørs men de giver den meget godt gas....
    Enig - bortset fra, at jeg ikke tror Parken er særlig begejstret for romer-lysene.

    Men nogle lygter på et helt mørkt Parken ved intro ville sgu være klasse, når ellers det begynder
    at blive lidt mørkere om aftenen.

    Desuden fedt, der hvor der popper konfetti ud over det hele ved kamp-start
    ca. 1.48 inde i klippet...

    Guldland

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #10
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    248

    Re: Sang setup til FCKs hjemmekampe (Superliga, Champions League, Europa League ect.)

    Nej tak til alt det gak og gøgl. Og især den nye intro. Drop underholdning før kampene og i pausen. Lad spillerne og fansene, varme op før kampen (sluk al musik og reklamer), lad spillerne løbe på banen til lyden af fansene (sluk al form for musik og latterlige cl hymne efterligninger). Lad kampen handle om god gammeldags fodbold med fansene som lydkulisse. Lad der være stilhed i pausen, så man evt kan snakke med sine venner. Fodboldrammer. Ikke Nfl efterligninger, da det er noget af det værste der kan ske for fodbolden.


  13. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    890

    Re: Sang setup til FCKs hjemmekampe (Superliga, Champions League, Europa League ect.)

    Den nye intro lød som FCNs fans i gamle dage (Safri Duo gutterne på trommer).

    Reklamen med 15 min. Til halvleg var decideret usmagelig. Vi skal ikke have det skidt ind i kampene. Hvad bliver det næste? Happy hour ved scoring? Sponsor for næste aflevering, tackling eller indkast. Ikke nok med vi sportsligt har solgt ud! Nu bevæger vi os hen på Kasibanen mht. reklamer!

    FØJ!

  14. De følgende 9 brugere er enige:

  15. #12
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Sang setup til FCKs hjemmekampe (Superliga, Champions League, Europa League ect.)

    Jeg var til kursus i Parken i fredags, hvor de testede den nye indgangshymne. Den lider af samme fejl, som det første udkast, og er i det hele taget bare intetsigende. Og den har sikkert kostet en pæn slat skillinger. På den måde lever den jo fint op til FCK-navnet pt. :/

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    66

    Re: Sang setup til FCKs hjemmekampe (Superliga, Champions League, Europa League ect.)

    Håber folk bliver ved med at buuuuuuuue MEGET højlydt ved den der "15 minutter tilbage - reklame" - Hold kæft hvor er det et vammelt og kapitalistisk påfund, hvis ikke den er væk ved næste hjemmekamp gad jeg godt vide hvilket firma der vil stå model til et kraftigt buuuu-råb i fremtiden.

    Det bliver et nej tak herfra!

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    265

    Re: Sang setup til FCKs hjemmekampe (Superliga, Champions League, Europa League ect.)

    Jeg finder det indslag med at melde 15.min til Halvleg over højttaleranlæg og storskærm som værende langt ude i hampen. Hvor fedt er det at blive afbrudt midt i en sang eller gjort opmærksomt på det, når fansene i forvejen kan kende forskel på klokken og spilletiden? Opfatter PSEs ledelse os FCK-fans som værende (undskyld udtrykket) snotdumme og uintelligente?

    Hvis det er stilen fremover med at melde sådan noget bras ud eller at tage skridtet med sponsorpenge til først scoret FCK-mål, á la det man hører i Rødovre Skøjte Arena, så har man skudt sig selv i foden. FCK skal ikke ud og efterligne 1/2 ishockeyhold på vestegnen. Forskellen på FCK og Rødovre (Brøndby) Mighty Bulls er, at FCK har en storsponsor på deres trøjer, mens RMB har mindre sponsorere at gøre på deres trøjer. De vestegnstilstande hører ikke til i FCK, da vi kommer fra hovedstaden, og så er den ikke længere.
    Casper the ghost

  20. De følgende 5 brugere er enige:

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    613

    Re: Sang setup til FCKs hjemmekampe (Superliga, Champions League, Europa League ect.)

    Helt enig. Men med alle de buh råb der kom, mon dog ikke ledelsen forstod, at de ikke skal budgettere med indtægten fra denne helt igennem latterlige 'midtvejs-reklame'.
    Om igen FC København.

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FCK i Champions League
    By Andreas Hansen in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 14.08.03, 12:58

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •