Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Aways i Champions League og samarbejde med ekstern rejsepartner

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    484

    Aways i Champions League og samarbejde med ekstern rejsepartner

    En sæson er vel overstået, og vi kan efterhånden begynde at se frem mod et meget spændende efterår med Champions League deltagelse. Lad mig starte med at rose folkene inde i FCK – jeg synes virkeligt, at der udenfor banen er sket nogle meget spændende ting i de sidste års tid, og jeg synes, at det virker som om, at man virkeligt er begyndt at lytte til og inddrage fansene. Stor ros til aktiviteterne på sociale medier, hjemmeside, FCKTV osv. Og jeg synes også, at det giver resultater. Stemningen i går i PARKEN i første halvleg var bedre, end jeg har oplevet den i lang tid.

    Men til mit ærinde. Jeg vil gerne have komme med en opfordring til klubben ift. de forestående udebaneture i Champions League. På et tidspunkt – jeg kan ikke helt huske hvornår - indgik FCK et samarbejde med en sportrejser-partner (mener det var Travel2football) hvor en af idéerne handlede om, at Travel2football skulle leverer rejser til udebane-kampe i Europa. Det blev så ikke til ret meget pga. manglende CL-kvalifikation og beskeden interesse for Europa-league turene.
    Jeg opfordrer virkeligt til, at FCK i samarbejde med en rejsepartner undlader at sælge pakkerejser til udebanekampene i CL. Jeg er indforstået med, at klubben skal kapitalisere på sine fans, men det irriterer mig, at en ekstern part ligeledes skal tjene på os. Det betyder alt andet lige, at turen til CL bliver dyrere, samt at man mister sin fleksibilitet ift. selv at kunne tilrettelægge og tilpasse, vælge hotel osv.

    Nej – lad nu blot FCKFC få lov til at arrangere udebaneture og sælg så resten af billetterne i løssalg. Hvordan de så skal fordeles er en helt anden sag…

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Aways i Champions League og samarbejde med ekstern rejsepartner

    FCKFC har vel også lavet deres ture med en ekstern partner sometimes? Og har du sikkerhed for at FCK tager en ekstra profit, udover den T2F tager?

    Jeg håber først og fremmest der indføres et loyalitetsprogram til både CL hjemme- og udekampe, så sæsonkortholdere, FCKFC medlemmer og hyppige brugere af Awaykort er dem der står med første prioritet for at se FCK i CL i efteråret. Ikke svenskere og billethajer.
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"


  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    484

    Re: Aways i Champions League og samarbejde med ekstern rejsepartner

    Citat Oprindeligt indsendt af puma4ever Se meddelelser
    FCKFC har vel også lavet deres ture med en ekstern partner sometimes? Og har du sikkerhed for at FCK tager en ekstra profit, udover den T2F tager?

    Jeg håber først og fremmest der indføres et loyalitetsprogram til både CL hjemme- og udekampe, så sæsonkortholdere, FCKFC medlemmer og hyppige brugere af Awaykort er dem der står med første prioritet for at se FCK i CL i efteråret. Ikke svenskere og billethajer.
    Jeg er helt enig med loyalitetsprogrammet, selvom det ikke var emnet her... Men jeg forstår ikke helt, hvad du mener med punkt 1. Klart at FCKFC har en særlig adgang til at tilbyde ture til medlemmerne af Fanklubben - om de benytter en ekstern partner ved jeg ikke, men jeg tror det ikke. (og her tænker jeg på en samlet pakkerejseudbyder.) Situationen med FCKFC er jo også den, at fanklubben nogle gange vælger at give et tilskud til en tur for at få flere med...

    Nej det, der jeg synes ville være ærgerligt, var, at FCK lavede et samarbejde med en pakkerejserudbyder som f.eks. Travel2football. Det ville med garanti betyde, at du får en strafporto på 1000 kr. eller mere på at købe en billet og et hotel i en pakke: Jeg ville foretrække at kunne købe billetten gennem FCK til kostpris og selv har friheden til at vælge det bedste og billigste hotel. Jeg ser ingen grund til, at T2F skal tjene en masse penge på FCK-fans, der gerne vil følge deres hold i CL.

    EDIT: FCK har faktisk indgået en aftale med Travel2football: http://www.fck.dk/nyhed/2011/04/14/60865

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    376

    Re: Aways i Champions League og samarbejde med ekstern rejsepartner

    Jeg synes det er lidt ved siden af at snakke loyalitetsprogram i den nuværende situation. Vi har lige spillet en sæson hvor der, alt andet lige, ikke én gang har været udsolgt. Jeg ved godt at vi spiller chl en gang i mellem, men det er ikke med til at opveje at vi skal have et loyalitetsprogarm som skal i brug hvert tredje år. Man kan i stedet prøve først at sælge til dem der har awaykort eller er medlem af fckfc.
    Der var engang to vise mænd. Så gik den ene på pension.

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Aways i Champions League og samarbejde med ekstern rejsepartner

    Citat Oprindeligt indsendt af Thomas FC Se meddelelser
    Jeg er helt enig med loyalitetsprogrammet, selvom det ikke var emnet her... Men jeg forstår ikke helt, hvad du mener med punkt 1. Klart at FCKFC har en særlig adgang til at tilbyde ture til medlemmerne af Fanklubben - om de benytter en ekstern partner ved jeg ikke, men jeg tror det ikke. (og her tænker jeg på en samlet pakkerejseudbyder.) Situationen med FCKFC er jo også den, at fanklubben nogle gange vælger at give et tilskud til en tur for at få flere med...

    Nej det, der jeg synes ville være ærgerligt, var, at FCK lavede et samarbejde med en pakkerejserudbyder som f.eks. Travel2football. Det ville med garanti betyde, at du får en strafporto på 1000 kr. eller mere på at købe en billet og et hotel i en pakke: Jeg ville foretrække at kunne købe billetten gennem FCK til kostpris og selv har friheden til at vælge det bedste og billigste hotel. Jeg ser ingen grund til, at T2F skal tjene en masse penge på FCK-fans, der gerne vil følge deres hold i CL.

    EDIT: FCK har faktisk indgået en aftale med Travel2football: http://www.fck.dk/nyhed/2011/04/14/60865
    Det jeg mener er at den partner FCKFC evt. bruger, også er en privat profitdrevet virksomhed. Isåfald ligger der allerede en "strafporto" som du kalder det, hvis man anskuer profit som værende strafporto. Jeg spurgte dig om du er sikker på den samlede profit FCK (evt.) og T2F (med sikkerhed) skal have, er større end den FCKFC's partner skal have?

    I øvrigt er der intet der forhindrer FCK/FCKFC i at yde tilskud til turene, uanset hvordan de er arrangeret.

    Til slut er jeg enig med dig i at det er super vigtigt man kan købe billetter uden fuld pakkeløsning også, da vi er mange der kan lide at kombinere FCK ture i udlandet med et par dages oplevelser.
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Aways i Champions League og samarbejde med ekstern rejsepartner

    Citat Oprindeligt indsendt af puma4ever Se meddelelser
    Det jeg mener er at den partner FCKFC evt. bruger, også er en privat profitdrevet virksomhed. Isåfald ligger der allerede en "strafporto" som du kalder det, hvis man anskuer profit som værende strafporto. Jeg spurgte dig om du er sikker på den samlede profit FCK (evt.) og T2F (med sikkerhed) skal have, er større end den FCKFC's partner skal have?

    I øvrigt er der intet der forhindrer FCK/FCKFC i at yde tilskud til turene, uanset hvordan de er arrangeret.

    Til slut er jeg enig med dig i at det er super vigtigt man kan købe billetter uden fuld pakkeløsning også, da vi er mange der kan lide at kombinere FCK ture i udlandet med et par dages oplevelser.

    Den sidste sætning er meget vigtig !!! Personligt synes jeg det er super at være på en mini ferie på det sted hvor FCK spiller og derfor passer den færdige pakke ikke altid med de interesser den enkelte fan har .... Derfor vil det være vigtigt at der er løssalgsbilletter til udekampene også.... Men lad os nu se.... På de helt store stadions bør det ikke blive et problem at få billet .... Trods alt ....

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    78

    Re: Aways i Champions League og samarbejde med ekstern rejsepartner

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsEmil Se meddelelser
    Den sidste sætning er meget vigtig !!! Personligt synes jeg det er super at være på en mini ferie på det sted hvor FCK spiller og derfor passer den færdige pakke ikke altid med de interesser den enkelte fan har .... Derfor vil det være vigtigt at der er løssalgsbilletter til udekampene også.... Men lad os nu se.... På de helt store stadions bør det ikke blive et problem at få billet .... Trods alt ....
    Jeg tvivler på problemet bliver særlig stort. Det er nok kun dem vi trækker fra øverst lag der kan få folk op af stolen og det afhænger sikkert af hvem det er vi møder. Møder vi Real Arsenal,Chelsea, Barca, ManU eller Bayern så skal der nok blive rift om pladserne, dog bør man godt kunne nå og købe dem. Måske med undtagelse af Cehlsea der pga. deres absurd lille Stadion. Trækker vi derimod Porto (som jeg håber på, da der er størst chance for at få point, der skulle være smæk på stadion, den sidste og ren egoistiske grund har jeg aldrig været i Portugal og det kunne sgu være meget sjovt at prøve) så kommer der nok ikke så mange med alligevel. Pludselig kan man ikke få fri og man har ikke nogen penge fordi man har været i byen fem weekender på en måned. Barca billetterne købte jeg i god tid uden større problemer og det var kun pga. en efterskole og efterårsferie som gjorde at der blev solgt så mange billetter som der blev. I Athen var der vel ca. 300 mand ikke just imponerende. Hvis vi trækker Schalke eller Millan fra andet lag så skal der nok blive solgt masser af billetter, men hvis vi trækker Marseielle hvor der vel var 70 mand eller noget i den dur sidst v var der, så tror jeg heller ikke det bliver særlig mange mand der tager afsted. Selvefølgelig kan vi sende lidt flere grundet CL, men tvivler på vi for solgt alle pladser. Side bemærkning, hvis vi skulle trække Marseille tager jeg sgu nok på badeferie i Nice, kæft en lorte by. Trækker vi Donetsk bliver det nok endnu værre, så er det sikkert heller ikke meget mere end 50-100 mand som tager turen. Fra 3/4 lag (alt efter om vi kommer i det ene eller andet) skal vi nok også sælge helt ud hvis vi får Ajax eller Celtic. Selvom Galatassary og Olympikaos kunne være alt for vilde turer når man tænker på tribune oplevelser så tror jeg ikke der kommer mere end 500 mand. Problemet er først og fremmest på hjemmebane hvor chancen for turister er langt større end den er på udebanetur, hvor den største grund til man ikke har billet var fordi man ikke fik fingeren ud hurtigt nok.

    Jeg håber jeg tager fejl og det vil kun glæde mig hvis jeg gør, det er langt federe at stå mange samlet på en tribunen frem for nogle får på en gabende tom tribune.

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Aways i Champions League og samarbejde med ekstern rejsepartner

    Citat Oprindeligt indsendt af Metal Se meddelelser
    Jeg tvivler på problemet bliver særlig stort. Det er nok kun dem vi trækker fra øverst lag der kan få folk op af stolen og det afhænger sikkert af hvem det er vi møder. Møder vi Real Arsenal,Chelsea, Barca, ManU eller Bayern så skal der nok blive rift om pladserne, dog bør man godt kunne nå og købe dem. Måske med undtagelse af Cehlsea der pga. deres absurd lille Stadion. Trækker vi derimod Porto (som jeg håber på, da der er størst chance for at få point, der skulle være smæk på stadion, den sidste og ren egoistiske grund har jeg aldrig været i Portugal og det kunne sgu være meget sjovt at prøve) så kommer der nok ikke så mange med alligevel. Pludselig kan man ikke få fri og man har ikke nogen penge fordi man har været i byen fem weekender på en måned. Barca billetterne købte jeg i god tid uden større problemer og det var kun pga. en efterskole og efterårsferie som gjorde at der blev solgt så mange billetter som der blev. I Athen var der vel ca. 300 mand ikke just imponerende. Hvis vi trækker Schalke eller Millan fra andet lag så skal der nok blive solgt masser af billetter, men hvis vi trækker Marseielle hvor der vel var 70 mand eller noget i den dur sidst v var der, så tror jeg heller ikke det bliver særlig mange mand der tager afsted. Selvefølgelig kan vi sende lidt flere grundet CL, men tvivler på vi for solgt alle pladser. Side bemærkning, hvis vi skulle trække Marseille tager jeg sgu nok på badeferie i Nice, kæft en lorte by. Trækker vi Donetsk bliver det nok endnu værre, så er det sikkert heller ikke meget mere end 50-100 mand som tager turen. Fra 3/4 lag (alt efter om vi kommer i det ene eller andet) skal vi nok også sælge helt ud hvis vi får Ajax eller Celtic. Selvom Galatassary og Olympikaos kunne være alt for vilde turer når man tænker på tribune oplevelser så tror jeg ikke der kommer mere end 500 mand. Problemet er først og fremmest på hjemmebane hvor chancen for turister er langt større end den er på udebanetur, hvor den største grund til man ikke har billet var fordi man ikke fik fingeren ud hurtigt nok.

    Jeg håber jeg tager fejl og det vil kun glæde mig hvis jeg gør, det er langt federe at stå mange samlet på en tribunen frem for nogle får på en gabende tom tribune.
    Meget enig i det meste. Dog tror jeg SLET ikke vi ville sende 500 fans Galatassary eller Olympiakos..

    Trækker vi ikke et tophold, så bliver det slet ikke et problem at få billetter.
    Jeg tror desværre ikke, at man kan finde nok FCK fans der kan fylde udeafsnit op i CL. Medmindre vi trækker hold som München, Madrid, måske Arsenal og måske Chelsea.
    Jeg SLET ikke forestille mig, at vi skulle få problemer med at kunne få nok billetter til nogle af de andre steder.

    Ajax, Paris, Milan, Schalke og Man U ville vi kunne sende en okay potion folk til, men der bliver langt fra udsolgt.

    I dette års Champions League, der har jeg ikke meget fidus til truppen. Derfor vil jeg være egoistisk, og ønske modstandere hvor jeg ved at vi ville få en fremragende tur.

    Madrid, Paris, Ajax og et London hold. Det er nogle af dem jeg virkelig ønsker vi få i vores gruppe.
    Sidst redigeret af Ace20 : 25.05.13 kl. 08:13
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    301

    Re: Aways i Champions League og samarbejde med ekstern rejsepartner

    Citat Oprindeligt indsendt af

    EDIT: FCK har faktisk indgået en aftale med Travel2football: [url
    http://www.fck.dk/nyhed/2011/04/14/60865[/url]
    Den udløber så til juli, hvis den da ikke er forlænget.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 05.08.13, 18:12
  2. Champions League aways
    By Turudvalget FCKFC in forum De korte linier
    Svar: 92
    Sidste Meddelelse: 14.09.10, 17:09
  3. Hvilke Champions League-aways skal du på?
    By /Simon in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 14.09.10, 01:21
  4. AaB i Champions League
    By fckboy32 in forum De korte linier
    Svar: 60
    Sidste Meddelelse: 29.11.08, 22:40

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •