Side 1 af 47 123411 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 696

Emner: Til- og afgange 2013 - Part II

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    553

    Til- og afgange 2013 - Part II

    Med mesterskabet i hus og en efterårssæson, der byder på 6 Champions League-kampe, 18-20 Superliga-kampe og formentlig 3 DBU Pokalen-kampe, og dermed små 30 kampe på knap 5 måneder,
    trænger truppen efter alt at dømme både til lidt oprydning og til lidt nyt blod.

    Truppen består pr. 1. juli 2013 af 23 spillere og herudover 4 U-spillere tæt på truppen:
    Kode:
    (1)	Kim Christensen			(Målmand)		* Kontraktudløb december 2013
    (21)	Johan Wiland			(Målmand)		* Kontraktudløb december 2013
    (31)	Jakob Busk			(Målmand)
    (2)	Lars Jacobsen			(Højre back)
    (25)	Christoffter Remmer		(Højre back)
    (34)	Mads Aaquist			(Højre back)		# U-spiller
    (4)	Kris Stadsgaard			(Center back)
    (15)	Michael Jakobsen		(Center back)
    (17)	Ragnar Sigurdsson		(Center back)
    (3)	Pierre Bengtsson		(Venstre back)
    (33)	Casper Højer Nielsen		(Venstre back)		# U-spiller
    (19)	Rurik Gislason			(Højre midt)
    (24)	Youssef Toutouh			(Højre midt)		* Returnerer fra lejemål i Esbjerg
    (30)	Cristian Bolaños		(Højre midt)
    (6)	Claudemir			(Central midt)
    (8)	Christian Grindheim 		(Central midt)		* Returnerer fra lejemål i Vålerenga
    (16)	Thomas Kristensen		(Central midt)
    (27)	Thomas Delaney			(Central midt)
    (35)	Mikkel Wohlgemuth		(Central midt)		# U-spiller
    (18)	Nicolai Jørgensen		(Venstre midt)
    (20)	Martin Vingaard			(Venstre midt)
    (7)	Mustafa Abdellaoue		(Angreb)		* Returnerer fra lejemål i Vålerenga
    (9)	Igor Vetokele			(Angreb)
    (11)	César Santín			(Angreb)
    (13)	Pape Paté Diouf			(Angreb)
    (29)	Andreas Cornelius		(Angreb)
    (32)	Danny Amankwaa			(Angreb)		# U-spiller
    SIKRE AFGANGE:
    Daniel Jensen har kontraktudløb, og stopper i FC København.

    Sölvi Ottesen har kontraktudløb og ligeledes en færdig mand i FC København.

    FORVENTEDE AFGANGE:

    Christian Grindheim har haft stor succes i Vålerenga, hvor han er blevet anfører og er fast mand på holdet. Lejeaftalen kunne meget vel blive vekslet til en permanent aftale.

    MULIGE AFGANGE:

    Kim Christensen har kontraktudløb til vinter. Han er ikke tilfreds med at være reserve, men bliver formentlig kontrakten ud.

    Johan Wiland ved ikke hvor han spiller efter sommerferien. Elfsborg lurer i kulissen, men mon ikke Wiland tager efteråret med i København.

    Cristian Bolaños har været nævnt flere gange, som en oplagt kandidat til at forlade FC København.

    Claudemir var meget tæt på et skifte til Twente i vinterens transfervindue, men Leroy Fers skifte fra Twente til Everton faldt til jorden. Måske Twente har lidt større økonomisk råderum til sommer.

    Thomas Kristensen er efterhånden ved at have udtjent sin værnepligt i FC København. Trofast spiller med både gode og dårlige perioder, men altid et tilbagevendende navn i startopstillingen. TK har kontraktudløb i sommeren 2014 og ønsker sig stadig en tur til udlandet. Det kunne blive til sommer, for at skabe plads til nyt blod på den centrale midtbane.

    Martin Vingaard har haft svært ved at finde niveau og komme tilbage på holdet efter sin skade mod Chelsea, og Vingaards agent, John Sivebæk, åbner op for et sommerskifte.

    Mustafa Abdellaoue har ikke været særlig succesfuld i Vålerenga og har kun scoret en enkelt gang i ni kampe, hvoraf kun én har givet fuld spilletid. Mos har kontrakt frem til sommeren 2016 og det kan blive vanskeligt, at finde en klub, der dels har lyst til at betale for Mos, og dels kan matche den løn, som Mos måske ikke ønsker, at give afkald på. Det kunne meget vel ligne et lejeophold i en anden skandinavisk klub, selvom Mos gerne vil spille Champions League.

    César Santín har ikke haft den bedste forårssæson og har selv udtrykt skuffelse over det. Det kan være det rette tidspunkt, at skifte klub for at prøve noget nyt. Elche er nu rykket op i La Liga og måske de stadig er interesserede i at hente Santín.

    Pape Paté Diouf har kontrakt med FC København to år endnu, og ligner en fuldstændig færdig mand i FC København. Som én af de få, fik han ikke et eneste minut i foråret, til trods for en god målnæse på reserveholdet. Den mest mulige aftager til Diouf er nok en af de arabiske klubber, som har vist interesse for Diouf tidligere.

    Andreas Cornelius er det absolut varmeste navn i FC København, og der vil uden tvivl komme bud på Cornelius i løbet af sommeren. Cornelius har dog værdifuld Champions League-erfaring og endnu en sæson med sikker spilletid foran sig, og det tror jeg vægter højere lige pt. Han skal nok blive skudt afsted til sommeren 2014. Hvis en pris på 110 mio. kroner er sandfærdig, så kan historien dog hurtigt tage en anden drejning.

    TIDLIGERE EMNER:

    Målmænd
    Frederik Rønnow, 20 år, AC Horsens, kontraktudløb 2017. Rønnow rykkede mod forventning ned, og kan være på vej væk.
    Lukás Hrádecký, 23 år, Esbjerg, kontraktudløb 2013. Esbjerg håber på, at forlænge og forgylde Lukas.
    Jesper Hansen, 28 år, FC Nordsjælland, kontraktudløb 2013.
    Pär Hansson, 26 år, Helsingborg, kontraktudløb 2015.
    Thomas Sørensen, 36 år, Stoke, kontraktudløb 2014. Thomas Sørensen skal have ny chef, men bliver formentlig i Stoke som reservekeeper.
    Stephan Andersen, 31 år, Evian - skifter til Betis.
    Andreas Isaksson, 31 år, Kasimpasa, kontraktudløb 2015.

    Højre back
    Peter Ankersen, 22 år, Esbjerg, kontraktudløb 2016.

    Center back
    Jacob Glesnes, 19 år, FK Fyllingsdalen. Har været til prøvetræning i FC København.
    Mathias Zanka Jørgensen, 23 år, PSV Eindhoven, kontraktudløb 2016.
    Per Krøldrup, 33 år, Pescara, kontraktudløb 2013.
    Magnus Troest, 25 år, Varese, kontraktudløb 2013. Er åben for et skifte til Danmark.
    Alexander Milošević, 21 år, AIK Stockholm, kontraktudløb 2014. Er eftertragtet og skulle have tiltrukket interesse fra Lyon, Cagliari og Werder Bremen.
    Thomas Rogne, 22 år, Celtic, kontraktudløb 2013. Har afvist et nyt kontraktudspil fra Celtic og er derfor gratis.
    Bo Svensson, 34 år, Mainz, kontraktudløb 2014.
    Jores Okore, 20 år, FC Nordsjælland, kontraktudløb 2016.
    Erik Sviatchenko, 21 år, FC Midtjylland, kontraktudløb 2015.
    Lasse Nielsen, 25 år, AaB, kontraktudløb 2014.
    Kian Hansen, 24 år, Esbjerg, kontraktudløb 2016.
    Thorbjørn Holst, 26 år, Silkeborg, kontraktudløb 2015.
    Daniel Høegh, 22 år, OB, kontraktudløb 2015.
    Vegard Forren, 24 år, Molde - skiftet til Southampton.
    Mattias Bjärsmyr, 27 år, IFK Göteborg, kontraktudløb december 2013.

    Venstre back
    Michael Lumb, 25 år, Bochum, kontraktudløb 2013.
    Laurens De Bock, 20 år, Lokeren - skiftet til Club Brügge.
    Ludwig Augustinsson, 19 år, Brommapojkarna - skiftet til IFK Göteborg.
    Leon Jessen, 26, Ingolstadt (udlejet fra Kaiserslautern), kontraktudløb 2014 - udlejet til Ingolstadt.
    Knut Olav Rindarøy, 27, Molde, kontraktudløb 2017.
    Jesper Juelsgaard, 24, FC Midtjylland, kontraktudløb 2014.
    Bashkim Kadrii, 21 år, OB, kontraktudløb 2015.
    Martin Olsson, 25 år, Blackburn, kontraktudløb 2015.
    Jonas Knudsen, 20 år, Esbjerg, kontraktudløb 2015.
    Nicolai Boilesen, 21 år, Ajax, kontraktudløb 2016.

    Højre midt
    Emir Bajrami, 25 år, Monaco (udlejet fra Twente), kontraktudløb 2014.
    Borek Dockal, 24 år, Rosenborg, kontraktudløb 2014.
    Guillermo Molins, 24 år, Betis (udlejet fra Anderlecht), kontraktudløb 2014.
    Urreta, 23 år, Benfica, kontraktudløb 2015.
    Mu Kanazaki, 24 år, Nagoya Grampus, kontraktudløb 2014 -skiftet til Nürnberg.
    Thomas Kahlenberg, 30 år, Wolfsburg, kontraktudløb 2013.
    Lasse Vibe, 25 år, SønderjyskE, kontraktudløb 2015.
    Per Ciljan Skjelbred, 25 år, HSV, kontraktudløb 2015.
    Kasper Kusk, 21 år, AaB, kontraktudløb 2015.
    Rasmus Falk, 21 år, OB, kontraktudløb 2016.

    Central midt
    William Kvist, 28 år, Stuttgart, kontraktudløb 2015. Er på vej væk fra Stuttgart.
    Jonas Svensson, 20 år, Rosenborg, kontraktudløb 2015.
    Petter Andersson, 28 år, FC Midtjylland, kontraktudløb 2016.
    Andreas Lambertz, 28 år, Fortuna Düsseldorf, kontraktudløb 2014.
    Kara Mbodj, 23 år, Genk, kontraktudløb 2016.
    Nemanja Radoja, 20 år, Vojvodina.
    Jesper Jørgensen, 29 år, Club Brügge.
    Christian Keller, 32 år, Randers FC, kontraktudløb 2015.
    Atiba Hutchinson, 30 år, PSV Eindhoven, kontraktudløb 2013.
    Christian Poulsen, 33 år, Ajax, kontraktudløb 2014.
    Vajebah Sakor, 17 år, Asker - skiftet til Juventus.
    Leon Andreasen, 30 år, Hannover 96, kontraktudløb 2014 - har forlænget med en ekstra sæson.
    Anthony Annan, 26 år, Osasuna (udlejet fra Schalke 04), kontraktudløb 2014.
    Ibrahim Abdisalam, 22 år, Strømsgodset (udlejet fra Manchester City, kontraktudløb 2014. Ifølge Daily Mirror er Arsenal, Tottenham, Liverpool, Everton, Fulham og Swansea interesseret.
    Hector Canteros, 24 år, Villarreal (udlejet fra Vélez Sarsfield).
    Stijn Schaars, 29 år, Sporting, kontraktudløb 2014.
    Rafael Miranda, 28 år, Marítimo, kontraktudløb 2013.
    Vuk Mitosevic, 22 år, Vojvodina, kontraktudløb 2014.
    Ivan Sesar, 23 år, FK Sarajevo, kontraktudløb 2014 - udlejet til Elazigspor med købsoption.
    Fanol Perdedaj, 21 år, Lyngby (udlejet fra Hertha Berlin), kontraktudløb 2015.
    Dickson Etuhu, 30 år, Blackburn, kontraktudløb 2016.
    Tomislav Saric, 22 år, Inter Zapresic, kontraktudløb 2013 - skifter til Parma.
    Jakob Poulsen, 29 år, Monaco, kontraktudløb 2015.
    Casper Sloth, 21 år, AGF, kontraktudløb 2015. Kunne godt være interesseret i et FCK-skifte.
    Mads Albæk, 23 år, FC Midtjylland, kontraktudløb 2014.
    Rasmus Lindgren, 28 år, Groningen, kontraktudløb 2015.
    Oscar Hiljemark, 20 år, IFK Göteborg - skiftet til PSV.
    Stefan Johansen, 22 år, Strømgodset, kontraktudløb 2013.
    Kim Källström, 30 år, Sparta Moskva, kontraktudløb 2015.
    Hjalte Bo Nørregaard, 32 år, AGF, kontraktudløb 2014.
    Julian Kristoffersen, 16 år, Ørn, u-spiller. Skal til prøvetræning hos FC København.

    Venstre midt
    Tobias Sana, 23 år, Ajax, kontraktudløb 2015. Er måske på vej til Skandinavien.
    Nicolaj Thomsen, 20 år, AaB, kontraktudløb 2016.
    Morten Gamst Pedersen, 31 år, Blackburn, kontraktudløb 2014.
    Joshua John, 24 år, Twente, kontraktudløb 2014. Er færdig i FC Nordsjælland.
    Thomas Enevoldsen, 25 år, Mechelen, kontraktudløb 2015. Er åben for retur til Danmark.
    Magnus Eriksson, 23 år, Malmö FF.
    Bassel Jradi, 19 år, AB - skifter til FC Nordsjælland.

    Angreb
    Somen Tchoyi, 30 år, Augsburg, kontraktudløb 2013.
    Ken Ilsø, 26 år, Fortuna Düsseldorf, kontraktudløb 2013.
    Mike Hanke, 29 år, Gladbach, kontraktudløb 2013.
    Daniel Braaten, 31 år, Toulouse, kontraktudløb 2013.
    Nicklas Bendtner, 25 år, Juventus (udlejet fra Arsenal), kontraktudløb 2014.
    Joel Pohjanpalo, 18 år, HJK Helsinki, kontraktudløb 2015.
    Jérémy Perbet, 28 år, Villarreal (udlejet fra Mons), kontraktudløb 2016.
    Marvin Pourie, 22 år, Silkeborg, kontraktudløb 2014. Pourie ønsker ikke, at spille 1. division og forlader dermed Silkeborg til sommer.
    Nikola Djurdjic, 27 år, Greuther Fürth, kontraktudløb 2016.
    Marcus Berg, 26 år, HSV, kontraktudløb 2014.
    Tobias Hysén, 31 år, IFK Göteborg, kontraktudløb 2015.
    Nicklas Helenius, 21 år, AaB, kontraktudløb 2014.
    Ibrahim Tetteh Bangura, 23 år, Sanliurfaspor (udlejet fra Bursaspor), kontraktudløb 2016.
    Benjamin Moukandjo,24 år, Nancy, kontraktudløb 2014.
    Jorge Bazan, 22 år, Alianza Lima. Han er under CV's lup.
    Martin Braithwaithe, 21 år, Esbjerg, kontraktudløb 2014.
    Jason Romero, 18 år, De Anza Force.
    Djiby Fall, 28 år, Greuther Fürth, kontraktudløb 2015.
    Mohamed Zidan, 31 år, kontraktfri.
    Rudy, 24 år, Cercle Brugge, kontraktudløb 2014.
    Yussef Poulsen, 18 år, Lyngby, kontraktudløb 2014.
    Yannick Gomis, 25 år, Olympique de Ngor.
    Peter Løvenkrands, 33 år, Birmingham, kontraktudløb 2014. Kan hentes gratis.
    Sidst redigeret af madebysoren : 27.05.13 kl. 15:25
    Nørder fodbold alle steder - FCKnews.com - Fooz.dk - Thinktoscore


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    645

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Vi slipper jo nok ikke for et norsk indkøb i transfervinduet, mit bud er Daniel Braaten (FC Toulouse) som har kontraktudløb nu her i slutningen af juni.

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    691

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Martin A Se meddelelser
    Vi slipper jo nok ikke for et norsk indkøb i transfervinduet, mit bud er Daniel Braaten (FC Toulouse) som har kontraktudløb nu her i slutningen af juni.
    Er der ikke noget med at han spiller fast i Ligue 1???

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Jeg synes stadig Joshua John kunne være interessant at tilknytte.
    Husker ham som én af de få FCN-spillere, der ikke faldt fuldstændigt igennem i CL.

    Kunne passende supplerer angrebet og være kandidat til venstre-kanten, hvor NJ har brugt det meste af de sidste par måneder på at spille dårligt og lave frustrations-frispark.

    Edit to add: Thumps up for arbejdet med den indledende post i den nye transfer-tråd.

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Witzansky Se meddelelser
    Jeg synes stadig Joshua John kunne være interessant at tilknytte.
    Husker ham som én af de få FCN-spillere, der ikke faldt fuldstændigt igennem i CL.

    Kunne passende supplerer angrebet og være kandidat til venstre-kanten, hvor NJ har brugt det meste af de sidste par måneder på at spille dårligt og lave frustrations-frispark.
    Jeg tror nu nok NJ skal komme igen efter et sløjt forår. Men ikke kun NJ, Hele FCKs hold har jo været til grin i dette forår. Nogle har været mere elendige end andre, men jeg kan ikke pege 1 ud fra holdet som har gjort det godt i foråret.
    Dog ser jeg gerne end konkurrent til NJ som besidder nogle af de samme egenskaber, som kan give ham konkurrence på pladsen. Det samme gælder i øvrigt på Bengtssons position.

  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Jeg har sjældent været mere pessimistisk omkring et forestående transfervindue.

    Det bliver et transfervindue, hvor CV vil lykkes med at sælge eller udleje en mindre gruppe af de spillere, som ikke længere er inde omkring holdet, eller som har ytret ønske om at komme væk. Men det bliver også et transfervindue, hvor CV endnu en gang ikke får løst problemet på den centrale midtbane. Det er i hvert fald, hvad jeg frygter.

    Mit største håb er, at TK får sit ønske om et udlandseventyr opfyldt, og jeg mit ønske om tilgang af en kreativ og målfarlig midtbanespiller. TK har snart spillet 7.500 minutter i Superligaen for FCK og har formået at score imponerende 7 mål. Jeg kunne forestille mig, at TKs antal af fremadrettede afleveringer er ca. det samme.


  8. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Her bekræfter Sölvi, at han er færdig med dansk fodbold:

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...ig-med-danmark

  9. #8
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Mos kan blive svær at slippe af med. Han vil spille Champions League.
    http://onside.dk/superligaen/mos-jeg...ampions-league

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #9
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    3 bud:

    Per Ciljan Skjelbred, højre midt - skal helst væk fra HSV.

    Kim Källström, central midt, vil være svaret på en midtbanegeneral - har vist ikke spillet så mange kampe for Spartak?

    Mattias Bjärsmyr, centrale forsvar, kunne være en god afløser for Sølvi, ham har tidligere spillet en stor sæson med Ragnar i 2007, da IFK Göteborg blev mestre. Derudover tror jeg ikke prisen på ham ville være høj.

    Mvh

    zebos
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  12. #10
    KK er offline Topstyret stemmekvæg
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    420

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af zebos Se meddelelser
    3 bud:
    Per Ciljan Skjelbred, højre midt - skal helst væk fra HSV.
    http://www.hsv.de/teams/bundesliga/s...its/?s1p1=6161 - 18 Bundesligakampe, heraf 15 fra start. Hvad er det, der gør, at han gerne skal væk?

    Citat Oprindeligt indsendt af zebos Se meddelelser
    Kim Källström, central midt, vil være svaret på en midtbanegeneral - har vist ikke spillet så mange kampe for Spartak?
    19 kampe, to mål, og en løn vi ikke kan komme bare i nærheden af. Hvad skulle indikere at hans næste destination er København?



    Mvh,
    Karsten

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #11
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af zebos Se meddelelser
    3 bud:

    Per Ciljan Skjelbred, højre midt - skal helst væk fra HSV.

    Kim Källström, central midt, vil være svaret på en midtbanegeneral - har vist ikke spillet så mange kampe for Spartak?

    Mattias Bjärsmyr, centrale forsvar, kunne være en god afløser for Sølvi, ham har tidligere spillet en stor sæson med Ragnar i 2007, da IFK Göteborg blev mestre. Derudover tror jeg ikke prisen på ham ville være høj.

    Mvh

    zebos
    Zebos. Jeg var langt hen af vejen enig med dig, indtil jeg kom til linjen med Bjärsmyr. Manden har ikke præsteret siden han slog igennem i IFK og valgte græsk bold i stedet for os. Jeg siger pænt nej tak. Han kunne jo ikke engang slå igennem i norsk fodbold, af alle steder.

    Mht. Mos. Så må der være et eller andet han har misforstået, hvis han regner med CL bold hos os. I min verden kan han blive frosset ud af klubben, ligesom tilfældet er med Papekassen.

    Mvh. Dennis Jørgensen

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #12
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Jeg synes godt nok, at den her tråd efterhånden er kogt helt over i uigennemtænkte spillerforslag. Jeg tror ikke, at vi skal regne med, at vi er hverken attraktive eller rige nok til at gå ud og hente rigtig store profiler i dette vindue, medmindre der byder sig en mulighed ala Grønkjær, og jeg tror helt generelt, at det ville være sundt, hvis folk skruede lidt ned for forventningerne.

    Jeg tror faktisk ikke, at det er usandsynligt, at størstedelen af vores indkøb i dette transfervindue skal findes herhjemme i Superligaen. Det vil ikke give os det øjeblikkelige løft, som holdets centrale akse har brug for, hvis vi skal gøre os gældende i Europa, men måske kan lidt mindre gøre det. I mine øjne render der en række talentfulde spillere rundt i Superligaen, som vil være interessante for os, og som også kan blive rigtig gode salgsobjekter for os i fremtiden - og mange af dem er oven i købet danske. Jeg gætter desuden på, at flere af dem kan hentes, uden at det behøver at koste os en formue, da flere danske klubber har akut brug for at få nogle penge i kassen.

    Tag f.eks. FC Midtjylland, hvor der virkelig er mangel på likvider, og hvor Mads Albæk og Erik Sviatchenko render rundt - og Petter Andersson, som vi også har været kædet sammen med (og som er lidt mere rutineret). Igboun har de også på holdkortet, men han er nok uden for vores rækkevidde. I Esbjerg er der også en del unge spillere, som har været fremragende i foråret, i AaB render Kusk og Helenius rundt, Sloth i AGF, Kadrii i OB, og så er der sikkert et par stykker, som jeg har glemt. Nogle vil måske mene, at det er uambitiøst, men det er realistisk, og hvis vi skal beholde de briller på, så synes jeg faktisk, at der er interessante perspektiver i at støvsuge nogle af de andre hold for gode, unge danske spillere, som vi kan bygge holdet op omkring. Det ville ikke sende os tilbage på CL-niveau i år, men det ville skubbe os i den rigtige retning, og så kan man jo klynge sig til et spinkelt håb om, at CV vælger at supplerer dem med et enkelt indkøb af en stærk, rutineret spiller til f.eks. den centrale midtbane. Men det er nok mere sandsynligt, at han supplerer dem med en ny Pape Diouf, Mos eller whatever. :-/
    Mvh.
    Dane

  17. De følgende 18 brugere er enige:

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    616

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Er enig i det Dane skriver, men har dertil et par ønsker til tråden. Kan folk ikke skrive hvordan I tror jeres emner passer til FCK. Lidt om spillestil, historik og kontraktsituation ville gøre det hele meget bedre. Så ingen namedropping, nævn spillere som I har set, og ved hvad står for. Spillere fundet i FM og FIFA tæller ikke.

  19. De følgende 9 brugere er enige:

  20. #14
    vestjyde-fcker Slettet

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Jeg synes på den ene eller anden måde, at alle af Esbjergs profiler kan forstærke os pt. Måske ikke som sådan på kvaliteten, men de kan hjælpe i bredden, og så kan de tilføje en dimension mere til vores spil, en dimension der er helt afgørende, og som vi har manglet meget, specielt her i foråret: fight, gejst og vilje.

    Som I kan se på mit navn, så har jeg også base herovre, og jeg har derfor haft rig mulighed for at se flere af spillerne an, og flere af dem har imponeret mig meget:
    - Kian Hansen: Ung, talentfuld, har lige fået sit gennembrud, så der burde være meget udviklingspotentiale endnu. Og så har han allerede vist, at han kan dæmme op for store stærke spillere som Cornelius, Makienok, Bodul og Brock-Madsen. Han ville kunne fungere som et glimrende 3. valg i midterforsvaret, men samtidig en, som for alvor kan banke på og konkurrere mod Ragnar og Kris. Og så er han lige blevet udtaget til landsholdet.
    - Jonas Knudsen: Vi mangler en udfordrer til Pierre, og jeg ser pt. Jonas Knudsen som ligaens mest talentfulde venstre back, hvilket også har resulteret i en u21-landsholdsudtagelse.
    - Youssef Toutouh: Han er allerede en selvskrevet tilgang, da vi jo ejer ham, men han har imponeret mig meget med sin styrke, gode teknik, arbejdsstyrke og vanvittige spark. Utvivlsomt en spiller, der kan presse NJ lidt på venstrekanten.
    - Ankersen-brødrene og Braithwaite kunne også pynte på vores hold.

    Fra andre hold er der:
    - Baskhim Kadrii: Hvis valget står mellem ham og Jonas Knudsen, så håber jeg på Baskhim. Baskhim har mere rutine, er mere agressiv og, ja, er bare mere agressiv. Og så ville det pynte med nogle flere "invadrer-drenge" på vores hold :)
    - Mads Albæk: Christian Keller ville være den ultimate forstærkning fra ligaen, men der ville være ramaskrig om at det er for uambitiøst, hvis vi hentede ham, så Mads Albæk må være det næstbedste. Mads Albæk er hårdtarbejdende, har et godt overblik og en god teknik, og så er han en født leder, der ikke er bange for at slå sig.
    - Nicklas Helenius: Han har været nævnt herinde mange gange før. I min optik er han en yngre, højere og bedre udgave af Santin, hvilket jo ikke lyder tosset, og så er Helenius vel sagtens også ligaens bedste afslutter. Hvis vi kunne lære ham at heade, så har vi et giftigt angreb med ham og Cornelius, med en lille hurtig Vetokele som joker.
    - Lasse Vibe: Utvivlsomt en af forårets, hvis ikke årets bedste spillere i ligaen. Han har bevist, han kan score, og at han kan kæmpe. Hvis vi mister Bolanos (hvilket jeg håber), så synes jeg en konstellation af Gislason og Vibe på højrekanten kunne være giftig. En outsider kunne være Jonas Kamper.

    Helt afgørende for mine valg af spillere er, at de skulle være realistiske, og det mener jeg utvivlsomt, at disse er.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Jeg er ret uenig i de fleste nævnte spillere.

    Kian Hansen er i mine øjne ikke god nok. Vi køber ikke en forsvarer, hvis han ikke kan gå ind i startopstillingen. Vi har Michael Jakobsen og Remmer som backup derinde.

    Jonas Knudsen har jeg ikke lagt ret meget mærke til, men det kunne da være et bud på en udviklingsspiller der kan presse Bengtsson lidt.

    Toutou kommer sikkert hjem, men er imo ikke god nok.

    Mht højre-back så er vi rigeligt dækket in der. Så back-ankersen kommer ikke. Den anden Ankersen, Braithwaite, Vibe (som jeg tror tager til BIF), Kamper osv er da gode spillere....til omstillingshold. Og et sådan er vi ikke. I hvert fald ikke i ligaen. Braithwaite kan dog måske bruges.

    Kadrii er imo for svingende. Fornuftigt topniveau, dog ikke i nærheden af Nicos. Miserabelt bundniveau

    Keller er for gammel.

    Albæk err spændende, men her taler to ting imod. 1) Vi har Delaney der vel ligner ham for meget, og som vi formentlig satser på. 2) Jeg kan have min tvivl om Albæk fylder nok centralt i 442. Han er nærmere skræddersyet til at overtage Stokholms plads i FCN.

    Petter Andersson i FCM har også været nævnt. Jeg har dog ikke set nok kampe til at bedømme ham. Men hvis han kan spille Claudemirs plads og fylde/løbe lige så meget, så er det da en god mulighed. Han går dog ikke ind på den defensive kontrollerende midtbane, hvor vi nok i virkeligheden har større problemer.

    Helenius så jeg gerne i FCK. Måske endda sammen med Kusk.

  23. De følgende 3 brugere er enige:

Side 1 af 47 123411 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52
  2. Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 184
    Sidste Meddelelse: 13.03.13, 13:17
  3. Til- og afgange: Vinter 2012/2013
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 350
    Sidste Meddelelse: 12.01.13, 13:01
  4. Til- og afgange 6: Oktober 2010
    By ougar in forum Transferforum
    Svar: 450
    Sidste Meddelelse: 18.01.11, 21:15
  5. Til- og afgange?
    By MSO in forum Transferforum
    Svar: 380
    Sidste Meddelelse: 20.06.09, 21:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •