Side 10 af 47 FørsteFørste ... 7891011121320 ... SidsteSidste
Viser resultater 136 til 150 af 696

Emner: Til- og afgange 2013 - Part II

  1. #136
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Nu er Petter Andersson og Mads Albæk blevet nævnt adskillige gange i denne tråd. Jeg skal ærligt indrømme, at jeg ikke har set så forfærdelig mange kampe, hvor FCM har deltaget i den forgange sæson. Er der en der kan komme med en kvalificeret beskrivelse af de to spillere?

    Derudover, kudos til Weelo for den glimrende gennemgang af Bakary Bouba Saré. Jeg har fakkertalt brugt hele 8 minutter på at se vidoen med ham, og det lader til, at han placerer sig godt, er hurtig, ok teknisk og spiller nogle fine bolde i dybden. Det kan sagtens være noget ala ham man skal bruge! Men måske Delaney med fast spilletid kan udvikle sig? Måske han er værd at satse på... Jeg synes han har været meget op og ned igennem sæsonen, men måske fast spilletid kan gøre det, som skrevet før.

  2. #137
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Fagerlund Se meddelelser
    Nu er Petter Andersson og Mads Albæk blevet nævnt adskillige gange i denne tråd. Jeg skal ærligt indrømme, at jeg ikke har set så forfærdelig mange kampe, hvor FCM har deltaget i den forgange sæson. Er der en der kan komme med en kvalificeret beskrivelse af de to spillere?

    Derudover, kudos til Weelo for den glimrende gennemgang af Bakary Bouba Saré. Jeg har fakkertalt brugt hele 8 minutter på at se vidoen med ham, og det lader til, at han placerer sig godt, er hurtig, ok teknisk og spiller nogle fine bolde i dybden. Det kan sagtens være noget ala ham man skal bruge! Men måske Delaney med fast spilletid kan udvikle sig? Måske han er værd at satse på... Jeg synes han har været meget op og ned igennem sæsonen, men måske fast spilletid kan gøre det, som skrevet før.
    Jeg vil have det fint med Delaney som en Def midt, men så skal man bare ikke ligepludselig smide rundt med ham så han ligepludselig bliver smidt ud på kanten. Jeg kan sg godt forstå han ikke udvikler sig og bliver fast mand, når han bliver brugt på flere forskellige positioner i løbet af en sæson.

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #138
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg vil have det fint med Delaney som en Def midt, men så skal man bare ikke ligepludselig smide rundt med ham så han ligepludselig bliver smidt ud på kanten. Jeg kan sg godt forstå han ikke udvikler sig og bliver fast mand, når han bliver brugt på flere forskellige positioner i løbet af en sæson.
    Nu nå vi er ved eget talent. Er der nogen der kan give lidt info på Andreas Baes mht. om det er en mand der satses på? Han har efterhånden været i HB Køge et års tid. Jeg har set ham ved enkelte lejligheder, hvor han har gjort det fornuftigt. Er det ikke på tide han lejes ud til en klub i den bedste danske, norske eller svenske række, hvis han skal tage et yderligere step i karrieren?

    Jeg kan ihvertfald læse mig frem til at HB Køge er interesseret i at beholde ham.

    http://mobil.bold.dk/#/nyt/HB-Koege-...dialog-med-FCK

    Mvh. Dennis Jørgensen

  5. #139
    vestjyde-fcker Slettet

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Vi får også Baes hjem fra HB-Køge. Han er vist blevet glemt godt og grundigt herinde. Ved ikke, om han kan få nogen rolle overhovedet, eller om han skal udlejes på ny (måske til en superligaklub). Spændende bliver det i hvert fald at se, hvad der sker med ham og Toutouh.

  6. #140
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Jeg kender intet til Baes, men for min skyld kan 4./5.-mandat til midtbanen godt være et ungt talent, hvis potentialet er tilstrækkeligt stort. Hellere det end at have TK siddende på bænken, hvis det ufattelige skulle ske, at CV forstærker midtbanen med to nye, solide forstærkninger.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  7. #141
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Som bebudet vil alle indlæg ikke være lige så gennemarbejdet som Weelos, men mindre kan forhåbentligt også gøre det :-)

    Vi søger en offensiv forstærkning, og af alle steder fandt jeg mit bud i, dam da daaaaarhhhh, NORGE! :-)

    Mit bud er den 24 årige senegaleser, Malick Mane fra Sogndal. Han er endelig ved at bryde igennem og besidder nogle klare spidskompetencer, som fart, driblinger, og nogle gode skudafviklinger. Jeg har haft set nogle kampe med ham, og er ikke i tvivl om at han sagtens kan bidrage med en hel del, hvis og såfremt at han skulle lande i København. Måske Sogndal kunne være klar på en bytte bytte købmand med enten Mos eller Pape? :-)

    Mht. hans driblefærdigheder, så forklarer følgende artikel, at nå han sætter sig noget for, så lykkedes det som regel.

    http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...artid=10103747

    Selvom youtube videoer skal tages med et gran salt, følger der lidt med ham her.

    http://m.youtube.com/watch?v=5ogLBnRNn9c

    Ifølge www.transfermarkt.de, skulle han være værdisat til ca. 3.000.000 kr.

    http://www.transfermarkt.de/de/malic...ler_73530.html

    På falderebet kan jeg nævne at han i denne sæson har spillet 12 kampe i den bedste norske række, og har lavet 5 kasser. Han har ligeledes spillet 2 cup kampe, og har lavet 2 mål, ligesom han har spillet 1 landskamp for Senegal, hvor han gik mål løs fra banen.

    Mvh. Dennis Jørgensen

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #142
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Tjah, bum bum. Jeg er faktisk blevet mere og mere varm på idéen i stedet for en underlig demotiveret Bolaños.

    http://www.bold.dk/nyt/Vibe-aaben-fo...danske-klubber

    Mvh. Dennis Jørgensen

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #143
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Vibe er han kantspiller eller angriber ? Malick Mane håber jeg satme godt nok ikke vi ender op med, manden har brugt flere år på at blive en bare ok tippeliga angriber. Om jeg ikke husker helt fejl var med Sandefjord en tur ned i 1 div ?

    I følge wiki har han 123 kampe og 26 mål!!

    Havde han været 18-20 år så måske, dette hæver på ingen måde overliggeren. Og når det var FCK ville sikkert koste en mio euro eller lign

  12. De følgende 6 brugere er enige:

  13. #144
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Sir Lanng Se meddelelser
    Vibe er han kantspiller eller angriber ? Malick Mane håber jeg satme godt nok ikke vi ender op med, manden har brugt flere år på at blive en bare ok tippeliga angriber. Om jeg ikke husker helt fejl var med Sandefjord en tur ned i 1 div ?

    I følge wiki har han 123 kampe og 26 mål!!

    Havde han været 18-20 år så måske, dette hæver på ingen måde overliggeren. Og når det var FCK ville sikkert koste en mio euro eller lign
    Vibe er udpræget kantspiller, og ville nok også passe godt ind i vores europæiske kampagne, hvor vi nok kommer til at spille en hel del på omstillinger. Noget som han er skruet perfekt sammen til. Dog vil han qua sin fine udvikling også kunne bruges i Suppen, hvor vi må formodes at være spilstyrende. At han KUN kan anvendes på et rendyrket kontra hold er noget vås.

    Mht. Malick, så tror jeg du glippede sætningen om at han ENDELIG var ved at slå igennem. I en klub som vores, kommer vi aldrig til at kunne tiltrække spillere der er weltklasse i en alder af 20 (i så fald er du godt naiv - no fence :-). Han er vel det man kalder en "late bloomer" (24 år - så er han heller ikke ældre). Men det er meget muligt at vores sportslige ledelse vender tommelfingeren nedad pt. Jeg synes dog at han er værd at holde øje med.

    Mvh. Dennis Jørgensen

  14. #145
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Han er vel det man kalder en "late bloomer" (24 år - så er han heller ikke ældre).
    Jeg tillader mig at være skeptisk. Pape Diouf var 25, da vi hentede ham. N'Doye var 23, men havde trods alt erfaring fra en bedre liga. En 24-årig udviklingsspiller fra et bund-/midterhold i Norge... det kan næsten kun gå galt. Jeg hæfter mig ved følgende fra VG-artiklen: "- I utgangspunktet hentet vi ham som spiss, men i øyeblikket er han mer en kantspiller. Han trives best rettvendt med ballen foran seg, sier Sogndals sportslige koordinator Håvard Flo.

    - Han har noen ekstreme ferdigheter og er en viktig spiller i avgjørende situasjoner. Det ser du på målene, frisparkene og dribleferdighetene. Men han har noen hull også, på andre ting. Derfor er det viktig å bruke ham riktig for å dekke over mangler, legger Flo til." Det lugter langt væk af en spiller, der vil have det svært i FCK.

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #146
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg tillader mig at være skeptisk. Pape Diouf var 25, da vi hentede ham. N'Doye var 23, men havde trods alt erfaring fra en bedre liga. En 24-årig udviklingsspiller fra et bund-/midterhold i Norge... det kan næsten kun gå galt. Jeg hæfter mig ved følgende fra VG-artiklen: "- I utgangspunktet hentet vi ham som spiss, men i øyeblikket er han mer en kantspiller. Han trives best rettvendt med ballen foran seg, sier Sogndals sportslige koordinator Håvard Flo.

    - Han har noen ekstreme ferdigheter og er en viktig spiller i avgjørende situasjoner. Det ser du på målene, frisparkene og dribleferdighetene. Men han har noen hull også, på andre ting. Derfor er det viktig å bruke ham riktig for å dekke over mangler, legger Flo til." Det lugter langt væk af en spiller, der vil have det svært i FCK.
    Jeg er enig i at han ikke er færdigudviklet. Dog kan vi få problemer med evt. at tilknytte en sådan karl, hvis han pludselig udvikler sig endnu mere og begynder at score bunker af mål. Et fremragende eksempel er Mame Biram Diouf, der godt nok var lidt yngre (skidt pyt med alderen), som jeg så som et fremragende transfermål inden han brød helt igennem. Det jeg vil sige med det hele er, at når de først er brudt for alvor igennem, det gælder spillere i hele Skandinavien, så kan vi bare ikke være med. Det er et faktum! Herved skal der tages en chance engang imellem (selvom CV har gjort sig rigeligt i det de senere år). Her på falderebet vil jeg nævne, som Flo også kommer ind på, at manden besidder nogle færdigheder vi ikke har for mange af i Skandinavien, og da slet ikke i FCK. Og da det er et faktum (jeg er glad for faktummer :-), at vi gør de fleste handler i Skandinavien, da det er vores "hjemmemarked", så er jeg for så vidt ligeglad om han spiller i Sogndal, Molde eller et helt tredje sted, så længe han har noget at byde ind med hos os, hvilket jeg er overbevist om at han har. Vores trup skriger på spillere der er uforudsigelige (på den konstruktive måde :-).

    Mvh. Dennis Jørgensen

  17. #147
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Til vores midtbane vil jeg "name droppe" endnu en fin spiller, som har tilbragt de sidste ca. 10 år i engelsk fodbold (en del i Premier League), som rent faktisk for en del år siden blev linket til vores klub.

    http://www.katagogi.com/Profile/Prof...06nj9g90ekQ==1

    Off topic: Er det bare mig, eller står der ikke at han er uddannet kemi ingeniør??? I så fald har vi gode erfaringer med midtbanespillere der er bogligt interesseret :-)

    Oluwaseyi Gerorge Olofinjana: http://en.wikipedia.org/wiki/Seyi_Olofinjana

    Han er blevet 32 år, hvilket jeg egentlig synes er en fin alder. Han er en ordentlig bøf (193 cm.), og som jeg husker ham fra hans tid Brann, så var han faktisk rimelig offensivt orienteret, men er siden blevet skolet godt i England, så han udviklede sig til en dynamisk tovejs spiller. Han er pt uden kontrakt, så det kunne måske være en idé at invitere ham engang til København, who knows? :-),

    Mvh. Dennis Jørgensen

  18. De følgende 5 brugere er enige:

  19. #148
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Som jeg husker ham skal han bruge utrolig mange chancer for at score sine mål ? lidt ala Santin. Meget mulig han kan blive god, men for mig er han en "lotto kupon" og det er ikke det vi trænger nu, syntes det havde været bedre at gå for en rutinert målscore, hvem det så skal være et jo et godt spørgsmål!!

  20. #149
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Han er blevet 32 år, hvilket jeg egentlig synes er en fin alder. Han er en ordentlig bøf (193 cm.), og som jeg husker ham fra hans tid Brann, så var han faktisk rimelig offensivt orienteret, men er siden blevet skolet godt i England, så han udviklede sig til en dynamisk tovejs spiller. Han er pt uden kontrakt, så det kunne måske være en idé at invitere ham engang til København, who knows? :-),
    Han fylder 33 om en måned og har spillet 26 kampe, inklusive pokalkampe, i løbet af de sidste to år. Jeg husker ham som en god spiller, da han forlod Norge i sin tid, men jeg kan ikke forestille mig, at han passer på den profil, vi leder efter. Han har i øvrigt haft en årsløn på 15 millioner kroner i Hull, og medmindre han nu er blevet ligeglad med pengene, peger pilen nok mod Kina eller olielandene.
    HIC SUNT LEONES

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #150
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Sir Lanng Se meddelelser
    Som jeg husker ham skal han bruge utrolig mange chancer for at score sine mål ? lidt ala Santin. Meget mulig han kan blive god, men for mig er han en "lotto kupon" og det er ikke det vi trænger nu, syntes det havde været bedre at gå for en rutinert målscore, hvem det så skal være et jo et godt spørgsmål!!
    Hvis vi skal være helt firkantet så er alle spillere en "lottokupon", vi er enige om at de kan have gode stats osv., altså mange scorede mål osv., og de kan også være scoutet rigtig godt. Men der er ting man ikke kan scoute sig til. Uanset hvor meget du betaler for en spiller og uanset hvor stort et talent han har og hvor mange mål han har scoret osv., kan man aldrig vide sig sikker på hvordan han tilpasser sig vores spillestil, vores kultur og alle de her ting.

    Jeg medgiver gerne at du kan minimere risikoen for at lave decideret fejlkøb, ved at scoute ordentligt. Men der vil altid være en risiko forbundet med spillerkøb. Men ligesom flertallet herinde, håber jeg at CV gør fodarbejdet lidt bedre den her gang, og at vi forhåbentlig bliver forstærket.
    Sidst redigeret af Claus1985 : 30.05.13 kl. 12:17

  23. De følgende 3 brugere er enige:

Side 10 af 47 FørsteFørste ... 7891011121320 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52
  2. Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 184
    Sidste Meddelelse: 13.03.13, 13:17
  3. Til- og afgange: Vinter 2012/2013
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 350
    Sidste Meddelelse: 12.01.13, 13:01
  4. Til- og afgange 6: Oktober 2010
    By ougar in forum Transferforum
    Svar: 450
    Sidste Meddelelse: 18.01.11, 21:15
  5. Til- og afgange?
    By MSO in forum Transferforum
    Svar: 380
    Sidste Meddelelse: 20.06.09, 21:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •