Side 2 af 47 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 696

Emner: Til- og afgange 2013 - Part II

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Jeg syntes slet ikke vi skal se på det danske markedet. Uanset hvad, så vil vi kæmpe med om DM næste år. Spørgsmål er ville en forstærkning købt i en anden klub i superligaen ville gå ind og Forstærke FCK i CL/europæisk fodbold ? Mit svar er nej. Man bliver simpelthen nød til at kigge efter kvalitet udenlandsk som har bevist at de kan følge med og har europæisk erfaring.

    Det er ikke ensbetydende med man skal bruge 50 mill for at det kan lade sig gøre. Hvis FCK skiller sig ad med et par spiller + den indtægt vi har fra CL så burde det altså være muligt at købe kvalitet for omkring 30 mill til både midtbane og angreb efter min mening. Det kræver det rette netværk og scouting arbejde. Noget CV har forsømt de sidste 2 år.

    næææ nej fyr CV og hent Frank Arnesen ind så han kan få styr på FCK nu og i fremtiden.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Er det helt utænkeligt at hente et Boilesen på en lejeaftale? Han har været skadet i langt tid og er ikke oplagt, at han bare kan gå tilbage i Ajax startopstilling. Han var før sin skade en god spiller og man kan jo være, at man er heldig a la NJ.

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Er det helt utænkeligt at hente et Boilesen på en lejeaftale? Han har været skadet i langt tid og er ikke oplagt, at han bare kan gå tilbage i Ajax startopstilling. Han var før sin skade en god spiller og man kan jo være, at man er heldig a la NJ.
    Jeg var i december sidste år på akademiet i Ajax i forbindelse med noget trænerudvikling, og her snakkede jeg med nogle af de fuldtidsansatte i klubben, bl.a. omkring dansker kolonien. Og her var budskabet HELT klart omkring Boilesen. Han er deres fremtidige mand på backen, uagtet Daley Blinds nuværende indtog på positionen. Boilesen har, når han er fit, mange flere kvaliteter end Blind. Så at Boilesen skulle komme til os, har jeg MEGET svært ved at tro på skulle ske. Og med hans alen lange skadeshistorik, tror jeg også bare at vi skal kigge andet steds.

    Mvh. Dennis Jørgensen

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg syntes slet ikke vi skal se på det danske markedet. Uanset hvad, så vil vi kæmpe med om DM næste år. Spørgsmål er ville en forstærkning købt i en anden klub i superligaen ville gå ind og Forstærke FCK i CL/europæisk fodbold ? Mit svar er nej. Man bliver simpelthen nød til at kigge efter kvalitet udenlandsk som har bevist at de kan følge med og har europæisk erfaring.

    Det er ikke ensbetydende med man skal bruge 50 mill for at det kan lade sig gøre. Hvis FCK skiller sig ad med et par spiller + den indtægt vi har fra CL så burde det altså være muligt at købe kvalitet for omkring 30 mill til både midtbane og angreb efter min mening. Det kræver det rette netværk og scouting arbejde. Noget CV har forsømt de sidste 2 år.
    Jeg vil lige minde om en ting som jeg synes mange glemmer når vi snakker spillerkøb. Det er IKKE engangssummen der nødvendigvis er den største byrde ved en transfer... Når du siger vi skal købe for 30 mil til både midtbane og angreb formoder jeg 2 spillere af 15 mil hver cirkus. Spillere af den kaliber UDEN for skandinavien har et lønniveau som formentlig er LANGT over Grønkjærs (fordi han gerne ville hjem og var dansk). Og hvis du skal have to af den slags spillere med en årsløn på over 5 mio kr, gange en kontrakt på 3, 4 eller 5 år. Så kan i selv gøre the math. Det er UREALISTISK at hente to spillere af den kaliber uden for skandinavien og uden dansk pas. Og det er endda uden bonusser. Så laver man hurtigt en Brøndby og ender med likviditetsproblemer.

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Frederik Se meddelelser
    Jeg vil lige minde om en ting som jeg synes mange glemmer når vi snakker spillerkøb. Det er IKKE engangssummen der nødvendigvis er den største byrde ved en transfer... Når du siger vi skal købe for 30 mil til både midtbane og angreb formoder jeg 2 spillere af 15 mil hver cirkus. Spillere af den kaliber UDEN for skandinavien har et lønniveau som formentlig er LANGT over Grønkjærs (fordi han gerne ville hjem og var dansk). Og hvis du skal have to af den slags spillere med en årsløn på over 5 mio kr, gange en kontrakt på 3, 4 eller 5 år. Så kan i selv gøre the math. Det er UREALISTISK at hente to spillere af den kaliber uden for skandinavien og uden dansk pas. Og det er endda uden bonusser. Så laver man hurtigt en Brøndby og ender med likviditetsproblemer.
    Jeg er udmærket klar over det ikke bliver top europæiske spillere, men mindre kan også gøre det hvis man sammenligner spillere fra den danske superliga no offence.. Og man skal selvfølgelig også tage i betragtning den mindre attraktive superliga, dog vil jeg stadig mene at en klub som FCK er attraktive for spillere fra Sydamerika, øst Europa, som vil bruge FCK og CL som et springbræt og det har jeg det fint med så længe de er af en god kvalitet. Og hvem siger de skal have en 5 årige kontrakt.

    Og da må da også rende nogle spillere rundt i hollandsk fodbold, hvor niveauet er en smule højere end i superligaen. Jeg nægter at tro på de spillere CV de sidste 2 år har hentet ind er hvad en klub som FCK kan præstere. Grindheim, Mos, DIOUF, GAMBOA, Jhonny Thompsen samt nogle forlængelser af Santin og TKs kontrakter, Undskyld mig, men er det hvad nordens største klub har at diske op med ? jeg syntes ikke det er kvalitet. Og ja der vil altid være fejlkøb, men jeg syntes nok CV har brugt sin kvote for længst når man kan bruge 18 mill på F.eks en Diouf som var ment skulle være Grønkjærs afløser.

    Jeg tror ikke vi skal gøre det svære end det er. Det hele kommer an på den rigtige scouting og netværk, noget som jeg desværre har mistede tilliden til fra CVs side. Og jeg husker da også 2 tjekkere med stor success i Pospech og Libor.
    Sidst redigeret af EraZ : 22.05.13 kl. 23:50

  9. De følgende 6 brugere er enige:

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    553

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Er enig i det Dane skriver, men har dertil et par ønsker til tråden. Kan folk ikke skrive hvordan I tror jeres emner passer til FCK. Lidt om spillestil, historik og kontraktsituation ville gøre det hele meget bedre. Så ingen namedropping, nævn spillere som I har set, og ved hvad står for. Spillere fundet i FM og FIFA tæller ikke.
    Jeg ved ikke om kommentaren var møntet på mig, men det formoder jeg, da den indledende introduktion måske har manglet yderligere kommentarer. Det er som udgangspunkt en opsamling på denne tråd, hvor jeg (også) blev bedt om at udelade spillere fra FM. Jeg spiller hverken FIFA eller FM, men her er der lidt yderligere information på nogle af de spillere, som måske ikke er så bekendte.

    Som en lille note er listen af mulige tilgange ikke min holdning, men blot en opsamling af de sidste mange transfertråde her på sidelinien. Det er bare et lille service-overblik, da trådene i sin helhed kan være en ubehagelig størrelse, at danne overblik ud fra. Så betragt den indledende liste, som et udgangspunkt til hvilke spillere, der har været nævnt i de forgangne transfervinduer.
    Sidst redigeret af madebysoren : 23.05.13 kl. 01:07
    Nørder fodbold alle steder - FCKnews.com - Fooz.dk - Thinktoscore

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #22
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    371

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    CV lader ikke til at lide af den samme skepsis som os andre: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...a-grundstammen

    Pointen omkring et ungt hold er selvfølgelig plausibel, men jeg synes bare ikke, at der er nok kvalitet.

  13. #23
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    936

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Det er muligt at denne artikel har været oppe og vende før, men jeg kunne ikke lige finde den: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...hyre-attraktiv.

    Nu er det selvfølgelig meget svært at gennemskue hvordan sådan en undersøgelse er skruet sammen med udgangspunkt i den korte beskrivelse i tipsbladet, og det er jo på ingen måde eksakt videnskab. Men selv med det forbehold, er det ret interessant i relation til vores muligheder for at hente folk der ikke bare er høstet fra andedammen.
    hilsen
    VonZee
    Nu er den der. Den er stensikker; med statsgaranti!

    "...jeg synes, man ser flere og flere steder, hvor fansene holder med sig selv" Citat: Troels Bech, BT 28.09.10

  14. #24
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    936

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Maestro Se meddelelser
    CV lader ikke til at lide af den samme skepsis som os andre: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...a-grundstammen

    Pointen omkring et ungt hold er selvfølgelig plausibel, men jeg synes bare ikke, at der er nok kvalitet.
    Jeg er enig med dig, men det er jo muligt at det er spil for galleriet. Det er jo en velkendt strategi at sige at man ikke behøver at købe, for at undgå at sætte sig i en situation hvor prisen kan blive presset op. Jeg håber MEGET at det er tilfældet!
    hilsen
    VonZee
    Nu er den der. Den er stensikker; med statsgaranti!

    "...jeg synes, man ser flere og flere steder, hvor fansene holder med sig selv" Citat: Troels Bech, BT 28.09.10

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #25
    Tilmeldingsdato
    Jul 2009
    Indlæg
    474

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    [.....] Jeg nægter at tro på de spillere CV de sidste 2 år har hentet ind er hvad en klub som FCK kan præstere. Grindheim, Mos, DIOUF, GAMBOA, Jhonny Thompsen samt nogle forlængelser af Santin og TKs kontrakter, Undskyld mig, men er det hvad nordens største klub har at diske op med ? [.....]
    Den her er ikke kun møntet til Eraz...

    Jeg er ved at være godt og grundigt træt af at Grindheim bliver betegnet som et decideret flop køb.
    Korrekt, manden kan ikke bare det mindste fungere i vores klub. Men hans CV taler altså for sig selv, og at han på rekordtid er hoppet til Vålerenga og blevet anfører.
    Nogle gange fungere en medarbejder bare ikke i en virksomhed, ligeså vel fungerer det med fodboldspillere.

    Vil nu heller ikke sige at Gamboa var så stort et flop som nogle gør ham til. Han var en udviklingsspiller som fik langt fra nok spilletid hos os, fordi vi havde en anden costatikaner(eller hvad det nu end hedder?) som var niveauer over ham. Mos kan jeg sagtens give dig ret i, Diouf er det dårligste scouting arbejde i nyere tid. Johnny var nok den dårligste beslutning af en dansker siden vi gav nordmændende grunden til deres rige land. Santin og TK vil jeg slet ikke begynde på.

    For at snakke om tilgange:
    Helenius, en spiller jeg meget gerne så i FCK. Bryder mig ikke rigtig om hans attitude, men tror han ville supplere Corner rigtig fint i den kommende sæson.
    Albæk ser jeg som en ganske habil signing, hvor han ville mere eller mindre dele pladsen med Delaney (Så helst Delaney få meget mere spilletid, tror bare ikke det sker)

    Og så skal der dælmes ryddes op i truppen.... TK, Santin, Vingaard (desværre), Diouf, Mos, Bola og Kim eller Johan.

    /Mike
    Nej, ikke den Mike Jensen
    MikeJensen's Avatar

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #26
    vestjyde-fcker Slettet

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af MikeJensen Se meddelelser
    Vil nu heller ikke sige at Gamboa var så stort et flop som nogle gør ham til. Han var en udviklingsspiller som fik langt fra nok spilletid hos os, fordi vi havde en anden costatikaner(eller hvad det nu end hedder?) som var niveauer over ham. Mos kan jeg sagtens give dig ret i, Diouf er det dårligste scouting arbejde i nyere tid. Johnny var nok den dårligste beslutning af en dansker siden vi gav nordmændende grunden til deres rige land. Santin og TK vil jeg slet ikke begynde på.

    /Mike
    Jeg stoppede med at læse, da jeg kom til TK og Santin som værende fejlkøb. Du er da fuldstændig galt på den!!!

    Santin er den mest scorende spiller i FCK's historie! Hvordan i alverden kan det betegnes som et fejlkøb!?!?! Og TK har været nærmest fast starter i hele sin FCK-tid, han har vikarieret som anfører (mener jeg), han har spillet 128 ligakampe (ifølge Wiki), og så har han fået mellem 7-8 landskampe, mens han har spillet for os, og så har han måske været en af de allervigtigste brikker uden for banen i de sidste 2 sæsoner.

    At du brokker dig over, at folk kalder Grindheim for et fejlkøb, og at du så samtidig selv kalder TK og Santin for fejlkøb, er da det dummeste jeg nogensinde har læst herinde. Men okay, med det navn du har, så kan man jo heller ikke forvente det store :)

  19. De følgende 7 brugere er enige:

  20. #27
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Maestro Se meddelelser
    CV lader ikke til at lide af den samme skepsis som os andre: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...a-grundstammen

    Pointen omkring et ungt hold er selvfølgelig plausibel, men jeg synes bare ikke, at der er nok kvalitet.
    Der er heller ikke nok kvalitet.

    Det må være herligt for CV, at han kan pointere, at det er det yngste FCK-hold, som har kvalificeret sig til europæisk gruppespil, men det er en sandhed med modifikationer. I mine øjne har det nuværende hold kun vundet DM-guld og uden at imponere det mindste i hele foråret. Den direkte kvalifikation til CL er først og fremmest et resultat af Ståles FCK-holds europæiske bedrifter.

    Det er fint, at CV ikke vælter budgettet, fordi der skal spilles 6 kampe i CL, men det er noget fis at give det nuværende "unge" FCK-hold æren for CL-kvalifikationen.

  21. De følgende 8 brugere er enige:

  22. #28
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af vestjyde-fcker Se meddelelser
    Jeg stoppede med at læse, da jeg kom til TK og Santin som værende fejlkøb. Du er da fuldstændig galt på den!!!

    Santin er den mest scorende spiller i FCK's historie! Hvordan i alverden kan det betegnes som et fejlkøb!?!?! Og TK har været nærmest fast starter i hele sin FCK-tid, han har vikarieret som anfører (mener jeg), han har spillet 128 ligakampe (ifølge Wiki), og så har han fået mellem 7-8 landskampe, mens han har spillet for os, og så har han måske været en af de allervigtigste brikker uden for banen i de sidste 2 sæsoner.

    At du brokker dig over, at folk kalder Grindheim for et fejlkøb, og at du så samtidig selv kalder TK og Santin for fejlkøb, er da det dummeste jeg nogensinde har læst herinde. Men okay, med det navn du har, så kan man jo heller ikke forvente det store :)
    Den mest scorende spiller er nu stadig Dame N'Doye, da Santin gik helt i stå her i foråret. Kritikken gik i øvrigt, så vidt jeg kunne forstå, på, at man valgte at forlænge med TK og Santin, og især for sidstnævnte virker det da også helt hen i vejret. Havde man mon forlænget, hvis man havde set, hvordan han har spillet siden? Var man virkelig bange for at miste manden på en fri transfer, hvis man ikke var tidligt ude? Jeg fatter det simpelthen ikke, og nu hænger vi efter alt at dømme på ham et år mere, hvilket kan spærre for købet af en angriber, der kan begå sig i Europa. Santin har været en god mand for klubben, men det niveau, han har vist i foråret, berettiger ikke til en startplads i FCK. Langtfra.

    TK vil jeg egentlig heller ikke kalde et fejlkøb. Man kan undre sig over, at der blev forlænget med ham, og med en løn på mindst 50.000 kr om ugen er han jo heller ikke helt billig, men han er da udmærket at have i truppen i en sæson med mange kampe. Han er dog slet ikke god nok til at være førstevalg, og der har CV igen svigtet voldsomt ved ikke at få hentet en makker til Claudemir med kvalitet. Det SKAL lykkes denne sommer, men jeg tvivler. Jeg frygter, at vi kommer til at se tilgange i stil med Mads Junker, Jakob Poulsen og den slags.
    HIC SUNT LEONES

  23. De følgende 9 brugere er enige:

  24. #29
    Tilmeldingsdato
    Jul 2009
    Indlæg
    474

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af vestjyde-fcker Se meddelelser
    Jeg stoppede med at læse, da jeg kom til TK og Santin som værende fejlkøb. Du er da fuldstændig galt på den!!!

    Santin er den mest scorende spiller i FCK's historie! Hvordan i alverden kan det betegnes som et fejlkøb!?!?! Og TK har været nærmest fast starter i hele sin FCK-tid, han har vikarieret som anfører (mener jeg), han har spillet 128 ligakampe (ifølge Wiki), og så har han fået mellem 7-8 landskampe, mens han har spillet for os, og så har han måske været en af de allervigtigste brikker uden for banen i de sidste 2 sæsoner.

    At du brokker dig over, at folk kalder Grindheim for et fejlkøb, og at du så samtidig selv kalder TK og Santin for fejlkøb, er da det dummeste jeg nogensinde har læst herinde. Men okay, med det navn du har, så kan man jo heller ikke forvente det store :)
    Let me just clarify.
    Som posten jeg henviste til, hvor Santin og TK ikke blev kaldt fejlkøb men nærmere hvor poster stilte sig uforstående for deres forlængelser. Det var det jeg greb faklen og råbte videre på.
    Selvfølgelig var hverken Santin eller TK fejlkøb, men dog er det en kontinuerlig fejl at bruge dem, og forlænge dem hver gang de viser lidt kvalitet, for derefter at falde tilbage til deres sædvanlige niveau.

    Så kan du sige TK har spillet så mange ligakampe som wiki end føler for at fortælle dig, men det ændrer ikke på at manden har lavet 10 fremadrettede afleveringer hele sæsonen (ja okay, men så ca. da - Har ikke talt!) og ikke har niveauet som jeg ønsker FCK skal tilbagefinde.

    Santin er den mest scorende spiller i FCK's historie, fordi han tager straffespark og fordi han scorer masser af mål hver gang hans kontrakt skal forlænges. Den mand har absolut ikke niveauet til FCK længere, og hvis du vil diskutere det, så finder jeg det da ikke besynderligt at du tyr til at bruge mit navn i diskussionen, for at få overtag.

    Vil dog give dig ret i at jeg måske skulle have udtrykt at angående Cesar og TK, skulle jeg nok have nævnt FORLÆNGELSER, så folk ikke bliver forvirret over at de står i et afsnit vedrørende fejlkøb...

    /Mike - der ikke kan gøre for at en narkoman der pt. løber rundt i Norge har samme navn.....

    EDIT: Tak til Ace for at uddybe hvad jeg mente ;)
    Nej, ikke den Mike Jensen
    MikeJensen's Avatar

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

  26. #30
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Sportsdirektørens vigtigste opgave, er nu engang at være på forkant med udviklingen - som tidligere skrevet, så fejler Carsten Vagn på samtlige parametre.

    -orb
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  27. De følgende 2 brugere er enige:

Side 2 af 47 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52
  2. Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 184
    Sidste Meddelelse: 13.03.13, 13:17
  3. Til- og afgange: Vinter 2012/2013
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 350
    Sidste Meddelelse: 12.01.13, 13:01
  4. Til- og afgange 6: Oktober 2010
    By ougar in forum Transferforum
    Svar: 450
    Sidste Meddelelse: 18.01.11, 21:15
  5. Til- og afgange?
    By MSO in forum Transferforum
    Svar: 380
    Sidste Meddelelse: 20.06.09, 21:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •