Side 4 af 47 FørsteFørste 123456714 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 696

Emner: Til- og afgange 2013 - Part II

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Den Lille fckfan Se meddelelser
    Hvis du mener at Falk er højeste hylde vi kan hente fra, så får vi godt nok store problemer, især i Europa !

    Og hvorfor skal vi have det yngste angreb i Europa? Corner (20), Igor (21), NJ (22) og så Falk (21).... og hvis folk samtidig vil have Delaney (22) på midtbanen, så har de en gennemsnits alder på 21,2 år. Som NCH han sagde mange gange, man vinder ikke fodboldkampe med mælketænder. Der skal altså også være en rutine på holder, det nytter ikke noget at det kun er unge spillere der er på banen.

    Jeg har ikke nogle eksempler på hvem vi skulle kunne hente, det er jeg ikke nok inde i udlandet til at kunne fortælle dig, men jeg mener at en klub som gerne vil være med i CL de fleste gange, SKAL kunne trække bedre spillere til sig end Rasmus Falk.
    Glenn Tobias Hysén fra IFK Göteborg. Han er 30/31 år, og har efterhånden god rutine for sine optrædener på det svenske landshold. Han besidder samtidig den vigtige egenskab, at han dækker alle offensive positioner, og vigtigst af alt er han garant for mål.

    Mvh. Dennis Jørgensen

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Den Lille fckfan Se meddelelser
    Hvis du mener at Falk er højeste hylde vi kan hente fra, så får vi godt nok store problemer, især i Europa !

    Og hvorfor skal vi have det yngste angreb i Europa? Corner (20), Igor (21), NJ (22) og så Falk (21).... og hvis folk samtidig vil have Delaney (22) på midtbanen, så har de en gennemsnits alder på 21,2 år. Som NCH han sagde mange gange, man vinder ikke fodboldkampe med mælketænder. Der skal altså også være en rutine på holder, det nytter ikke noget at det kun er unge spillere der er på banen.

    Jeg har ikke nogle eksempler på hvem vi skulle kunne hente, det er jeg ikke nok inde i udlandet til at kunne fortælle dig, men jeg mener at en klub som gerne vil være med i CL de fleste gange, SKAL kunne trække bedre spillere til sig end Rasmus Falk.
    Okay. Først og fremmest, al den snak om et ungt angreb/hold kontra rutine er en snak jeg på ingen måde har lagt op til.

    Du skrev, at vi burde kunne hente bedre spillere end Falk til vores højrekant. Rasmus Falks alder og talent taget i betragtning vil jeg bestemt mene at han er på omtrent det niveau vi kan forvente, at der hentes spillere. Kan vi hente en 31 årig svensker fra All-Svenskan, der har erfaring fra udlandet? Helt sikkert. Men du kan jo ikke sammenligne æbler og pærer. Med det talent og den alder Falk har, er han på omtrent den hylde vi kan hente fra. Hvis talentet er større - og især hvis de spiller i en liga uden for skandinavien - så har FCK næsten ingen chance for at hente en sådan spiller.

    Jeg mener ikke at vi skal hente Falk, men jeg tror du bliver svært skuffet hvis du regner med "større" signings end en som ham.

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Den Lille fckfan Se meddelelser
    Jeg har ikke nogle eksempler på hvem vi skulle kunne hente, det er jeg ikke nok inde i udlandet til at kunne fortælle dig, men jeg mener at en klub som gerne vil være med i CL de fleste gange, SKAL kunne trække bedre spillere til sig end Rasmus Falk.
    At være med i CL de fleste gange kræver jo "bare" at vi vinder Superligaen og måske et par kvalkampe, hvor vi de fleste år vil være seedede. Det er altså ikke sværere end at vi har klaret det, de fleste gange de sidste 10 år. Det niveau kan en Rasmus Falk i topform altså sagtens spille med på.

    EDIT: Vi har ikke været med i CL de fleste år, men i europæisk gruppespil (som er FCKs erklærede målsætning).

    Jeg tror at du forveksler FCKs ambitionsniveau med dit eget. Og det er helt OK at vi som fans har store forhåbninger og drømme. Men CV er desværre begrænset at en masse kedelige realiteter som budget, arbejdsmiljø, sprogbarriere, branding og timing.

    Jeg synes at det er meget hårdt KUN at dømme CV på hans fejltagelser. Her mener jeg ikke så meget dit indlæg, men andre der bliver ved med at træde rundt i fejlslagne indkøb som Mos, Grindheim, Pape og Rolan, uden at nævne alle de gode køb som NJ, Willand, Oviedo, N'Doye, Jacobs osv. Og det kammer da helt over, når nogle brokker sig over, at han holder fast i en 442 opstilling. Jeg har ikke hørt én eneste ekspert eller kommentator der ikke anerkender vores kontinuitet og fasttømrede koncept som en af hovedårsagerne til vores succes de sidste 10 år. Og så er CV altså hellere ikke mere rigid, end at man har set Jacobs eksperimentere med andre opstillinger end den flade 442.

    On topic, så der jeg gerne at man skiller sig af med Kim, Sølvi, Bolanos, Santin, TK, Claudemir, Pape, Grindheim og Vingaard. Og jeg mener sagtens at vi kunne bruge spillere som Kadrii, Slot, Albæk, Helenius, Falk, Petter Andersson, Kusk og Vibe. Det er alle sammen fra den øverste skandinaviske hylde, hvilket må være et realistisk niveau for FCK. Men de bør også kunne udvikle sig yderligere. Og så har de næsten alle sammen ikke mindst noget gennembrudstyrke som jeg synes er vores største mangelvare på det nuværende hold.
    Sidst redigeret af Honse : 23.05.13 kl. 19:04

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    Aug 2012
    Indlæg
    98

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Det er korrekt forstået at årgang 1996 er de første der får hele deres fodbolduddannelse (U14-U19) under SOE. Men årgang 1991/1992 må så have været den første U19 årgang, 1993/1994 den første U17 årgang og 1995 den første U15 årgang. Dvs Corner, Remmer, Busk osv. har været en den af SOE uden dog at have fået hele deres fodbolduddannelse under SOE. Så skulle det være slået ud i granit :-)

    Mvh. Dennis Jørgensen
    Her er jeg ikke enig. Jeg mener slet ikke at Corner mv har været ind over SOE, da de var i KB talentafdeling og er kommet den vej igennem. Det kom på et tidspunkt at man skulle til at lave spillere af egen avl, og her mener jeg at have hørt i et interview med Mio at man ikke bare sammensmeltede KBs ungdomsarbejde med det nye SOE, da man ville satse helt nyt og lave Skandinaviens bedste fodboldakademi, og her ville man ikke bare lave nye u19/17/15 hold for at fylde op, men derimod starte helt forfra...

    Edit: Jeg kan så se at jeg måske husker dårligere og dårligere, men FCK er selv i tvivl. følgende citat er fra FCKs egen side omkring SOE:
    Første årgang (elever født i 1996) startede på F.C. Copenhagen School of Excellence i august 2009. Når fodbolduddannelsen er fuldt udviklet vil den rumme seks årgange fra 7. klasse til 3.g eller anden tilsvarende ungdomsuddannelse.
    Her synes jeg de lægger op til det jeg siger netop at man ikke lagde dem sammen, men at man tager dem fra første årgang, og venter 1 år og tager den næste, også efter 6 år har man "fyldt" op...
    Men så skriver de dælme også, godt nok fra en anden side, men:
    Navne som Andreas Cornelius, Christoffer Remmer og Danny Amankwaa er alle produkter af F.C. Københavns talentskole, School of Exellence, hvor spillerne både bliver uddannet bogligt og fodboldmæssigt....
    Så jeg må jo så nok indrømme at jeg har husket helt forkert, når FCK selv siger Corner, remmer mv er fra SOE... :-(
    Sidst redigeret af Eremitten : 23.05.13 kl. 19:35 Årsag: Ny Info....
    MvH
    Eremitten

    ------------------

    Vild med Chili - Smag Edna'en
    Eremitten's Avatar

  8. #50
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    333

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Jeg nævner lige Mohamed Zidan, igen.
    Manden har europæisk erfaring og han er klubløs!

  9. De følgende 6 brugere er enige:

  10. #51
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    At være med i CL de fleste gange kræver jo "bare" at vi vinder Superligaen og måske et par kvalkampe, hvor vi de fleste år vil være seedede. Det er altså ikke sværere end at vi har klaret det, de fleste gange de sidste 10 år. Det niveau kan en Rasmus Falk i topform altså sagtens spille med på.

    EDIT: Vi har ikke været med i CL de fleste år, men i europæisk gruppespil (som er FCKs erklærede målsætning).

    Jeg tror at du forveksler FCKs ambitionsniveau med dit eget. Og det er helt OK at vi som fans har store forhåbninger og drømme. Men CV er desværre begrænset at en masse kedelige realiteter som budget, arbejdsmiljø, sprogbarriere, branding og timing.

    Jeg synes at det er meget hårdt KUN at dømme CV på hans fejltagelser. Her mener jeg ikke så meget dit indlæg, men andre der bliver ved med at træde rundt i fejlslagne indkøb som Mos, Grindheim, Pape og Rolan, uden at nævne alle de gode køb som NJ, Willand, Oviedo, N'Doye, Jacobs osv. Og det kammer da helt over, når nogle brokker sig over, at han holder fast i en 442 opstilling. Jeg har ikke hørt én eneste ekspert eller kommentator der ikke anerkender vores kontinuitet og fasttømrede koncept som en af hovedårsagerne til vores succes de sidste 10 år. Og så er CV altså hellere ikke mere rigid, end at man har set Jacobs eksperimentere med andre opstillinger end den flade 442.

    On topic, så der jeg gerne at man skiller sig af med Kim, Sølvi, Bolanos, Santin, TK, Claudemir, Pape, Grindheim og Vingaard. Og jeg mener sagtens at vi kunne bruge spillere som Kadrii, Slot, Albæk, Helenius, Falk, Petter Andersson, Kusk og Vibe. Det er alle sammen fra den øverste skandinaviske hylde, hvilket må være et realistisk niveau for FCK. Men de bør også kunne udvikle sig yderligere. Og så har de næsten alle sammen ikke mindst noget gennembrudstyrke som jeg synes er vores største mangelvare på det nuværende hold.
    Det er med god grund at CV bliver kritiseret. De "gode" indkøb som du nævner er kommet i en periode under Solbakken og lige efter det tabte DM til FCN.

    Hele Kritiken på CV er pga. følgende.

    I perioden op til Ståle + 5 spillere forlader FCK har CV vidst at dette ville ske ergo han har haft en lang periode til at scoute den helt rigtige træner + de 5 spillere som skal overtage for Pospech, Antonsson, Grønkjær, Wendt, Kvist. Og det er i denne periode CV skal have massiv kritik. Vi går ind i en periode, hvor vi skal høste frugterne af vores gode europæisk arbejde som giver en forholdsvis let seeding til CL, hvor vi møder Viktoria Plzen og efterfølgende sæson giver direkte adgang til CL. Vi ender med at tabe ydmygende til Plzen og tabe direkte CL plads til FCN, Altså små +200 tabte CL millioner.

    ALLE sportschefer laver fejlkøb, men det er netop i denne korte periode CV laver fejlkøb på fejlkøb på en gang og i en periode, som giver direkte adgang til CL der gør at jeg er utilfreds med ham ikke hans tidligere meritter. At hans så har ramt rigtigt med NJ, Jacobs, Cornelius efter 2 missede CL manglede vel også bare ?, han kunne jo nærmeste ikke lave flere fejl. Og jeg vel stadig mene at det var noget af et Kupon at Cornelius slog så hurtigt igennem som han gjorde efter N doye, Det tror jeg ikke engang CV havde regnet med.

  11. De følgende 6 brugere er enige:

  12. #52
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Eremitten Se meddelelser
    Her er jeg ikke enig. Jeg mener slet ikke at Corner mv har været ind over SOE, da de var i KB talentafdeling og er kommet den vej igennem. Det kom på et tidspunkt at man skulle til at lave spillere af egen avl, og her mener jeg at have hørt i et interview med Mio at man ikke bare sammensmeltede KBs ungdomsarbejde med det nye SOE, da man ville satse helt nyt og lave Skandinaviens bedste fodboldakademi, og her ville man ikke bare lave nye u19/17/15 hold for at fylde op, men derimod starte helt forfra...

    Edit: Jeg kan så se at jeg måske husker dårligere og dårligere, men FCK er selv i tvivl. følgende citat er fra FCKs egen side omkring SOE:

    Her synes jeg de lægger op til det jeg siger netop at man ikke lagde dem sammen, men at man tager dem fra første årgang, og venter 1 år og tager den næste, også efter 6 år har man "fyldt" op...
    Men så skriver de dælme også, godt nok fra en anden side, men:


    Så jeg må jo så nok indrømme at jeg har husket helt forkert, når FCK selv siger Corner, remmer mv er fra SOE... :-(
    Hr. Eremit. Jeg går ud fra at du er en hr. :-)

    Så er det jo en sandhed med modifikationer, da Corner, Amankwaa, Remmer osv. har fået størstedelen af deres fodboldopdragelse i KB's system.

    Nu når vi er ved snakken om SOE. Ved du så noget om hvorfor de klarer sig så ringe, hvis vi ser bort fra U14 drengene, som spiller i en ringe KBU-turnering?

    Det er ihvertfald underligt at de klarer sig så ringe. Man burde jo forvente, at når de har lavet en gearing i talentsektoren, at så ville resultaterne følge med. Men vi har dæleme næsten ingen U-landsholdsspillere.

    Mvh. Dennis Jørgensen

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #53
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Løvenkrands er blevet for løntung i sin klub og kan hentes "gratis":

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/premi...s-i-birmingham

    Jeg kunne godt se ham en sæson i FCK.

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #54
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Peter L kan ikke komme på holdet i en midterklub i Championsship, det er sgu da en fallit erklæring når vi skal ud og spille CL at hente ham så ?

    Håber godt nok CV er ambitiøs end dette, men så igen CV vil jo nok foretrække at få Steffen Iversen(comeback) eller noget andet norsk skrammel til KBH

  17. #55
    Tilmeldingsdato
    Aug 2012
    Indlæg
    98

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Hr. Eremit. Jeg går ud fra at du er en hr. :-)

    Så er det jo en sandhed med modifikationer, da Corner, Amankwaa, Remmer osv. har fået størstedelen af deres fodboldopdragelse i KB's system.

    Nu når vi er ved snakken om SOE. Ved du så noget om hvorfor de klarer sig så ringe, hvis vi ser bort fra U14 drengene, som spiller i en ringe KBU-turnering?

    Det er ihvertfald underligt at de klarer sig så ringe. Man burde jo forvente, at når de har lavet en gearing i talentsektoren, at så ville resultaterne følge med. Men vi har dæleme næsten ingen U-landsholdsspillere.

    Mvh. Dennis Jørgensen
    Vores egen brøndby sandhed... ;-)

    Jeg kan forestille mig at det er fordi at vi har stjålet alle talenterne ;-) Nej, men vi vandt dog ligaen (u19 ligaen, i 2012) med Corner, Busk, Remmer mv. Så helt væk er vi ikke, men i år har det været underligt at følge da, som du siger at det eneste ungdomshold vi har pt somm ligger i top 3 er vores u14 drenge, som ikke spiller i den bedste række for deres årgang...
    MvH
    Eremitten

    ------------------

    Vild med Chili - Smag Edna'en
    Eremitten's Avatar

  18. #56
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det er med god grund at CV bliver kritiseret. De "gode" indkøb som du nævner er kommet i en periode under Solbakken og lige efter det tabte DM til FCN.
    Men du glemmer at det netop er CVs flotte arbejde igennem mange års der har bragt FCK i en situation hvor vi forventer at vinde Superligaen og hvor et mesterskab giver direkte adgang til CL gruppespil. Det er CV du skal takke for de flotte og ikke mindst kontinuerlige resultater, som nu er grunden til at vi har så meget at miste når vi har små udsving.

    Der har været nogle uheldige indkøb og beslutninger, som knebent kostede os et mesterskab i sidste sæson. Men vi er tilbage på sporet med en af de flotteste sæsoner i vores historie. Det er da helt utidigt at forlange CVs hoved på et fad nu.

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #57
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Eremitten Se meddelelser
    Vores egen brøndby sandhed... ;-)

    Jeg kan forestille mig at det er fordi at vi har stjålet alle talenterne ;-) Nej, men vi vandt dog ligaen (u19 ligaen, i 2012) med Corner, Busk, Remmer mv. Så helt væk er vi ikke, men i år har det været underligt at følge da, som du siger at det eneste ungdomshold vi har pt somm ligger i top 3 er vores u14 drenge, som ikke spiller i den bedste række for deres årgang...
    U14 spiller i den bedste række under DBU København. Det er først til sommer når de bliver til U15, at de bliver lagt sammen med DBU Sjælland, hvilket jeg synes er rigtig ærgerligt, da DBU Sjællands turneringer niveaumæssigt er stærkere end DBU København's.

    Mht. SOE's nuværende niveau synes jeg bare tingene går den forkerte vej. Bl.a. blev U15 (98) drengene skreget op til det helt store, som skulle udenlands for at få modstand. Nu er de jo dårligt konkurrencedygtige i U15 turneringen.

    Mvh. Dennis Jørgensen

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #58
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,753

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Kunne det ikke være en idé at rense denne ellers glimrende tråd for off-topic emner som U-holdene og SOE? Jeg er sikker på, at i vil kunne fortsætte den diskussion ganske fint i en ikke-transfer-relateret tråd.


  23. #59
    Tilmeldingsdato
    Nov 2008
    Indlæg
    325

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Er resultaterne for ungdomsholdene og er antallet af u-landsholdsspillere så vigtigt når man skal bedømme hvor mange fremtidige førsteholdsspillere man får ud af anstrengelserne? Det er jo ikke fordi en spiller som fx Cornelius var fast inde omkring alle u-landsholdene i hans tidlige ungdom? Mener også at have læst/hørt udtalelser omkring SoE hvor der blev sagt at det ikke kun handler om resultaterne for u-holdene, men ligeså meget om de enkelte spillere personlige udvikling. Det kan jeg egentlig godt følge.
    ...

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #60
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Det er måske ikke den mest tiltrængte position, men lidt rutine til holdet kunne findes i form af en gammel traver:

    http://onside.dk/agent-jeg-leder-eft...-til-kroeldrup

Side 4 af 47 FørsteFørste 123456714 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52
  2. Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 184
    Sidste Meddelelse: 13.03.13, 13:17
  3. Til- og afgange: Vinter 2012/2013
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 350
    Sidste Meddelelse: 12.01.13, 13:01
  4. Til- og afgange 6: Oktober 2010
    By ougar in forum Transferforum
    Svar: 450
    Sidste Meddelelse: 18.01.11, 21:15
  5. Til- og afgange?
    By MSO in forum Transferforum
    Svar: 380
    Sidste Meddelelse: 20.06.09, 21:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •