Side 5 af 47 FørsteFørste ... 234567815 ... SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 696

Emner: Til- og afgange 2013 - Part II

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,870

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Sarl Se meddelelser
    Er resultaterne for ungdomsholdene og er antallet af u-landsholdsspillere så vigtigt når man skal bedømme hvor mange fremtidige førsteholdsspillere man får ud af anstrengelserne? Det er jo ikke fordi en spiller som fx Cornelius var fast inde omkring alle u-landsholdene i hans tidlige ungdom? Mener også at have læst/hørt udtalelser omkring SoE hvor der blev sagt at det ikke kun handler om resultaterne for u-holdene, men ligeså meget om de enkelte spillere personlige udvikling. Det kan jeg egentlig godt følge.
    Men plejer tingene ikke at hænge lidt sammen? Jeg tænker, at hvis der er nok talent, så vinder man også nogle fodboldkampe, som det hele i bund og grund handler om (sat på spidsen), og dette har vores u-hold ikke just gjort sig for meget i. Vi kan vel blive enige om at man udvikler sig i en mere positiv retning, hvis man får lov at sejre lidt engang imellem, og i vores tilfælde tænker jeg at vi skal spille med helt fremme i top tre i ALLE rækker. Resultater og udvikling går altså fint hånd i hånd, alt andet er bare en dårlig undskyldning.

    Mvh. Dennis Jørgensen

  2. #62
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Fagerlund Se meddelelser
    Det er måske ikke den mest tiltrængte position, men lidt rutine til holdet kunne findes i form af en gammel traver:

    http://onside.dk/agent-jeg-leder-eft...-til-kroeldrup
    Jeg ser både Mj Kris og Ragnar som markant bedre forsvarsspillere, nej tak fra min side.

  3. De følgende 6 brugere er enige:

  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Sir Lanng Se meddelelser
    Peter L kan ikke komme på holdet i en midterklub i Championsship, det er sgu da en fallit erklæring når vi skal ud og spille CL at hente ham så ?

    Håber godt nok CV er ambitiøs end dette, men så igen CV vil jo nok foretrække at få Steffen Iversen(comeback) eller noget andet norsk skrammel til KBH
    Jeg havde gerne peget på en anden oplagt og kvalificeret afløser, men det er jo ikke fordi, de hænger på træerne. Desuden tror jeg faktisk, at Løvenkrands kunne være et fint supplement til angrebet. Han kan først og fremmest bidrage med sin erfaring, men vil formentlig også være en del mere "sulten" end f.eks. Santin, som ser ud til at være faldet helt af på den.

    Løvenkrands har i øvrigt optrådt 25 gange i denne sæson med 5 mål til følge(10 kampe som indskifter), hvilket i mine øjne er ok. Midterplacering eller ej, så har Birminghams Marlon King med 14 mål i 30 kampe gjort det ganske godt, og 2-metermanden Nikola Zigic har jo nogen helt åbenlyse spidskompetencer, som Løvenkrands ikke har. Altså er det naturligt, at Løvenkrands har været 3. valg.

    Linderoth kom i sin tid også fra en mindre succesfuld sæson i England, men det gik da vist egentlig meget godt, da han kom til DK. Jeg kan ikke se, hvorfor Løvenkrands ikke skulle kunne blive en profil i suppen.

  5. De følgende 6 brugere er enige:

  6. #64
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    691

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Men plejer tingene ikke at hænge lidt sammen? Jeg tænker, at hvis der er nok talent, så vinder man også nogle fodboldkampe, som det hele i bund og grund handler om (sat på spidsen), og dette har vores u-hold ikke just gjort sig for meget i. Vi kan vel blive enige om at man udvikler sig i en mere positiv retning, hvis man får lov at sejre lidt engang imellem, og i vores tilfælde tænker jeg at vi skal spille med helt fremme i top tre i ALLE rækker. Resultater og udvikling går altså fint hånd i hånd, alt andet er bare en dårlig undskyldning.

    Mvh. Dennis Jørgensen
    For at have et ungdomshold der vinder mange kampe, kræves det at man er godt besat på alle positioner - og når vi snakker talentudvikling er vi primært interesserede i at udvikle 1-2 gode spillere pr. årgang - groft set. Det bliver ikke hentet fx en ny højre back ind, bare fordi at ungdomsholdet har en svaghed der - som vi ser det i seniorfodbold.

    Derfor kan man ikke drage direkte parallel imellem resultater og udvikling. Iøvrigt er det ikke nødvendigvis usundt for ungdomsspillere at spille for et hold i modgang, da det er en naturlig del af spiller... hvis den rette motivation er der, bør de kunne klare det.

    Men selvfølgelig er der en sammenhæng. Og de manglende resultater bekymrer også mig. Årgang 94+95 ser fine ud, men synes vi mangler de åbenlyse talenter på U17 holdet hvor det også er småt med ungdomslandsholdsspillere.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #65
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Nu er der også forskel på at være fodbold sulten og 25 år, og ikke have levert i 2-3 år på top plan og 33 år og snart færdig, men hvis du mener PL hæver overliggeren så må jeg bare konstatere vi er uenige :)

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #66
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Christian Se meddelelser
    Jeg nævner lige Mohamed Zidan, igen.
    Manden har europæisk erfaring og han er klubløs!
    Hvis Zidan stadig er sulten, hvis han vender "hjem", kan han blive den perfekte makker til Cornelius i en sæson eller to. Typemæssigt burde han være det perfekte match som Santins afløser. Min største tvivl handler om hans mentale match med Ariël. Det virker for mig ret tydeligt, at Zidan er meget afhængig (eller i hvert fald var, da han var yngre) af at have et godt forhold til træneren og føle sig værdsat og klappet på hovedet. Og der virker Ariël måske lidt for sammenbidt og brysk i forhold til en mand som Jürgen Klopp. Men måske er Zidan modnet tilstrækkeligt, til at det ikke er noget problem. Zidan ville i hvert fald være en lottokupon, jeg ville være meget spændt på at følge.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #67
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    691

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Hvis Zidan stadig er sulten, hvis han vender "hjem", kan han blive den perfekte makker til Cornelius i en sæson eller to. Typemæssigt burde han være det perfekte match som Santins afløser. Min største tvivl handler om hans mentale match med Ariël. Det virker for mig ret tydeligt, at Zidan er meget afhængig (eller i hvert fald var, da han var yngre) af at have et godt forhold til træneren og føle sig værdsat og klappet på hovedet. Og der virker Ariël måske lidt for sammenbidt og brysk i forhold til en mand som Jürgen Klopp. Men måske er Zidan modnet tilstrækkeligt, til at det ikke er noget problem. Zidan ville i hvert fald være en lottokupon, jeg ville være meget spændt på at følge.
    NEJ TAK!!! Om så han var verdensstjerne, så gør denne sag http://finans.tv2.dk/nyheder/article...-for-vold.html at jeg aldrig håber han sætter sine ben i København mere. Jeg vil have meget svært ved at give opbakning til holdet, med en sådan spiller på banen. I min verden har han mistet al ret, til offentlig anerkendelse.

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #68
    vestjyde-fcker Slettet

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Manden er dømt, og han har derved fået sin straf. Skal vi så ikke se at komme over det, give ham en ny chance og lade være med at bære nag. Sagen er garanteret mere nuanceret end som så, og ja, som jeg siger, manden har fået sin straf.

    Det er sgu da ret beset ikke anderledes end, at Christian Poulsen bruger Marcus Rosenbergs mave som boksepude - begge er da vold på lige fod.

    Jeg er sikker på, at Zidan vill være en gedigen forstærkning. Sidst han var i ligaen, var han i en klasse for sig selv.

    Og så er sagen i øvrigt 10 år gammel... Lad os se at komme videre.

  15. De følgende 10 brugere er enige:

  16. #69
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    691

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af vestjyde-fcker Se meddelelser
    Manden er dømt, og han har derved fået sin straf. Skal vi så ikke se at komme over det, give ham en ny chance og lade være med at bære nag. Sagen er garanteret mere nuanceret end som så, og ja, som jeg siger, manden har fået sin straf.

    Det er sgu da ret beset ikke anderledes end, at Christian Poulsen bruger Marcus Rosenbergs mave som boksepude - begge er da vold på lige fod.

    Jeg er sikker på, at Zidan vill være en gedigen forstærkning. Sidst han var i ligaen, var han i en klasse for sig selv.

    Og så er sagen i øvrigt 10 år gammel... Lad os se at komme videre.
    Håber godt nok du kan kende forskel på vold imod hustru/kæreste/eks-kæreste og så en mavepuster i en fodboldkamp! Blandt mænd, er førstnævnte noget der er meget svært at tilgive...

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #70
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    333

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Nu kan man blive straffet for §244 vold for ganske små forseelser, og en lussing i byen giver normalt ubetinget fængsel, så det er jo ikke fordi han har gennembanket eks'en.
    Jeg kender naturligvis ikke de nærmere omstændigheder i den pågældende sag, men mon ikke at han ''bare'' har taget hårdt fast i hende? Dette er selvfølgelig ikke acceptabelt, men det er ikke noget der ville diskvalificere ham fra at spille for FCK.

  19. #71
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,870

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    For at have et ungdomshold der vinder mange kampe, kræves det at man er godt besat på alle positioner - og når vi snakker talentudvikling er vi primært interesserede i at udvikle 1-2 gode spillere pr. årgang - groft set. Det bliver ikke hentet fx en ny højre back ind, bare fordi at ungdomsholdet har en svaghed der - som vi ser det i seniorfodbold.

    Derfor kan man ikke drage direkte parallel imellem resultater og udvikling. Iøvrigt er det ikke nødvendigvis usundt for ungdomsspillere at spille for et hold i modgang, da det er en naturlig del af spiller... hvis den rette motivation er der, bør de kunne klare det.

    Men selvfølgelig er der en sammenhæng. Og de manglende resultater bekymrer også mig. Årgang 94+95 ser fine ud, men synes vi mangler de åbenlyse talenter på U17 holdet hvor det også er småt med ungdomslandsholdsspillere.
    Jeg må sige at det lyder som fis i en hornlygte (no fence :-) når du postulerer at vi kun skulle være interesserede i at udvikle 1-2 spillere fra hver årgang. Vi skal da tilstræbe at have den bedste trup i kongeriget Danmark (dvs. 18 klassespillere), så alle bliver presset bedst muligt til fx træning. Man kan jo heller ikke vide om en spiller som U14 spiller, stadigvæk er den bedste på sin position i Danmark nå han fx er U17, og senere hen bliver ungsenior, og så må der skiftes ud undervejs. Vi skal sigte efter at få de ypperste talenter i landet, så vi kun får de bedste op i 1. holds truppen. Resten af de store talenter der lige mangler det sidste, kan man så sende videre til en anden klub. Et godt eksempel på dette er Real Madrid (uden vi skal sammenligne os med dem :-), der er den største leverandør af spillere til La Primera Division.

    Mht. årgang 94/95 ser det fint ud siger du. Nuvel årgang 94 er rigtig stærk, men vi har kun to landsholdsspillere her, mens vi i årgang 95 også kun har to landsholdsspillere. Jeg synes bare ikke at dette er godt nok. Jeg siger ikke vi skal kunne stille med et halvt hold (ønsketænkning), men vi må kunne forvente mere af landets største klub, som har den suverænt stærkeste økonomi, til at skabe de bedste udviklingsbetingelser.

    Det kan også lige nævnes at vi kun har én landsholdsspiller på U17 (96), og at vi på U16 (97) landsholdet pt slet ingen har. Det er sgu skidt. Og årgang 96 har fået hele deres ungdomsuddannelse på SOE. Der er et eller andet sted at kæden må være faldt af. Der SKAL strammes op!

    Mvh. Dennis Jørgensen

  20. Den følgende bruger er enig i dette:
    Orb

  21. #72
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Har åbenbart fået mit (rigeligt friske) indlæg slettet ang. spillere med en broget fortid/tilgang til tingene, så jeg prøver igen på en mere sober måde.

    Jeg håber ikke at vi signer spillere der tidligere har været i uføre pga det ene eller det andet udenfor(/på) banen. Det er, i min verden, ikke fedt at have den slags egoer/potientielle ballademagere i truppen, uagtet deres kvaliteter på banen (med mindre vi snakker zlaPPtan/ballotelliniveau), og ville hade at se vores (i mine øjne) harmoniske trup ødelagt af den slags...

    (og så ville det i øvrigt (stadig) klæde DR at skrive en PM om at man skal stikke piben ind i stedet for bare at slette ting og lade som ingenting når man har været uartig...;) )

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #73
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af vestjyde-fcker Se meddelelser
    Manden er dømt, og han har derved fået sin straf. Skal vi så ikke se at komme over det, give ham en ny chance og lade være med at bære nag. Sagen er garanteret mere nuanceret end som så, og ja, som jeg siger, manden har fået sin straf.

    Det er sgu da ret beset ikke anderledes end, at Christian Poulsen bruger Marcus Rosenbergs mave som boksepude - begge er da vold på lige fod.

    Jeg er sikker på, at Zidan vill være en gedigen forstærkning. Sidst han var i ligaen, var han i en klasse for sig selv.

    Og så er sagen i øvrigt 10 år gammel... Lad os se at komme videre.
    Jeg syntes ikke at det vigtige er at sagen er cirka 10 år gammel. Det er vigtigere at kigge på om manden har begået vold eller lignende i perioden der er gået fra den gang og til nu. Det har han mig bekendt ikke (eller også er det blevet skjult godt) og derfor virker til det, at han har forbedret sig på den front, hvilket i min optik gør at han har lært af ungdommens/ fortidens synder. Så jeg kan ikke se, at denne sag bør ligge ham til last længere i forhold til hans fodboldkarrierre.

    Mvh

    zebos
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  24. De følgende 3 brugere er enige:

  25. #74
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    371

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af zebos Se meddelelser
    Jeg syntes ikke at det vigtige er at sagen er cirka 10 år gammel. Det er vigtigere at kigge på om manden har begået vold eller lignende i perioden der er gået fra den gang og til nu.
    Jo jo, men det bør vel tages i betragtning, at det er 10 år siden. Netop pga. dit argument om, at han ikke har gjort det siden. Det tæller immervæk ikke lige så meget, at man ikke har "syndet" siden det begåede forhold, såfremt forholdet blev begået i forgårs.

    Derudover støtter jeg op om den tilgivende skare. Jeg synes ikke, det bør lægges ham til last hele livet. Man har jo lov til at forbedre sig. Og fodboldmæssigt er jeg ikke i tvivl om, at han vil kunne bidrage med noget til vores (lettere mangelfulde) hold.

  26. #75
    Tilmeldingsdato
    Aug 2012
    Indlæg
    98

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Jeg må sige at det lyder som fis i en hornlygte (no fence :-) når du postulerer at vi kun skulle være interesserede i at udvikle 1-2 spillere fra hver årgang. Vi skal da tilstræbe at have den bedste trup i kongeriget Danmark (dvs. 18 klassespillere), så alle bliver presset bedst muligt til fx træning. Man kan jo heller ikke vide om en spiller som U14 spiller, stadigvæk er den bedste på sin position i Danmark nå han fx er U17, og senere hen bliver ungsenior, og så må der skiftes ud undervejs. Vi skal sigte efter at få de ypperste talenter i landet, så vi kun får de bedste op i 1. holds truppen. Resten af de store talenter der lige mangler det sidste, kan man så sende videre til en anden klub. Et godt eksempel på dette er Real Madrid (uden vi skal sammenligne os med dem :-), der er den største leverandør af spillere til La Primera Division.

    Mht. årgang 94/95 ser det fint ud siger du. Nuvel årgang 94 er rigtig stærk, men vi har kun to landsholdsspillere her, mens vi i årgang 95 også kun har to landsholdsspillere. Jeg synes bare ikke at dette er godt nok. Jeg siger ikke vi skal kunne stille med et halvt hold (ønsketænkning), men vi må kunne forvente mere af landets største klub, som har den suverænt stærkeste økonomi, til at skabe de bedste udviklingsbetingelser.

    Det kan også lige nævnes at vi kun har én landsholdsspiller på U17 (96), og at vi på U16 (97) landsholdet pt slet ingen har. Det er sgu skidt. Og årgang 96 har fået hele deres ungdomsuddannelse på SOE. Der er et eller andet sted at kæden må være faldt af. Der SKAL strammes op!

    Mvh. Dennis Jørgensen
    Som ungdomstræner, ved jeg at de fleste klubber går efter DBUs tema omkring børne og ungdomsfodbold, Holdninger og Handlinger LINK, og tror også at FCK gør det på mange områder. Det man går meget op i er at det er ikke vigtigt at vinde, men det er vigtigt at udvikle sig både som hold og individuelt.

    Man kan ikke kun måle effektiviteten ud fra hvor mange Landsholdsspillere man har på de forskellige hold. Der er jo mange tidligere u-landsholdsspillere, som aldrig bliver til noget (indenfor kridtstregerne på banen, ikke i det virkelige liv)
    MvH
    Eremitten

    ------------------

    Vild med Chili - Smag Edna'en
    Eremitten's Avatar

Side 5 af 47 FørsteFørste ... 234567815 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52
  2. Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 184
    Sidste Meddelelse: 13.03.13, 13:17
  3. Til- og afgange: Vinter 2012/2013
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 350
    Sidste Meddelelse: 12.01.13, 13:01
  4. Til- og afgange 6: Oktober 2010
    By ougar in forum Transferforum
    Svar: 450
    Sidste Meddelelse: 18.01.11, 21:15
  5. Til- og afgange?
    By MSO in forum Transferforum
    Svar: 380
    Sidste Meddelelse: 20.06.09, 21:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •