Side 9 af 47 FørsteFørste ... 678910111219 ... SidsteSidste
Viser resultater 121 til 135 af 696

Emner: Til- og afgange 2013 - Part II

  1. #121
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Ja Claudemir var en af de bedste i CL perioden sammen med Kvist. Spørgsmålet er bare om Claudemir kan finde det niveau igen, hvis han skulle få en Defensiv stærk midtbane partner ( Jeg tvivler ). Claudemirs niveau er virkelig faldet de sidste 1½ år. Hans tværpasninger som bliver opfanget er modstanderen er til at rive sig i håret af. Derudover så skaber han sjældent noget frem ad banen. Det er selvfølgelig ikke kun hans skyld, Det eneste jeg kan konkludere er bare at han har været meget dårlig siden Kvist forlod FCK.

    Jeg syntes man skal viske tavlen ren og sig farvel og tak til Claudemir og TK og satse på at købe en ny Def midt og en ny off midt til den nye sæson. Det sker nok ikke desværre.
    Meget enig. Vi skal have en rigtig defensiv midtbanemand der fræser alt op foran forsvaret. I den anden ende ser jeg heller ikke Claudemir som løsningen (afsted med ham til Twente). Derimod skal vi have offensiv central midtbanemand med disse to følgende dyder:

    1) Godt øje for sine medspillere der foretager brugbare løb i længderetningen (ikke flere alibi fodboldspillere til os tak).

    2) En spiller der kan udfordre fra distancen. Det er jo i realiteten kun NJ der til tider forsøger sig fra distancen. I afslutningsspillet skal vi simpelthen blive mere uforudsigelige, så det hele ikke kun bliver hængt op på nogle overlaps og indlæg.

    Det er noget være vås at vi ikke kan skifte vores centrale akse ud. De som evt. kommer herind, vil dårligt kunne gøre tingene dårligere. Så her er ALT at vinde.

    Mvh. Dennis Jørgensen

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #122
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Maestro Se meddelelser
    Enig i den første passage, bortset fra, at jeg ikke har afskrevet ham endnu.

    Jeg tror det vil være for meget at udskifte hele det centrale rum på en gang. Den centrale midtbane har trods alt ret stor betydning både for forsvar og angreb. Det vil indebære, at hele midtbanen skal spilles forfra inden CL-gruppespil. Det vil jeg personligt ikke være helt rolig ved. Især taget i betragtning, hvor lang tid det sommetider tager for spillere at indfinde sig i et nyt system med nye medspillere (bedst illustreret af Linderoths første tid i klubben).
    Præcis. Og det er netop derfor, der blev argumenteret vidt og bredt for det fornuftige i at anskaffe den midtbaneforstærkning i vinterpausen (DJ var en lottokupon/nødløsning og tæller ikke rigtigt med). Hvorom alting er, vil jeg nu alligevel foretrække en total udskiftning af den centrale midtbane nu, da vi alligevel vil få ualmindelig svært ved at opnå noget i CL i år. Dels fordi holdet ikke er bedre, dels fordi vi formentlig får en hårdere lodtrækning end nogensinde. Så lad os hellere få spillet et nyt hold ind, som forhåbentlig kan have en chance for at klare sig i CL-kvalifikationen om et år - underforstået at det bør være stærkt nok til at kæmpe med om DM-guldet, selvom det er i en sammenspilningsfase.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #123
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Er det bare, eller er vores kære svensker ikke snart kronisk skadet?

    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle1992492.ece

    Og med kontraktudløb hos både ham og Kim. Så skal der også snart til at kigges på holdets vigtigste position. Jeg har været rigtig glad ved Wiland i kassen (bedste keeper i klubbens historie), dog er hans skadesfrekvens også snart så stor, at der begynder at komme en ulmen i maven (ikke nogen positiv én :-). Mht. Kim, så er han en fænomenal RESERVE! desværre ikke fast 1. keeper materiale i min optik. Så har vi Busken som nok stadigvæk har for mange mælketænder, omvendt kan man kaste ham ud i tjansen som fast 1. keeper, og så slå korsets tegn :-)

    Der er ihvertfald en tanke eller ti der skal vendes på CVs kontor denne sommer.

    Mvh. Dennis Jørgensen

  6. #124
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Maestro Se meddelelser
    Enig i den første passage, bortset fra, at jeg ikke har afskrevet ham endnu.

    Jeg tror det vil være for meget at udskifte hele det centrale rum på en gang. Den centrale midtbane har trods alt ret stor betydning både for forsvar og angreb. Det vil indebære, at hele midtbanen skal spilles forfra inden CL-gruppespil. Det vil jeg personligt ikke være helt rolig ved. Især taget i betragtning, hvor lang tid det sommetider tager for spillere at indfinde sig i et nyt system med nye medspillere (bedst illustreret af Linderoths første tid i klubben).
    Du har selvfølgelig ret.

    Det er for risiky at udskifte hele midtbane. Mit indlæg skal mere ses som en fustration over den elendighed vores midtbane har været siden Kvist forlod FCK. 1 Ting er dog sikkert.

    TK skal væk

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #125
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Er det bare, eller er vores kære svensker ikke snart kronisk skadet?

    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle1992492.ece

    Og med kontraktudløb hos både ham og Kim. Så skal der også snart til at kigges på holdets vigtigste position. Jeg har været rigtig glad ved Wiland i kassen (bedste keeper i klubbens historie), dog er hans skadesfrekvens også snart så stor, at der begynder at komme en ulmen i maven (ikke nogen positiv én :-). Mht. Kim, så er han en fænomenal RESERVE! desværre ikke fast 1. keeper materiale i min optik. Så har vi Busken som nok stadigvæk har for mange mælketænder, omvendt kan man kaste ham ud i tjansen som fast 1. keeper, og så slå korsets tegn :-)

    Der er ihvertfald en tanke eller ti der skal vendes på CVs kontor denne sommer.

    Mvh. Dennis Jørgensen
    Well se engang nede i Madrid, der spiller en belgisk målmand.
    Han klare det da udemærket, selvom manden kun er små 20 år.

    Har aldrig fattet den der med at spillerne er for unge, er de gode nok til at spille skal de self. have chancen.
    Var det samme med Hazard, Lukaku, Varane, Götze osv.

    Jeg ved godt jeg snakker kæmpe talenter nu her, men se alderen kontra de hold de spiller på.
    Man kan jo forsætte i en uendelighed omkring de unge spillere, får de ikke chancen er det svært at bevise for omverden man er klar til førsteholdet.

  9. #126
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    553

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Jeg synes i mange tilfælde, at Bakary Bouba Saré fra rumænske Cluj ser interessant ud.

    Anderlecht 2007-2010
    Bouba er 23 år, fra Elfenbenskysten, men også med belgisk pas efter 2½ år i Anderlecht under... ja, Ariel Jacobs. I Anderlecht sad Lucas Biglia på den defensive midtbane position. En hård mand at hamle op med. Det til trods fik Bouba alligevel 27 kampe for Anderlecht i kamp med bl.a. Jan Polak (nu Wolfsburg) og Mbark Boussoufa (som Anzhi købte for 9 mio. euro i 2011). I efteråret 2010 blev Bouba lejet ud til Rosenborg.

    Rosenborg 2010
    I Rosenborg, stod Bouba efter Anthony Annan i køen til spilletid, men da Rosenborg solgte Annan til Schalke, håbede man på at hente Bouba permanent til klubben som afløser. Bouba tog dog imod et tilbud fra Cluj og har siden slået sine folder der.

    Cluj 2011-2013
    Den første halvsæson i Cluj var rimelig succesfuld, og efter en håndfuld kampe, var Bouba fast mand i startopstillingen for resten af sæsonen. Den efterfølgende sæson sad først Renan (nu Sampdoria), dernæst Gabriel Muresan og Sixto Peralta på de centrale midtbane pladser. Først i april fik Bouba chancen, i Muresans karantænefravær, og den greb han ved at starte inde i 5 af de sidste 7 kampe.

    Denne sæson startede Bouba rigtig godt og var fast mand i den rumænske liga og ligeledes med til at slå Slovan Liberec og FC Basel ud af CL-kvalen. Dernæst fulgte en alvorlig skade, som mere eller mindre har holdt Bouba ude i resten af sæsonen. Han nåede et indhop og en plads i startopstillingen her i maj måned.

    FC København 2013?
    Det virker lidt usikkert hvorvidt han figurerer i planerne for startopstillingen i Cluj og med et år tilbage af kontrakten tillagt Jacobs' kendskab til Bouba fra Anderlecht-tiden kunne det være en interessant mand, at kigge lidt nærmere på. Jeg synes han har de færdigheder en 6'er skal have i FC København. Han er god med bolden, er ikke bange for at gå aggresivt på den, men gør det på en fornuftig måde, hvor han sætter sig i respekt uden at indkassere kort. Han fylder rigtig godt foran forsvaret og bryder rigtig mange bolde. Desuden har han en god spilforståelse, som betyder, at han skiller sig enddog rigtig fornuftigt af med bolden.

    Han er 23 år, har stået i lære hos nogle rigtig gode midtbanespillere (tjek bare navnene markeret med fed) og trænger til at bevise sit værd, som bedste mand på pladsen, over en hel sæson. FC København og Bouba ville være et spændende match i min optik. Om lønnen og spilletid i Rumænien er mere interessant end Champions League og formentlig færre lønkroner i København, skal jeg ikke kloge mig på, men man kunne da håbe, at Cluj taber den rumænske pokalfinale til Petrolul Ploiesti på lørdag og dermed ikke skal spille europæisk. Måske det kan lokke Bouba nord på.

    I forbindelse med Rosenborgs lejemål, udtalte scout Stig Torbjørnsen, som på daværende tidspunkt havde fulgt Bouba i mere end et år, at Bouba var en af de bedste på det ivorianske U-20 landshold i den prominente Toulon-turnering. I øvrigt samme turnering, som Nicki Bille blev topscorer i, til trods for nederlaget til Bouba og co. i finalen.
    Nørder fodbold alle steder - FCKnews.com - Fooz.dk - Thinktoscore


  10. #127
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    371

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Weeelo Se meddelelser
    Jeg synes i mange tilfælde, at Bakary Bouba Saré fra rumænske Cluj ser interessant ud
    Tusinde tak for et sindssygt godt indlæg! Den slags gennemarbejdede forslag savner denne tråd i høj grad. Beklager off-topic indlæg, men Weeelo fortjener en hyldest.

    Han virker - ud fra din beskrivelse - som en oplagt makker til Claudemir.
    Sidst redigeret af Maestro : 28.05.13 kl. 20:10


  11. #128
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    78

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Bakary Bouba Saré, lyder uden at kende ham spændende. I kunne prøve at lave en Claudemir og sende CV en email ([email protected]) er hans officielle email. det kunne jo være at der kom noget ude af det.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #129
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Det var præcis sådan en seriøs gennemgang, som jeg ønskede tidligere i tråden. Her kan man forholde sig til det.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #130
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    553

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Det var præcis sådan en seriøs gennemgang, som jeg ønskede tidligere i tråden. Her kan man forholde sig til det.
    Hver ting til sin tid :)
    Nørder fodbold alle steder - FCKnews.com - Fooz.dk - Thinktoscore

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #131
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Weeelo Se meddelelser
    Hver ting til sin tid :)
    Fuldstændig enig, og respekt for dit indlæg (bøjer mig ærbødigt i støvet:-)

    Men nogle gange synes jeg faktisk at namedropping er ok, hvis man bakker det en smule op uden dog at lave en så fyldestgørende analyse som Weelo har udsat os for :-)

    Der behøver ikke at skal gå knaldroman i den hver gang (no fence)...

    Mvh. Dennis Jørgensen

  18. #132
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    432

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    hehe og lidt fra C/N side fra Tipsbladet ang CV og transfer denne sommer:
    http://tipsbladet.dk/blog/contenesto...vanlige-udsalg

  19. #133
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Maestro Se meddelelser
    Enig i den første passage, bortset fra, at jeg ikke har afskrevet ham endnu.

    Jeg tror det vil være for meget at udskifte hele det centrale rum på en gang. Den centrale midtbane har trods alt ret stor betydning både for forsvar og angreb. Det vil indebære, at hele midtbanen skal spilles forfra inden CL-gruppespil. Det vil jeg personligt ikke være helt rolig ved. Især taget i betragtning, hvor lang tid det sommetider tager for spillere at indfinde sig i et nyt system med nye medspillere (bedst illustreret af Linderoths første tid i klubben).
    Du har helt ret i, at det vil tage tid at spille en helt ny midtbane sammen. Men det kunne delvist løses ved at hente både Mads Albæk og Petter Andersson i FCM. De kender hinanden og har bevist at de har et godt samspil. Så skal Jacobs bare have dem til at spille sammen med resten af holdet. Og der må det også hjælpe at de kender FCK bedre end spillere fra andre ligaer.

    Omvendt så er der jo ikke nogle regler for den slags. Det kan tage en uge at blive spillet sammen (Kvist/Claudemir) eller man kan prøve i 3 år uden at det fungere (TK/Claudemir). I sidste ende er det nok mere et spørgsmål om kemien er der eller ikke er der. Jeg ville ikke være så nervøs for at udskifte det meste af midtbanen: TK, Claudemir, DJ, Bolanos og måske også Vingaard. Med indkøb af de to FCM'er ville vore midtbane se ud som følger:

    NJ/Toutouh - Albæk/Delaney - Andersson/Vingaard - Gislason/?

    Der mangler en kreativ og udfordrende offensiv spiller til højrekanten. Det kunne være Toutouh eller Amankwaa. Men det kunne også være en spiller som Lasse Vibe eller Tobias Hysen.

    Det er nok i manges øjne ikke ambitiøst nok. Men jeg tror nu at det er et skridt mere i den rigtige retning på vejen mod kontinuerlig udvikling:)

  20. #134
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    TK bekræfter, at han fortsat har drømme om udlandet:

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...er-om-udlandet

    Overraskende nok har der imidlertid ikke været nogen konkrete henvendelser

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #135
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange 2013 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af LogeLars Se meddelelser
    TK bekræfter, at han fortsat har drømme om udlandet:

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...er-om-udlandet

    Overraskende nok har der imidlertid ikke været nogen konkrete henvendelser
    Årets bedste nyhed

    Lad drømmen blive til virkelighed TK hurtigst muligt tak.

    jeg kan godt lide at artiklen bliver sluttet af med følgende:

    Midtbanespilleren fik spilletid i 27 af 33 Superliga-kampe for FCK i den forgangne sæson – uden at finde vej til netmaskerne.

  23. De følgende 6 brugere er enige:

Side 9 af 47 FørsteFørste ... 678910111219 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52
  2. Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 184
    Sidste Meddelelse: 13.03.13, 13:17
  3. Til- og afgange: Vinter 2012/2013
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 350
    Sidste Meddelelse: 12.01.13, 13:01
  4. Til- og afgange 6: Oktober 2010
    By ougar in forum Transferforum
    Svar: 450
    Sidste Meddelelse: 18.01.11, 21:15
  5. Til- og afgange?
    By MSO in forum Transferforum
    Svar: 380
    Sidste Meddelelse: 20.06.09, 21:30

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •