Side 3 af 23 FørsteFørste 12345613 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 345

Emner: Dumme spørgsmål - kloge svar Part II

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part II

    Du nævner det jo næsten selv. "Bløde hvidevarer" er lagener, dynebetræk og den slags.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    890

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part II

    ... når de i radioen siger "Du lytter til P3", så undrer jeg mig over hvor de ved det fra *Tager sølvpapirhatten på"
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #33
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af ErikB Se meddelelser
    ... når de i radioen siger "Du lytter til P3", så undrer jeg mig over hvor de ved det fra *Tager sølvpapirhatten på"
    Puff, puff, pass, ok??+
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #34
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,589

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part II

    Kort og godt, er der en der ved hvad denne bruges til?
    1620398_10203124623095048_1443028793_n.jpg
    1017443_10203124621295003_1211269439_n.jpg
    Alcohol gives you the ambition to do anything, while simultaneously taking away your ability to do so.
    Pabres's Avatar

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part II

    Den er til at lave korkpropper til flasker med.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #36
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,589

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Martin CX Se meddelelser
    Den er til at lave korkpropper til flasker med.
    Kan du uddybe lidt, evt med et link? Pft..
    Alcohol gives you the ambition to do anything, while simultaneously taking away your ability to do so.
    Pabres's Avatar

  11. #37
    isen er offline Roland Roland Mak Mak Mak
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,477

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part II

    Her er der et link til en cork press

    Se under C
    Jeg er lige vågnet, hører islandsk radio og spiser skyr
    isen's Avatar

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #38
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part II

    På fransk hedder det en mâche-bouchon, en prop-tygger, og den blev især brugt i apoteker, til at sætte propper i forskellige størrelser af medicinflasker. Din model er ifølge http://www.piasa.auction.fr/FR/vente...rocodile_.html fra slutningen af 1800-tallet.

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #39
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part II

    jeg har købt et rømer kidfix sl sæde. der følger 2 sorte isofix dimser med, jeg læser mig og gætter mig til, at det er for at beskytte sædet. men OM jeg begriber, hvordan de beskytter noget som helst?!? nogen der har brugt dem, eller smider I dem også bare til skrald?

  16. #40
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af FC Franni Se meddelelser
    jeg har købt et rømer kidfix sl sæde. der følger 2 sorte isofix dimser med, jeg læser mig og gætter mig til, at det er for at beskytte sædet. men OM jeg begriber, hvordan de beskytter noget som helst?!? nogen der har brugt dem, eller smider I dem også bare til skrald?
    Jeg har 4 Römerstole og har ikke noteret mig nogle sorte dimser. Så jeg gætter på, at de ikke er til megen nytte.
    Mvh.
    Maarum

    Angreb: Kolfuss Glasbein (Reykjavik) -- Mfumle Notembo (Alkmaar)
    Midt: Inge Bjørnebrygg (Lyn) -- Heinz Niemahls (R/W Essen) -- Nema Talenta (NK Rijeka) -- John Longshot (Motherwell)
    Forsvar: Sebastian Altmann (Salzburg) -- Manuel Carta Roja (Mallorca) -- Gulbis Panikaa (Tallinn) -- Andreas Chanslöst (IFK)
    Målmand: Droop van Saebehand (Willem II)

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #41
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af FC Franni Se meddelelser
    jeg har købt et rømer kidfix sl sæde. der følger 2 sorte isofix dimser med, jeg læser mig og gætter mig til, at det er for at beskytte sædet. men OM jeg begriber, hvordan de beskytter noget som helst?!? nogen der har brugt dem, eller smider I dem også bare til skrald?
    De er til at sætte fast på Isofix beslaget, så det er nemmere at klikke stolen fast. En slags "fremførings skinner".
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #42
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Gobas Se meddelelser
    De er til at sætte fast på Isofix beslaget, så det er nemmere at klikke stolen fast. En slags "fremførings skinner".
    Lidt mere tekst er måske nødvendigt. Du sætter de sorte beslag ind mellem ryglæn og sæde, der hvor metalbøjlerne til isofixskinnerne er. Når du så sætter barnesæddet i isofixlås så beskytter de sædet og ryglænet mod at blive flænset af isofixskinnerne.
    Tro mig, når du en kold morgen skal sætte sæderne i bilen og barnet er træt vil du elske at bruge de sorte beslag. Det er så meget lettere end uden og du ridser ikke noget læder eller stof i processen.

    MCN

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #43
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part II

    snedigt, tak for svar. Jeg tror jeg springer over, har haft ungen kravlende rundt i bilen i 4 år nu, og betrækket omkring isofix-dimsen er mildest talt det mindste problem hvad angår ødelæggelse:/

  23. #44
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part II

    Er der en botaniker til stede? Jeg har problemer med at forstå, hvordan bøgehækken bærer sig ad med at klamre sig til de visne blade. Det er 4 måneder siden, de visnede og vi har haft hele to storme forbi som ellers både har væltet træer og flået tagplader af skure og lader. Men hverken Alfred eller Bodil har gjort nævneværdigt indtryk på landets bøgehække. Hvad er forklaringen?

    clip_image0011.jpg
    Mvh.
    Maarum

    Angreb: Kolfuss Glasbein (Reykjavik) -- Mfumle Notembo (Alkmaar)
    Midt: Inge Bjørnebrygg (Lyn) -- Heinz Niemahls (R/W Essen) -- Nema Talenta (NK Rijeka) -- John Longshot (Motherwell)
    Forsvar: Sebastian Altmann (Salzburg) -- Manuel Carta Roja (Mallorca) -- Gulbis Panikaa (Tallinn) -- Andreas Chanslöst (IFK)
    Målmand: Droop van Saebehand (Willem II)

  24. De følgende 3 brugere er enige:

  25. #45
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar Part II

    Godt spørgsmål. Jeg kan måske bidrage med et delvist svar, for det er ikke Alfred eller Bodil der er den vigtigste årsag til løvfaldet om efteråret men en hormonel forandring i planten, der så at sige skærer bladene fra kvisten; og dermed også sagt at der skal mere til end blot kulde, blæst og mørke.

    http://www.howplantswork.com/2011/09...plant-hormone/

    Hvorfor din bøgehæk er tilbageholden med bladene kan jeg ikke svare på, men det er muligt at det simpelthen er en egenskab ved den pågældende art. Har du lagt mærke til om den også holdt på bladene andre år?

    Vi har for eksempel kultiveret æbletræer til at holde længere tid på æblerne, så vi kan plukke dem friske fra grenen, og det er da muligt at man også har betragtet det som en god egenskab ved en hæk, så den forblev "lukket"; eller det kan være en naturlig mutation; eller noget helt tredje.

    EDIT: Armen Maarum, ffs. Hvis du nu havde læst artiklen som passer til dit billede havde du jo fået svar: http://www.plantetorvet.dk/raad/2012...s-vinterpragt/

Side 3 af 23 FørsteFørste 12345613 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Dumme spørgsmål - kloge svar
    By Ace20 in forum Diverse
    Svar: 815
    Sidste Meddelelse: 19.04.21, 17:51
  2. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 30.11.06, 23:21
  3. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 24.02.04, 14:36

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •