Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 29

Emner: Mellberg & Pourie, godt eller skidt?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    33

    Mellberg & Pourie, godt eller skidt?

    Hej alle.

    Er jeg den eneste der syntes at FCK har handlet vildt uambitiøst ind.

    Først så har jeg ikke nået at "sluge" indkøbet af en 35 årig forsvars-spiller.
    Men når jeg så også kan læse at FCK har købt, i mine øjne alt for dyrt, en spiller som Pourie. En spiller der minder alt for meget om Zlatan i sin attitude, forskellen er bare, at Zlatan rent faktisk ér en fodboldgud på banen.

    Hvor er vores ambitioner?
    Holdet er da på ingen måde blevet forstærket i min optik.
    Jeg kan ikke se hvem Mellberg skal erstatte på banen!? Stadsgaard og Ragnar kan vi da forhåbentlig stadig kalde 1. valg. Jakobsen er jeg nu også af den overbevisning om er bedre end Mellberg, hans erfaring til trods, og jeg siger det lige igen: 35 år- manden er fra 70´erene. - Skuffende indkøb.

    Pourie kan gå hen og overraske, men jeg tror nu mere på at han også bare bliver endnu en spiller FCK køber fra en superliga klub, som falder igennem når der forventes af spillerne i hver kamp.

    Søren Frederiksen, Martin Vingaard, Johan Absalonsen, Thomas Kristensen og Rasmus Würtz.. bare nogen af de bedste spillere fra deres klub i sin tid, købt til FCK.. og herefter taler historien for sig selv.. ingen af disse "talenter" nåede nogensinde at leve op til deres niveau igen. Blev bænke varmere og gik totalt i stå. Er bange for at det samme nu vil ske med Pourie, problemet med ham er jo nok bare at han acceptere ikke at sidde på bænken. 2-3 kampe i træk.

    min konklussion må være at det er skidt, skidt og skidt... kender godt ord-sproget " det skal være skidt, før det bliver godt" Hvis det passer så må vi jo få Champions league trofæet næste år ;)

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2009
    Indlæg
    474

    Re: Mellberg & Pourie, godt eller skidt?

    At du ikke kan se fidusen i at hente Mellberg forstår jeg simpelthen ikke.
    Ja, manden er 35, men han spillede 29 kampe for VillaReal sidste sæson, hvilket viser at han stadig har energien. Han er tonsvis af erfaring og et skønt vinderinstinkt, hvilket, som man kunne se i foråret, er noget vi har gevaldigt brug for.
    Han er ikke hentet for bænken, han er hentet som en forstærkning til et noget usikkert forsvar der lukkede uhyggeligt mange mål ind sidste sæson. Hvem han skal spille ved siden af, det er så spørgsmålet. Tror det bliver en blanding af de Sigurdsson og Stadsgård.
    Andre folk der kender ham bedre, kan nok bedre beskrive præcis hvilke ting han vil bringe holdet, men i mine øjne en rigtig god signing.

    Pourie er jeg lidt mere i tvivl om, uden tvivl han ved hvor målet står, men kan han komme til at score mindst lige så mange mål i Silkeborg, når han skal igennem nogle noget mere kompakte forsvarskæder - det er spørgsmålet... Vi må vel bare vente at se.

    Jeg synes at transfervinduet ser lovende ud indtil videre. Vi kommer ikke styrket ud af vinduet, men så længe vi kommer stærke nok ud, til ikke at lave en Farum i CL og få skabet til at blive i København, så er jeg tilfreds.
    Der skulle gerne komme en central midtbane ind, som vi har længtes efter siden salget af Kvist, men med Delaneys forlængelse og nye nummer i tankerne, sker det desværre nok ikke.
    Ligeledes så jeg gerne vi hentede et godt talent til at aflaste Pierre lidt, et talent med masser af udviklingspotentiale, Oviedo style :)

    Skuffende og uambitiøst synes jeg ikke man kan kalde det, men det er jo også bare min mening

    /Mike
    Nej, ikke den Mike Jensen
    MikeJensen's Avatar

  3. De følgende 6 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Mellberg & Pourie, godt eller skidt?

    Facepalm - Mellberg er en af de største skandinaviske spillere overhovedet og har også sidste sæson vist højt niveau? Er Giggs også en dårlig spiller, fordi hans dåbsattest siger, han er ældre end Mellberg, om end han render rundt og jævnligt spiller for et af verdens bedste fodboldhold? Kom ind i kampen -_-


  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Mellberg & Pourie, godt eller skidt?

    Jeg er nu fint tilfreds med Mellberg & Pourie.

    Mellberg er en super signing med henblik på CL og et mere stabilt forsvar. Pourie er det store spørgsmålstegn, jeg er sikker på han vil være mere skarp end F.eks Santin. så er der selvfølgelig hans personlighed på sigt, kan han undgå at skabe splid i truppen ?, Only Time will tell.

    Jeg havde da også helt klart set nogle større navne fra den europæiske scene, men vi må vel bare erkende, at Lille Danmark og superligaen ikke er attraktiv nok, selvom der er CL på menuen.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #5
    vestjyde-fcker Slettet

    Re: Mellberg & Pourie, godt eller skidt?

    Vi har indtil videre solgt ud af en masse fyld. Det eneste sted vi reelt set med salg er blevet svækket er i angrebet med Cornelius' salg.

    Der er status quo på målmandsposten og på midtbanen, mens forsvaret er blevet forstærket og formentligt bliver forstærket yderligere med en venstre back.

    I angrebet er vi rigtig nok blevet svækket, da vi ikke har nogen targetspiller længere, men med tilføjelsen af Pourié har vi til gengæld fået tilført en ny dimension i angrebsspillet - en dimension vi manglede i sidste sæson, da de andre hold lærte at læse Cornelius...

    Så i min optik er vi forstærkede, og vi bliver formentligt forstærket yderligere.

    Og som @MikeJensen siger, så har vi om ikke andet fået tilført gejst, vilje og vindermentalitet - noget vi i særdeleshed har manglet det sidste år...

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Mellberg & Pourie, godt eller skidt?

    .... hvad mener du i øvrigt med TK og Vingaard? TK har vel spillet som forventet fra sidste skifte (han har da bestemt ikke skuffet? At han så ikke var et stjerneindkøb fra begyndelsen er en anden sag), ligesom Martin Vingaard (IMO) har været en af de bedste, der har iført sig FCK trøjen, hvis man husker nogle sæsoner tilbage. Det var først efter sin skade, at han gik i stå.


  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Mellberg & Pourie, godt eller skidt?

    Bare det at du nævner Vingaard som en spiller der aldrig levede op til sit talent, får mig til ikke at ville svare på resten.

    Men du kan da få et kort svar: Nej, det er ikke uambitiøse køb.


  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    30

    Re: Mellberg & Pourie, godt eller skidt?

    Kan kun være enig. At klade Mellberg uambiøs er da det værste jeg længe har set på sidelinien? Faktum er at FC. København ikke har og aldrig får resourceren til at være med helt på top plan i CL sammenhæng. Derfor må vi når en mand af Mellberg's kaliber står ledig slå til og få det bedste ud af det. Så i min optik har det være fine indkøb og vi ser ikke svækket ud i min mening.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Sep 2008
    Indlæg
    129

    Re: Mellberg & Pourie, godt eller skidt?

    Hej alle.

    Er jeg den eneste der syntes at FCK har handlet vildt uambitiøst ind.

    Først så har jeg ikke nået at "sluge" indkøbet af en 35 årig forsvars-spiller.
    Men når jeg så også kan læse at FCK har købt, i mine øjne alt for dyrt, en spiller som Pourie. En spiller der minder alt for meget om Zlatan i sin attitude, forskellen er bare, at Zlatan rent faktisk ér en fodboldgud på banen.
    Nej syntes ikke det er uambitiøst at hente Mellberg. Er det baseret på alder at vurderer hans evner ? Hans præstationer fejler ikke noget. Det siger sig selv at vi ikke kan hente en spiller af den kaliber i hans bedste alder. En fornuftig signing vi nok skal få gavn af. Zlatan og Pourie er som at sammenligne æbler og pærer. Kan ikke se noget galt i at have meget selvtillid. Han har levet op til det i superligaen. Jeg tror han fortsætter stimen hos os og han får også tid til at teste sine evner af i CL. Men potentiale til mere det har han


    Hvor er vores ambitioner?
    Holdet er da på ingen måde blevet forstærket i min optik.
    Jeg kan ikke se hvem Mellberg skal erstatte på banen!? Stadsgaard og Ragnar kan vi da forhåbentlig stadig kalde 1. valg. Jakobsen er jeg nu også af den overbevisning om er bedre end Mellberg, hans erfaring til trods, og jeg siger det lige igen: 35 år- manden er fra 70´erene. - Skuffende indkøb.Pourie kan gå hen og overraske, men jeg tror nu mere på at han også bare bliver endnu en spiller FCK køber fra en superliga klub, som falder igennem når der forventes af spillerne i hver kamp.
    Mener du seriøst at vi ikke er blevet forstærket ? Vi har erstattet en landsholdsangriber med en målmager med et stort potentiale. Ganske vist ikke samme typer men så kan man jo heldigvis tilpasse sit spil derefter. Igen det er sgu lidt svært når Mellberg udelukkende bliver vurderet på hans alder frem for hans evner. Jeg tror de Ragnar og Kris kommer til at kæmpe om den anden centreback plads.


    Søren Frederiksen, Martin Vingaard, Johan Absalonsen, Thomas Kristensen og Rasmus Würtz.. bare nogen af de bedste spillere fra deres klub i sin tid, købt til FCK.. og herefter taler historien for sig selv.. ingen af disse "talenter" nåede nogensinde at leve op til deres niveau igen. Blev bænke varmere og gik totalt i stå. Er bange for at det samme nu vil ske med Pourie, problemet med ham er jo nok bare at han acceptere ikke at sidde på bænken. 2-3 kampe i træk.
    Hvad laver Vingaard på den liste. Han spillede fremragende inden han blev skadet. TK er hverken god eller dårlig. Men kan næppe sige at han er faldet igennem og publikumsyndling bliver han nok næppe. Würtz levede aldrig op til sit potentiale og røg retur igen. SF blev skadet og kunne ikke leve op niveauet og JA var vel mere breddespiller

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    137

    Re: Mellberg & Pourie, godt eller skidt?

    Jeg tillader mig at antage at der blive handlet yderligere og forholder mig således alene til de faktiske handler.

    Vi har været en klub som har kunne rumme mange forskellige personligheder - nu får vi en kæmpe kriger og leder - noget holdet har skreget på siden 2006/2007 - en spiller som går forrest og som kan råbe vores hold op i modgang. Kæmpe kvalitet - og evner, som vi i den grad har manglet. At Melbjerget så helt tilfældigvis er én af nordens pt. bedste forsvarsspillere, det gør det da i den grad til en kongekøb!

    Det kan da godt være at Pourie er åbenmundet og har et stort ego. Men, hvis ikke VI (af klubber i DK eller norden for den sags skyld) ikke skulle kunne rumme den slags spillere, hvem fanden skulle så? At Pourie formår at score 14 kasser for SIF, som nedrykker, det er da et udtryk for at han ved hvor kassen står. Måske er det bare mig, men jeg synes det bliver lidt befriende at høre interviews med Pourie og jeg er glæder mig til at få bare en anelse variation i udtalelserne på det klassiske - "2-0 i dag, Pourie, hvordan føltes det at vinde i dag..?" Jeg er en stor beundre af Zuma, Ailton og andre super teknikere vi har haft igennem, men jeg synes også der er noget befriende ved at få en spiller som tilsyndeladende bare kan hamre den ind, næsten uanset hvilken vinkel han befinder sig i.

    Alt i alt - jeg er meget tilfreds med de to indkøb og glæder mig til at se dem i aktion!
    Linderoth tilbage!

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    33

    Re: Mellberg & Pourie, godt eller skidt?

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Facepalm - Mellberg er en af de største skandinaviske spillere overhovedet og har også sidste sæson vist højt niveau? Er Giggs også en dårlig spiller, fordi hans dåbsattest siger, han er ældre end Mellberg, om end han render rundt og jævnligt spiller for et af verdens bedste fodboldhold? Kom ind i kampen -_-
    Det er rigtigt at Mellberg er/var et "stort" navn og en kapacitet på og udenfor banen, men jeg syntes ikke at han er en bedre forsvarer end f.eks Stadsgaard og Sigurdsson. Hvad han har i erfaring, hjælper ikke når han skal løbe hurtigere spillere op.

    Jeg håber da at jeg tager grueligt fejl og æder gerne mine ord igen når der er status efter sæsonen.

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    33

    Re: Mellberg & Pourie, godt eller skidt?

    Vingaard kom på listen, netop fordi han gik i stå efter sin skade. Tror ikke der er nogen der blev mere ærgelig end mig, da jeg så at vi havde skippet ham afsted til FCN. For jeg havde gerne set at Vingaard havde fået en ordetnlig chance for at spille sig ind på holdet igen.. Er stor fan af ham som menneske og fodboldspiller. Men han kom altså på listen alligevel, for vi kan vel alle blive enige om at han faldt i niveau!?

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    33

    Re: Mellberg & Pourie, godt eller skidt?

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Facepalm - Mellberg er en af de største skandinaviske spillere overhovedet og har også sidste sæson vist højt niveau? Er Giggs også en dårlig spiller, fordi hans dåbsattest siger, han er ældre end Mellberg, om end han render rundt og jævnligt spiller for et af verdens bedste fodboldhold? Kom ind i kampen -_-
    Nu er der jo stor forskel på at være en offensiv teknisk spiller, der spiller som indskifter eller reserve, som Giggs har gjort, og en forsvars spiller, der efter alt at dømme, skal være vores nye forsvars general. 1 er at være explosiv i nogle minutter, og give alt hvad man har, hvilket Giggs altid har været garant for i sine kampe, noget andet er at løbe angribere op og være inde i kampen i halvfems minutter

  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Mellberg & Pourie, godt eller skidt?

    Hvis du ikke er klar over det, så kan jeg informere dig om at transfervinduet ikke lukkede, da dørene til Suppen blev åbnet i går. Med andre ord, er der masser af tid til at handle spillere i. Derfor er det for tidligt at vurdere transfervinduet og derfor burde du skrive i Transfertråden, i stedet for at starte nye tråde selv.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    33

    Re: Mellberg & Pourie, godt eller skidt?

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Hvis du ikke er klar over det, så kan jeg informere dig om at transfervinduet ikke lukkede, da dørene til Suppen blev åbnet i går. Med andre ord, er der masser af tid til at handle spillere i. Derfor er det for tidligt at vurdere transfervinduet og derfor burde du skrive i Transfertråden, i stedet for at starte nye tråde selv.
    Nu er det et udtryk for at jeg ikke syntes at det er gode signings, og der kommer jo nok ikke andre på de pladser der er forstærket, derfor syntes jeg godt at jeg kunne dele min mening med jer andre, og høre jeres input på de to faktiske køb.

    Og hvis jeg har forstået reglerne for posting af tråde korrekt, så skader det jo ikke nogen at jeg opretter en ny tråd som omhandler om Mellberg og Pourie er godt eller skidt?

    Rygter, forslag, faktiske handler og andre transferrelaterede emner.
    Det er de sub-kategorier der er under denne fora... Hvor har jeg begået fejlen??

  22. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Godt eller skidt: Gravesen til Celtic?
    By Andreas in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 31.08.06, 15:53
  2. Berglund - godt eller skidt?
    By Pope Dope in forum De korte linier
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 15.06.06, 13:01
  3. Ny postomdelingslov - godt eller skidt?
    By -Altid FC København- in forum Diverse
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 10.11.05, 10:48
  4. Glazer..godt eller skidt !
    By -Altid FC København- in forum Diverse
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 14.05.05, 17:24

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •