Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 16 til 29 af 29

Emner: Mellberg & Pourie, godt eller skidt?

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Mellberg & Pourie, godt eller skidt?

    Men når jeg så også kan læse at FCK har købt, i mine øjne alt for dyrt, en spiller som Pourie
    Inden det når at blive til en 'Brøndby-sandhed' så må den hellere blive lagt i graven -
    Kent Madsen udtaler i dagens MJA, at der har stået meget forkert de sidste par dage omkring transfer. Han kalder transferen for en god løsning, men ikke en fantastisk løsning. MJA erfarer de har fået 5-7,5 mio. kr. + 10-20 % i videresalgsklausul.
    I den virkelige verden er det en meget fin pris på en angriber med Marvin Pouriés talent - så hvad der i dine øjne er dyrt er totalt irrelevant.

    Mellberg og Pourié er isoleret set to udmærkede signings - men der mangler stadigvæk noget kvalitet til midtbanen og det er langt mere bekymrende.


    -orb


  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    33

    Re: Mellberg & Pourie, godt eller skidt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Orb Se meddelelser
    Inden det når at blive til en 'Brøndby-sandhed' så må den hellere blive lagt i graven -


    I den virkelige verden er det en meget fin pris på en angriber med Marvin Pouriés talent - så hvad der i dine øjne er dyrt er totalt irrelevant.

    Mellberg og Pourié er isoleret set to udmærkede signings - men der mangler stadigvæk noget kvalitet til midtbanen og det er langt mere bekymrende.


    -orb

    http://www.transfermarkt.co.uk/en/ma...ler_52117.html Hvis du ser på den pris han er solgt for på det børsnoteret marked, så er han røget for over 9 mio. i overgangsum, og så dertil liggende klausuler. Det tager en ret stor bid af puljen, når der stadig "skal" forstærkes.

  3. #18
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    7

    Re: Mellberg & Pourie, godt eller skidt?

    Mellberg og Pourie er da to rigtigt gode spillere at få til. En forsvarsspiller med international rutine og en angriber der ved hvor målet står og som også kan skabe noget selv.

    Ang. Pourie må man sige at jeg ikke frygter Pourie skulle blive noget problem-barn hos FCK. Pourie passer bedre i en trup med andre top-spillere end i en Silkeborg-trup hvor idealet synes at være middelmådighed. Diverse Silkeborg-spillere (senest boldmongoglen Runsewe) er kommet med snak om at Pourie skulle være overdreven egoistisk, men her ser man tydeligt at Pourie både er skarp til at finde chancen selv og finde den målgivende aflevering til medspillere der modsat Runsewe godt kan finde ud af at ramme målet.
    https://www.youtube.com/watch?v=A1OSNegQmUQ

    Det som vi kunne have brug for til en sæson der altså både byder på superliga, pokal og champions league gruppespil og vil jeg tippe - europa league bagefter er nok lidt ekstra bredde i midterforsvaret hvor vi jo primært har Stadsgaard, Melberg og Sigurdsson. Selv om Mellberg spillede næsten hver gang i secunda division sidste år og ellers ikke har haft mange skader så er manden immervæk blevet 35 år gammel, og medmindre man hedder Ryan Giggs er det normalt noget der sætter sine spor på hvor lang tid det tager at restituere mellem kampene. Her kunne norske Vadim Demidov der er røget på fri transfer fra Frankfurt være et interessant tema http://www.transfermarkt.de/de/vadim...ler_37247.html

  4. #19
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Mellberg & Pourie, godt eller skidt?

    PRankster:
    Du skriver, at VIngaard efter sit køb ikke levede op til sit niveau. Læs din egen tekst. Det er jo direkte løgn.

    Mellberg kompenserer vel rigeligt med sin erfaring? 117 landskampe, spillet i alle de store ligaer osv. Det er nok et af de største navne, der har optrådt i superligaen på linie med Laudrup og Grønkjær.

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #20
    Tilmeldingsdato
    Jun 2008
    Indlæg
    240

    Re: Mellberg & Pourie, godt eller skidt?

    1) Hvor er det dog plat at sammenligne Pourie med Zlatan.

    2) Jakobsen bedre end Mellberg? Det fortjener ikke engang modargumentation.

    3) Stadsgaard og Sigurdsson er langtfra nogle at råbe så meget hurra for, at en mand af Mellbergs kaliber er en uambitiøs signing. Det er jo helt væk at sige.

    4) Vingaard har aldrig været bedre end det, han viste over en fornuftig periode i FCK. Det er ikke mandens skyld, at han fik en grum skade, og CV var nærmest nødt til at give den forlængelse i håb om, at han nok kom tilbage. Da han ikke gjorde, blev han solgt. Hvad er problemet?

  7. De følgende 5 brugere er enige:

  8. #21
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Mellberg & Pourie, godt eller skidt?

    Citat Oprindeligt indsendt af MikeJensen Se meddelelser
    Ja, manden er 35, men han spillede 29 kampe for VillaReal sidste sæson, hvilket viser at han stadig har energien.
    Jeg er nødt til at spørge, da jeg ikke selv fulgte La Segunda særlig tæt - men at han spillede 29 kampe, beviser det ikke bare at han måske har energien til de kampe han spiller, men ikke har den til hele sæsonen? Der var 42 kampe i divisionen.

    Mit gæt er, at man kommer til at se en del rotation på den plads.

    mvh,
    -smølle

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #22
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    382

    Re: Mellberg & Pourie, godt eller skidt?

    Hver kamp kommer han nok ikke til at spille. Men det er jo heller ikke nødvendigt, så længe de 2 alternativer holder et okay niveau.

    http://www.transfermarkt.co.uk/en/ol...3098_2012.html

    Her kan man se en oversigt over hans kampe.

    0-9: Han spiller og modtager 5 gule kort. Dette kunne godt være grund til at han ikke spiller den 10'ende.
    10: Spiller ikke, muligvis karantæne.
    11: Bliver skiftet ud efter 59min. En knæskade holder ham ude i 3 uger.
    12-14: Er han ikke i truppen. Der bliver stillet med 2 forskellige unge spillere på hans plads.
    15-18: Spiller fuld tid, men får 2 gule kort i den 4. kamp.
    19: Ikke i truppen, karantæne.
    20-24: Fuld tid i de 4 første kampe, bliver skiftet ud efter 59 min. i den 5 kamp.
    25-27: Ikke i truppen.
    28-32: På bænken. Kommer ind 2 gange, bliver skiftet ud 1 enkel.
    33-35: Ikke i truppen.
    36-42: Spiller 90 minutter i 6 af 7 kampe. Bliver skiftet ind i den 7.

    Et par karantæner, mindst 3 kampe ude med skade. Det ligner at træneren havde sit 1. valg i Musacchio, og at Mellberg lidt måtte dele pladsen med et par "talenter".

    Ved ikke lige hva det kan bruges til, men nu fik jeg da om ikke andet konkluderet at jeg har alt for lidt at lave i 1 kedelig ferie..
    "When the seagulls follow the trawler, it is because they think sardines will be thrown into the sea"

  11. Den følgende bruger er enig i dette:
    AGK

  12. #23
    Tilmeldingsdato
    Jul 2009
    Indlæg
    474

    Re: Mellberg & Pourie, godt eller skidt?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Jeg er nødt til at spørge, da jeg ikke selv fulgte La Segunda særlig tæt - men at han spillede 29 kampe, beviser det ikke bare at han måske har energien til de kampe han spiller, men ikke har den til hele sæsonen? Der var 42 kampe i divisionen.

    Mit gæt er, at man kommer til at se en del rotation på den plads.

    mvh,
    -smølle
    For lige at få det på det rene fulgte du nok mere med end jeg gjorde.
    Det jeg prøver at sige er at han har energi nok til at være med på superliga niveau, og giv ham nogle SL kampe på bænken og han kan være en vigtig forstærkning i CL

    /Mike
    Nej, ikke den Mike Jensen
    MikeJensen's Avatar

  13. #24
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    93

    Re: Mellberg & Pourie, godt eller skidt?

    Alt andet lige mener jeg at denne artikel illustrerer at Marvin Pourie har hjertet med sig
    http://www.bold.dk/nyt/Pourie-Bedste-skridt-i-karrieren
    Jeg bliver personligt rigtig glad når en nytilkommen spiller udtaler sig på denne måde!

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #25
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    33

    Re: Mellberg & Pourie, godt eller skidt?

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    PRankster:
    Du skriver, at VIngaard efter sit køb ikke levede op til sit niveau. Læs din egen tekst. Det er jo direkte løgn.

    Mellberg kompenserer vel rigeligt med sin erfaring? 117 landskampe, spillet i alle de store ligaer osv. Det er nok et af de største navne, der har optrådt i superligaen på linie med Laudrup og Grønkjær.
    Hvis han havde levet op til sit niveau, efter han kom tilbage fra sin skade, så var han nok heller ikke røget på listen!. Jeg husker ikke mange sæsoner hvor Vingaard har "shinet", men han var god når han havde dårlige dage inden. Men efter hans skade, havde han jo nok spillet, og slet ikke overvejet at bliver solgt hvis han havde holdt niveaut. Han er stadig i sin bedste fodbold alder, så at man "elsker" vingaard eller ej, så er han jo faldet af holdet.. og derfor syntes jeg ikke det er forkert at sætte ham på listen.

    Beklager, men jeg har altså ikke den store fidus til Mellberg endnu. Men håber da på at jeg tager fejl og han er så guddommelig god som nogen gør ham til.

  16. #26
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    33

    Re: Mellberg & Pourie, godt eller skidt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Peter_FCK Se meddelelser
    1) Hvor er det dog plat at sammenligne Pourie med Zlatan.

    2) Jakobsen bedre end Mellberg? Det fortjener ikke engang modargumentation.

    3) Stadsgaard og Sigurdsson er langtfra nogle at råbe så meget hurra for, at en mand af Mellbergs kaliber er en uambitiøs signing. Det er jo helt væk at sige.

    4) Vingaard har aldrig været bedre end det, han viste over en fornuftig periode i FCK. Det er ikke mandens skyld, at han fik en grum skade, og CV var nærmest nødt til at give den forlængelse i håb om, at han nok kom tilbage. Da han ikke gjorde, blev han solgt. Hvad er problemet?

    1) Tror du har læst det lige lovligt bogstaveligt, jeg mener mandens attitude overfor træner, medspillere, modspillere ja sågar egne fans!

    2)Fint, så lad vær ;).. Men Jakobsen er stadig "ung" og kan udvikle sig og evt. spille mere end 1-2 sæsoner. Mellberg er "uambitiøst", da vi ikke kan bygge holdet op ham, da ingen ved hvornår han stopper.

    3)Stadsgaard og Sigurdsson er trods alt nogle er de bedste stoppere i ligaen og de kan kun forbedre sig sammen.

    4)Helt enig! Vingaard var fantastisk i 09/10 og så blev han skadet. Derefter fandt han aldrig formen igen. derfor kom han på listen.
    Hvad er problemet?

  17. Den følgende bruger er enig i dette:
    peb

  18. #27
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    48

    Re: Mellberg & Pourie, godt eller skidt?

    Er der nogen som ved hvordan det går vores ven Pourie i Belgien. Umiddelbart har jeg læst mig frem til han har scoret et mål i fem kampe, i den bedste belgiske række.! Ikke imponerende!!!

  19. #28
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    106

    Re: Mellberg & Pourie, godt eller skidt?

    I følge Tipsbladet har han scoret 2 mål 7 kampe indtil nu, men han er også ramt af en virus pt, så han ikke spiller
    http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga...virusinfektion

  20. #29
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,589

    Re: Mellberg & Pourie, godt eller skidt?

    Et længere portræt af smukke Oluf på CNN http://edition.cnn.com/2014/04/16/sp...all/index.html
    Alcohol gives you the ambition to do anything, while simultaneously taking away your ability to do so.
    Pabres's Avatar

  21. De følgende 7 brugere er enige:

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Godt eller skidt: Gravesen til Celtic?
    By Andreas in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 31.08.06, 15:53
  2. Berglund - godt eller skidt?
    By Pope Dope in forum De korte linier
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 15.06.06, 13:01
  3. Ny postomdelingslov - godt eller skidt?
    By -Altid FC København- in forum Diverse
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 10.11.05, 10:48
  4. Glazer..godt eller skidt !
    By -Altid FC København- in forum Diverse
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 14.05.05, 17:24

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •