Side 4 af 8 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 108

Emner: Danske hold i Europa 2013/14

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    196

    Re: Danske hold i Europa 2013/14

    Men hvordan går det med de personer, der er i stand til at lave de fremragende koefficient oversigter? Jeg savner de opdateringer, hvor man kan følge indtjeningen fra tilbageværende hold, DK's placering osv osv.

    SÆT IGANG!!!

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Danske hold i Europa 2013/14

    Citat Oprindeligt indsendt af Larsen Se meddelelser
    Ja, det er taget fra sæson 08/09 til og med 12/13.

    http://www.uefa.com/memberassociatio...lub/index.html
    Det er taget fra overstående link, hvor man også kan se hvor meget de har indtjent i hver sæson.
    (under Country vælg DEN. Man kan ikke linke direkte)
    Jeg er med overvejende sandsynlighed helt blank, men hvordan er du kommet frem til indvirkningstallet og hvad betyder det? Så vidt jeg kan se er Danmarks koefficient pt. 25.7, men det tal kan jeg slet ikke få til at passe ind i ovenstående. Bær over med mig ;)

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    232

    Re: Danske hold i Europa 2013/14

    Citat Oprindeligt indsendt af Outpatient Se meddelelser
    Jeg er med overvejende sandsynlighed helt blank, men hvordan er du kommet frem til indvirkningstallet og hvad betyder det? Så vidt jeg kan se er Danmarks koefficient pt. 25.7, men det tal kan jeg slet ikke få til at passe ind i ovenstående. Bær over med mig ;)
    Når du siger det sådan, kan jeg godt se at min oversigt er noget sludder. Vi kan omdøbe min til "En oversigt over de danske holds gennemsnitlige indtjening af koefficient points, uden nogen som helst sammenhæng med den reelle danske koefficient" .
    Havde glemt at tage højde for at ikke var alle hold spillede europæisk fodbold hvert år, og bare lavet =(((sum)/9)-et holds indtjening), hvilket jeg god kan se der måske er lidt misvisende.
    Er der ikke en som kan redde mig, og udarbejde en rigtig en?

    EDIT: derudover får hold som ikke deltager et år, også nogle points tilført fra det gennemsnitlige indtjening det år. Som så heller ikke passer nogen steder hen

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #49
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Danske hold i Europa 2013/14

    Citat Oprindeligt indsendt af Larsen Se meddelelser
    Prøvede lige at lave en lille oversigt over hvor meget hver klub har haft indflydelse...
    Ikke for at spille karl smart og svine dig til, for det er altid herligt med den slags indspark, men det er ikke ret rigtigt :-)

    Når man kigger på Danmarks koefficient, så skal man se på lande-pointene. Den liste du linker til, det er klub-ranglisten. Dvs. den viser de point klubberne har fået hvert år - ikke de point som Danmark har fået hvert år - og pointene på listen består dels af de point som klubberne selv har spillet ind og dels af det bidrag på 20% af Danmarks koefficient, som alle klubber også får. F.eks. har AGF kun været med i Europa en gang i de 5 år (sidste år), hvor de jo som bekendt fik flotte 0 point i de to kampe mod Dila Gori. Så AGF har kun de point, som de får fra Danmarks koefficient.

    Så den liste har altså ikke noget med Danmarks koefficient at gøre.

    Hvis man vil se hvilke klubber, der bidrager til Danmarks koefficient, så skal man kigge på landekoefficienten for de enkelte år. Her i den fra i år.

    Danmark har PT en koefficient på 18.9 på 19. pladsen. Og så kan man se på, hvem der har spillet de point ind.

    Hvis man bare ser på hvor pointene kommer fra, så ser fordelingen ud som følger:

    Kode:
    FC København      9.9   52%
    OB Odense         2.9   15%
    Brøndby IF        1.7    9%
    Randers FC        1.5    8%
    FC Nordsjælland   1.2    6%
    FC Midtjylland    0.7    4%
    AC Horsens        0.4    2%
    Esbjerg fB        0.4    2%
    AaB Aalborg       0.2    1%
    AGF Aarhus          0    0%
    ----------------------------
    I alt            18.9  100%
    ----------------------------
    Så lidt over halvdelen af pointene er kommet fra FC København. Men det viser kun hvor mange point holdene har spillet ind i alt. Ikke noget om hvor mange deltagelser de har skulle bruge til at gøre det. Det er jo langt bedre kun at være med 1 år og få 5 point end 1 point 5 år i træk.

    Så en anden måde at opgøre de enkelte klubbers bidrag på, er at se på hvad Danmarks koefficient havde været, hvis man ganske enkelt pillede alle klubbens kampe ud af regnskabet, og så på hvad Danmarks koefficient havde været, hvis klubben slet ikke havde deltaget i Europa, og Danmark altså havde haft et hold mindre med. Hvis man gør det, så ser listen lidt anderledes ud:
    Kode:
    FC København       7.65
    Esbjerg fB         0.15
    OB Odense          0.075
    AC Horsens        -0.325
    FC Midtjylland    -0.725
    AGF Aarhus        -0.825
    AaB Aalborg       -1.2
    Randers FC        -1.25
    Brøndby IF        -1.425
    FC Nordsjælland   -2.125
    -------------------------
    I alt              0.000
    -------------------------
    Så der kan man se, at København trækker hele læsset. OB og Esbjerg slæber lige sig selv, mens resten af klubberne bare er dødvægt :-)

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  7. #50
    Tilmeldingsdato
    Oct 2010
    Indlæg
    2

    Re: Danske hold i Europa 2013/14

    BT har også kikkede lidt på disse tal. Om de så er mere korrekte skal jeg ikke gøre mig klog på.

    http://www.bt.dk/fodbold/se-ranglist...sk-klubfodbold

  8. #51
    Tilmeldingsdato
    Jan 2005
    Indlæg
    140

    Re: Danske hold i Europa 2013/14

    Citat Oprindeligt indsendt af Kixsomanov Se meddelelser
    Men hvordan går det med de personer, der er i stand til at lave de fremragende koefficient oversigter? Jeg savner de opdateringer, hvor man kan følge indtjeningen fra tilbageværende hold, DK's placering osv osv.

    SÆT IGANG!!!
    Jeg er ved at have en opdatering klar. Den kommer inden længe.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #52
    Tilmeldingsdato
    Jan 2005
    Indlæg
    140

    Re: Danske hold i Europa 2013/14

    Citat Oprindeligt indsendt af Fulle Se meddelelser
    Jeg er ved at have en opdatering klar. Den kommer inden længe.
    Så er det vist igen tid til en opdatering efter at kvalifikationskampene er overstået og inden vi går i gang med gruppespillene


    Vores nærmeste konkurrenter:

    12. Schweitz – 29,025 point (smider 5.750)
    13. Grækenland – 29,000 point (smider 7.900)
    14. Rumænien – 26,007 (smider 6.083)
    15. Østrig – 25,725 point (smider 9.375)
    16. Tjekkiet – 25,600 (smider 4.100)
    17. Israel – 23,625 (smider 7.250)
    18. Cypern – 21,500 (smider 4.250)
    19. Danmark – 18,900 (smider 4.400)
    20. Hviderusland – 18,625 (smider 3.375)
    21. Kroatien – 18.375 (smider 3.000)
    22. Polen - 18.375 (smider 2.125)



    Schweitz har indhentet Grækenland og er ikke pt. aktuel at sammenligne os med. I det hele taget er det svært at kigge opad i tabellen, og det blev ikke bedre af, at Cypern vandt i lucky-looser lodtrækningen…

    Til gengæld er der spænding ned af i tabellen. Hviderusland overhaler os ikke i år, da alle fire hold er færdige i Europa i år. Men både Kroatien (med 2 hold i EL) og Polen (med 1 hold i EL) kan nå at indhente os.


    14. RUMÆNIEN har pt. 5,625 point og har stadig 2/4 hold med
    Steaua Bucuresti er klar til gruppespil i CL på reglen om udebanemål efter 2 uafgjorte mod Legia Warsaw fra Polen. Er i gruppe med Chelsea, Schalke og Basel.
    Astra Giurgiu er ude af EL efter et nederlag og en uafgjort mod israelske Maccabi Haifa.
    Pandurii Târgu Jiu er i gruppespillet i EL efter 0-1 nederlag hjemme efterfulgt af en 2-0 sejr ude over portugisiske Sporting Braga.
    Petrolul Ploiesti blev sendt ud af EL af Swansea og Michael Laudrup.


    15. ØSTRIG har pt. 2,6 point og har stadig 3/5 hold med
    Austria Wien er klar til gruppespil i CL efter ufesejr 2-0 over Dinamo Zagreb og 3-2 nederlag hjemme. Austria Wien er placeret i gruppe med FC Porto, Atlético Madrid og Zenit Skt. Peterburg.
    FC Salzburg er klar til gruppespil i EL efter to sejre i 4 kval runde mod Litauiske Zalgiris. Salzburg er i gruppe med Standard Liege, Elfsborg og Esbjerg.
    Sturm Graz er ude af EL efter at have lavet en ”AAB” – de røg ud allerede i 2. kvalrunde.
    Rapid Wien er klar til EL gruppespil efter to sejre over Dila Gori. De er i gruppe med Dynamo Kiev, Genk og FC Thun.
    SV Pasching røg ud i EL kval runde 4 efter to nederlag til portugisiske Estoril Praia.


    16. TJEKKIET har pt. 4,25 point og har stadig 2/4 hold med
    Viktoria Plzen er klar til gruppespil i CL efter to sejre over Maribor fra Slovenien. De er i gruppe med Bayern München, Al-Mancherster City og CSKA Moskva.
    Slovan Liberec er klar til gruppespil i EL efter at have sendt Udinese ud af turneringen. De er i gruppe med Sevilla, Freiburg og portugisike Estoril.
    Sparta Praha endnu et hold som røg ud i EL 2. kvalrunde. Deres overmænd var svenske Häcken.
    FK Jablonec røg ud i EL 4 kvalrunde til spanske Betis.


    17. ISRAEL har pt. 2,5 point og har stadig 2/4 hold med
    Maccabi Tel-Aviv Videre til gruppespil i EL og er i gruppe med Bordeaux, APOEL, Eintracht Frankfurt.
    Maccabi Haifa Er ligeledes klar til EL gruppespil, hvor de er i gruppe med AZ Alkmaar, græske PAOK og Karagandy fra Kazakstan.
    Hapoel Tel-Aviv blev slået ud af rumænske Pandurii Tärgu Jiu.
    Hapoel Ramat-Gan trådte ind i EL kval runde 3, hvor hvor de blev slået ud af portugisiske Estoril Praia .


    18. CYPERN har pt. 1,0 point og har stadig 2/4 hold med
    APOEL Nicosia tabte i 4. kvalrunde samlet til belgiske Zulte Waregem, men fik alligevel en plads i gruppespillet som lucky looser.
    Anorthosis Famagusta trådte ind i EL kval runde 2, hvor de vandt 3-0 hjemme mod svenske Gefle, men efterfølgende tabte 4-0 på udebane!
    Omonia Nicosia trådte ind i EL kval runde 2, hvor det blev til en uafgjort og et nederlag mod Astra Giurgiu fra Rumænien.
    Apollon Limassol vandt samlet over franske Nice og er klar til EL gruppespil. De er i gruppe med Lazio, Trazonspor og Legia Warzawa


    19. DANMARK har pt. 1,4 point og har stadig 2/5 hold med
    FCK er direkte i CL, hvor de møder Real Madrid, Juventus og Galatasaray.
    FCN magtede ikke at vinde over svenske Elfsborg, hvorfor de er færdige i Europa.
    AaB trådte ind i EL kval runde 2 og røg ud til Dela Gori efter udenederlag og uafgjort hjemme.
    Randers trådte ind i EL kval runde 3 hvor de røg ud til russiske Rubin Kazan.
    Esbjerg overraskede mod franske Saint-Etienne og er klar til EL gruppespil. De er i gruppe med Standard Liege, Salzburg og Elfsborg.


    20. HVIDERUSLAND ender på 1,75 point i år, da de ikke har flere hold med
    BATE Borisov trådte ind i CL kval runde 2, hvor de røg ud efter to nederlag til Shakhtyor Karaganda fra Kazakstan.
    Dinamo Minsk trådte ind i EL kval runde 1, hvor det blev til to sejre over Kruoja Pakruojis fra Litauen. I kval runde 2 blev det til en sejr og et nederlag mod Lokomotiva Zagreb fra Kroatien. Første kamp i kval runde 3 blev et hjemmebanenederlag 0-1 mod tyrkiske Trabzonspor.
    FK Minsk røg ud af EL efter to nederlag i 4. kvalrunde til Standard Liege.
    Shakhtior Saligorsk trådte ind i EL kval runde 2, hvor de røg ud efter to uafgjorte mod Milsami Orhei fra Moldova.


    21. KROATIEN har pt. 3,125 point og har stadig 2/4 hold med
    Dinamo Zagreb blev slået ud af CK kvalrund 4 af Austria Wien, og må i stedet nøjes med EL gruppespil, hvor de er i gruppe med PSV, ukrainske Chernomorets Odesa og bulgarske Ludogoret Razgrad.
    NK Rijeka Vandt hjemme over tyske Stuttgart, og fik uafgjort på udebane. Der er klar til EL gruppespil, og er i gruppe med Lyon, Betis og portugisiske Vitoria Guimaraes
    Hajduk Split blev lige som AAB ekspderet ud af EL af Dela Gori.
    Lokomotiva Zagreb trådte ind i EL kval runde 2, hvor de røg ud til Dynamo Minsk efter en udesejr 2-1 efterfulgt af hjemmenederlag 2-3 til Dinamo Minsk fra Hviderusland


    22. POLEN har pt.2,625 point og har stadig 1/4 hold med
    Legia Warsaw er klar til EL gruppespil efter efter CL-kval nederlag til rumænske Steaua Bucuresti.
    Lech Poznan røg ud af EL i kval runde 3 efter samlet nederlag til Zalgiris Vilnius fra Litauen.
    Slask Wroclaw røg ud af EL i kval runde 4 efter samlet nederlag til Sevilla.
    Piast Gliwice trådte ind i EL kval runde 2, hvor de røg ud til Garabag Agdam fra Azerbadjan efter et nederlag og en uafgjort.

    Tak til Bert http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/...crank2014.html
    Sidst redigeret af Fulle : 13.09.13 kl. 12:38


  11. #53
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    3,257

    Re: Danske hold i Europa 2013/14

    Der er bare ikke så meget at skrive om i øjeblikket... Det meste var vel vores seedningssituation mht 4. vs 3. lag - men det var jo hurtigt overstået.

    De andre hold er simpelt hen for dårlige til at holde os på et niveau hvor koefficientpoint kan hjælpe os.
    This message expresses the views of the author, and are not necessarily the views of this Forum or any entity associated with this Forum. Also, it might be completely wrong.
    Pillefaxe's Avatar

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #54
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Danske hold i Europa 2013/14

    Ak ja. De glade dage med amatørtilstande i danske klubber er ikke forbi.

    http://mobil.bold.dk/#/nyt/UEFA-Fell...-EL-gruppespil

    Det er et KÆMPE selvmål af Esbjerg, og MEGA ærgerligt for dansk fodbold at de ikke formår at tilmelde retmæssigt. Specielt set i lyset af at dansk fodbold skal kæmpe med næb og klør for at holde en fornuftig position på ranglisten.

    Det er satme op af bakke!!!

  14. #55
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    358

    Re: Danske hold i Europa 2013/14

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Ak ja. De glade dage med amatørtilstande i danske klubber er ikke forbi.

    http://mobil.bold.dk/#/nyt/UEFA-Fell...-EL-gruppespil

    Det er et KÆMPE selvmål af Esbjerg, og MEGA ærgerligt for dansk fodbold at de ikke formår at tilmelde retmæssigt. Specielt set i lyset af at dansk fodbold skal kæmpe med næb og klør for at holde en fornuftig position på ranglisten.

    Det er satme op af bakke!!!
    Jeg er ganske enig i, at det er amatøragtigt, meeen jeg tror nu ikke at Fellah alene mand er forskellen på succes og fiasko for Esbjerg. Når vi får spillere til truppen sent i transfervinduet klager vi over at vi ikke kan nå at spille dem ind til Champions League kampene, så tror jeg heller ikke på den store effekt af Esbjergs hold om Fellah er med eller ej.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #56
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Danske hold i Europa 2013/14

    Citat Oprindeligt indsendt af Hejbøll Se meddelelser
    Jeg er ganske enig i, at det er amatøragtigt, meeen jeg tror nu ikke at Fellah alene mand er forskellen på succes og fiasko for Esbjerg. Når vi får spillere til truppen sent i transfervinduet klager vi over at vi ikke kan nå at spille dem ind til Champions League kampene, så tror jeg heller ikke på den store effekt af Esbjergs hold om Fellah er med eller ej.
    Nuvel. Esbjergs succes står og falder ikke med Fellah. Men når det så er sagt, så er jeg ikke et splitsekund i tvivl om at han kunnet have stillet Esbjerg i en endnu mere gunstig position i forhold til bare en smule succes. Fellah er en RIGTIG dygtig spiller, og valgte EfB frem for hollandske klubber (jf norsk presse), netop pga. EL. EfB har i denne situation virkeligt losset sig selv i løgene.

  17. #57
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Danske hold i Europa 2013/14

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Ak ja. De glade dage med amatørtilstande i danske klubber er ikke forbi.

    http://mobil.bold.dk/#/nyt/UEFA-Fell...-EL-gruppespil

    Det er et KÆMPE selvmål af Esbjerg, og MEGA ærgerligt for dansk fodbold at de ikke formår at tilmelde retmæssigt. Specielt set i lyset af at dansk fodbold skal kæmpe med næb og klør for at holde en fornuftig position på ranglisten.

    Det er satme op af bakke!!!
    Det er meget dumt, men de kan nu også være med på den leg i Serie A:

    http://www.bold.dk/nyt/Milan-broeler...-paa-ChL-liste

  18. #58
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    10

    Re: Danske hold i Europa 2013/14

    Fedt arbejde til trådstarter.

    Tror virkelig ikke der bliver skrabet særlig mange point ind i år. FCK ser noget sølle ud og Esbjerg er Esbjerg, selvom de har fået en overkommelig gruppe. Tror snart vi skal afgive den fast CL plads....
    Spil gratis managerspil på Transferfury.com

  19. #59
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Danske hold i Europa 2013/14

    Citat Oprindeligt indsendt af denjo17 Se meddelelser
    Fedt arbejde til trådstarter.

    Tror virkelig ikke der bliver skrabet særlig mange point ind i år. FCK ser noget sølle ud og Esbjerg er Esbjerg, selvom de har fået en overkommelig gruppe. Tror snart vi skal afgive den fast CL plads....
    Velkommen tilbage til overfladen kammerat :-)

    Det har længe været et kendt faktum at denne sæson er den foreløbigt sidste med direkte dansk kvalifikation til CL. Dog vil der stadigvæk være gode muligheder for kvalifikation til CL grundet UEFA's "nye" system med at det er blevet lettere for de små nationers nationale mestre at kvalificere sig, hvilket er rigtig sundt for den økonomiske fordeling af de uhyrlige summer der bliver genereret i professionel fodbold i al almindelighed, og bibevarelsen af "Davids kamp mod Goliat" (FCK - Real Madrid) i særdeleshed.

  20. De følgende 6 brugere er enige:

  21. #60
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Danske hold i Europa 2013/14

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Velkommen tilbage til overfladen kammerat :-)

    Det har længe været et kendt faktum at denne sæson er den foreløbigt sidste med direkte dansk kvalifikation til CL. Dog vil der stadigvæk være gode muligheder for kvalifikation til CL grundet UEFA's "nye" system med at det er blevet lettere for de små nationers nationale mestre at kvalificere sig, hvilket er rigtig sundt for den økonomiske fordeling af de uhyrlige summer der bliver genereret i professionel fodbold i al almindelighed, og bibevarelsen af "Davids kamp mod Goliat" (FCK - Real Madrid) i særdeleshed.
    Omend ikke for fordelingen i de pågældende små nationer, når det er Midtjylland eller OB der er David, og os der er Goliat; det er så en anden sag ;-)

    Der er dog flere, der ikke synes at have fulgt med i den helt præcise status for direkte adgang til Champions League:
    Jag tror inte att vi i Danmark för alltid kommer gå rakt in i Champions League-gruppspelet varje år.
    - så det kan ikke skade at gentage ;-)

Side 4 af 8 FørsteFørste 1234567 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Danske hold i Europa 2012/2013
    By Garneren in forum De lange linier
    Svar: 106
    Sidste Meddelelse: 02.08.13, 20:29
  2. Danske hold i Europa 2010/11
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 135
    Sidste Meddelelse: 25.02.11, 05:17
  3. Danske hold i Europa 2009/10
    By Elver in forum De lange linier
    Svar: 176
    Sidste Meddelelse: 18.12.09, 15:42
  4. Danske hold i Europa 2008/09
    By Cambiasso in forum De lange linier
    Svar: 278
    Sidste Meddelelse: 25.05.09, 20:41
  5. Danske hold i Europa 2007/2008
    By ottesen in forum De lange linier
    Svar: 240
    Sidste Meddelelse: 06.07.08, 20:46

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •