Se afstemningsresultater: CV raus

Stemmeafgivere
284. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Ja! Jo før, jo bedre!

    202 71.13%
  • Ja, men først til vinter.

    34 11.97%
  • Ja, men først om et år.

    4 1.41%
  • Nej da. Det er trænerens skyld.

    44 15.49%
Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 34

Emner: CV-meter: CV raus efter nederlaget 4. august?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    CV-meter: CV raus efter nederlaget 4. august?

    Hvordan er stemningen efter endnu et nederlag? (I sidste uges afstemning mener 62 procent i skrivende stund, at CV skal væk nu, mens 16 procent ikke mener, at CV skal fyres - hverken nu eller indenfor de kommende 12 måneder)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,728

    Re: CV-meter: CV raus efter nederlaget 4. august?

    Han skal fyres så hurtigt som muligt men det kommer desværre ikke til at ske.
    never had the makings of a varsity athlete
    cleansation's Avatar

  3. De følgende 6 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    353

    Re: CV-meter: CV raus efter nederlaget 4. august?

    Jeg er ikke voldsomt imponeret over CV, men bortset fra "et par enkelte huller" synes jeg dog at han har fået sammensat en forholdsvis fornuftig trup. Nu kender jeg selvfølgelig ikke hans budget, men det er jo nok ikke som under Flemming Ø, og så tror og håber jeg da at han får det maksimale ud af pengene. Der har været nogle svipsere undervejs, det er uuåndgåeligt, og den nuværende trup er bestemt heller ikke komplet, men overordnet synes jeg han gør det acceptabelt. Det er i hvert fald ikke min holdning at de nuværende problemer kun skal tilskrives CV. Men han skal dog komme ud af boksen, og få lukket de to tydelige huller vi har i truppen i en fart.

    Og så kan jeg ikke se hvem den oplagte afløser skulle være. Jeg har set Frank Arnesen nævnt, men det er selvfølgelig helt urealistisk. NCH der er næstformand i bestyrelsen er nok heller ikke specielt sandsynlig, og så er han vist også ved at være 66, hvilket nok ikke er en alder hvor man har lyst til at gøre comeback på sådan en post.
    Sidst redigeret af Mad As Hell : 04.08.13 kl. 19:46
    - We'll Sing on our own! -

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    441

    Re: CV-meter: CV raus efter nederlaget 4. august?

    CV evner efterhånden ikke andet end at besvare spørgsmål i vanlig arrogant stil.
    FCK since 1992 - Love lasts forever🤍💙🤍💙🤍

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    361

    Re: CV-meter: CV raus efter nederlaget 4. august?

    Tror de fleste andre kunne gøre hans job bedre - der er masser af penge at lege med, alligevel er vi i en dårlig sportslig position... FLOT CV.

    /game
    "you ain't got no wins in my casa,
    Que te pasa, you ain't even in my clasa" - Big Pun
    http://forum.ultras-tifo.net - https://kassiesa.net/uefa/

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    348

    Re: CV-meter: CV raus efter nederlaget 4. august?

    Hvorfor skal sportsdirektøren fyres, fordi spillerne ikke længere gider præstere på banen?

    Ja, holdet kunne godt forstærkes på nogle positioner - og jeg håber også på flere indkøb, inden vinduet lukker - men det er trods alt ikke en helt talentløs trup, CV har sat sammen. Alligevel ligger vi og roder på 12. pladsen...

    Synes pilen i første omgang burde pege på andre end sportsdirektøren.

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: CV-meter: CV raus efter nederlaget 4. august?

    Citat Oprindeligt indsendt af spiff Se meddelelser
    Hvorfor skal sportsdirektøren fyres, fordi spillerne ikke længere gider præstere på banen?

    Ja, holdet kunne godt forstærkes på nogle positioner - og jeg håber også på flere indkøb, inden vinduet lukker - men det er trods alt ikke en helt talentløs trup, CV har sat sammen. Alligevel ligger vi og roder på 12. pladsen...

    Synes pilen i første omgang burde pege på andre end sportsdirektøren.
    CV er i lidt af en kattepine her. Hvis du mener, at Ariel er hovedskyldneren, så har CV ansat tre forkerte trænere i træk, og så er vi altså tilbage ved, at pilen peger på sportschefen.

  13. De følgende 8 brugere er enige:

  14. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    33

    Re: CV-meter: CV raus efter nederlaget 4. august?

    Citat Oprindeligt indsendt af spiff Se meddelelser
    Hvorfor skal sportsdirektøren fyres, fordi spillerne ikke længere gider præstere på banen?

    Ja, holdet kunne godt forstærkes på nogle positioner - og jeg håber også på flere indkøb, inden vinduet lukker - men det er trods alt ikke en helt talentløs trup, CV har sat sammen. Alligevel ligger vi og roder på 12. pladsen...

    Synes pilen i første omgang burde pege på andre end sportsdirektøren.
    Den peger selvfølgelig på spillerne. Men nu er det mere helheden i hans arbejde der står for skud. HAn har virkelig dummet sig over de seneste sæsoner, og nu hvor holdet ser svagere ud i mange år, har han ikke formået at forstærke.. vi er igennem 3 spillerunde, 0 sejre.. Alle her på sidelinien har råbt på forstærkninger i flere uger, mange er endda kommet med rigtig mange gode bud på spillere der helt klart er opnåelige.

    Syntes nu i den grad at pilen peger på sportschefen

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #9
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    50

    Re: CV-meter: CV raus efter nederlaget 4. august?

    Citat Oprindeligt indsendt af GameForReal Se meddelelser
    Tror de fleste andre kunne gøre hans job bedre - der er masser af penge at lege med, alligevel er vi i en dårlig sportslig position... FLOT CV.

    /game
    Og du ved bare, at der er masser penge at lege med?
    1. Pengene for deltagelse i årets CL er jo ikke kommet ind endnu, størstedelen af dem kommer først efter sæsonen.
    2. Det er ikke CV's beslutning, hvor mange penge, der er til rådighed til spillerkøb.

    I forhold til sidste sæson er Corner den eneste fra start 11'eren, så er skiftet. Han er erstattet af MP, som så er en helt anden type, hvilket giver nogle udfordringer. Derudover har han hentet Melberg, som forhåbentlig kan bidrage med en masse erfaring til CL-kampene (Selvom det var svært at se i går).
    Det ville være rigtig lækkert med en ny central midt, som kan bidrage med noget mere offensivt. En target-man ville også være godt, men der er i forvejen så mange angribere i truppen, godt nok af tvivlende niveau, men man er næsten nød til at skille sig af med en eller to inden man kan hente én mere ind.
    Jeg synes ikke, at jeg har nok informationer om økonomi og hvad der er forsøgt, til at kunne dumpe CV for dette transfervindue.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #10
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: CV-meter: CV raus efter nederlaget 4. august?

    Citat Oprindeligt indsendt af KarateKoen Se meddelelser
    Og du ved bare, at der er masser penge at lege med?
    1. Pengene for deltagelse i årets CL er jo ikke kommet ind endnu, størstedelen af dem kommer først efter sæsonen.
    2. Det er ikke CV's beslutning, hvor mange penge, der er til rådighed til spillerkøb.

    I forhold til sidste sæson er Corner den eneste fra start 11'eren, så er skiftet. Han er erstattet af MP, som så er en helt anden type, hvilket giver nogle udfordringer. Derudover har han hentet Melberg, som forhåbentlig kan bidrage med en masse erfaring til CL-kampene (Selvom det var svært at se i går).
    Det ville være rigtig lækkert med en ny central midt, som kan bidrage med noget mere offensivt. En target-man ville også være godt, men der er i forvejen så mange angribere i truppen, godt nok af tvivlende niveau, men man er næsten nød til at skille sig af med en eller to inden man kan hente én mere ind.
    Jeg synes ikke, at jeg har nok informationer om økonomi og hvad der er forsøgt, til at kunne dumpe CV for dette transfervindue.
    Du har naturligvis ret i, at vi ikke ved, hvor mange penge, CV får lov til at købe ind for, men skal vi ikke blive enige om, at hvis dem, der sidder på pengekassen, skulle mene, at nogle af CL-pengene skal bruges til indkøb, så kan det godt lade sig gøre at bruge dem nu, selvom de reelt ikke er løbet ind på kontoen endnu?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #11
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    88

    Re: CV-meter: CV raus efter nederlaget 4. august?

    C.V. Jensen er doven. Han er meget lidt ude i marken. Andre sportsdirektører f.eks Jens Ørgang de er 24-7 ude over stepperne, om det så er på den værste knoldemark i Armenien for at scoute spillere, CV Jensen og Lars Højer er meget sjældent på stadions, og har et meget lille netværk.

    Du kan godt være doven, hvis du blot er dygtig, eller har et særligt øje for det du laver, men det lykkedes jo ikke for C.V.Jensen at hente spillere der passer til den måde 4-4-2 som han kræver holdet skal spille. Diouf som er en ok duelspiller, og har gode indløb i feltet, hvor han faktisk header fint - men han passer jo slet ikke ind i 4-4-2 systemet, han er ikke boldfast nok til at spille kant i FCK's system, og han kan heller ikke spille den dybe angriber, for han skal have timing i sine løb, alle de gode ting han kan, er jo lige præcis de ting vi ikke har behov for, fordi vi spiller på en anden måde, og indlægene kommer fra backerne. Det samme med Grindheim, han spillede fint i Heerenveens 4-1-4-4 som midtbanesweeperen der skulle stå 5-10 meter foran de 2 midterforsvarer, og på 1 eller 2 boldberøring sende bolden frem til 2 raketer ude på kanten, det kan han, med stor præcision, men er det offensive evner vi har brug for i FCK, når vi vil spille kontrollerende og de fleste hold står forholdsvis lavt mod FCK, så der er meget lidt rum til vores kantspillere at løbe i (og vores kanter skal jo trække ind i banen, for aat gøre plads til en overlappende back) og....defensivt, kan en af de centrale midtbanespillere trillade sig at blive skubbet helt ned 5-10 meter foran eget starfefsparktfelt, fordi han er så ekstrem langsom, at hvis der er for stor afstand mellem ham og forsvarskæden så kan modstanderne gå forbi ham??? Så jeg synes ikke, at C.V.Jensen heller viser evnen for at finde de rette spillere.

    Når man som den eneste klub i DK, rent faktisk kan købe spillere for mere end 5-6 millioner, så er der tæt på frit slag i bolledejen, og med den amrkedsposition er det skuffende, at vi ikke som Bayern M. eller Dortmund har et hold, der spiller markant bedre end konkurrenterne i ligaen. Bayern München dominerer 90% af alle kampe mod deres tyske modstandere, og vi burde kunne gøre det samme i superliagen.


  21. #12
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: CV-meter: CV raus efter nederlaget 4. august?

    Stillingen som sportsdirektør i selveste FCK må kategoriseres som temmelig omfattende. Foruden transfer-delen hører også kommunikationsdelen, mandskabspleje, forhandlingsevner (både spillere og staff), netværk etc.

    Jeg er ikke i tvivl om at den kære CV har kompetencer på nogle af de forskellige områder, ligesom han har mangler på andre (ligesom tilfældet var med eksempelvis Holmstrøm).
    På trods af hans (til tider pisse-irriterende) arrogante kommunikation, mener jeg faktisk han har evnet at skabe et ret solidt klubkoncept. Han har været en af brikkerne der skulle samle op i en værre rodebutik, og der må man da erkende at FCK idag fremgår som en rimelig sund fodboldklub på de fleste områder.
    Den vinderkultur (han selv er så stolt af), kan man overodnet godt sige har hersket. Når jeg siger overordnet, er jeg helt klar over vi også har været vidner til fiaskoer (Apoel, Plzen og DM 2011 / 2012 som de bedste eksempler). Men alligevel, det må vi vel medgive ham.

    Os fans, bedømmer ham hovedsageligt udfra 1-2 parametre. Ét af disse er absolut væsentlig, nemlig transfers!
    Det er utvivlsomt en af de rigtig svære; ærlig talt, jeg var på toppen da man hentede Grindheim, der havde et fornemt cv fra Æresdivisionen. TK var i sin tid en markant profil i Superligaen, som vi (vist nok) hentede på en fri transfer. Michael Jakobsen var god da han røg til udlandet, og det var ikke min opfattelse at idéen med at hente ham var så dum. Og sådan kan man blive ved... I bund og grund handler det om at det (næsten) altid vil være noget der ligner en lottokupon når du henter spillere.
    Enig, jeg forstår sgu heller ikke hvordan man kunne forelske sig i Diouf og Mos. Omvendt fattede jeg heller ikke signingen af eksempelvis Bolanos og Santin (sidstnævnte var købt ind til kanten, men skulle så lige pludselig spille i angrebet!?). Og det er jo (på trods af begge spilleres bemærkelsesværdige formdyk) gået ret fint.

    I det hele taget er debatten omkring denne stilling én der kræver mange nuancer. Nuancer, som jeg synes flere glemmer at få med, når "CV bare skal fyres NU!!".

    Dette lyder som et helhjertet forsvar af CV, og det er det faktisk ikke. For jeg synes absolut der indimellem kommer velargumenterede indlæg for hvorfor hans position skal overvejes. Det er disse der bidrager med noget interessant til debatten, i stedet for at trække Rolle, MOS og Diouf-kortet hver eneste gang. For fa'en, når argumenterne er så vattede skal manden jo bare have held med 1-2 transfers indenfor den næste måned, og så er han pludselig "the shit"..

    Det er formentlig disse nuancer der gør at manden stadig sidder på posten. Nægter at tro at en bestyrelse (specielt med Holmstrøm, som den sportslige konsulent), blot sidder med hænderne i skødet uden at evaluere SPECIELT denne post. Skønt beslutningen om en eventuel fyring ikke kommer direkte fra dem, har de angiveligt en del at skulle have sagt.

    Min personlige mening: Årsagen til vores nedtur ligger skal ikke findes hos én person. Det er desværre en blanding af forskellige elementer, som gør tingene mere indviklede. Jeg forstår godt at man venter med at halshugge i staben. Vi er i krise. KÆMPE krise! Men vi må stadigvæk forholde os til at den trods alt ikke har varet længere end at vi stadig er mestre og at det opbyggede fundament igennem en lang årrække har været succesfuld. Det giver selvfølgelig noget kredit, men det store spørgsmål er så:

    1)
    Hvor meget kredit er der på konto'en?

    2)
    Hvis ingen, så lad mig høre nogle gode velargumenterede bud på en kompetent afløser (ikke nødvendigvis KUN mht transfers)?

    Zan - der i øvrigt mener er CV's største fejl er at holde på Højer som Head of Scouting?? Jeg kan godt lide manden, men kan umuligt forestille mig vi ikke kan finde én med noget mere klasse (læs: netværk) end ham. Når vi nu i forvejen kun oprererer med én egentlig scout! Anyway, what do I know, og det var et unødvendigt sidespring;-)

  22. De følgende 9 brugere er enige:

  23. #13
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: CV-meter: CV raus efter nederlaget 4. august?

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Zan - der i øvrigt mener er CV's største fejl er at holde på Højer som Head of Scouting?? Jeg kan godt lide manden, men kan umuligt forestille mig vi ikke kan finde én med noget mere klasse (læs: netværk) end ham. Når vi nu i forvejen kun oprererer med én egentlig scout! Anyway, what do I know, og det var et unødvendigt sidespring;-)
    Fint indlæg, Zan.

    Mit mantra er klart at den egentlig sportslige organisation skal styrkes. Jeg vil ikke personligt udelukke en plads til CV i sådan en organisation, men det klubben som sådan mangler for at tage næste skridt, er en sportslig organisation der kan sammenlignes med hvad man finder i øvrige klubber der agerer i Europæiske Gruppespil. CV + Højer er simpelthen for tyndt, og det er helt evident at den konstellation vil lave nogle fejlscoutinger, simpelthen fordi der skal mere til. Se lidt på topklubber i Holland og Belgien, og hvilket sportsligt setup der er de steder. Der har vi simpelthen langt igen, og den henseende synes jeg noget af pilen faktisk peger på bestyrelsen og direktionen.

    Med den budget FCK har i den sportslige del, bør der investeres mere i et sportsligt setup, der finder mere guld, og minimerer fejlkøb. Og der er endda en del personer i DK, som klart burde kunne tilføjes organisationen, og jeg håber virkelig ikke ledelsen har en "vi har nok i os selv" holdning.
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  24. De følgende 4 brugere er enige:

  25. #14
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    50

    Re: CV-meter: CV raus efter nederlaget 4. august?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Du har naturligvis ret i, at vi ikke ved, hvor mange penge, CV får lov til at købe ind for, men skal vi ikke blive enige om, at hvis dem, der sidder på pengekassen, skulle mene, at nogle af CL-pengene skal bruges til indkøb, så kan det godt lade sig gøre at bruge dem nu, selvom de reelt ikke er løbet ind på kontoen endnu?
    Jo, det kan vi sagtens blive enige om.
    Det virker bare som om, at der er nogle, der har taget alle CL-pengene til indtægt, og mener CV har 150 mill. og købe ind for. Det var mest den holdning jeg prøvede at gøre op med.
    Men bestyrelse kunne formentlig sagtens stille nogle ekstra penge til indkøb til rådighed med udsigt til den kommende pengestrøm, hvis det er det, de vil.

  26. #15
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    348

    Re: CV-meter: CV raus efter nederlaget 4. august?

    Hvorfor kan man kun give CV eller vaskepulveret skylden for krisen?

    Synes der mangler muligheden "Det er spillernes skyld" i afstemningsfeltet.

Side 1 af 3 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Stål-o-meter!
    By Stenum in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 29.08.10, 08:22
  2. Brøndby-fan faldt seks meter ned gennem tribune
    By Kenneth81 in forum De korte linier
    Svar: 50
    Sidste Meddelelse: 13.10.06, 15:31
  3. Nederlaget i går = stor lettelse...
    By Pabres in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 05.08.04, 21:39

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •