Viser resultater 1 til 9 af 9

Emner: Tøfting: TK og Delaney har ikke FCK-klasse, er det årsagen til vores udfald?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    88

    Tøfting: TK og Delaney har ikke FCK-klasse, er det årsagen til vores udfald?

    Er I enige I Tøftingt betragtning om, at vores centrale midtbane ikke er dygtige nok, og at årsagen til vores nuværende krise ligger her?

    "...
    Ifølge Tipsbladet [Ole Hoffskov 03 aug., 2013]

    Stig Tøfting mener ikke, at Thomas Kristensen og Thomas Delaney har klassen til at spille for et hold som FC København.
    FC København er sidst i Superligaen. Den tager vi lige en gang til – FC København er sidst i Superligaen.

    Der er godt nok kun spillet to runder, så nogen katastrofe for FCK er det ikke. Alligevel er der god grund til at være bekymret set med FCK-briller. For hvis man tager sidste sæson med, har løverne ikke vundet i otte kampe i træk. Og det er alarmerende.

    Ekstra Bladets klummeskribent mener, at en del af skylden skal tilskrives spillemæssige problemer samt attitude-problemer. Og så er der efter hans mening nogle i FCK, der ganske enkelt ikke har klassen.

    Blandt andre Thomas Delaney og Thomas Kristensen.

    - Kanterne kan til en vis grænse forsvares, for det er edderhakme ikke mange gode bolde, de får at arbejde med, når den centrale midtbane-duo hedder Thomas Kristensen og Thomas Delaney. Igen må jeg stille spørgsmålet? Har de to fyre klassen til at spille i FC København? Jeg tvivler stærkt. Ja, de vil formentlig ende som etter og toer, hvis der var noget der hed maraton-løb for Superliga-spillerne, men de løber bare sjældent derind, hvor fodboldkampe bliver afgjort: Straffesparksfeltet, skriver Stig Tøfting i Ekstra Bladet og fortsætter:

    - Og når de er i boldbesiddelse, er der mere tomgang end fremgang over spillet. Thomas Kristensen er en decideret baglænsspiller, mens Delaney trods alt prøver med nogle fremadrettede bolde - både langt og kort. Desværre for ham og FC København, følger kvaliteten sjældent initiativet.

    FC København møder i morgen Randers FC hjemme i Parken.

    [....]"

    Jeg er enig med Tøfting. Vi spiller for langsomt og for lidt kreativt, vi skaber ingen chancer centralt, der er ved at vores backs kommer til indlæg vi skaber noget. Jeg synes vores centrale midtbane kan for lidt, både når vi og de andre har bolden.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    74

    Re: Tøfting: TK og Delaney har ikke FCK-klasse, er det årsagen til vores udfald?

    Tænk at man nogensinde skulle være bare marginalt enig med Stig Tøfting.

    Synes dog Delaney kritikken er lidt hård, mener han lige nu er en af de få der holder niveauet. Han har ikke niveauet til at være profil over en længere periode, men synes han har et højt bundniveau og han er jo mere eller mindre den eneste der går knaldhårdt ind i hver duel. At han nu åbenbart også kan gebærde sig i luftrummet, det havde ingen vel set komme, men lad det da endelig fortsætte.

    Så nej bestemt ikke helt enig, men absolut heller ikke uenig. TK vil være en perfekt indskiftning når vi er foran, bolden skal holdes i egen række og tempoet skal trækkes ud af kampen.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jun 2008
    Indlæg
    240

    Re: Tøfting: TK og Delaney har ikke FCK-klasse, er det årsagen til vores udfald?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kloge Åge Se meddelelser
    - Kanterne kan til en vis grænse forsvares, for det er edderhakme ikke mange gode bolde, de får at arbejde med, når den centrale midtbane-duo hedder Thomas Kristensen og Thomas Delaney. Igen må jeg stille spørgsmålet? Har de to fyre klassen til at spille i FC København? Jeg tvivler stærkt.

    - Og når de er i boldbesiddelse, er der mere tomgang end fremgang over spillet. Thomas Kristensen er en decideret baglænsspiller, mens Delaney trods alt prøver med nogle fremadrettede bolde - både langt og kort. Desværre for ham og FC København, følger kvaliteten sjældent initiativet.
    Nej, Stig. Problemet er at FCK ofte møder hold, hvor de er to mod tre centralt på midten. Har du ikke lagt mærke til det...? Hehe.

    Joking aside. Korrekt analyse af Tøfting.

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Tøfting: TK og Delaney har ikke FCK-klasse, er det årsagen til vores udfald?

    Stig Tøfting er en sølle personage, som ikke burde have lov til at beskæftige sig med fodbold. Som sådan er hans mening ligegyldig.

    Vi kan alle blive enige om, at en midtbane med TK og Delaney ikke er god nok, men problemerne startede jo ikke med, at Delaney blev rykket ind centralt. Delaney har været blandt vores bedste spillere i denne sæson, hvilket ganske vist ikke siger meget; men er Delaney ikke er god nok, er vi for alvor i problemer, da vi i givet fald skal skifte nær ved et helt hold. Denne Tøfting måtte da også mere eller mindre sluge sine ord ift. Delaney, da han kommenterede kampen mod Randers.

    Som Kristian Bak i dag påpeger mangler vi en stærk targetman til vores spilsystem, der er lagt an på lange bolde og indlæg fra fløjene. At vi mangler denne spiller medfører, at vi ikke kan lægge et offensivt pres på modstanderne. Samtidig er vores kanter ekstremt tandløse. Gislason er ihærdig, men er totalt endimensionel i sit spil og er ikke teknisk stærk nok holde på bolden i pressede situationer eller gøre noget uventet. Bolaños har evnerne men er helt væk for tiden og bidrager med intet af værdi. Dette er jo sådan set ikke noget nyt. Sidste sæson var vi også dybt afhængige af Nicolai Jørgensen i det fremadrettede spil. Der var simpelthen en kæmpe forskel på FCK med og uden en fit Nicolai Jørgensen. Men selv når han ikke var klar, og det offensive spil var stereotypt, langsommeligt og på alle måder krampagtigt, så havde vi Andreas Cornelius til at presse modstanderen og holde på bolden. Han levede i den grad op til parolen, at angriberen er den forreste forsvarer. Intet af dette er nyt.

    Så lad os ikke bruge mere tid på Tøfting og hans strøtanker.

  7. De følgende 5 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    2,679

    Re: Tøfting: TK og Delaney har ikke FCK-klasse, er det årsagen til vores udfald?

    Både TK og Delaney er gode nok til FCK. I hvert fald i Superligaen. De er bare ikke nogen specielt sprængfarlig bombe i kombination med hinanden. Dog løb Delaney da ret meget ind i feltet mod Randers, Tøffe?

    Image er en skræddersyet spændetrøje
    Ståle Raus #39
    footracle @ Twitter
    Bingohanz's Avatar

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Re: Tøfting: TK og Delaney har ikke FCK-klasse, er det årsagen til vores udfald?

    Citat Oprindeligt indsendt af Bingohanz Se meddelelser
    Både TK og Delaney er gode nok til FCK. I hvert fald i Superligaen. De er bare ikke nogen specielt sprængfarlig bombe i kombination med hinanden. Dog løb Delaney da ret meget ind i feltet mod Randers, Tøffe?
    - Det kommer an på, hvad "god nok til superligaen" defineres som. TK og Thomas Delaney er f.eks. ikke gode nok til at danne central midtbaneduo, hvis FCK skal spille med om mesterskabet. Ikke med truppens nuværende forfatning i hvert fald. Og så kan man jo diskutere, hvor mange profiler til andre pladser, man bør have, for at aflaste en sådan central midtbane, defensivt som offensivt. Thomas Delaney skal nok tage et skridt eller to op, det er jeg overbevist om, men TK er, i beste fald, blot fyld. En ok mand til "lette" superliga- eller pokalkampe, en ok indskifter her og der, men ikke meget mere.

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    304

    Re: Tøfting: TK og Delaney har ikke FCK-klasse, er det årsagen til vores udfald?

    Der skal lige lægges mærke til datoen for dette Tøffe indlæg: 3 Aug.

    Han udtalte faktisk efter Randers kampen, at hans kritik af delany måske havde været for hård, ihvertfald vurderet på Randers kampen.

    Jeg er desværre enig med Tøffen, vi spiller altså for langsomt, og vi kreere intet gennem midt midten. Tvært om, giver vi flere chancer væk mellem vores midt midt og midt forsvar, bare se aab kampen der var et pivåbent mellemrum.

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #8
    dantona er offline Ja og nu ser jeg fremad
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    75

    Re: Tøfting: TK og Delaney har ikke FCK-klasse, er det årsagen til vores udfald?

    Pt. Er Delany en af de eneste som kan være indsatsen bekendt. Han er kun 21, giv ham nogle år, så tror jeg han bliver en bærende kræft på midtbanen. Jeg er absolut ikke fan af Delany, men ret skal være ret, han knokler for holdet. TK har jeg alle dage ment var et kæmpe fejlkøb, han har i mine øjne haft en halv god sæson, problemet er at hans topniveau er ringere end de flestes bundniveau.


    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Stig Tøfting er en sølle personage, som ikke burde have lov til at beskæftige sig med fodbold. Som sådan er hans mening ligegyldig.

    Vi kan alle blive enige om, at en midtbane med TK og Delaney ikke er god nok, men problemerne startede jo ikke med, at Delaney blev rykket ind centralt. Delaney har været blandt vores bedste spillere i denne sæson, hvilket ganske vist ikke siger meget; men er Delaney ikke er god nok, er vi for alvor i problemer, da vi i givet fald skal skifte nær ved et helt hold. Denne Tøfting måtte da også mere eller mindre sluge sine ord ift. Delaney, da han kommenterede kampen mod Randers.

    Som Kristian Bak i dag påpeger mangler vi en stærk targetman til vores spilsystem, der er lagt an på lange bolde og indlæg fra fløjene. At vi mangler denne spiller medfører, at vi ikke kan lægge et offensivt pres på modstanderne. Samtidig er vores kanter ekstremt tandløse. Gislason er ihærdig, men er totalt endimensionel i sit spil og er ikke teknisk stærk nok holde på bolden i pressede situationer eller gøre noget uventet. Bolaños har evnerne men er helt væk for tiden og bidrager med intet af værdi. Dette er jo sådan set ikke noget nyt. Sidste sæson var vi også dybt afhængige af Nicolai Jørgensen i det fremadrettede spil. Der var simpelthen en kæmpe forskel på FCK med og uden en fit Nicolai Jørgensen. Men selv når han ikke var klar, og det offensive spil var stereotypt, langsommeligt og på alle måder krampagtigt, så havde vi Andreas Cornelius til at presse modstanderen og holde på bolden. Han levede i den grad op til parolen, at angriberen er den forreste forsvarer. Intet af dette er nyt.

    Så lad os ikke bruge mere tid på Tøfting og hans strøtanker.
    Dantona
    Pas på løven kan måske finde på at bide, men for det meste knurrer den bare,indgang på eget ansvar!!!!!!

  14. De følgende 6 brugere er enige:

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Tøfting: TK og Delaney har ikke FCK-klasse, er det årsagen til vores udfald?

    Citat Oprindeligt indsendt af dantona Se meddelelser
    Pt. Er Delany en af de eneste som kan være indsatsen bekendt. Han er kun 21, giv ham nogle år, så tror jeg han bliver en bærende kræft på midtbanen. Jeg er absolut ikke fan af Delany, men ret skal være ret, han knokler for holdet. TK har jeg alle dage ment var et kæmpe fejlkøb, han har i mine øjne haft en halv god sæson, problemet er at hans topniveau er ringere end de flestes bundniveau.
    Når vi absolut skal tale om retfærdighed, så vil jeg sige TKs topniveau er virkelig højt, men bare utrolig sjældent han viser det. Desværre vælger han mere at vise fejlafleveringer og manglende fysik :)

    Delaney er en af de få, som kan være sine indsatser bekendt for tiden - han kæmper helhjertet, og må være en irriterende spiller at spille mod. Jeg er sikker på, han nok skal blive en bærende kraft på midtbanen med tiden.

  16. De følgende 5 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Interview med Thomas Delaney
    By Spejder fra Mars in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 20.12.09, 12:21
  2. Svar: 47
    Sidste Meddelelse: 21.03.09, 12:43
  3. Resterende sæson - et muligt udfald
    By Munken in forum De korte linier
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 06.05.08, 05:19
  4. Europæiske klasse på tribunen, men ikke på banen!
    By 92fck in forum De korte linier
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 11.08.06, 00:19
  5. Europæisk klasse på tribunen, men ikke på banen!
    By 92fck in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 10.08.06, 09:10

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •