Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 16 til 28 af 28

Emner: Hvis rygtet om at Nicolai Jørgensen måske er på vej til West Ham er sandt....

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,366

    Re: Hvis rygtet om at NJ måske er på vej til West Ham er sandt....

    Det er jo svært at vide, om vi bruger frikøbsklausuler i vores spilleres kontrakter, men jeg mener at huske rygter om, at eksempelvis Claudemir skulle kunne købes fri for 30 millioner kr, og så ville det nok ikke være helt usandsynligt, at Jørgensen kan hentes for 50, uden at vi kan stille noget op. Som nævnt ovenfor er det isoleret et meget højt beløb for en spiller i den danske liga, og som sådan vil klausulen ikke være kritisabel, men det giver os kæmpe problemer, når man ser, hvor få reelle forstærkninger CV har magtet at hente de senere år, og intet tyder på, at der er bedre tider på vej.
    HIC SUNT LEONES

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    164

    Re: Hvis rygtet om at NJ måske er på vej til West Ham er sandt....

    Det ville være uansvarligt ikke at sælge NJ, hvis man får et bud der ligger væsentlig over hans markedsværdi, specielt også når man er et børsnoteret virksomhed og klubbens økonomiske vanskeligheder in mente. Det er selvfølgelig trist at miste så god en spiller og stort talent....men det bør være muligt at finde en fuldgod erstatning for et langt mindre beløb...det største problem er bare at det er nok ikke kommer til at ske, så længe det er CV der står for indkøbene.
    ____________________
    Lad være med at diskutere med en idiot !!!
    Han vil trække dig ned på hans niveau,
    og vinde diskussionen p. g. a. hans erfaring på dette niveau.

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,625

    Re: Hvis rygtet om at NJ måske er på vej til West Ham er sandt....

    Citat Oprindeligt indsendt af guldland Se meddelelser
    Ja fucking griske, jyske stor-aktionære. De er så fucking nærige og UDEN sportslige ambitioner. Guldland
    Det der er hurtigt ved at blive en BØF-sandhed af egen avl. Det er svært at optimere fodbolddelen af en klub, det kan alle se. Men pengene, pengene, pengene, de opfører sig sjældent idiotisk. CV kan vi sagtens smide tomater efter, men de to ejere er der ingen umiddelbar rimelighed i at gå efter på den ureflekterede måde.

    Koncernen skylder mange penge væk. Rigtigt mange.

    Fodbolddelen giver mening fordi den - når CV ikke fucker kongeligt op - faktisk leverer en række usædvanligt gode grunker, der kan bruges til at betale af på gælden med når der er en CL-sæson. Det betyder - kedeligt - at mange af de ekstra penge i mange - Don Ø-mange - år vil gå til renter og afbetaling, og ikke til brasilianske stortalenter. Men der vil komme nok (superligatalenter) til, at der kommer CL-deltagelse med en rimelig regelmæssighed. Ellers giver resten ikke mening.

    Follow the money.
    Vi är inte med för att byta tröjor, ta autografer och se arenor och sånt skit. Oscar Wendt
    Perec's Avatar


  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    625

    Re: Hvis rygtet om at NJ måske er på vej til West Ham er sandt....

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Det gamle FCK var ligesom nationaløkonomien før finanskrisen, pustet op som en gigantisk varmluftsbalon som før eller siden ville eksplodere, takket være spekulanter. Det er et faktum! Men det var da sjovt, bevares :-)

    Vi har en sundere forretning nu, hvilket er vigtigt hvis vi også skal have vores elskede FCK i fremtiden.
    Det er lidt ved siden af pointen. Jeg kan fint leve med, at pengene er nogle andre nu - det er de også hos konkurrenterne. Problemet er, at det nuværende FCK er styret udelukkende efter et økonomisk rationale. Det er super, hvis man er Novo Nordisk, Saxo Bank eller A. P. Møller og skal tilfredsstille aktionærer, men det er en katastrofe, hvis man er et sportsbrand der også er afhængigt af også at tilfredsstille fans. Hvad betyder det, at "vores elskede FCK" om 10 år har en sund økonomi og har overlevet som klub, hvis førsteholdet spiller i 2. Division Øst med hjemmebane i Valbyparken, fordi vi har afhændet hele spillertruppen og Parken fordi vi løbende fik tilbud, der var for gode til at afslå? Pointen er, at man i det gamle FCK var væsentligt bedre til at fortælle, hvad man ville og til at arbejde hen imod og opnå sine mål. Det gik ikke altid i første forsøg, men så gik det i andet eller tredje, fordi der var en topledelse, der havde en kærlighed til fodbolden og FCK.
    Måske har det nuværende FCK også en plan, men vi får - på trods af en kraftigt opnormeret propagandamaskine - ikke andet at vide, end at vi "helst ikke vil alt for svækket ud af dette transfervindue". Sidste år hånede Hørsholt de øvrige danske hold for ikke at samle point i Europa, men hvad er planen i år? Hvordan vil vi gøre det bedre? Hvad er planen på længere sigt? Har vi overhovedet en plan? Jeg kunne leve med meget, hvis informationsniveauet var højere og ledelsens handlinger matchede planen, men så vidt jeg kan se, er den eneste plan at tilgodese regnskabet ved at sælge ud af aktiverne, samtidig med at man ikke evner at købe kvalificeret ind. Det ligner ren afvikling. Og det gør ondt. Og det kommer til at gå galt.
    Jeg er fint med på, at vi ikke har den økonomiske formåen, som vi havde tidligere og at vi ikke taler om top 30 i Europa, men i det nuværende marked ville det være en reel mulighed at bevare den sportslige føring ift. vores hjemlige konkurrenter, hvis der blev arbejdet målrettet og dygtigt på det. Hvorfor har vi en ledelse, der er så blind, at den ikke kan regne ud, at det er en god forretning at ansætte 20 scouts og give dem en halv million i årsløn hver, hvis det gør os i stand til at støvsuge markedet for talenter og hente kvalificerede erstatninger, når vi solgte en spiller? Hvor mange kunne vi have ansat alene for Papes transfersum?
    Det er sådan set en ærlig sag at være "in it for the money" som ejer, direktør eller bestyrelsesmedlem og give pokker i fodbold, men det er en katastrofe at være så ligeglad med sit kerneprodukt at man uforvarende kører det i sænk, fordi man dybest set ikke forstår det og sætter ukvalificerede personer til at forvalte det.
    Tillad mig at hjælpe din fantasi, C.V.! Direkte deltagelse i CL-gruppespil havde været bedre... Hvem var det nu, der ødelagde den mulighed?
    _EG_'s Avatar

  7. De følgende 5 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Hvis rygtet om at NJ måske er på vej til West Ham er sandt....

    Citat Oprindeligt indsendt af _EG_ Se meddelelser
    Det er lidt ved siden af pointen. Jeg kan fint leve med, at pengene er nogle andre nu - det er de også hos konkurrenterne. Problemet er, at det nuværende FCK er styret udelukkende efter et økonomisk rationale. Det er super, hvis man er Novo Nordisk, Saxo Bank eller A. P. Møller og skal tilfredsstille aktionærer, men det er en katastrofe, hvis man er et sportsbrand der også er afhængigt af også at tilfredsstille fans. Hvad betyder det, at "vores elskede FCK" om 10 år har en sund økonomi og har overlevet som klub, hvis førsteholdet spiller i 2. Division Øst med hjemmebane i Valbyparken, fordi vi har afhændet hele spillertruppen og Parken fordi vi løbende fik tilbud, der var for gode til at afslå? Pointen er, at man i det gamle FCK var væsentligt bedre til at fortælle, hvad man ville og til at arbejde hen imod og opnå sine mål. Det gik ikke altid i første forsøg, men så gik det i andet eller tredje, fordi der var en topledelse, der havde en kærlighed til fodbolden og FCK.
    Måske har det nuværende FCK også en plan, men vi får - på trods af en kraftigt opnormeret propagandamaskine - ikke andet at vide, end at vi "helst ikke vil alt for svækket ud af dette transfervindue". Sidste år hånede Hørsholt de øvrige danske hold for ikke at samle point i Europa, men hvad er planen i år? Hvordan vil vi gøre det bedre? Hvad er planen på længere sigt? Har vi overhovedet en plan? Jeg kunne leve med meget, hvis informationsniveauet var højere og ledelsens handlinger matchede planen, men så vidt jeg kan se, er den eneste plan at tilgodese regnskabet ved at sælge ud af aktiverne, samtidig med at man ikke evner at købe kvalificeret ind. Det ligner ren afvikling. Og det gør ondt. Og det kommer til at gå galt.
    Jeg er fint med på, at vi ikke har den økonomiske formåen, som vi havde tidligere og at vi ikke taler om top 30 i Europa, men i det nuværende marked ville det være en reel mulighed at bevare den sportslige føring ift. vores hjemlige konkurrenter, hvis der blev arbejdet målrettet og dygtigt på det. Hvorfor har vi en ledelse, der er så blind, at den ikke kan regne ud, at det er en god forretning at ansætte 20 scouts og give dem en halv million i årsløn hver, hvis det gør os i stand til at støvsuge markedet for talenter og hente kvalificerede erstatninger, når vi solgte en spiller? Hvor mange kunne vi have ansat alene for Papes transfersum?
    Det er sådan set en ærlig sag at være "in it for the money" som ejer, direktør eller bestyrelsesmedlem og give pokker i fodbold, men det er en katastrofe at være så ligeglad med sit kerneprodukt at man uforvarende kører det i sænk, fordi man dybest set ikke forstår det og sætter ukvalificerede personer til at forvalte det.
    Jeg er langt hen ad vejen enig i din analyse. Der hvor kæden hopper af for mig, er at du konkludere ALT for tidligt, ihvertfald jævnfør eksisterende vindue. Der er godt tre uger tilbage, og manden (CV) kan reelt set nå at hente masser af kvalificeret arbejdskraft til vores lidet flatterende hold gæstearbejdere (dette gælder for en god del). Som jeg skrev tidligere, den 02/09 skal jeg nok gå forrest med faklen og høtyven, hvis der ikke er tilstrækkelig kvalitet i truppen.

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,366

    Re: Hvis rygtet om at NJ måske er på vej til West Ham er sandt....

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Jeg er langt hen ad vejen enig i din analyse. Der hvor kæden hopper af for mig, er at du konkludere ALT for tidligt, ihvertfald jævnfør eksisterende vindue. Der er godt tre uger tilbage, og manden (CV) kan reelt set nå at hente masser af kvalificeret arbejdskraft til vores lidet flatterende hold gæstearbejdere (dette gælder for en god del). Som jeg skrev tidligere, den 02/09 skal jeg nok gå forrest med faklen og høtyven, hvis der ikke er tilstrækkelig kvalitet i truppen.
    Problemet er, at der den 2/9 allerede er spillet syv runder af ligaen, eventuelle nye spillere skal stadig bruge tid til at falde til, og på det tidspunkt kan vi, hvis den nuværende stil ikke med et lykketræf vendes, være håbløst langt bagefter i tabellen. CV taler om, at vi må vente på, at spillere på vores hylde bliver tilgængelige, men det gælder jo alle hold i superligaen, og han kan ikke løbe fra, at han på trods af et langt større budget, bedre stadion, en kendt trænerkapacitet og garanti for CL-fodbold ikke før sæsonstart har præsteret at samle et hold, der er konkurrenterne overlegne. Da han satte sig selv i cheftrænerstolen, sagde han, at det var Danmarks letteste job, og det samme burde egentlig kunne siges om hans nuværende rolle. Han forvalter den bare ikke særlig godt.
    HIC SUNT LEONES

  10. De følgende 12 brugere er enige:

  11. #22
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Hvis rygtet om at NJ måske er på vej til West Ham er sandt....

    Citat Oprindeligt indsendt af Perec Se meddelelser
    ...usædvanligt gode grunker, der kan bruges til at betale af på gælden med når der er en CL-sæson.
    Lige den med "når" ser temmelig tvivlsom ud de mange kommende år. Og der ligger præcist hunden begravet: Uden en satsning af midler, og dygtighed til at forvalte dem, kan der SLET ikke tjenes de nødvendige penge. Den nuværende forsigtighed (og manglende dygtighed) er næsten stensikkert den direkte vej til lukning af holdet.
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  12. De følgende 5 brugere er enige:

  13. #23
    Tilmeldingsdato
    Aug 2011
    Indlæg
    128

    Re: Hvis rygtet om at NJ måske er på vej til West Ham er sandt....

    Citat Oprindeligt indsendt af k b hagen Se meddelelser
    Lige den med "når" ser temmelig tvivlsom ud de mange kommende år.
    Det er nu ikke helt rigtigt.

    Den nye CL-struktur med opdelt champion og non-champion kvalifikationer tilgodeser os markant. Skulle vi blive mestre indenfor de næste 2 år, vil vi med garanti være seedet hele vejen grundet vores 2010/2011-sæson og det vil vi formentlig også være fremover, såfremt vi leverer bare nogenlunde acceptabelt i Europa de næste 2 år.

    Nu har vi godt nok kun en hitrate på 1/3 efter vores opgør mod APOEL, Rosenborg og Plzen, hvortil man efterfølgende må sige, at vi med APOEL og Plzen fik en uheldig lodtrækning. APOELs grundstamme tog dem til en CL-kvartfinale og Viktoria Plzen havde vel 3-4 profiler på det tjekkiske landshold, der havde en flot slutrunde i Polen/Ukraine. Chancerne er altså stadig gode fremover, hvis vi når dertil.

    Billedet ændrer sig selvfølgelig, hvis ikke man mener vi er stærke nok til at vinde Superligaen de næste par år, men det punkt er vi vel ikke nået til endnu?

  14. Den følgende bruger er enig i dette:
    MZ

  15. #24
    MaQ er offline - Representin' N'Bronx -
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    642

    Re: Hvis rygtet om at NJ måske er på vej til West Ham er sandt....

    Hvis buddet på 50 mio. kr. står til troende, skal NJ selvfølgelig sælges ud fra en ren kommerciel betragtning.

    Når det så er sagt, kan man med rette være bekymret på den sportslige front. Jeg har i år fået fornyet respekt for det, man kan kalde de "individuelle kvaliteter" hos de enkelte spillere efter at have set forårets tre første kampe. Vi har i disse tre kampe set tre angribere i aktion (Pourie, Vetokele og Santin), som vi må konkludere, ikke har fået det til at fungere med hidtil 0 mål. De har svært ved at fastholde boldene, blot at spille den rundt til hinanden for slet ikke at nævne det åbenlyse fravær af chancer og målfarlighed. Manglen på "individuel kvalitet" er derfor til at få øje på.

    Det er på sin vis en åbenlys åbenbaring, men jeg har selv erkendt, at vi i udpræget grad hidtil har været afhængige af det, man kalder de "individuelle kvaliteter" hos de enkelte spillere. Ariél kan med andre ord tegne nok så mange krydser, boller og løbemønstre på taktikbrættet men ude på banen er vi afhængige af, at de enkelte spillere i de konkrete og spontane situationer udviser intuition, kreativitet og kvalitet.

    For at illustrere min pointe vil jeg henvise til målene i vores 5-0 sejr over Silkeborg sidste år. Jeg mener, at særligt de første fire mål ganske enkelt er udtryk for høj individuel kvalitet, som man (OK, måske det første mål) ikke kan forberede taktisk.



    http://www.youtube.com/watch?v=sMjSYIWMoi4

    Som det ses laver d'herrer Cornelius og Jørgensen hver to mål efter stærke individuelle præstationer. Det er intuitive aktioner som disse, man bortsælger, hvis både Cornelius og NJ bliver solgt. Det kan godt bekymre mig.

  16. #25
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Hvis rygtet om at NJ måske er på vej til West Ham er sandt....

    2-0-målet er da et eksempel på smukt sammenspil. Generelt vil jeg sige, at modstanden i Silkeborg-kampen var så ringe, at man ikke kan udlede meget af den. Men er enig i, at Jørgensen er en af de få på holdet, der kan noget ud over det gennemsnitlige. For 50 mio. burde det bare være muligt at købe en afløser, der som minimum kan det samme. Ikke at CV gør det. Men det er jo også derfor, han bør fyres...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  17. #26
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    361

    Re: Hvis rygtet om at Nicolai Jørgensen måske er på vej til West Ham er sandt....

    "you ain't got no wins in my casa,
    Que te pasa, you ain't even in my clasa" - Big Pun
    http://forum.ultras-tifo.net - https://kassiesa.net/uefa/

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #27
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    353

    Re: Hvis rygtet om at Nicolai Jørgensen måske er på vej til West Ham er sandt....

    Citat Oprindeligt indsendt af GameForReal Se meddelelser
    Det mest interessante ved historien i EB, er naturligvis at Hørsholt mener vi er i gang med at forstærke vores trup.. Jeg går ud fra at det mellem linjerne betyder at vi forsøger at hente spillere, men jeg er bekymret for at vi lige nu handler efter Plan D eller E, og jeg er nu "spændt" på at se de forstærkninger der er på vej. Det skal nok blive godt...

    Men det er sgu også så kedeligt og hårdt, at skulle arrangere den ene mesterskabsfest efter den anden :o)
    - We'll Sing on our own! -

  20. #28
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    303

    Re: Hvis rygtet om at NJ måske er på vej til West Ham er sandt....

    Citat Oprindeligt indsendt af k b hagen Se meddelelser
    Lige den med "når" ser temmelig tvivlsom ud de mange kommende år. Og der ligger præcist hunden begravet: Uden en satsning af midler, og dygtighed til at forvalte dem, kan der SLET ikke tjenes de nødvendige penge. Den nuværende forsigtighed (og manglende dygtighed) er næsten stensikkert den direkte vej til lukning af holdet.
    Tak k b Hagen.

    Lige min pointe med mit udbrud i indlægget 9/8

    Guldland

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Nicolai Jørgensen til FCK på lejeaftale
    By puma4ever in forum Transferforum
    Svar: 108
    Sidste Meddelelse: 28.03.15, 01:34
  2. Vedr. Hjalte-rygtet: En nødvendig tråd
    By Debatredaktionen in forum Kontoret
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 04.06.05, 10:20
  3. Tror du dybest set på Henke-rygtet?
    By -smølle in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 13.07.03, 12:06

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •