Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 21

Emner: Tråden Til Reel Diskussion Om Realistiske Emner Eller Rygter Som Defineret I Trådens Første Indlæg, Fisk Serveres Kun Om Torsdagen

  1. #1
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Tråden Til Reel Diskussion Om Realistiske Emner Eller Rygter Som Defineret I Trådens Første Indlæg, Fisk Serveres Kun Om Torsdagen

    Velkommen til den store transfertråd for reel diskussion af realistiske emner og rygter som defineret her.

    For lige at forklare grunden til den her tråd, så har den normale transfertråd en uheldig tendens til nogle gange at drukne den fornuftige diskussion i wiki-links, alen lange lister af navne uden nærmere forklaring og YouTube kompilationer af spillere med et højt potentiale i Football Manager.

    Samt referencer til hvordan virkeligheden ikke er som Football Manager.

    Lad være med alt det, specielt sidstnævnte. Det her er tråden til reel diskussion om relevante og realistiske transferemner. Har du fundet en defensiv midt fra et midterhold i den senegalesiske liga eller mener du at John Carew sikkert kunne lokkes til et comeback, så er den anden tråd stedet. Samme hvis du bare lige sad og tænkte "Hmm, Källström" men ikke har tid eller lyst til at lægge mere i det end det, så er den anden tråd også et glimrende sted til det. Den anden transfertråd er en mere umiddelbar tråd, hvor man hurtigt kan smide en reaktion eller et forslag. Den her tråd er beregnet til de lidt mere dybdegående indslag. Tænk på den anden transfertråd som De Korte Linier og den her som De Lange.

    Hvad er så et realistisk emne, eller for den sags skyld et realistisk rygte? Det er selvfølgelig en individuel vurdering, men betragt det ud fra en serie af parametre.

    Først klubbens position: Ja, vi har Champions League at lokke med i denne sæson, men det er sidste gang europæisk gruppespil er garanteret i et godt stykke tid. Og som vi har set med blandt andet Joshua John, så er et enkelt års Champions League ikke helt så tillokkende hvis man allerede er i en top seks liga, det er snarere målet med Champions League som udstillingsvindue.

    Økonomisk er der nogle åbenlyse begrænsninger. FC København kommer ikke til at købe en spiller for 20 millioner kroner igen før om lang, lang tid. Muligvis aldrig. Øverste grænse er nok omkring 15 millioner, den ønskede grænse for klubben nok nærmere 7 til 10 millioner. Lønmæssigt skal man ikke forvente at der er mere end 3 millioner om året og det er for en topspiller. Selvfølgelig må man forvente at en spiller der tager til FCK fra en større liga, som Grønkjær eller Linderoth, er villig til at tage en lønnedgang med i prisen, men når en Nicklas Bendtner for eksempel tjener 30 millioner om året og kun måske er villig til at gå ned til 20 milioner om året, så kan vi altså ikke være med.

    Så er der spillerne vi bliver linket sammen med. Jeg er sikker på at den chilenske 2. division bugner med talenter, og specielt på det seneste ser det ud som om vi i højere grad er gået væk fra den doktrin, om man vil, der har præget vores transfers i lang tid. Alligevel, tommelfinger regel er skandinaviske spillere, spillere med skandinavisk baggrund eller spillere der har spillet imod os. Foreslag om spillere der ikke følger den regel har selvfølgelig sin plads, Claudemir, Oviedo, rygterne om van Duinen, Sandro Wagner, Martinez, men før du smider navne fra den argentinske liga på bordet, så overvej sandsynligheden for at det vil ske, ikke hvor meget du gerne vil have det til at ske.

    Og argumenter for det. Intet værre end de her hit'n'run indlæg hvor der smides et link til en wiki side og måske en "han er vildt fed". Hvis du har et forslag, så skriv hvem han er, hvor han passer ind på holdet, hvorfor vi skulle være interesseret i ham og hvorfor han skulle være interesseret i os. Husk at overvej de økonomiske faktorer. Diskussion kræver holdninger og hvis andre skal tage din alvorligt må du argumentere for den.

    Når det er sagt, transfermarkt er ikke en troværdig kilde. Lad være med at linke til deres vurdering for at vise at vi altså sagtens kan være med. Football Manager er heller ikke, hvis grunden til at du foreslår en spiller er fordi han var vildt god i dit manager spil, så er det her måske ikke tråden for dig. Det samme med sene aftener på wikipedia. Vi har alle prøvet det, pludselig sidder man og prøver at finde ud af hvem de var topscorer i den nigerianske liga de sidste fem sæsoner. Men igen, hvis du kun har set en spiller som et navn på wikipedia, så er den anden transfertråd nok bedre egnet.

    Kilde-kritik generelt. Ikke alt hvad der står på Twitter er løgn men der er folk der har større chance for at have inside information end andre. Kommer det fra en person du aldrig har hørt om så er det sikkert også en person klubben aldrig har hørt om. Ligeledes med websites, hvis der går et rygte på en hjemmeside om en FCK spiller til en Premier League klub, så tjek lige hvor det er startet. Hvis det nu viser sig alt at komme fra den samme hjemmeside, hvor spilleren kun er en ud af ti den hjemmeside har sagt var på vej til klubben, så tag det med lidt mere end et gram salt. Sådan Lots kone niveau.

    Og ærlig talt, tjek de danske medier efter i sømmene også. Hvor kommer historien fra? Der skal ikke meget til for at et løst rygte kan fremstå mere solidt end det egentlig er. En dansk hjemmeside nævner et rygte om en svensk spiller, en svensk avis laver en artikel om det rygte og så laver en dansk avis en artikel hvor de fortæller at "svenske kilder sætter FCK i forbindelse med...". Gå lige den ekstra mil. Fortæller Tipsbladet om et interview hvor Ariël Jacobs siger han vil have en tank-angriber? Hør lige interviewet først, lad være med bare at sluge mediernes vinkling.

    Jeg ville gerne sige at der var nedre grænser for spiller-foreslag og lad nu være med at foreslå en kontra-måltyv fra en superliga oprykker, men nu købte vi jo en kontra-måltyv fra en superliga nedrykker, så den går vist ikke. Ligeledes ville jeg gerne sige at hvis spilleren fungerer bedst i et system vi ikke spiller, så overvej ham lige igen, men det har heller ikke vist sig som en barriere for køb til FCK. Er det en offensiv midt eller en wingback fra den tyske 3. Bundesliga, så... gem ham måske alligevel til senere.

    Med alt det ude af verden, så er FC København på vej ind i en utrolig spændende periode, rent transfermæssigt. Andreas Cornelius har allerede forladt klubben, Nicolai Jørgensen og Claudemir er begge transferemner, og næste sommer udløber kontrakterne for Cesar Santin, Thomas Kristensen, Lars Jacobsen og Christian Bolaños. Om et halvt år udløber Kim Christensens kontrakt, om halvandet år udløber Pierre Bengtssons kontrakt. Samtidig må man formode at der bliver arbejdet på at komme af med Pape Pate Diouf, Mos Abdellaoue og sandsynligvis Youssuf Toutouh. Det er potentielt tolv afgange inden for det næste halvandet år. Læg dertil at Ariël Jacobs næppe forlænger (og muligvis ikke engang holder helt til kontraktudløb) og at holdet altså højst sandsynlig også skal have en ny træner i løbet af den periode og der burde være nok at tage fat i her i tråden.


  2. #2
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Tråden Til Reel Diskussion Om Realistiske Emner Eller Rygter Som Defineret I Trådens Første Indlæg, Fisk Serveres Kun Om Torsdagen

    Og for lige at sætte i gang, så vil jeg endnu en gang slå på tromme for Martin Braithwaite fra Esbjerg.

    Braithwaite bliver pt. brugt i angrebet hos Esbjerg men han har tidligere spillet begge fløje og fik endda flere kampe tidligt i karrieren på den centrale midtbane. Hos FCK ville det dog primært være på kanten at jeg kan se ham være bedst, med den bonus det er at kunne flytte ham op i angrebet.

    Så tænker nogen måske, jamen, hvis han spiller i angrebet for Esbjerg, hvorfor så sætte ham på en kant her? Brug dog spilleren hvor han er bedst. Men Esbjerg har ikke rigtig råd til ikke at bruge en spiller så god som Braithwaite længere væk fra målet. Det har vi måske heller ikke for tiden, men vi burde have det. Hvis man kan få de kvaliteter Braithwaite lægger for døren med hans speed, hans tekniske evner og hans vilje til at udfordre og overraske og lægge dem oven i et velfungerende angreb, så vil han være langt mere farlig.

    Det kræver selvfølgelig først et velfungerende angreb, men den tager vi en anden gang.

    Faktisk er den sammenligning der umiddelbart dukker op en anden gammel fløj vi brugte i angrebet til tider, nemlig Jesper Grønkjær. Ligesom Grønkjær ville Braithwaite også være en af nu rimelig få i truppen der kunne spille den hængende angriber i vores Europa 4-5-1, ligesom Grønkjær kunne Braithwaite foruden angrebet bruges på begge kanter, modsat for eksempel Nicolai Jørgensen som vi har set i højre med katastrofale følger, og faktisk kunne Braithwaite på sigt gå ind og overtage pladsen fra Christian Bolaños når dennes kontrakt udløber næste sommer.

    Esbjerg har været ude og sige at de ikke kan forestille sig at nogle danske klubber har råd til at hente deres spillere, men det skal de et eller andet sted sige for at få mest muligt for dem. Et bud på omkring de 8 millioner ville teste den overbevisning og selv hvis vi skulle op i en 12 stykker, så synes jeg stadig det ville være pengende værd. Der er måske lidt usikkerhed om han har niveauet til FCK, jeg mener han har men uanset, hvis vi ikke slår til nu så finder vi aldrig ud af det. Næste sæson spiller han helt sikkert ikke i Esbjerg, så det er enten os eller udlandet.

  3. De følgende 9 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Tråden Til Reel Diskussion Om Realistiske Emner Eller Rygter Som Defineret I Trådens Første Indlæg, Fisk Serveres Kun Om Torsdagen

    Super fed idé. Jeg må ærligt indrømme at jeg selv har ladet mig rive med i den anden tråd - så godt med en tråd hvor det kun er 100% seriøsitet.

    Nu du laver sådan en tråd, håber jeg også at du påtager dig et ansvar og opdaterer det første indlæg med realistiske transferemner, så man kan danne sig et overblik. Fuldstændig ligesom den oprindelige transfertråd, der gik den bare lidt 'død', da det kun var meget få spillere der egentlig havde en god gennemgang. På den måde slipper man for at bladre uendelig sider igennem :-)

    Jeg vil meget gerne lave en gennemgang med den mest oplagte transfer dette vindue, efter min mening: Baye Djiby Fall.

    Hvad taler for?

    Nuværende klubsituation: Djiby Fall spiller pt. i 2. Bundesliga klubben Greuther Fürth. Han har været i klubben siden sommeren 2012, og har kontraktudløb sommeren 2015. Fall har ikke fået meget spilletid i den tyske klub. Første halvår var pga. skader og det sidste halve år har været pga. stor konkurrence fra bl.a. klubbens stjerneangriber Nikola Durdic. Fall er kommet langt ud i kulden i Fürth og fik allerede at vide at han kunne skifte i december.

    Økonomi: Først og fremmest skulle prisen på Fall lyde på ca. 10 mio. kroner, som Fürth selv måtte slippe for Fall, da man købte ham fri i Lokeren. I febuar 2013 bød Shanghai 900.000 € som blev accepteret. En pris jeg mener vi sagtens kan være med på, når man tænker på vi lige har sluppet det samme for Pourié.
    Derudover så tror jeg sagtens også vi kan være med på lønsiden. I føromtalte artikel afviste Fall selv Shanghai, som er kendt for meget høje lønninger. Så umiddelbart vil jeg sige at Fall er parat på en lønnedgang for at få fast spilletid.

    Falls interesse i at komme til FCK: Fall (eller hans agent) har talt meget varmt om at komme tilbage til Superligaen. Han har senere udtalt at FCK ville være utrolig interessant at komme til. Fall har været gode venner med Dame N'doye og har set hans succes, og hvad den har ført med sig. Derudover så skulle vi faktisk også have været interesseret i at hente ham for to et halvt år siden, men da vi allerede havde et stort monster i N'doye, skete det ikke.

    Fall som spiller: Fall kender Superligaen, han kender FCK og måden vi vil spille på. Han er simpelthen fantastisk på hovedet, og kan levere fra dag 1 af. Han har tidligere spillet angriber i en 4-4-2, og så har han også et godt skud og et blik for sine medspillere. Han er også god til at råbe til sine medspillere hvis der er noget han ikke er tilfreds med (hvilket jeg mener er en god ting).

    Hvad taler i mod?

    Skader/formen: Fall har været en del skadet de sidste par år, og har lige været ude med i en halv måned med en skade i anklen. Han havde ellers haft en god opstartsfase med en masse minutter i benene og en masse mål til følge. Jeg mener nu stadig at det er i 'små-afdelingen' ift. f.eks. Jørgensen der er ude længere tid ad gangen. Fall har dog bevist før at på trods af manglende kampe, så går han altså bare ind og viser klassen. I lokomotiv fik han ikke meget spilletid, men da han kom til Molde, OB og Lokeren bombede han altså mål ind på stribe.

    Alder: Sidst vi hentede en angriber i Fall's alder (28 år) var i 2008 med Santin - men hvis det er det der skal til for at få en angriber med en masse erfaring fra de store ligaer, så må vi jo gøre det. Der er trods alt stadig 3-5 gode år endnu tilbage i Fall.

    En gennemgang af hans nuværende form (sidste 2 måneder) kan ses her: #974

    Og for en god orden skyld, så lavede jeg lige en sammenklipning af hans 5 mål for OB da han var udlejet. (mangler kun ét mål mod Horsens). Han har været i Lokomotiv i 8 måneder på daværende tidspunkt, uden så meget som en eneste kamp. Herefter bliver han udlejet til OB i 3 måneder og leverer (selvfølgelig med få udslag) altså bare varen, bl.a. mod store hold som Fullham og Twente.



  5. #4
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Tråden Til Reel Diskussion Om Realistiske Emner Eller Rygter Som Defineret I Trådens Første Indlæg, Fisk Serveres Kun Om Torsdagen

    Jeg skal nok holde øje og opdatere med emner hvis det bliver nødvendigt, men jeg har på fornemmelsen at tråden ikke kommer til at bevæge sig helt hurtigt nok til at det bliver bydende nødvendigt.

    Omkring Fall, så er det her forhåbentligt et spørgsmål der kan besvares af folk der har fulgt ham mere end jeg har: Min anke mod Fall har altid været at han var for tung og ikke god nok til at gå med i spillet. Det var selvfølgelig mere en anke dengang vi havde N'Doye, der var rimelig komplet som angriber, end nu hvor vi leder efter en afløser for Andreas Cornelius der nok er et stort talent men stadig var mere begrænset som spiller.

    Det N'Doye var god til, ligesom Mackan før ham og også det som Cornelius kunne med sine nedtagninger var at binde angrebet og midtbanen sammen. Ser man på vores angrebsspil lige nu, så er der ingen sammenhæng mellem de to kæder. Kan Fall gå ind og udfylde den spillemæssige rolle som vi mangler fra en angriber lige nu eller er han "bare" den fysiske tilstedeværelse i feltet som vi har mistet?

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Tråden Til Reel Diskussion Om Realistiske Emner Eller Rygter Som Defineret I Trådens Første Indlæg, Fisk Serveres Kun Om Torsdagen

    Citat Oprindeligt indsendt af David_T Se meddelelser
    Jeg skal nok holde øje og opdatere med emner hvis det bliver nødvendigt, men jeg har på fornemmelsen at tråden ikke kommer til at bevæge sig helt hurtigt nok til at det bliver bydende nødvendigt.

    Omkring Fall, så er det her forhåbentligt et spørgsmål der kan besvares af folk der har fulgt ham mere end jeg har: Min anke mod Fall har altid været at han var for tung og ikke god nok til at gå med i spillet. Det var selvfølgelig mere en anke dengang vi havde N'Doye, der var rimelig komplet som angriber, end nu hvor vi leder efter en afløser for Andreas Cornelius der nok er et stort talent men stadig var mere begrænset som spiller.

    Det N'Doye var god til, ligesom Mackan før ham og også det som Cornelius kunne med sine nedtagninger var at binde angrebet og midtbanen sammen. Ser man på vores angrebsspil lige nu, så er der ingen sammenhæng mellem de to kæder. Kan Fall gå ind og udfylde den spillemæssige rolle som vi mangler fra en angriber lige nu eller er han "bare" den fysiske tilstedeværelse i feltet som vi har mistet?
    Men en ny angriber behøver ikke nødvendigvis være begge dele, selvom typer som N'Doye og Mackan er mere end velkomne. Jeg har tidligere været mere end almindeligt lunken overfor Fall, og han er stadig ikke min drømmeangriber, men vi er i en mere eller mindre desperat situation, og selvom det bliver primitivt, så er jeg lige ved at sige: go for it. Hvis man ikke vil ændre radikalt på systemet, og det tyder det ikke på, at man vil, så er vi simpelthen nødt til at have en spiller ind, der kan sørge for, at Lars Jacobsens talløse høje bolde ikke ryger ud over baglinjen eller lige ind i hovedet på en totalt ugeneret midterforsvarer fra modstanderholdet. Jeg dør, hvis jeg skal se på ret meget mere af den slags.

    Problemet med at binde angrebet og midtbanen sammen vil det så være op til hans eventuelle makker - eller Jørgensen - at løse. Det lader til, at man gerne vil have Pourié til at tage det ansvar på sig og agere spilstation. Pourié mener, naturligvis, at han sagtens kan udfylde den rolle, men jeg er stadigvæk i tvivl om, hvorvidt han kan omstille sig fra at være en kontraspiller for et bundhold til at spille for et tophold som København. Under alle omstændigheder vil det komme til at tage tid, men så har vi da i det mindste Fall, som vi kan serve langt efter og spille på nedfaldet indtil da. Tanken er deprimerende, men det er bedre, end hvad vi ser nu. Jeg har ingen forhåbninger om flot spil lige foreløbig alligevel.

    Sådan en stor, fysisk stærk angriber behøver i øvrigt slet ikke at være Fall. Men CV har næppe fantasi til mere alligevel, og så er det omsonst at begynde at nævne andre emner. Wagner, som vi tidligere har været kædet sammen med, ser desuden ud til at blive i Berlin, så ham bliver det ikke i denne omgang.
    Mvh.
    Dane

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Tråden Til Reel Diskussion Om Realistiske Emner Eller Rygter Som Defineret I Trådens Første Indlæg, Fisk Serveres Kun Om Torsdagen

    Jeg var noget lunken i forhold til ENDNU en transfertråd. Men ok, denne tråd har et fint tema og det bakker jeg alligevel op. (I må føle jer så ubeskriveligt heldige....)

    Så er det vel værd lige at tage en status på de p.t. hotteste/mest realistiske muligheder:

    Djiby Fall - Af alle de samme grunde Scoring nævner i ovenstående indlæg. Det kunne helt sikkert godt ske

    Joshua John - Jeg har nævnt det i en anden tråd; denne mulige transfer er absolut ikke lukket endnu. Jeg ved ikke helt hvor stor fan jeg er, men jeg tror dette skifte er overvejende sandsynligt. Der har med sikkerhed været kontakt, og det er lidt svært at gennemskue hvor den døde. Jeg tror der er nogle der har trukket sig i nogle forhandlinger (kan være alle 3 parter; Twente, FCK eller John + agent), men at disse forhandlinger kan vækkes til live igen når vi nærmer os vinduets lukning. Økonomisk kan vi godt være med, lønmæssigt kan vi godt være med, vi har CL som et lille trumfkort og det lader da alligevel ikke rigtigt til at man vil bruge ham som mere end nummer 2 i Twente? Tror denne transfer pt er den mest sandsynlige (igen, uden helt at vide hvor lykkelig jeg er for det).

    Van Duinen - Lidt det samme som John. Der har været kontakt, men tror CV's stædighed omkring økonomien lagde den død. For en stund!! Synes bestemt ikke det er usandsynligt at CV falder til patten, og betaler de ekstra 2-3 mio Den Haag angiveligt forlangte. Han er lidt en gambling, men har profilen og alderen med sig. Spørgsmålet er om han stadig er interesseret i et skifte - han er startet godt i Den Haag i denne sæson, har fået blod på tanden og stræber måske efter noget mere end FCK. Men absolut ikke det største transferchok, skulle det rent faktisk blive til noget...

    Jeg kunne nævne nogle boblere, men de hører så til en anden tråd. Jeg er ganske klar over at ovenstående, på ingen måde(!), indeholder noget som helst nyt under solen. Det er blot en status på hvad jeg - p.t. - ser som de mest realistiske muligheder 17 dage før lukketid.

    Zan

  10. Den følgende bruger er enig i dette:
    wiu

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: Tråden Til Reel Diskussion Om Realistiske Emner Eller Rygter Som Defineret I Trådens Første Indlæg, Fisk Serveres Kun Om Torsdagen

    stop nu den for latterlige Van Duinen snak da spilleren afviser at skifte til en dårligere liga
    Very Nice

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Tråden Til Reel Diskussion Om Realistiske Emner Eller Rygter Som Defineret I Trådens Første Indlæg, Fisk Serveres Kun Om Torsdagen

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    stop nu den for latterlige Van Duinen snak da spilleren afviser at skifte til en dårligere liga
    Raffineret lille indslag, Ersenio! Jvnf nogle af de retningslinjer der nævnes vedr indlæg i denne tråd, hører jeg gerne på nogle argumenter / ser nogle links?

    Jeg starter gerne festen. Kald det et lille modsvar på dit uddybende udbrud:

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...er-interessant

    http://onside.dk/superligaen/holland...r-budt-paa-mig

    Zan

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Tråden Til Reel Diskussion Om Realistiske Emner Eller Rygter Som Defineret I Trådens Første Indlæg, Fisk Serveres Kun Om Torsdagen

    Så røg chancen for D.Fall nok...
    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/bunde...til-djiby-fall

    Undskyld det korte indslag :-)

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Tråden Til Reel Diskussion Om Realistiske Emner Eller Rygter Som Defineret I Trådens Første Indlæg, Fisk Serveres Kun Om Torsdagen

    Tingene falder sgu heller ikke lige vores vej, i disse tider :-(

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: Tråden Til Reel Diskussion Om Realistiske Emner Eller Rygter Som Defineret I Trådens Første Indlæg, Fisk Serveres Kun Om Torsdagen

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Raffineret lille indslag, Ersenio! Jvnf nogle af de retningslinjer der nævnes vedr indlæg i denne tråd, hører jeg gerne på nogle argumenter / ser nogle links?

    Jeg starter gerne festen. Kald det et lille modsvar på dit uddybende udbrud:

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...er-interessant

    http://onside.dk/superligaen/holland...r-budt-paa-mig

    Zan
    Beklager


    Kan være det bare er noget jeg har læst herinde... Jeg havde indtrykket af at hverken klubben eller spilleren var interesseret... Så er spilleren interesseret hvilket er fedt, men fuldstændig ligegyldigt når klubben så ikke vil
    Sælge... Måske fordi de ved hvor svært det er at finde en ny angriber.... Hans kontrakt udløber til næste sommer... Så måske vi kan få ham til vinter...
    Very Nice

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Re: Tråden Til Reel Diskussion Om Realistiske Emner Eller Rygter Som Defineret I Trådens Første Indlæg, Fisk Serveres Kun Om Torsdagen

    Citat Oprindeligt indsendt af Witzansky Se meddelelser
    Tingene falder sgu heller ikke lige vores vej, i disse tider :-(
    - Nu ved jeg jo ikke helt, hvad holdningen bag den kommentar er, men generelt har jeg svært ved at se at det skulle være et spørgsmål om held kontra uheld. Djiby Fall har været ude i kulden minimum siden årsskiftet, så havde CV ønsket at knytte ham til truppen, har han haft rig mulighed for at gøre det. Også i den tid der markerer post-Andreas Cornelius-salget og pre-Nikola Djurdjic-skaden. Sagen er nok nærmere den, at Djiby Fall, af CV, ikke anses for interessant for FCK. Jeg er uenig i den betragtning, men det er jo ligegyldigt for både FCK og denne tråd.

    Jeg har ikke de store spilleremner at bidrage med, men helt generelt undrer det mig, at man ikke er bedre til at handle på det hollandske marked. Nærmest alle klubber pånær Vitesse, har de sidste par sæsoner solgt ud af overskudslagrene - ja sågar af talentlagrene - da økonomien i de fleste klubber dernede, er eller i hvert fald har været elendig. Sidste sommer råbte og skreg jeg op om Lorenzo Ebecilio og Aras Özbiliz, da disse stod til en stykpris på en rund mio. euro. Det er ofte i det prisleje, der er blevet solgt halvstore profiler eller potentielt, rising stars for. Det var også i samme beløbsstørrelse vi købte både Claudemir og Christian Grindheim, og nogenlunde samme pris der skulle være tale om for Rasmus Lindgren, Joshua John osv. Overgangssummerne burde derfor ikke skræmme CV væk. Hvad der ligger er lønkrav hos sådanne spillere, har jeg ingen anelse om - men jeg ved at Aras Özbiliz ikke var meget for at tage til Rusland, hvorfor han var over to mdr. om at takke ja, da han insisterede på at vente på interessante bud fra andre klubber/ligaer.

    Rygtet omkring Mike van Duinen kender jeg ikke andet til, end de detaljer der har været gengivet i pressen - jeg håber dog man har strukket sig langt, for han ligner en spiller, der er klar til at tage et skridt eller to op ad egen udviklingsstige. Dette baserer jeg på blot en håndfuld kampe, jeg efterhånden har set med ham, men jeg har selvfølgelig været mere end opmærksom på ham her i de første to runder i Æresdivisionen, og der har han været iøjefaldende (god). Han bliver aldrig en Ruud van Nistelrooy, men mindre kan jo også sagtens gøre det for os. Uden at være helt ligeså god, minder han mere om en hårdtarbejdende type som Dirk Kuyt, bare med den rette, fysiske profil. Han vil, tror jeg, være alle pengene værd.

  18. #13
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Tråden Til Reel Diskussion Om Realistiske Emner Eller Rygter Som Defineret I Trådens Første Indlæg, Fisk Serveres Kun Om Torsdagen

    Nu gav Dane godt nok udtryk for at det med at være en spilstation måtte overlades til enten Pourié eller Nicolai Jørgensen, men jeg mener nu at FCN kampen viste hvor vigtigt det er med en mand man kan smide bolden op på som kan holde modstanderen væk og fordele bolden videre.

    Det er noget jeg ikke kan se Pourié bidrage med. Han er en gennemsnitlig pasningsspiller uden fysikken til at modtage en bold med en mand i ryggen og holde ham der. Jørgensen kan gøre det, det så vi, men det vi ikke så var de situationer hvor han var farligst i sidste sæson, der hvor han fandt åbne rum foran forsvaret med både bold og front mod mål. Han kan spille pladsen, men vi mister mere end vi vinder på det.

    Det kunne for mig godt forklare den manglende interesse i Fall. Ikke så meget interessen i van Duinen, som type-mæssigt virker et stykke fra hvad vi har brug for. Dog har jeg ikke set så meget til ham men omvendt virker det også som om vinduet er lukket for van Duinen.

    Det er faktisk svært at se præcis hvem der skulle være tilbage. Måske det ender med at Nicolai bliver "misbrugt" oppe foran alligevel.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Tråden Til Reel Diskussion Om Realistiske Emner Eller Rygter Som Defineret I Trådens Første Indlæg, Fisk Serveres Kun Om Torsdagen

    Citat Oprindeligt indsendt af ersenio Se meddelelser
    Beklager


    Kan være det bare er noget jeg har læst herinde... Jeg havde indtrykket af at hverken klubben eller spilleren var interesseret... Så er spilleren interesseret hvilket er fedt, men fuldstændig ligegyldigt når klubben så ikke vil
    Sælge... Måske fordi de ved hvor svært det er at finde en ny angriber.... Hans kontrakt udløber til næste sommer... Så måske vi kan få ham til vinter...
    No worries.

    Der er tidligere spekuleret i at Den Haag vil gå med til at sælge Van Duinen for noget der ligner 13,5 mio. (FCK skulle i første omgang have budt ca 11 mio). Jeg er selvfølgelig helt på det rene med at disse tal skal tages med et gran salt - det er trods alt medierne, men dermed også det eneste vi har at forholde os til.

    Og læser man artiklen synes jeg det lyder rimelig troværdigt, deres interview med manageren taget i betragtning:

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...-pris-fck-emne

    En regulær kritik af de postede links vil være at det ikke ligefrem er dugfriske nyheder. Så det er meget muligt at tingene vitterligt ER gået i hårdknude, og denne transfer er en død kanin. Omvendt er det jo netop i sidste fase af vinduet at tingene har det med at bløde op... Man kan dog forestille sig at Den Haag nu kræver endnu mere, da manden er startet særdeles glimrende!

    Nu skal jeg heller ikke piske en Duinen-stemning op. Kender ikke vanvittigt meget til manden! Kan bare konstatere at hans profil passer, økonomien er realistisk og ikke mindst har jeg dælme svært ved at finde et mere interessant alternativ (specielt nu hvor Fall nok ender med at spille minimum 6 måneder mere i Greuther Furth).

    Zan

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Re: Tråden Til Reel Diskussion Om Realistiske Emner Eller Rygter Som Defineret I Trådens Første Indlæg, Fisk Serveres Kun Om Torsdagen

    Citat Oprindeligt indsendt af David_T Se meddelelser
    Det kunne for mig godt forklare den manglende interesse i Fall. Ikke så meget interessen i van Duinen, som type-mæssigt virker et stykke fra hvad vi har brug for. Dog har jeg ikke set så meget til ham men omvendt virker det også som om vinduet er lukket for van Duinen.
    Det er faktisk svært at se præcis hvem der skulle være tilbage. Måske det ender med at Nicolai bliver "misbrugt" oppe foran alligevel.
    - Hvis løsningen (eller nok nærmere "løsningen") er at placere Nicolai Jørgensen permanent i 9'er-rollen i en 4-3-3, så burde CV kigge efter en 10'er (Petter Andersson f.eks.) og en 11'er (Joshua John f.eks.). Så ville dén kabale gå op. Jeg er enig med dig i, at det kunne give et større tab end gevinst, Nicolai Jørgensens evner (og det hvor han er farligst) taget i betragtning, men så ville rokaden (hvis der hentes de sådanne typer) i det mindste give lidt mening.

    Jeg forstår ikke helt dit syn på Mike van Duinen. Har du set ham i sæsonens første par kampe? At han pt. spiller på et hold, der har andre forudsætninger end FCK, betyder jo ikke, at han nødvendigvis kun kan fungere under de betingelser. Og sådan læser jeg lidt din konklusion. Han er stor, arbejdsom og kan skabe rum, og det er evner vi godt kan bruge. At han så vil skulle omstille sig til at spille på et mere boldbesiddende hold, kan jeg ikke se, nødvendigvis skulle kunne overføres til de typer der har spillet i lignende systemer, FCK tidligere har hentet uden større succes .

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvad skal der serveres juleaften?
    By Don J. in forum Mad
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 28.12.05, 18:47
  2. Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 31.03.05, 18:36
  3. Det her er en reel konflikt, tyskland mod holland
    By nestor in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 18.08.04, 13:31
  4. Træt af rygter rygter rygter!!!
    By fckpigen in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 29.07.03, 11:32

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •