Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 16 til 21 af 21

Emner: Tråden Til Reel Diskussion Om Realistiske Emner Eller Rygter Som Defineret I Trådens Første Indlæg, Fisk Serveres Kun Om Torsdagen

  1. #16
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Tråden Til Reel Diskussion Om Realistiske Emner Eller Rygter Som Defineret I Trådens Første Indlæg, Fisk Serveres Kun Om Torsdagen

    Jeg tror desværre "løsningen" nærmere bliver Nicolai Jørgensen oppe foran i en 4-4-2 sammen med enten Pourié eller Vetokele. Det ville også give mening med hvad John åbenbart havde fået at vide, med at han var tiltænkt en startende rolle på venstrekanten.

    Jeg skal ærligt indrømme at mit kendskab til van Duinen begrænser sig til highlights fra sidste sæson og så Kenneth Perez' betegnelse af ham som en spiller der skal bruge rum til at løbe i og som har sine problemer med småspillet omkring feltet. Selv beskrivelsen af ham som en ny Dirk Kuyt virker da brugbar, men ikke nødvendigvis som hvad vi har brug for. Kan han bruge fysikken, kan han hive en bold ned, kan han holde en mand væk, kan han komme på de høje indlæg?

    Og måske vigtigst, kan han erhverves for hvad vi er villige til at betale? Med dagens Kadrii historie virker det som om 15 millioner er mere end vi nu er villige til at smide på en enkelt spiller og kan han alle de ting, med hans gode start på den nye sæson, så virker det tvivlsomt at han kan tales ned i et prisniveau hvor vi tør trykke på aftrækkeren.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,471

    Re: Tråden Til Reel Diskussion Om Realistiske Emner Eller Rygter Som Defineret I Trådens Første Indlæg, Fisk Serveres Kun Om Torsdagen

    Citat Oprindeligt indsendt af David_T Se meddelelser
    Jeg tror desværre "løsningen" nærmere bliver Nicolai Jørgensen oppe foran i en 4-4-2 sammen med enten Pourié eller Vetokele. Det ville også give mening med hvad John åbenbart havde fået at vide, med at han var tiltænkt en startende rolle på venstrekanten. Selv beskrivelsen af ham som en ny Dirk Kuyt virker da brugbar, men ikke nødvendigvis som hvad vi har brug for. Kan han bruge fysikken, kan han hive en bold ned, kan han holde en mand væk, kan han komme på de høje indlæg? Og måske vigtigst, kan han erhverves for hvad vi er villige til at betale?
    - Hvis det bliver tilfældet, synes jeg det er ærgerligt. Jeg er egentlig tilhænger af, at det accepteres, at systemet (4-4-2) i FCK kræver såvel konstant sultne spillere, samt at profilerne til det, skal være ret specifikke, for at det giver mening i en liga som den danske, hvor modstanderne, traditionelt, er tilfredse med et godt resultat (uafgjort), og derfor "stiller" sig efter det. Accepteres det, kunne man måske også kigge nærmere på den mulighed, der hedder 4-3-3 - det blev forsøgt mod FCN, og det gav da, sammen med Nicolai Jørgensens genkomst, en energi, der burde kunne udnyttes. Jeg ved ikke hvad tanken bag eksperimentet var, men i korte træk er 4-3-3 sværre for modstanderne at dæmme op for (defensivt), men lettere at åbne op for (offensivt). Og det kunne måske være en idé, at prøve med det fokus - for det ville, præcis som for Ajax - give ligamodstandere, der ikke konsekvent pakker sig. Ikke at jeg tror på, at det fremover vil være FCKs foretrukne koncept, jeg mener dog godt der kan argumenteres for, at det er tid til at sadle om.

    Mht. Mike van Duinen, så mener jeg han er god til at bruge sin fysik. Han er god til at dække bolden og god til at presse. Jeg synes yderligere det virker til, at han er god til at deltage i spillet længere tilbage på banen. Om han er god på låget har jeg ikke haft nok chancer til at vurdere, men jeg vil i hvert fald ikke afskrive ham egenskaben, blot fordi ADO ikke har et spil, der er lagt an på afleveringer i 3. sals højde. Jeg ved ikke hvad man er villig til at smide i transfersum og årsløn, men jeg mener at profilen til angrebet er så vigtig - hvad enten man sastser på 4-4-2 eller 4-3-3 - at der er ikke er råd til at blive sparet alt for meget.

    Slutteligt var det dog dette, jeg nævnte i Skakten... det kunne måske være lettere, med en liste med 20 spillere, der blev vurderet til at være realistiske og brugbare. Hvad mener du f.eks. selv kunne være interessant til angrebet? Altså, en konkret spiller som både er realistisk og brugbar?

  4. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  5. #18
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Tråden Til Reel Diskussion Om Realistiske Emner Eller Rygter Som Defineret I Trådens Første Indlæg, Fisk Serveres Kun Om Torsdagen

    Jeg kan lige så godt indrømme, hvis jeg havde lavet en sådan liste så havde Adi ikke været på den.

    Ikke fordi han ikke var realistisk men fordi jeg ikke anede hvem han var. Og jeg havde ærlig talt svært ved at pege på en kendt angriber der kunne det vi skal bruge med en pris vi ville betale, så jeg er ikke vildt overrasket over at der bliver hevet et ukendt kort op af pakken.

    Nu betyder købet af Adi så at Nicolai Jørgensen ikke skal op i angrebet alligevel, hvilket godt kunne lukke et af de ellers mere realistiske rygter, nemlig Morten Gamst Pedersen til venstrekanten. Og vel egentlig også Joshua John, der jo var lovet en startplads på venstrekanten.

    Med Nico tilbage på kanten mangler vi "kun" en spiller derude når han er skadet og det er næppe nok til at lokke Gamsten til klubben, ligesom man kan tvivle på hvor meget valuta for pengene der er i en spiller som de fleste der har set ham på det seneste mener benene er gået på. Selvfølgelig kæmpe forskel på den engelske og den danske liga, men stadig en chance at tage.

    Kigger vi samtidig på CV's udtalelser om "netto to spillere", så kunne det godt pege i retning af at der kun er et skud tilbage i bøssen og set skal bruges på en spiller der kan dække både venstrekant og en af de andre problem-pladser i truppen, venstreback eller central midt. Hvilket så igen gør det interessant at der nu igen kører nogle løse rygter om AGF's Casper Sloth.

    Sloth kan både spille den centrale midtbane og er samtidig bevægelig nok som spiller til at kunne dække venstrekanten, Atiba-style. Han ville samtidig i spillestil minde en del om Nicolai Jørgensen, det med at trække ind og finde plads i pasningsspillet, så vi ville ikke skulle lave det store ændringer i spillestil når Nico sidder ude. Og så er han ung nok til at man kunne have en forventning om at han stadig kan løfte sit spil til et nyt niveau.

    Godt nok ikke det der etablerede navn som man måske havde håbet på, men en fornuftig løsning, hvis han løfter sit niveau. Selvfølgelig mindre fornuftig hvis han laver en Würtz...

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Tråden Til Reel Diskussion Om Realistiske Emner Eller Rygter Som Defineret I Trådens Første Indlæg, Fisk Serveres Kun Om Torsdagen

    Citat Oprindeligt indsendt af David_T Se meddelelser
    Nu betyder købet af Adi så at Nicolai Jørgensen ikke skal op i angrebet alligevel, hvilket godt kunne lukke et af de ellers mere realistiske rygter, nemlig Morten Gamst Pedersen til venstrekanten. Og vel egentlig også Joshua John, der jo var lovet en startplads på venstrekanten.
    Jeg kunne nu godt se Gamst spille på den centrale midtbane med hans store rutine, gode pasningsspil og drøn af et skud. Han er ikke typen, der som NJ er hurtig og sætter en mand af på venstrekanten og vel egentlig en lidt atypisk venstre fløj.
    Så jeg kunne godt se ham gå ind centralt og tage lidt af samme rolle, som Daniel Jensen fik i sidste sæson. Forhåbentlig bare med lidt mere succes end Daniel. :)

    Selvfølgelig kan han jo så både afløse og aflaste NJ på venstre fløjen, når der er behov for det.

    Jeg vil i hvert fald ikke lukke det rygte helt ned endnu. Jeg vil endda sige, at det virker ret plausibelt endnu. Ikke mindst fordi der er blevet lidt stille omkring det rygte igen og der er jo gerne ret stille omkring de spillere, som CV henter til klubben.

    Jeg håber endnu... :)

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    78

    Re: Tråden Til Reel Diskussion Om Realistiske Emner Eller Rygter Som Defineret I Trådens Første Indlæg, Fisk Serveres Kun Om Torsdagen

    Det eneste der giver mig uro i maven ved et sign af Morten Gamst, er at han på flere norske forumer bliver kaldt en ud brændt stjerne. fx disse fra RBKweb:
    Citat Oprindeligt indsendt af Rånny
    Citat Oprindeligt indsendt af Bongo
    Herlig å se hvor lavt FCK legger lista. :D
    Citat Oprindeligt indsendt af Åsmund
    Er overraskende å se hvor ekstatiske FCK-fansen er på sitt debattforum.. Har de ikke fulgt med i timen på hvor dårlig Gamsten egentlig har vært de siste 3-4 årene? Holder da definitivt ikke noen CL-klasse lengre..

    Menmen, han er sikkert dyr i drift (selv i FCK-sammenheng) og viser vel bare at man går mer etter navn enn kvalitet der i gården for tida...

    Citat Oprindeligt indsendt af 1972 Miami Dolphins
    At FCK brenner enorme ressurser på en veldig mett norsk kantspiller er flott. Tipper det er veldig mange skuffede FCK-supportere når man gjør opp status for denne signeringen om 6 måneders tid.

    Viktigst er det allikevel at denne signeringen ikke på noe vis vil hjelpe dem ut av den elendige serieåpningen sin :)
    Jeg tror at disse kommentarer skal tages med et gran salt, men det gør mig stadig nervøs. Man kom håbe på at et skifte er det der skal til at han live op igen.


    Hvad angår vores nye store angriber, tror jeg at vi er mange FCK-fans der er glade for at få en stor angriber til vores spil, det er trosalt sådan en type vi har brugt i evigheder.
    jeg har prøvet mit bedste for at finde et forum med AS Trencin-fans som har en reel diskussion om ham og hans evner. Men kan takkeværet google oversæt se at Trencin fans endelig har mange positive ting at sige om ham, uden at de går i dybten.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Tråden Til Reel Diskussion Om Realistiske Emner Eller Rygter Som Defineret I Trådens Første Indlæg, Fisk Serveres Kun Om Torsdagen

    Apropos de realistiske emner, så forklarer CV lidt i videoen her hvordan man agerer når man fx. får Corner penge ind.
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvad skal der serveres juleaften?
    By Don J. in forum Mad
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 28.12.05, 18:47
  2. Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 31.03.05, 18:36
  3. Det her er en reel konflikt, tyskland mod holland
    By nestor in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 18.08.04, 13:31
  4. Træt af rygter rygter rygter!!!
    By fckpigen in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 29.07.03, 11:32

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •