Side 53 af 53 FørsteFørste ... 34350515253
Viser resultater 781 til 792 af 792

Emner: Til- og afgange 2013 - Part IV (Ståle is back)

  1. #781
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Til- og afgange 2013 - Part IV (Ståle is back)

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Læs Berlingske i dag (onsdag), hvor der er et stort interview med Anders Hørsholt om fremtidens planer. Angiveligt bliver der skudt en del flere millioner i truppen, da man vil i CL igen og mere til.

    Bliver spændende.
    Hørte noget om at spillerbudgettet er blevet forhøjet med 30 %. Er det rigtigt? I så fald bliver det spændende at følge det kommende transfervinduet, da vi så kan gå efter spillere fra en højere hylde.

  2. #782
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange 2013 - Part IV (Ståle is back)

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Hørte noget om at spillerbudgettet er blevet forhøjet med 30 %. Er det rigtigt? I så fald bliver det spændende at følge det kommende transfervinduet, da vi så kan gå efter spillere fra en højere hylde.
    Ja det nævnes i dagens bt (at der sættes en EKSTRASUM på mindst 30mill om året til truppen) hvor der i et interview med Hørsholt nævnes, at man vil fast i CL, truppen skal op på tidligere niveau og at man gerne igen skal gå videre fra CL-puljer og denne gang gerne vinde runden efter. Og derfor skal der investeres i kerneproduktet som er holdet - og det skal være fra hylder højere end tidligere. Alt i alt læsning som gør en godt våd i trussen. Så må vi bare håbe, at der sker noget allerede til vinter.

    De 30 mill er dog BTs spekulation og ikke et Hørsholt citat.

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #783
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    66

    Re: Til- og afgange 2013 - Part IV (Ståle is back)

    Nu har der jo været snak om en del interesse for Vetokele fra udlandet, og alt ære og respekt for hans gode indsats mod Real Madrid (og de seneste par kampe i suppen), så er mit drømmescenario at vi sælger ham og Ståle begynder at arbejde hen imod en 4-2-3-1

    Kronen på værket ville være en signing af Bendtner, koste hvad det koste vil, FCK skal have en rigtig STRIKER med målnæse igen. Han ville være perfekt som poacher i en 4-2-3-1. Mon ikke han kunne overtales til en 2/3 årig kontrakt, omend i den dyre ende. Fast spilletid i København ville få hans karriere tilbage på sporet, og fastholde hans landsholdsplads. Desuden rammer han vel snart Forskerordningen? Det der taler imod er at han har en søn i London (selvom han efter sigende alligevel ikke må se ham) og så det faktum at Crystal Palace er ude efter ham. De rykker dog formentlig ned... Bendtner i Championship? Nej vel? HD Bendtner skal sgu spille Champions League! Og så har Bendtner og Klatretøsen jo allerede en penthouselejlighed lejlighed på HC Andersens Boulevard. Kom hjem til KBH!

    Et indkøb af Ankersen til højrebacken, med henblik på fremtiden (Jacobsen holder jo ikke for evigt). Emil Larsen og Kasper Kusk til den offensive midtbane, da Jørgensen tydeligvis har brug for flere kampe på bænken hen over en sæson, og Toutouh stadig mangler et par år før han er stabil nok.

    Et "salg" af Santin, Bolaños, Pape og Veto her til januar, sammenlagt med den forøgelse af transfer/lønnings budgettet som formentlig bliver offentliggjort en af de kommende dage (fra 70 til 100 millioner pr. år), skulle kunne give luft nok til disse signings:

    Bendtner gratis (HØJ løn) - Arsenal køber jo nok en ny angriber, og vil formentlig gerne slippe for at betale Bendtner ~10 millioner for at sidde på bænken hele forårsæsonen.
    Kasper Kusk 5 millioner (Afhænger vel af hvilke bud der kommer fra udlandet, han vil dog ikke tage afsted for at sidde på bænken)
    Emil Larsen 7-10 millioner (Hvis man tænker på hvad vi har spyttet efter lottokuponer fra Norge og Sverige er det peanuts)
    Peter Ankersen kunne godt trække tænder ud, men en 14-15 millioner er vel ikke urealistisk, problemet er at Esbjerg gerne vil beholde ham til Euro League slutspillet og deres egen kamp for overlevelse i Superligaen. Så et køb næste sommer er nok mere sansynligt, dette bliver dog med større modstand fra udlandet.

    En anden "bonus" er at vi med ovenstående indkøb skyder vores CL millioner rundt i Superligaen, og ikke bare sparker dem ned i et sort hul i udlandet (Sverige *host*), det vil alt andet lige gavne niveauet i Superligaen når andre hold så køber ind for dem. Noget vi alle skal påskønne!

    Det kunne resultere i følgende opstilling når forårssæsonen går i gang:

    ---------------------Bendtner----------------------------
    Emil Larsen/Jørgensen - Toutouh - Kusk/Gislason
    ---------------Claudemir - Delaney--------------------
    Bengtsson - Sigurdsson - Mellberg - Ankersen/Jacobsen
    -----------------------Wiland----------------------------

    Ved godt at vi ofte spiller Jørgensen i højre side, men han er altså bedst i venstre. Man kunne lave noget rotation hen over midten mellem Kusk, Toutouh, Jørgensen, alt efter hvem der er kampklar. Nu "slipper" vi jo også for 2 Euro League kampe, så truppen får en del blødere opstart, så mon ikke Jørgensen holder lidt bedre hen over det rolige forår. Han kan jo også spares i de "ligegyldige" pokalkampe, samt mod Viborg og Sønderjyske. Desuden er jeg en af de få som endnu ikke har opgevet Adi, tror egentlig han ville gøre det meget godt i en poacher rolle, hvor han i mindre grad skal ned og udføre teknisk arbejde omkring midtercirklen og fremefter, men bare kan lure oppe omkring/inde i feltet, som ville være tilfældet i en 4-2-3-1, han ville være et fint alternativ som indskifter når Bendtner skulle have en pause+pokal kampe, og tror sagtens han kan udvikle sig.

    Med den trup ville muligheden for at føre mesterskabet hjem være meget mere sandsynligt, og alt andet lige er et par runder via Mester-vejen til CL gruppespillet nemmere end 2-3 runder i "best placed" mod skrækmodstandere fra toppen af Tyskland, Spanien, Italien og England - Noget vi for alt i verden bør undgå.

    Hvis man er rigtig fræk kunne man her til vinter begynde at lede efter en meget stærk center forsvar fra udlandet, som kan tage over for Mellberg i løbet af 14/15 sæsonen.

    For alt i verden, ikke flere DVD-lottokuponner. Sats nu på det sikre CV/Ståle!
    Sidst redigeret af Bavianen : 11.12.13 kl. 06:54

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #784
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Til- og afgange 2013 - Part IV (Ståle is back)

    Bavian, tvivler vi nogensinde på 4231 eller en 433 taktik at se i FCK.
    For du har helt ret i at den taktik du pænt smider, samt den anden ville klæde FCK mere end det vi ser nu her..

    Dertil tror jeg simpelthen at vi er alt for sent ude mht. de spillere du nævner.

  7. #785
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    66

    Re: Til- og afgange 2013 - Part IV (Ståle is back)

    Så blev det officielt

    "Efter et dyk ned i regnskaberne fra PS&E anslås det, at det er en ekstrasum på mindst 30 mio. kr., der nu bliver frigivet hvert år til den sportslige ledelse af klubben."

    "- Vi kan med den investering henvende os til spillere på helt andre økonomiske hylder, end vi normalvis har været vant til, forklarer Anders Hørsholt, da båndoptageren er tændt, og halvanden times snak på kontoret højt over Parkens græstæppe er kommet i gang."

    http://www.bt.dk/superligaen/saa-man...tere-i-truppen

    Og med Video: http://www.fck.dk/#/nyhed/strategi-2014-2016
    Sidst redigeret af Bavianen : 11.12.13 kl. 07:22

  8. #786
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Til- og afgange 2013 - Part IV (Ståle is back)

    Det er jo en fantastisk nyhed, det må da give os en chance hos f.eks Stefan Johanssen !! Det enste der manglede var bare at vi takker CV for tro tjenste men vi sigter højere så vi har ansat Frank Arnesen !! :) Lad rygterne komme :)

  9. #787
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    75

    Re: Til- og afgange 2013 - Part IV (Ståle is back)

    Bavian - Super godt indlæg!

    Jeg er meget enig i mange af de ting du skriver dog har jeg et par kommentarer:
    4-2-3-1 - Jeg tror simpelthen ikke vi kommer til at se det ske og vi kører en traditionel 4-4-2, med vores euro 4-5-1 alternativ
    Bendtner - Det ville være en klassesigning, men jeg tror ikke på det.
    Jeg er helt enig med at Kusk og Larsen til de penge burde være købt allerede da det ikke kan gå helt galt. Omkring Ankersen er det lidt anderledes da vi har Remmer klar som eget talent, men jeg kunne godt se Lars stoppe og så have de to som højre backs.
    Jeg håber og tror at Ståle har en aftale på plads med Stefan Johansen fra Strømgodset da jeg tror han vil være en klasse signing til den offensive midt og som kunne ligge der sammen med Toutouh.
    Jeg er meget urolig for vores venstreback situation - Bengtsson har gjort det fremragende og blive bedre og bedre og derfor kunne jeg godt se et salg allerede til vinter da han har udløb til sommer og så er vi helt blanke på venstre back.
    Wiland/Første keeper - Wiland har simpelthen være for svingende i efteråret og har kostet mange mål så her synes jeg der skal overvejes en forstærkning. Kusk er ikke klar som første keeper.
    Mht. Adi og Pourie har jeg absolut heller ikke afskrevet dem endnu og har faktisk stor tiltro til Pourie kan blive en god angriber for os.

    Omkring "de nye penge" bliver det spændende at se hvilket niveau spillere vi kommer til at gå efter, men også hvordan de vil lave stadion oplevelsen væsenligt bedre så der forhåbenligt vil komme flere i parken.

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #788
    Tilmeldingsdato
    Mar 2009
    Indlæg
    152

    Re: Til- og afgange 2013 - Part IV (Ståle is back)

    Synes det er helt vanvittigt at mene Vetokele bare skal skydes af!.. Er overbevist om han har alt hvad der skal til for at blive en målscorer i Cornelius-klassen...selvfølgelig med en helt anden spillestil. Ståle er først lige begyndt at "forme" ham + han måske kan se frem til en makker netop i Cornelius-klassen i hvert fald med hans nærkampsstyrke. Det vil skabe endnu mere plads til Vetokele! Club Brugge skal ikke kunne købe en profil i FCK, og slet ikke for 30mill.

    Der er heller ikke nogen grund til at tro at et salg af en spiller frigiver flere midler til nye indkøb.. klubben har et transferbudget (der så netop er blevet øget) men hvis man virkelig solgte Vetokele nu for 30 mill ville de jo ikke gå til det transferbudget!

    Bengtsson er jeg overbevist om bliver kontrakten ud, med mindre man får et bud i William Kvist størrelsen. Han er en stor profil, og en vigtig brik i mesterskabskampen. Og FCK har aldrig solgt profiler med et halvt år tilbage for "symbolske" beløb..

    Drømmekøbet i min verden hedder Anthony Annan, mener der med de nye udmeldinger må være en vis realisme i at gå efter spillere på den hylde. Om man så vil gå efter både ham og Johansen, samtidig med man satser på Delaney, Claudemir og Toutouh er måske tvivlsomt. Der skal nok et salg til af f.eks. Claudemir før det bliver aktuelt..

    Ellers hopper jeg med på vognen med Kusk & Larsen, der virker helt åbenlyse at gå efter!

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #789
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Til- og afgange 2013 - Part IV (Ståle is back)

    Nu følger jeg ikke så forfærdeligt meget med i belgiske transferbudgetter - men jeg har da altid haft fornemmelsen af at belgisk og dansk fodbold minder mest om hinanden, både hvad angår ligastruktur, liganiveau og ligabudgetter. Brügge har altid været vores direkte konkurrent, som vi for det meste sammenligner os med - har de virkelig råd til at give 30 mio. for Vetokele, der ganske vist er god - men jo ikke en kæmpe profil som f.eks. NJ?

  14. #790
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    393

    Re: Til- og afgange 2013 - Part IV (Ståle is back)

    Enig i ovenstående betragtning. Synes mere og mere Vetokele begynder at ligne en spiller der om et par vil kunne sælges for et Corner-lignende beløb. Med mindre vi køber 2 klasseangribere til januar (hvilket nok ikke sker) ville det være idioti at sælge Vetokele.

    Ovenstående betragtning var vel og mærke Buhls.

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #791
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange 2013 - Part IV (Ståle is back)

    Er det i øvrigt ikke snart tid til en "Til- og afgange 2014 - Part I"??

    Jeg tør ikke lave den - får bare præstationsangst, stress og alt muligt...

    Zan

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #792
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Til- og afgange 2013 - Part IV (Ståle is back)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Er det i øvrigt ikke snart tid til en "Til- og afgange 2014 - Part I"??

    Jeg tør ikke lave den - får bare præstationsangst, stress og alt muligt...

    Zan
    Dér Til-og afgange: Vinter 2013/2014
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  19. De følgende 2 brugere er enige:

Side 53 af 53 FørsteFørste ... 34350515253

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange 2013 - Part III
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 1505
    Sidste Meddelelse: 23.08.13, 10:22
  2. Til- og afgange 2013 - Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 695
    Sidste Meddelelse: 30.06.13, 21:22
  3. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52
  4. Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 184
    Sidste Meddelelse: 13.03.13, 13:17
  5. Til- og afgange: Vinter 2012/2013
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 350
    Sidste Meddelelse: 12.01.13, 13:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •