Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 16 til 20 af 20

Emner: Er det FCK's sande ambitionsniveau vi så i dette transfervindue?

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    613

    Re: Er det FCK's sande ambitionsniveau vi så i dette transfervindue?

    At vi kommer i CL har vel ret beset ikke så meget med dette vindue at gøre. Og dog... det mesterskab vi vandt sidste år var på ingen måde overbevisende og året før kiksede mesterskabet. Det er det der bekymrer mig. Vi har spillet pænt under "vanligt niveau" i MEGET MEGET MEGET lang tid og det virker ikke som om, der rigtig vilje til at løse problemerne - blandt andet ved at købe en god CM. Bevares, der er sket noget på trænerfronten som kan være med til at løse nogle af tingene - men jeg beklager - TK bliver ikke markant bedre af den grund.

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: Er det FCK's sande ambitionsniveau vi så i dette transfervindue?

    Først vil jeg meget gerne takke alle dem der er positive omkring dette transfervindue og CVs ageren for at komme til tasterne. Jeg synes der er ved at være en god, livlig debat, som forhåbentlig kan redde nogen af sideliniens brugere fra Evig Forskuffelse ved Hvert Eeneste TransferVindue.

    Vi kan jo ALLE sammen blive enige om at vi gerne vil have Kvist tilbage. ALLE SAMMEN. Men hvor kom Kvist fra? Han kom fra Delaney! Han var udviklingsspiller, han fik MANGE chancer og han blev RIGTIG god. Dét synes jeg ærlig talt flere trænger til at forholde sig til.

    Da vi signede Peter Nielsen, Myggen og Linde var de jo til at finde og få. I øjeblikket kan INGEN pege på en lignende spiller. Linde var, som Albäck og Grønkjær en rigtig fremragende og meget særlig signing. Hvis han er der, så køber vi. Er han der ikke, hvad skal CV så gøre? Det er jo ikke et spørgsmål om markedsvilkår (som forøvrigt, hvis man følger med generelt, er FCK meget ugunstigt stemt sådan som rigmænd støvsuger toppen af spillermarkedet, hvilket måske/formentlig presser Linde/Grønkjær/Albäck-delen af markedet), men om godt gammeldags (Mellberg-)held.

    Det her vindue har været en reboot. Det har været tuft. Men det har bragt os i en langt bedre position. Og vi har faktisk - uanset hvor korte kontrakter de er her på - signet to spillere fra en høj, høj hylde.

    Så ja, jeg er (som realist, ikke evighedsdrømmer) meget, meget glad.
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

  3. De følgende 8 brugere er enige:

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: Er det FCK's sande ambitionsniveau vi så i dette transfervindue?

    Citat Oprindeligt indsendt af MarBaar Se meddelelser
    At vi kommer i CL har vel ret beset ikke så meget med dette vindue at gøre. Og dog... det mesterskab vi vandt sidste år var på ingen måde overbevisende og året før kiksede mesterskabet. Det er det der bekymrer mig. Vi har spillet pænt under "vanligt niveau" i MEGET MEGET MEGET lang tid og det virker ikke som om, der rigtig vilje til at løse problemerne - blandt andet ved at købe en god CM. Bevares, der er sket noget på trænerfronten som kan være med til at løse nogle af tingene - men jeg beklager - TK bliver ikke markant bedre af den grund.
    Jeg må sige at jeg er meget enig i analysen - vi har ikke spillet som vi bør spille - i lang tid. Men når man nu ser holdet under Ståle, ligner det så ikke mere et spørgsmål om træneren end om én enkelt spiller? Det synes jeg, helt afgjort, at det gør.

    Og det som nager mig ved den tænkerække er, at jeg troede CVs manual havde lidt mere indhold end blot "442", "stor targetman". Noget med spilmønstre, noget mere specifikt. Og gennem Ariël-tiden har vi vel lært, at det meste (udover formation og tanken) er til diskussion. Og det gør mig faktisk utryg.
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    137

    Re: Er det FCK's sande ambitionsniveau vi så i dette transfervindue?

    Jeg synes helt man skal skille tingene ad. Der er mange herinde, som hænger i fortiden og forsat har svært ved at komme videre et det tabte mesterskab forrige sæson.

    Jeg synes det har været et godt transfervindue og jeg er så træt af at høre om Mellbjerget og hans alder. Nicolai Stockholm er 36 (frit fra hukommelsen) og vi kan vel alle blive enige om, at han er en super styrmand, måske den bedste styrmand for sit hold, i ligaen. Hans alder diskvalificerer ham da på ingen måde! N´doye var LORT da han kom. Linderoth var LORT da han kom. Kvist spillede i perioder højreback, fordi der var bedre alternativer til midten, end ham. Giv nu vores nye spillere en chance, før de bliver dømt ude, på linje med Mos, Pape, Grinde m.fl.

    Jeg er lige så skuffet som så mange andre, over det tabte mesterskab, over det total uacceptable spil i sidste halvdel af sidste sæson, pisse skuffet over den super sympatiske Mr. Jacobs ikke levede op til forventningerne, men... Jeg glæder mig over at vi udviser konsekvens og lod samarbejdet med Ariel ophøre, før skibet gik ned og at vi ikke i blinde, køber superligaens største profiler. Been there done that.

    Alle taler om den der Grønkjærske signing. I mine øjne har vi hentet to stk - på hylden lige under Grønkjær - de har bare ikke dansk pas. Det er så usagligt at dømme Braaten ude, fordi Toulouse hellere ville betale kr. 15 mio for Martin Brawaithe (staveplade) end forlænge hans kontrakt... Der kan være tusind årsager til at Braaten skulle videre - 5 år i samme klub, luftforandring, ny strategi, omstrukturering af lønbudget - 1000 årsager til at det samarbejde ophørte.

    Hold nu tidligere tabte mesterskaber og lorte spil i halvanden sæson ude og bedøm nøgternt dette transfervindue for de indkøb vi har gjort og giv holdet en chance.
    Linderoth tilbage!

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Er det FCK's sande ambitionsniveau vi så i dette transfervindue?

    Citat Oprindeligt indsendt af nivlaps Se meddelelser
    Vi kan jo ALLE sammen blive enige om at vi gerne vil have Kvist tilbage. ALLE SAMMEN. Men hvor kom Kvist fra? Han kom fra Delaney! Han var udviklingsspiller, han fik MANGE chancer og han blev RIGTIG god. Dét synes jeg ærlig talt flere trænger til at forholde sig til.

    Da vi signede Peter Nielsen, Myggen og Linde var de jo til at finde og få. I øjeblikket kan INGEN pege på en lignende spiller. Linde var, som Albäck og Grønkjær en rigtig fremragende og meget særlig signing. Hvis han er der, så køber vi. Er han der ikke, hvad skal CV så gøre? Det er jo ikke et spørgsmål om markedsvilkår (som forøvrigt, hvis man følger med generelt, er FCK meget ugunstigt stemt sådan som rigmænd støvsuger toppen af spillermarkedet, hvilket måske/formentlig presser Linde/Grønkjær/Albäck-delen af markedet), men om godt gammeldags (Mellberg-)held.
    Citat Oprindeligt indsendt af nivlaps Se meddelelser
    Vi kan jo ALLE sammen blive enige om at vi gerne vil have Kvist tilbage. ALLE SAMMEN. Men hvor kom Kvist fra? Han kom fra Delaney! Han var udviklingsspiller, han fik MANGE chancer og han blev RIGTIG god. Dét synes jeg ærlig talt flere trænger til at forholde sig til.

    Da vi signede Peter Nielsen, Myggen og Linde var de jo til at finde og få. I øjeblikket kan INGEN pege på en lignende spiller. Linde var, som Albäck og Grønkjær en rigtig fremragende og meget særlig signing. Hvis han er der, så køber vi. Er han der ikke, hvad skal CV så gøre? Det er jo ikke et spørgsmål om markedsvilkår (som forøvrigt, hvis man følger med generelt, er FCK meget ugunstigt stemt sådan som rigmænd støvsuger toppen af spillermarkedet, hvilket måske/formentlig presser Linde/Grønkjær/Albäck-delen af markedet), men om godt gammeldags (Mellberg-)held.
    Først og fremmest var Linderoth absolut ikke nogen umiddelbar succes. Både Peter Nielsen og Mykland var trods alt profiler i en helt anden periode i klubbens historie, så dem tillader jeg mig altså at holde lidt udenfor.

    For jeg synes ikke, at du har ret i, at det udelukkende er et spørgsmål om held og at markedsvilkårene ikke har noget at sige. Selvfølgelig handler det delvist om held, men man kan ikke forvente, at sådan noget bare opstår. Man er nødt til at opsøge det, og der har i høj grad været ganske oplagte muligheder i de andre nordiske ligaer, siden vi valgte at sælge Kvist. Man kan helt givet argumentere for, at der ville være en større sikkerhed ved at hente en etableret profil, end der havde været, hvis vi havde købt Kara Mbodj, Anthony Annan, May Mahlangu, Magnus Wolff Eikrem, Mads Albæk eller nogle af de andre attraktive spillere. På den anden side er du selv inde på, at de etablerede spillere ikke hænger på træerne, men det betyder jo ikke, at man bare skal lade stå til. Ingen af de nævnte spillere var eller er tæt på klubbens transferrekord, og selvom de naturligvis får en pæn løn i deres nye klubber, har vi uden tvivl kunne være i hvert fald nogenlunde med. Det handler ikke kun om held, det handler ikke kun om at vi bliver udkonkurreret økonomisk. Det handler i høj grad også om, at vi ikke er villige til at tage de mest oplagte chancer, som ganske vist koster mange penge, men som også kan vise sig at være det hele værd.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Træder vi vande? (Om det fremtidige ambitionsniveau)
    By FCTorben in forum De korte linier
    Svar: 12
    Sidste Meddelelse: 31.07.08, 14:12
  2. Hvem var den sande MOM?
    By DG-FC in forum De korte linier
    Svar: 25
    Sidste Meddelelse: 02.10.06, 12:36
  3. Hvem er den sande Turbo??
    By TurboGnu in forum Diverse
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 09.11.04, 20:55
  4. Lidt om klubbers ambitionsniveau
    By kurt Strand in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 15.01.04, 12:34
  5. Den Sande Kaptajn
    By kurt Strand in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 24.07.03, 09:45

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •