Se afstemningsresultater: Hvad synes du om Eurests beslutning om at fjerne låg på fadøl i Parken?

Stemmeafgivere
355. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Jeg køber regelmæssigt øl i boderne og vil have låg på mine fadøl igen

    302 85.07%
  • Jeg køber regelmæssigt øl i boderne, men har det fint med de manglende låg

    14 3.94%
  • Jeg køber sjældent øl og/eller er bare ligeglad med denne ændring

    37 10.42%
  • Andet (uddyb eventuelt)

    2 0.56%
Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 52

Emner: Savner du låg til dine øl?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Savner du låg til dine øl?

    Som flere nok har opdaget, så har Eurest (der står for food & beverages i Parken) besluttet at droppe plasticlåg til fadøl. Den officielle forklaring er noget med at skåne miljøet, men mon ikke også der ligger en rimelig rå omkostningsbetragtning bag. Afskaffelsen af låg reducerer både materialeudgifter, ekspeditionstid ved servering og oprydningsarbejdet. Til gengæld får man som kunde et markant dårligere produkt.

    Henrik Niclasen fra Eurest har svaret på en henvendelse om emnet, der er citeret andetsteds på Sidelinien, og her står bl.a.:

    Afslutningsvis, er vi bestemt bevidste om, at forandringer ofte møder "modstand" og at tiltaget i en overgangsperiode vil møde lidt forundring , men på den lange bane vurderer vi, at det ikke bliver en udfordring, og at det er noget, man kan vænne sig til ved at være påpasselig, når man transporterer sine øl. Præcis som man skal være med popcorn, når det blæser, dressing fra sin hotdog osv. Vi håber, at du har forståelse for dette og vil være medvirkende til at bakke op om tiltaget, så vi sammen kan formindske overflødig plastikforurening.
    Jeg er moderat harm og provokeret over dette svar. Det indlysende problem ved en Menu 1 uden låg er jo, at når man stiller sine overskydende øl under sædet, så går der ikke ret lang tid, før de er ødelagt af snavs, jord, konfetti, cigaretskodder, popcorn og andet guf, der vælter ned i øllene. Jeg kan vanskeligt se hvordan man skulle kunne "vænne sig" til dette, da det vel er de færreste der gider drikke øl med skidt i, og det er umuligt at undgå at der drysser alt muligt ned i øl under sæderne. At sammenligne det med at lære at holde styr på dressingen i en Parkdog synes jeg er nedladende eller i hvert fald et udtryk for at man ikke forstår det reelle problem for kunderne (snavs i øllene). Hertil kommer at øl uden låg bliver endnu hurtigere flade. Det er i min verden overhovedet ikke et spørgsmål om at forandringer møder forudsigelig modstand - det handler om at man i svær grad forringer det mest solgte produkt i boderne til stor gene for kunderne.

    Jeg kunne godt tænke mig at se, om jeg er alene med denne irritation. Og hvis der er mange andre, der også finder dette tiltag yderst generende, så kunne vi måske få vores foretagsomme SLO til at kigge på sagen? Indtil videre ser jeg ikke anden udvej end at undlade at drikke fadøl i Parken, for der er ikke meget ræson i Menu 1-produktet hvis man skal påregne et spild på 2-3 øl pr. strygejern. Du kan også bare trykke "enig" på indlægget, hvis du gerne vil have lågene tilbage og påtænker at købe færre eller slet ingen øl, indtil det sker.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  2. De følgende 209 brugere er enige:
    $FCK$, -smølle, /J!, 2920, 44fire44, Ace, aegh, AGK, Ailton, Alexander, Anders, angatyr, Antifar, Azaghal, Beefeater, Bingohanz, bocaj, Boffer, BrianBj, Bubbibjørnen, Butch, butch2200, byng, C'der, Cabaret Voltaire, Casper CC, CF13 Anders, cf5, Champlos, Cheerleader nr.8, ClausW, Clough#1, Colsen, CVL, Daszoeb, david.kjaer, DiabloDiego#15, Dingo, Django, djurlander, Don J., Don Vilf, elefant, Emilo, Fanovitz, FC Franni, FC Herren, Fck-dawg, Fck-fan, FCK4LIF3, fckedde, FCKmanden, fck_hundested, fclalandia, FCMunkebo, Fiscker, Flerbizky, FMC, Foged, follin, Forza FCR, ForzaHansen, Friis, Frost, Fuego, funken, Gandalf, Garneren, GatoConBotas, GnuDi, Gobas, gris, Gubbi, gunner, h0ps, HamDenSøde, heynes, Hippien, HM, Holger, hz, isen, jak, jakob123, Jazzie, JEBR, JesperFCK, JesperN, Jinx, jjoplin, johnfc, Jurg, kalle, Kasper!, kastel, Kjoeller, Klinsmann, Klossen, Krølben, kvanse, Lagoon, Langemand, Ledet, Lenny, Lille Vinnie, LIND, Livsnyder004, LogeLars, lunde, Løns er kongen, løvinden, Maarum, Majgol, Malingo, malmø, Mamus, Mandrilen, Marcshall, Martin-TheNettoligan, martinpagh, MCN, Melle, Moebius, morten4300, motormund, nedreCaway, NewerNN, Nikolaj CL, No19697, Nummero Uno, Nygzen, Olfert, Olus, Orb, Oste, ottesen, ougar, p.plankeværk, Pede, Perec, Philler, Powderfinger, putte, Pål-bhoy, Qlawz, RalleRap, realmike, RKI, rmjdk, rsj, RWF, ryet, Safte, Sanderhus, SantoZuma, Scientpol, Seb, shs, Sjakalen, skroder, Slinkelist, Smackdaddy, SmackTheMac, Smed J, SoccerFessor, Sokken, sonder5, Spurs, Stenum, Stilltripping, Stiv-dk, Stive, Storhertugen, Strictly, Stubbe, Søndergaard, TASS, Tboat, Tbw, Thb, themaninblack, TheMustangMan, Thomas Andersen, Thomas FC, Thomas L, thomasroy, thooomsen, thorbs, thped5, Thunderstokke, Tille, Tommo, Traoré, UnaX, unknown, Urban Skurk, Ventspilsner, VillaMan, Vinnie, vinter, Woodson, Wronski, zan, zaph42, zumasørensen, _EG_, ~Prunier~, østersø007

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    564

    Re: Savner du låg til dine øl?

    Til Gala kampen var der låg på øllene købt i årstidsboden, om der var tale om en tilfældighed eller et alternativ tør jeg dog ikke spå om.

    /Bad boy
    Waldorf: Why do we always come here
    Statler: I guess we'll never know
    Waldorf: It's like a kind of torture
    both: To have to watch the show

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2007
    Indlæg
    293

    Re: Savner du låg til dine øl?

    Så skete det utænkelige - /Simon og jeg er enige om noget.

    Godt brølt!

    vh/LM
    HØJERE. LÆNGERE. HÅRDERE.
    Brede Phanaticos 4Ever
    Medlem #3

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: Savner du låg til dine øl?

    Mit ølkøb vil falde pga. det her. Gider ikke stå og jonglere med at rive papting i stykker for at lægge dem henover så der ikke kommer aske og andet i, som man er nødt til, når man besøger diverse provinsstadions. I-landsproblej? Jovist, men stadig noget, der irriterer min blindtarm, og det kan vel ikke være i Eurests interesse at sælge mindre.
    En idé, hvis det er en spareøvelse kunne være, at hæve prisen på en menu 1 med en krone, hvis man vil have låg og så gøre det valgfrit. Mere kan sådanne 5 stykker plastic sgu ikke koste.
    Miljøhensyn - de kunne jo også finde et miljøvenligt alternativ - mon ikke det findes? Hvis ikke, så må jeg redde verden en anden dag, hvor jeg ikke skal til fodbold.
    Heste spiller ikke golf.
    - tommo - Rolle Raus medlem nr. 00001.

  7. De følgende 5 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    22

    Re: Savner du låg til dine øl?

    Mit ølkøb vil klart falde. Køber ofte en menu 1, men det stopper nu. Hvis der ikke er lå på, vil jeg købe én øl af gangen, og jeg gider ikke at løbe i baren flere gange under en kamp.
    Så fra min side, er det også en ommer!

  9. De følgende 6 brugere er enige:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    45

    Re: Savner du låg til dine øl?

    Jeg oplever desuden at der kommer små meget fine papstrimler fra papholderen ned i øllen :(

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: Savner du låg til dine øl?

    I øvrigt så er tonen fra ham Eurestmanden da helt i hegnet. Kom mere arrogant tak. Nu vi er igang med at redde galapagosskilpadden fra udryddelse, må herren gerne forklare mig, hvorfor der stadig er låg på colaerne (er det en form for grov diskrimination - måske ligefrem RACISME - mod alkoholindtagende danskere) - og hvad med de der kampprogrammer, der nu kastes i grams - de er bare topgode for miljøet eller?
    Nå, Eurestmand - ny og bedre forklaring tak. Sig det som det - du skal spare. Det kan jeg godt forstå, for det må også være svært at tjene penge på fadøl til en halvtredser.
    Heste spiller ikke golf.
    - tommo - Rolle Raus medlem nr. 00001.


  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Savner du låg til dine øl?

    Præcis som man skal være med popcorn, når det blæser ...
    Denne er min klare yndlingsanalogi.

    Vi kender jo alle følelsen af afmagt, når vi rammes af de små lokale stadionskypumper, der trækker hver eneste ristede, lune, salte majskorn op af vores åbne og ubeskyttede papæsker og spreder dem over Parkens græs til duernes glæde.

    Reelt er det en gåde, at endnu ingen har bedt om også at få sat låg på popcornene.


  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Savner du låg til dine øl?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Denne er min klare yndlingsanalogi.
    Det er helt sort med analogierne om popcorn der blæser væk og hotdogdressing der står i kaskader til alle sider.

    Man kan dog få det indtryk, at Eurest alene har tænkt så langt, at de tror lågene er en fordel for at undgå ølspild når man transporterer sine øl fra boden til sædet. Og at de altså helt har overset at den reelle nytteværdi af lågene er at man kan stille sine øl under sæderne, uden at de bliver ødelagt af snavs. At have overset denne dimension er selvfølgelig ikke et udtryk for imponerende omtanke og grundighed, men man kan da håbe at en øget indsigt i kundernes konkrete problemer med tiltaget vil gøre det meget oplagt at genindføre de famøse låg.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2012
    Indlæg
    178

    Re: Savner du låg til dine øl?

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Som flere nok har opdaget, så har Eurest (der står for food & beverages i Parken) besluttet at droppe plasticlåg til fadøl. Den officielle forklaring er noget med at skåne miljøet, men mon ikke også der ligger en rimelig rå omkostningsbetragtning bag. Afskaffelsen af låg reducerer både materialeudgifter, ekspeditionstid ved servering og oprydningsarbejdet. Til gengæld får man som kunde et markant dårligere produkt.

    Henrik Niclasen fra Eurest har svaret på en henvendelse om emnet, der er citeret andetsteds på Sidelinien, og her står bl.a.:



    Jeg er moderat harm og provokeret over dette svar. Det indlysende problem ved en Menu 1 uden låg er jo, at når man stiller sine overskydende øl under sædet, så går der ikke ret lang tid, før de er ødelagt af snavs, jord, konfetti, cigaretskodder, popcorn og andet guf, der vælter ned i øllene. Jeg kan vanskeligt se hvordan man skulle kunne "vænne sig" til dette, da det vel er de færreste der gider drikke øl med skidt i, og det er umuligt at undgå at der drysser alt muligt ned i øl under sæderne. At sammenligne det med at lære at holde styr på dressingen i en Parkdog synes jeg er nedladende eller i hvert fald et udtryk for at man ikke forstår det reelle problem for kunderne (snavs i øllene). Hertil kommer at øl uden låg bliver endnu hurtigere flade. Det er i min verden overhovedet ikke et spørgsmål om at forandringer møder forudsigelig modstand - det handler om at man i svær grad forringer det mest solgte produkt i boderne til stor gene for kunderne.

    Jeg kunne godt tænke mig at se, om jeg er alene med denne irritation. Og hvis der er mange andre, der også finder dette tiltag yderst generende, så kunne vi måske få vores foretagsomme SLO til at kigge på sagen? Indtil videre ser jeg ikke anden udvej end at undlade at drikke fadøl i Parken, for der er ikke meget ræson i Menu 1-produktet hvis man skal påregne et spild på 2-3 øl pr. strygejern. Du kan også bare trykke "enig" på indlægget, hvis du gerne vil have lågene tilbage og påtænker at købe færre eller slet ingen øl, indtil det sker.

    /Simon


    Hej Alle.

    Jeg deler denne skepsis som også skrevet andet sted, jeg har idag sendt mail til den omtalte person fra Eurest, samt ligeledes til andre relevante personer her i huset.

    Jeg forventer at vi har låg til vores øl og vand til næste hjemmekamp.


    Mvh Daniell.
    På vegne af SLO-teamet i F.C. København


  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Savner du låg til dine øl?

    Citat Oprindeligt indsendt af SLO_Daniell Se meddelelser
    Jeg forventer at vi har låg til vores øl og vand til næste hjemmekamp.
    Det lyder forrygende, Daniell! Mange tak for indsatsen.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  16. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2012
    Indlæg
    178

    Re: Savner du låg til dine øl?

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Det lyder forrygende, Daniell! Mange tak for indsatsen.

    /Simon

    Jo tak - Men det hører sig sgu til, og manglede bare ! - gad sgu ikke selv have 3 ud af 5 fad øl stående på jorden UDEN låg til dem - kan man fra Eurest ikke se at denne beslutning kan og vil gå ud over fremtidig salg af menu(er) 1 - ja så er man ikke for klog - Ergo låg tilbage !


    Daniell
    På vegne af SLO-teamet i F.C. København


  17. #13
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008
    Indlæg
    392

    Re: Savner du låg til dine øl?

    Som en lille service kan jeg, i tilfælde af at der fortsat skulle være låg-mangel til næste hjemmekamp, oplyse at personalet i boderne heller ikke er informeret om, at det er en beslutning, og for en stor del bare tror at de tilfældigvis lige er løbet tør. Derfor kan man altid lige traske over i eksempelvis årstidsboden og få udleveret fem låg.

    Det var faktisk personalet, der foreslog mig at gøre det, samtidigt med at de beklagede at være udgået. Og både til nedsablingen af rødvinshorderne, og så nu her i tirsdag, har det fungeret fint. Jeg tror i øvrigt, at det samme gælder for den dedikerede fadølsbod nede ved C14 - der fik min sidekammerat udleveret sine låg i lørdags.

    Men hey, vi kan da håbe der kommer styr på det inden. For... sikke da en tåbe, ham Eurest-fyren. Helt ærligt, så lyder han som én der aldrig har set en kamp fra andre steder end logen. Hvor der jo er fine glas + borde at stille dem på. Det fortsætter med at imponere, HVOR langt de ansvarlige befinder sig fra både deres kundesegment og deres egne ansattes hverdag. For som /simon ganske rigtigt påpeger, handler det ikke en skid om transporten, men da de færreste drikker alle fem på én gang, er der et tidsrum mellem de resterende stilles fra sig, til de skal konsumeres. Og det er dér, lågene bliver relevante. Men igen, det kræver at man rent faktisk har prøvet det. Ellers kommer man nemlig til at sige sådan noget, som ovenstående vrøvl. Og ligne et fjols samtidigt.
    Række 23 - Du skal ikke komme her og blive væk.
    Jinx's Avatar

  18. De følgende 12 brugere er enige:

  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Savner du låg til dine øl?

    Jeg savner en mulighed hvor jeg kan ønske lågene tilbage, selvom jeg ikke køber øl regelmæssigt.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.


  20. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    568

    Re: Savner du låg til dine øl?

    Mange tak for at gå videre med sagen.

    Jeg vidste at jeg ikke stod alene med min irritation.

    mvh
    Imod moderne stemningsdiktatur

  21. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Del ud af dine links om mad
    By rmjdk in forum Mad
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 20.05.12, 16:07
  2. Vis mig dine hovedtelefoner!!
    By fckfreak in forum Kultur
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 27.03.09, 12:20
  3. "Savner dine store bryster..."
    By ~Prunier~ in forum Kultur
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 12.08.08, 19:01
  4. Vis os dine/dit ski/snowboard.
    By -Altid FC København- in forum Diverse
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 05.02.06, 21:20
  5. Savner du A(mp)?
    By Sibusiso in forum Kontoret
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 16.01.05, 21:32

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •