Side 14 af 141 FørsteFørste ... 4111213141516172464114 ... SidsteSidste
Viser resultater 196 til 210 af 2108

Emner: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

  1. #196
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,874

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af YouWantAnswers Se meddelelser
    Men hvordan vil du helst forsvare? Personligt vil jeg uden tvivl helst forsvare med 4-4-2 (og det er præcis den opstilling, der har givet os "masser" af succes i CHL)..
    Når vi angriber vil jeg hellere angriber a la 4-1-3-2 med fremskudte backs, dvs de 2 centrale forsvars-spillere og en enkelt midtbane bliver lidt tilbage, hvorimod alle andre er frem over stepperne. Det ville jeg ikke kalde en 4-3-3.
    Jeg foretrækker som det er nu, at forsvare 4-4-2. Det har givet os succes før og vil gøre det igen. Mht. angrebsspillet, her forventer jeg at vi har en en kolos at serve efter i vores europæiske kampagne (N'Doye style), og så køre aggressivt højt pres når vi skal genvinde (ihvertfald når vi spiller i Parken), som det var sædvane, da klubben var på sit højeste. Selvfølgelig vil alle gerne spille smukt fodbold langs jorden, men i CL skal man også være realist, for det er typisk på opspils fejl hvor man ikke er organiseret, at de dygtige hold slår til. I Suppen skal vi til gengæld smadre de andre hold med teknisk betonet angrebsspil, med stærke backs der fyrer det offensive løb af efter det andet. Nogle dygtige kanter der udforde 1v1, kan gå ind i banen og afslutte, eller gå til baglinjen. Begge vores cm, skal være rigtig stærke duelspillere, den ene med force i det defensive (Delaney), den anden i det offensive. Her synes jeg at Claude mangler noget i forhold til at være en trussel fra distancen, men måske Franco kan være en mulighed?

    Det korte af det lange. Jeg synes Ståle er kommet langt på forholdvis kort tid. Det lover godt for fremtiden :-)

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #197
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    61

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    skriv straks med Johansen. Man kan ikke være i tvivl efter et kort kig på denne video:

    http://youtu.be/LlMpb4dV_SM

    Sindsyg et godt spark og godt blik for spillet... Lidt Peter Nielsen'sk

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #198
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    691

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af T.B. Se meddelelser
    skriv straks med Johansen. Man kan ikke være i tvivl efter et kort kig på denne video:

    http://youtu.be/LlMpb4dV_SM

    Sindsyg et godt spark og godt blik for spillet... Lidt Peter Nielsen'sk
    Nu har der været vedvarende rygter om Stefan Johansen det sidste halve år, så tror du kan være sikker på at FCK gør hvad de kan for at få fingrene i ham. Om vi får ham, er dog mindre sikkert eftersom nogle af de større europæiske også har ham på radaren.

  6. #199
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,874

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Nu har der været vedvarende rygter om Stefan Johansen det sidste halve år, så tror du kan være sikker på at FCK gør hvad de kan for at få fingrene i ham. Om vi får ham, er dog mindre sikkert eftersom nogle af de større europæiske også har ham på radaren.
    Det der kan være vores fordel er, at Johansen i norsk presse har været ude og sige, at han under ingen omstændigheder skifter for at få splinter i r....

    Han vil spille!

  7. #200
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,865

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Både Ståle og Stefan Johansen har ved gentagende lejligheder udtalt sig om end meget positivt om hinanden. Jeg har hele efteråret haft på fornemmelsen, at der har været en art gentleman agreement mellel Strømsgodset, FCK, Ståle og SJ. Han bliver i Norge sæsonnen ud, så Godset kan vinde deres første mesterskab siden 1970! og så kan han skifte til FCK til januar.

    Sammenligningen med Modric er i øvrigt ikke dårlig. Jeg så kampen mellem Godset og RBK i år, hvor han smed om sig med den en sukkerbold efter den anden. Når man dertil lægger løbe pensum og nærkampsstyrke, så vil han være et guld indkøb. Han kan samtidig gå han at blive en fantastisk investering, selv med en videresalgsklausul på 15-20%.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #201
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    37

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Ståle Solbakken var en del på treningsfeltet til Strømsgodset når han var arbeidsledig, så jeg tviler ikke på at han har bestemt seg for at han ønsker Johansen. Spørsmålet er hvordan han eventuelt skal bruke han. I Strømsgodset kan han bruke pasningsfoten sin for den er verdt fordi han har mye bevegelse rundt seg, i FCK spilles det litt annerledes. Jeg er usikker på om Ståle vil få det beste ut av kvalitetene hans, men han har sikkert en tanke bak det hvis han kjøper han.

  10. #202
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,625

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Interessant - kan du uddybe hvordan Strømsgodset spiller anderledes end FCK i forhold til Johansen?
    Vi är inte med för att byta tröjor, ta autografer och se arenor och sånt skit. Oscar Wendt
    Perec's Avatar

  11. #203
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    37

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Nå har jeg ikke sett FCK så mye etter at Ståle vendte tilbake, men inntrykket er at det er langt mer statisk enn hva det er i Strømsgodset. I godset kan han ligge dypt og slå på flere bevegelser samtidig fra bevegelige indreløpere og backer, den rollen får han neppe i FCK. De landskampene han har spilt etter at Høgmo tok over viser at han nok trenger tid til å dyrkes i en ny rolle, for han har ikke fungert veldig godt på landsholdet.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #204
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Tippeligaen Se meddelelser
    Nå har jeg ikke sett FCK så mye etter at Ståle vendte tilbake, men inntrykket er at det er langt mer statisk enn hva det er i Strømsgodset. I godset kan han ligge dypt og slå på flere bevegelser samtidig fra bevegelige indreløpere og backer, den rollen får han neppe i FCK. De landskampene han har spilt etter at Høgmo tok over viser at han nok trenger tid til å dyrkes i en ny rolle, for han har ikke fungert veldig godt på landsholdet.
    Det der har jeg ikke det fjerneste problem med. Både i sin første periode i København og denne gang har Ståle flere gange sagt, at han vægter bevægelighed blandt spillerne højt. Det lykkedes at skabe den dynamik, sidst han var her, men indtil videre er der stadig mangler denne gang. Det ændrer dog ikke på, at det er målet.

    At han skal bruge tid til at finde ind i sin rolle, bekymrer mig altså heller ikke. Det skal stort set alle de spillere, som vi køber, og hvis vi henter Johansen, tror jeg, at det i første omgang ville blive som tredjevalg. Claudemir giver os sikkert den bedste chance for at vinde nu og indhente Midtjylland, så jeg tror ikke, at vi sælger ham i det her vindue, medmindre der selvfølgelig kommer et rigtig godt tilbud. Det ville så give Johansen mindst et halvt år, hvor han ikke ville have det store ansvar, men kunne bruge meget tid på at vænne sig til klub, medspillere, by og alt det der, hvorefter han kunne træde ind i startopstillingen til næste sæson.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #205
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    97

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Gandhi Se meddelelser
    At han skal bruge tid til at finde ind i sin rolle, bekymrer mig altså heller ikke. Det skal stort set alle de spillere, som vi køber, og hvis vi henter Johansen, tror jeg, at det i første omgang ville blive som tredjevalg. Claudemir giver os sikkert den bedste chance for at vinde nu og indhente Midtjylland, så jeg tror ikke, at vi sælger ham i det her vindue, medmindre der selvfølgelig kommer et rigtig godt tilbud. Det ville så give Johansen mindst et halvt år, hvor han ikke ville have det store ansvar, men kunne bruge meget tid på at vænne sig til klub, medspillere, by og alt det der, hvorefter han kunne træde ind i startopstillingen til næste sæson.
    Meget enig. Det har tidligere været til både vores og nyindkøbenes gavn, at de er blevet hentet ind i vinterpausen for at blive kørt stille og roligt ind på holdet.

    Sådan en som Grindheim faldt jo totalt i gennem - ganske vist af flere årsager. Blandt andet var han som spillertype fejlcastet til at udfylde Kvist rolle på banen. Det var måske en fejl, man kunne have rettet delvis op på ved at have justeret taktisk i opløbet ved at hente ham ind i en vinterpause, sådan han ikke var tvunget til at gå ind og tage styring på det hele fra dag 1.

    Hvis man kan hente Johansen ind i januar-vinduet, kan han få en halvsæson bag Claude, hvor han kan akklimatiseres og tilpasse sig i sit eget tempo; ikke ud fra medier og fansnes krav.

    Claude er endelig begyndt at vise sig fra sine bedre sider igen, efter Ståle er kommet tilbage.
    Han har dog ret beset opnået alt, hvad han kan med FCK. Og med de bedre præstationer med i rygsækken - forhåbentlig også på baggrund af en succesrig forårskampagne - kan han skydes afsted til sommer for en god portion penge, hvorefter Johansen gerne skulle kunne gå direkte ind og tage over. Om Johansen kommer eller ej, tror jeg faktisk, vi tager afsked med Claude til sommer. Får jeg ret i det, giver det endnu bedre mening.

    Hvis Johansen endda har en god tilpasningsevne, og har de evner, der vist er konsensus om, han har, kan han sparke Claude ud af startopstillingen allerede inden sæsonen er over. Det vil dog ikke være noget krav. Det tager altså bare noget pres af skuldrene på en ung mand som Johansen. Et pres, som den førnævnte og langt mere rutinerede Grindheim ikke magtede.

    Det er et scenarie med flere af de elementer, der tidligere har tegnet succesfulde FCK-signings. Den ligger lige til højrebenet.

    Ift. diskussionen om bevægelighed på midtbanen, som vores norske debattør har igangsat, så er jeg ikke nervøs. Delaney synes mere og mere at bevise, at han har de der Kvist'ske evner, men sammenlignet med Willy, kan han i en tidligere alder flere ting fremad banen med vertikale pasninger og drev med bolden, som han stadig har masser af tid og plads til at udvikle. Ham og Johansen kunne godt gå hen og blive et godt makkerpar. Hvis man skal rejse et spørgsmål om den potentielle konstellation, skulle det være ud fra en betragtning om manglende erfaring.

    Det store spørgsmål er, om Johansen ikke har muligheder, der er mere attraktive og fristende end København.

  16. #206
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,768

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Smoking Se meddelelser
    Det store spørgsmål er, om Johansen ikke har muligheder, der er mere attraktive og fristende end København.
    Der tør jeg næsten godt garantere dig at han har. Om det så er løn, land eller prestige skal ikke kunne siges - senest har City og Roma været inde over. Hvis han ikke er garanteret en startplads i KBH, så tror jeg aldrig han ville vælge FCK.

    Han har måske snakket godt om Ståle, men synes altid han (eller hans agent) har været ganske lunken i sine udtalelser om FCK og Danmark generelt. Han vil til noget større.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #207
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    97

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Der tør jeg næsten godt garantere dig at han har. Om det så er løn, land eller prestige skal ikke kunne siges - senest har City og Roma været inde over. Hvis han ikke er garanteret en startplads i KBH, så tror jeg aldrig han ville vælge FCK.

    Han har måske snakket godt om Ståle, men synes altid han (eller hans agent) har været ganske lunken i sine udtalelser om FCK og Danmark generelt. Han vil til noget større.
    Jeg fik ikke formuleret mig præcist nok; mit spørgsmål er nærmere, hvilke krav han har til ny klub. Vi kan - tilpasningstid eller ej - formentlig tilbyde ham mere spilletid, end Roma og City lige umiddelbart kan. De har så noget mere at tilbyde på lønfronten. Han må så gøre op med sig selv, hvor han udvikler sig bedst: Startelleveren i København eller i periferien af 1. holdstruppen i City.

    Som enhver god agent, skal han jo også lægge pres på de potentielle aftagere af spilleren for at skubbe løn og sign-on-fees et nøk op. Jeg holder stadig fast i, at vi er en af de klubber, der har været flest vedholdende og konkrete rygter om - derfor også de aggressive udtalelser, hvor han spiller usikkerhedskortet for Danmark og København.

    Men der er jo 50 klubber i laget mellem FCK og Roma/City, som altid er på udkig efter forstærkninger, som kan give bedre løn end os, og mere spilletid end dem. Det er snarere der, hvor man finder konkurrencen om hans signatur.

  19. #208
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    108

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    http://www.bold.dk/nyt/Avis-Belgisk-...il-Emil-Larsen <--- Nu skal CV til at skynde sig, hvis det skal blive til noget med Emil!

  20. #209
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    782

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Nej tak. ER sikker på at FCK kan hive en meget bedre spiller op af hatten.....nu ingen panik-køb...tak

  21. #210
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    108

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Er fuldstændig enig med dig Killer, der er bare mange der har snakket om ham herinde, så tænkte jeg lige ville smide et link :)
    Sidst redigeret af Wonderchild : 25.12.13 kl. 17:18

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Ny udebanetrøje 2013/2014
    By scaleo in forum De korte linier
    Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 31.08.13, 12:57
  2. Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 184
    Sidste Meddelelse: 13.03.13, 13:17
  3. Til- og afgange: Vinter 2012/2013
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 350
    Sidste Meddelelse: 12.01.13, 13:01
  4. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •