Side 2 af 141 FørsteFørste 123451252102 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 2108

Emner: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Selve 'spiltypen' har vi allerede i Pourie. Den typiske afslutter, der kan score på en halv chance - men han SKAL sættes op, man kan ikke forvente at han gør det selv. Han er altid på det rigtig sted, og har OK med speed (dog ikke en raket).

    Moa i form ville være genialt - han har stadig et par gode år i sig endnu, og vil nok gerne tilbage på det rigtige spor, så han evt. kan komme tilbage i overvejelserne til EM 2016. Han har en masse erfaring fra en af de bedste ligaer i verden, og kan bidrage med en masse.

    Shop løs i norske spillere Ståle!:

    Mats Møhler Dæhli
    Stefan Johansen
    Moa
    John Arne Riise

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    781

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af YouWantAnswers Se meddelelser
    Jeg tror lige så godt vi kan indse at vi de næste mange år kommer til at spille 4-4-2 i ligaen, samt 4-4-1-1 i Europa. Desuden skal vi have 2 spillere til hver plads, og så evt nogle talenter som "5. valg" i midterforsvaret/central midt/angrebet eller "3. valg" på kanterne/målmand.

    Så ud fra ovenstående (og i øvrigt i forlængelse af den del andre herinde), så håber jeg på følgende til vinter:

    Målmand: Wiland bliver som 1. valg. Forlæng med Kim C. 1 år, alene af den grund at Busk har brug for en hel sæson med fuld spilletid inden han er klar til os. Så udlej Busk 1 år så han får spilletid.
    Højre back: Forlæng med Jacobsen 1 år. Udlej Aaquist. Når Lars stopper: Remmer (med Aaquist som reserve). Jeg synes også at P. Ankersen er god, men synes Remmer har et kæmpe potentiale, og at det derfor vil være meget ærgerligt at købe en dyr spiller (ca 15 mill) til en position, hvor vi allerede er rigtig godt dækket ind, og så ovenikøbet af en SOE-spiller.
    Centralt forsvar: Behold Margreitter, han er ideel som ”4. valg/def. midtbane”, og vil ikke være utilfreds med denne status i truppen. Sælg M. Jakobsen. Mads Nordam som ”5. valg”. Hold godt øje med en klasse-forsvarer, der kan tage over for Mellberg, når hans kontrakt udløber.
    Ventre back: Behold Bengtsson til kontrakt udløb. Udlej Højer. Køb dog allerede ny back til start-11 i januar, således at vi har et halvt år med både Bengtsson og den nye, ligesom vi har haft tidligere halvår med både N. Jensen/Wendt, Wendt/Oviedo, Oviedo/Bengtsson. Når Bengtsson stopper, kan Højer (evt. Amankwaa) bruges som backup. Hvis man ikke tror på dem, skal der købes en talentfuld spiller som reserve.
    Højre midt: Sælg Bolanos. Køb en højrekant, der evt kan spille i begge sider, således at vi har flere muligheder på kanterne. F.eks. kan E. Larsen/Kusk/”kineseren”, alle spille begge kanter.
    Central midt: Delaney har grebet chancen defensivt. Toutouh skal udvikle sig centralt (og skal aldrig mere ud på kanten), pt er han perfekt som ”3. valg”. TK skal blive, idet han er klart det bedste ”4. valg” man kan få, ift kvalitet og harmoni som ”4. valg”. Wohlgemuth kan være talentet, der er ”5. valg”. T. Christensen udlejes/sælges. Det store spørgsmål er, om Claudemir skal blive eller sælges. Bliver han, skal der (desværre) ikke købes centralt ind, idet Toutouh og Delaney begge har grebet chancen, og TK er det bedste ”4. valg” man kan få. Sælges Claudemir, skal der købes en central spilfordeler fra højest mulige hylde, fx Stefan Johansson eller C. Sloth.
    Venstre midt: Jørgensen og Braaten (med Amankwaa som back up) er perfekt.
    Target man: Køb en klasse target man. Behold evt Adi, så han kan lære af denne spiller, alternativt skal han udlejes, men synes at han skal blive som udviklingsspiller. Vetokele og Pourie skal kæmpe om at være makker til den nye target man. De kan begge udvikle sig til at passe ind i systemet endnu bedre. Santin / Diouf / Abdellaoue skal alle sælges. De er forkert scoutet og passer ikke ind i vores spillesystem.

    Så for at opsummere:
    Forlængelse: Kim C (1 år), Lars (1 år).
    Udlej: Busk (1 år), Aaquist (1 år), Højer (1 år).
    Sælg: M. Jakobsen, Bolanos, T. Christensen, Santin, Diouf, Abdellaoue, (evt Claudemir)
    Køb: Klasse venstre back, (evt. venstre back talent), højre midt, klasse target man, (evt. klasse central midt)
    Ståle er nået vidt i sit arbejde med truppen på meget kort tid. Hvor han måske planlagde storudskiftning i truppen for lidt over en måneds tid siden, har truppen siden i den grad bevist at indeholde kvalitet.

    Din "transferplan" er lige i (mit) øje. Ikke urealistisk og ikke noget med at kyle spillere ud til højre og venstre. Og, fremfor alt, lidt respekt og overvejelser omkring den store talentmasse der allerede forefindes i København. SOE har også i den grad modtaget et blåstempel, med avancement i Youth CL. Der er måske begrundet håb forude, at vi mere eller mindre kan være selvforsynende med talent. Eller ihvertfald noget der ligner....

    Jeg mener selv vejen fremad bør være få markante signinger i transfervinduer, de steder hvor det virkelig springer i øjnene. Og ellers udvikling og modning af den forhåndenværende talentmasse. Således at vi også i fremtiden sikrer en passende portion Københavnsk klub-DNA....
    Olsen
    Ankersen Zanka Johansson Augustinsson
    Kvist Delaney
    Falk Verbic
    Cornelius Santander

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Nu vi søger nye græsgange i form af Kina, kunne et andet spændende indkøb være Eran Zahavi fra Israel. Han spiller lidt her og der, men han bruges på både højre kant, central midtbane og hængende angriber. Han har både en håndfuld kampe for det Israelske landshold, samt lidt under en sæson i Serie A. Han blev efter sigende købt i Palermo tilbage til Israel for omkring $250.000 - så økonomisk burde vi kunne være med.

    Han har en sindssyg teknik og klapperslange af et langskud. Nogle husker ham måske for et flot saksespark i CL sæsonen 2010/2011 for Hapoel mod Lyon. ( http://www.youtube.com/watch?v=z4Zn4DXyhw4 )

    Han spiller i aften om videre avancement i EL mod Bordeux, hvor en uafgjort skulle være nok.

    Sidst redigeret af scoring : 12.12.13 kl. 10:11

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    61

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Spørgsmålet er om MOA gider til en klub der ikke just gav lillebror-MOS chancen. Derudover tror jeg han tjener al, al for meget til at København er aktuel lige nu.

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Mar 2009
    Indlæg
    152

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Er der nogen der har en ide om hvordan det går med N`doye..spiller han??..scorer han??

  9. #21
    BigDumbFate Slettet

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Buhl Se meddelelser
    Er der nogen der har en ide om hvordan det går med N`doye..spiller han??..scorer han??
    Ja og ja... Månedens spiller så sent som i oktober...

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #22
    KK er offline Topstyret stemmekvæg
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    420

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    http://www.bold.dk/fodbold/rusland/premier-league# - bemærk Lokomotiv's placering, og N'Doyes placering på topscorerlisten.

    Hvis formålet med at nævne ham her var at få ham tilbage, så tror jeg ikke helt det står lige for som hans næste karrieretræk.

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #23
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    I øvrigt sjovt at bemærke, at nummer 1 og 3 på den liste har spillet i danske klubber.

  14. #24
    Tilmeldingsdato
    Dec 2012
    Indlæg
    80

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Mohammed Abdellaoue, som Ståle var MEGET varm på da han sidst var i FCK. Her valgte Moa dog tysk fodbold. For bare et års tiden siden var han the shit i Bunderligaen for Hannover 96 og blev bl.a. linket til Arsenal. Han er dog gået FULDSTÆNDIG i stå i Stuttgart. Og jeg sidder nu og tænker at det kan være vores held - han er ingen target mand, men stadigvæk en fremragende angriber.
    Moa's type har vi allerede i Vetokele, Pourie (til dels Santin og nå ja, hans lillebror Mos). Alle er selvfølgelig 1-2 niveauer under ham pt. Men hvor mange target men er det lige vi har pt? Sådan cirka 0.. Skal vi ikke hellere brænde nogen transfer + lønkroner af på en sådan fremfor på en plads hvor vi forhåbentligt har to spillere (IV og MP), der udvikler sig i den rigtige retning under Ståle?

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #25
    Tilmeldingsdato
    Jun 2013
    Indlæg
    31

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Buhl Se meddelelser
    Er der nogen der har en ide om hvordan det går med N`doye..spiller han??..scorer han??
    http://www.youtube.com/watch?v=yNl117VZA4E
    for satan, jeg savner den mand.

  17. De følgende 7 brugere er enige:

  18. #26
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af klint Se meddelelser
    http://www.youtube.com/watch?v=yNl117VZA4E
    for satan, jeg savner den mand.
    Nja... Han ligner en som har fået spilleglæden tilbage. Og at han banker målene ind i Rusland kan jeg sagtens unde ham. Men hans sidste halve år hos os bar for meget præg af Ronaldo-mentalitet. (Tilbageløb må resten af holdet tage sig af mens jeg lige sidder her et øjeblik.)

  19. #27
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Dette er udelukkende en kandidat/spillerforslag, og jeg mindes ikke at have set nogle rygter der linker ham til FCK.

    Tim Väyrynen - er en finsk u-21 landsholdsspiller. Der har været stor interesse omkring ham og ifølge artiklerne nedenfor er han blevet kodet sammen med både AC Milan og Genoa i 2011. Senest har Westham været ude efter ham (november i år).

    Han er 20 år, 191cm høj og spiller "targetman rollen" i FC Honka i den bedste finske række, hvor han er præsteret at score 17 mål i 24 kampe (han missede sæsonens første 7 kampe). Iøvrigt sluttede han på toppen af topscorelisten i Veikkausliiga.

    Så vidt jeg har kunne komme frem til ligger han alene på toppen i en 4-5-1, hvilket er et minus i forhold til FCK.


    I følge nedenstående artikel (Why You Should Have Heard Of… Tim Väyrynen) ligger hans pris på €500.000.

    - Jeg har hverken set eller hørt om ham før min research på en mulig targetman begyndte igår, så hvis nogen kender ham eller ved noget om spillestil af klubben så fyr løs. Jeg fralægger mig ikke ansvaret for at have bragt ham op, men jeg må melde pas på den finske liga (og har valgt at lytte til nedenstående artikler).

    Kilder:
    http://theinsideleft.com/tim-vayrynen/
    http://www.transfermarkt.co.uk/en/ti...er_131786.html
    http://www.ftbpro.com/posts/darren.w...o-solve-crisis

  20. #28
    Tilmeldingsdato
    Dec 2012
    Indlæg
    80

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Så vidt jeg har kunne komme frem til ligger han alene på toppen i en 4-5-1, hvilket er et minus i forhold til FCK.
    Har aldrig hørt om ham før, men selvom det selvfølgelig vil være ideelt at en target man der er vant til 4-4-2, så mener jeg ikke at lige præcis denne funktion har krævet at man er vant til systemet, selvom det selvklart er en stor fordel.
    Det vigtigste som jeg ser det ift at scoute nye spillere til en fastlagt system er følgende:
    1) Kanter fra et 4-3-3 system vil ikke automatisk fungere som kanter i et 4-4-2 system (fx Pape)
    2) Spillere, der har leveret på bundhold/kontrahold vil ikke nødvendigvis fungere på et tophold/spilstyrende hold (fx Mos, Ailton, Pourie, Johnny Thomsen).
    Det er især sådanne fejlcast jeg mener at vi SKAL blive bedre til at undgå.. Hvis de er scoutet rigtigt, men alligevel falder igennem (fx Grindheim), det mener jeg ikke man kan gardere sig imod.

  21. De følgende 8 brugere er enige:

  22. #29
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Forudsat at hans pådragede skade ikke er kronisk, kunne jeg godt tænke mig at man hentede Kadrii fra OB i vinterpausen. Han ville langsomt henover foråret kunne vænne sig til forholdene og så sætte sig på venstrebacken når Bengtsson smutter til sommer.

    Bashkim+Kadrii+Iceland+v+Denmark+UEFA+European+wcCsb8jIVkxl.jpg


  23. #30
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Dette er udelukkende en kandidat/spillerforslag, og jeg mindes ikke at have set nogle rygter der linker ham til FCK.

    Tim Väyrynen - er en finsk u-21 landsholdsspiller. Der har været stor interesse omkring ham og ifølge artiklerne nedenfor er han blevet kodet sammen med både AC Milan og Genoa i 2011. Senest har Westham været ude efter ham (november i år).

    Han er 20 år, 191cm høj og spiller "targetman rollen" i FC Honka i den bedste finske række, hvor han er præsteret at score 17 mål i 24 kampe (han missede sæsonens første 7 kampe). Iøvrigt sluttede han på toppen af topscorelisten i Veikkausliiga.

    Så vidt jeg har kunne komme frem til ligger han alene på toppen i en 4-5-1, hvilket er et minus i forhold til FCK.


    I følge nedenstående artikel (Why You Should Have Heard Of… Tim Väyrynen) ligger hans pris på €500.000.

    - Jeg har hverken set eller hørt om ham før min research på en mulig targetman begyndte igår, så hvis nogen kender ham eller ved noget om spillestil af klubben så fyr løs. Jeg fralægger mig ikke ansvaret for at have bragt ham op, men jeg må melde pas på den finske liga (og har valgt at lytte til nedenstående artikler).

    Kilder:
    http://theinsideleft.com/tim-vayrynen/
    http://www.transfermarkt.co.uk/en/ti...er_131786.html
    http://www.ftbpro.com/posts/darren.w...o-solve-crisis
    Han ser absolut spændende ud. Ham er jeg heller ikke stødt på før. Interessant bud, og god research.

    Jeg tror dog ikke de tør tage flere chancer på den position. En 20-årig finne, som kun har spillet i den finske liga, er lidt af en chance. Selvfølgelig et blåstempel med følere fra Milan og Genoa, men vi må huske at deres lister sandsynligvis er meget meget lange..

    Jeg tror at den mulige angriber-transfer bliver mere etableret. Jeg kan huske vi angiveligt var interesserede i en spiller fra den portugisiske liga, som N'Doyes erstatning. Han havde alligevel spillet nogle år i den bedste portugisiske række, og var vist omkring de 24 år. Så var der jo Albäck, som var et super lucky-punch, men dem kan man jo være heldige med af og til. En Van Duinen blev nævnt i sommers, som havde en del kampe fra Æresdivisionen på CV'et.

    Jeg tror det bliver den vej vi kigger. De tør simpelthen ikke lave endnu en Adi (og Mos, måske Pourie osv...).

    Zan

  24. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ny udebanetrøje 2013/2014
    By scaleo in forum De korte linier
    Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 31.08.13, 12:57
  2. Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 184
    Sidste Meddelelse: 13.03.13, 13:17
  3. Til- og afgange: Vinter 2012/2013
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 350
    Sidste Meddelelse: 12.01.13, 13:01
  4. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •