Side 3 af 141 FørsteFørste 1234561353103 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 2108

Emner: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Aug 2011
    Indlæg
    128

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af YouWantAnswers Se meddelelser
    Har aldrig hørt om ham før, men selvom det selvfølgelig vil være ideelt at en target man der er vant til 4-4-2, så mener jeg ikke at lige præcis denne funktion har krævet at man er vant til systemet, selvom det selvklart er en stor fordel.
    Det vigtigste som jeg ser det ift at scoute nye spillere til en fastlagt system er følgende:
    1) Kanter fra et 4-3-3 system vil ikke automatisk fungere som kanter i et 4-4-2 system (fx Pape)
    2) Spillere, der har leveret på bundhold/kontrahold vil ikke nødvendigvis fungere på et tophold/spilstyrende hold (fx Mos, Ailton, Pourie, Johnny Thomsen).
    Det er især sådanne fejlcast jeg mener at vi SKAL blive bedre til at undgå.. Hvis de er scoutet rigtigt, men alligevel falder igennem (fx Grindheim), det mener jeg ikke man kan gardere sig imod.
    Nu har jeg læst et par steder, at du mener Grindheim var korrekt scoutet. Der er er jeg uenig. Det må antages, at Grindheim blev hentet ind som en erstatning for Kvist, hvilket efter min mening er dårlig scouting. Grindheim spillede i Heerenveen centralt i en fri rolle på en 3-mandsmidtbane med en decideret defensiv midtbanespiller liggende bag sig - lidt den samme rolle, som Shirokov spiller for det russiske landshold. Derfor kunne han tage en masse dybdeløb fra felt til felt og lavede derfor flere mål på hovedstød og på skud ude fra feltet. Dette kunne han i sin rolle i FCK ikke tillade sig.

    I FCK blev der dels stillet høje krav til hans evner som balancespiller, hvilket han ikke naturligt magter. Desuden manglede han også en del i pasningsspillet, der heller ikke er hans udprægede styrke.

    Når det så er sagt, så underpræsterede han selvfølgelig også i sin tid i FCK, men at han skulle være scoutet rigtigt er jeg uenig i.

  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Han ser absolut spændende ud. Ham er jeg heller ikke stødt på før. Interessant bud, og god research.

    Jeg tror dog ikke de tør tage flere chancer på den position. En 20-årig finne, som kun har spillet i den finske liga, er lidt af en chance. Selvfølgelig et blåstempel med følere fra Milan og Genoa, men vi må huske at deres lister sandsynligvis er meget meget lange..

    Jeg tror at den mulige angriber-transfer bliver mere etableret. Jeg kan huske vi angiveligt var interesserede i en spiller fra den portugisiske liga, som N'Doyes erstatning. Han havde alligevel spillet nogle år i den bedste portugisiske række, og var vist omkring de 24 år. Så var der jo Albäck, som var et super lucky-punch, men dem kan man jo være heldige med af og til. En Van Duinen blev nævnt i sommers, som havde en del kampe fra Æresdivisionen på CV'et.

    Jeg tror det bliver den vej vi kigger. De tør simpelthen ikke lave endnu en Adi (og Mos, måske Pourie osv...).

    Zan
    Er det Baba Diawara du mener? - han skiftede til Sevilla lidt tid efter at han blev linket til os, uden den store succes. Mener han spiller i Levante lige i øjeblikket, nogle der kender til hans situation?

  3. Den følgende bruger er enig i dette:
    zan

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Jeg er helt enig mht. System og scouting. Men deres 4-5-1 skifter af og til en 4-1-2-2-1, altså hvor kant systemet fungerer på samme måde som i fck og midtbanen har 2 centrale og en defensiv. Meget ala vores europæiske opstilling.

    Yderligere vil jeg våge den påstand at det er nemmere at omstille sig til at spille med en angrebsmakker end at skulle spille alene på toppen (solo target mand)

  5. #34
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Er det Baba Diawara du mener? - han skiftede til Sevilla lidt tid efter at han blev linket til os, uden den store succes. Mener han spiller i Levante lige i øjeblikket, nogle der kender til hans situation?
    Både og. Det er rigtigt, at han aldrig blev den store succes hos Sevilla, så de lejede ham ud til Levante i forbindelse med, at de samtidig købte en anden spiller hos netop Levante. Her har han vist været en rimelig succes, men de har angiveligt ikke fået nogen købsklausul på ham. Lejemålet varer i et år, og det startede sidst i sommerens transfervindue.

    En anden mulighed kunne måske være Markus Rosenberg, som Malmø ualmindelig gerne vil have tilbage. Rosenberg skulle være villig til at gå ned i løn, ligesom West Bromwich eftersigende er klar til at slippe ham gratis, fordi de gerne vil undgå lønudgiften. Der er en artikel om det hele her. Jeg ved slet ikke, om København kunne være et alternativ til Malmø. Han skifter næppe til Malmø, hvis det ikke er fordi, at han virkelig gerne vil hjem, og hvis han vil det, kan det blive svært at overbevise ham om noget andet, uanset hvor tæt på København så er.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #35
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    30

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Nu hvor vi er ved namedropping, vil jeg gerne lige smide Arkadiusz Milik på bordet.

    Han er en targetspiller med målnæse, der lige nu spiller i Augsburg, udlejet fra Bayer Leverkusen. Hans situation pt. kan meget sammenlignes med Nicolais. Ikke den ventede succes i Leverkusen, og heller ikke I hans udlejningsperiode, spiller han særlig meget, han har dog scoret for Augsburg.

    Han er god på låget, og har et kanon venstre ben, derudover har han også god teknik. Han har dog også en del mangler, og er ikke helt en færdig spiller endnu, jeg er dog helt sikker på, Ståle vil kunne gøre ham til en klassespiller!

    Jeg kender ikke hans situation i Leverkusen så godt, og om det stadig er en mand de satser på, de købte ham sidste januar for omkring 15-20 millioner. Man kunne evt. leje ham, med en købsoption, nøjagtig som med Nicolai. Jeg tror han ville blive en kæmpe succes. Han har lige spillet u21 kval for Polen, hvor de pt. fører, i en gruppe med bl.a Grækenland, Tyrkiet og Sverige. Han scorede 9 mål i 6 kampe, og som I kan se, er det både på hoved og med fødderne og via god positionering.

    Det skal siges, at han er en ufærdig spiller, men som sagt, tror jeg Ståle, ville være den helt rette mand til at færdiggøre ham.

    http://www.youtube.com/watch?v=C4UvFToGWYA

    http://www.youtube.com/watch?v=XWFmzQ7GLqE

    http://en.wikipedia.org/wiki/Arkadiusz_Milik

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #36
    Tilmeldingsdato
    Nov 2008
    Indlæg
    325

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Ham Milik ser satme spændende ud. Bider især mærke i hvordan han ser virkelig god ud når det kommer til at lægge bolden af til hans medspillere. Der er sgu nogle lækre detaljer imellem og han er dygtig til at skabe plads omkring sig. Derudover ser hans positioneringsevne og hans venstre bane også ganske glimrende ud.

    Det eneste spørgsmålstegn er hans hovedspil, som videoerne ikke viser ret meget af. Der er dog en enkelt scoring i video nr. 2 der ligner en klassisk N'Doye/Cornelius scoring fra området ved bagerste stolpe.
    ...

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #37
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Gandhi Se meddelelser
    Både og. Det er rigtigt, at han aldrig blev den store succes hos Sevilla, så de lejede ham ud til Levante i forbindelse med, at de samtidig købte en anden spiller hos netop Levante. Her har han vist været en rimelig succes, men de har angiveligt ikke fået nogen købsklausul på ham. Lejemålet varer i et år, og det startede sidst i sommerens transfervindue.

    En anden mulighed kunne måske være Markus Rosenberg, som Malmø ualmindelig gerne vil have tilbage. Rosenberg skulle være villig til at gå ned i løn, ligesom West Bromwich eftersigende er klar til at slippe ham gratis, fordi de gerne vil undgå lønudgiften. Der er en artikel om det hele her. Jeg ved slet ikke, om København kunne være et alternativ til Malmø. Han skifter næppe til Malmø, hvis det ikke er fordi, at han virkelig gerne vil hjem, og hvis han vil det, kan det blive svært at overbevise ham om noget andet, uanset hvor tæt på København så er.
    Att. Scoring, jeps det var ham jeg mente. Uden at kende meget til ham, virker han som et ordentligt lokum med et godt CV. Men måske urealistisk..? Don't know..

    Rosenberg har jeg, som så mange andre, været lun på længe. Synes bare så småt hans alder taler imod. 31 år er ok, men alligevel "deroppe af" for en angriber, synes jeg..

    Der skulle nødigt opstå en plejehjemstendens. Mellberg, Braaten og så'n...

    Men jo, Rosenberg er da på mange måder interessant.

    Zan

  12. #38
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Dunse Se meddelelser
    Nu hvor vi er ved namedropping, vil jeg gerne lige smide Arkadiusz Milik på bordet.

    Han er en targetspiller med målnæse, der lige nu spiller i Augsburg, udlejet fra Bayer Leverkusen. Hans situation pt. kan meget sammenlignes med Nicolais. Ikke den ventede succes i Leverkusen, og heller ikke I hans udlejningsperiode, spiller han særlig meget, han har dog scoret for Augsburg.

    Han er god på låget, og har et kanon venstre ben, derudover har han også god teknik. Han har dog også en del mangler, og er ikke helt en færdig spiller endnu, jeg er dog helt sikker på, Ståle vil kunne gøre ham til en klassespiller!

    Jeg kender ikke hans situation i Leverkusen så godt, og om det stadig er en mand de satser på, de købte ham sidste januar for omkring 15-20 millioner. Man kunne evt. leje ham, med en købsoption, nøjagtig som med Nicolai. Jeg tror han ville blive en kæmpe succes. Han har lige spillet u21 kval for Polen, hvor de pt. fører, i en gruppe med bl.a Grækenland, Tyrkiet og Sverige. Han scorede 9 mål i 6 kampe, og som I kan se, er det både på hoved og med fødderne og via god positionering.

    Det skal siges, at han er en ufærdig spiller, men som sagt, tror jeg Ståle, ville være den helt rette mand til at færdiggøre ham.
    Det er i hvert fald seriøs name dropping - Leverkusen har jo en helt klar plan med Milik, og derfor skriver man en 5 1/2 årig kontrakt med ham. Milik er aldrig blev købt til at gå ind i en start 11'er med Kiessling på holdet - og derfor har man allerede lejet ham ud, så han kan få noget Bundesliga erfaring.

    Et salg ville aldrig komme på tale efter kun et år i klubben, det tror jeg simpelthen ikke på. Men interessant, det er han da.

    Jeg tror en af hovedårsagerne til at vi overhovedet var på tale for Jørgensen, var Jørgensens eget ønske. Han havde hjemve, og fik muligheden for at komme til en af sine favoritklubber i hjemlandet, hvilket betyder mere for danskere end udlændinge. Milik der i mod er nok ikke allerede så sulten efter at gå et skridt ned ad rangstien så hurtigt.
    Sidst redigeret af scoring : 12.12.13 kl. 21:14

  13. Den følgende bruger er enig i dette:
    AGK

  14. #39
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    68

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Jeg er meget enig i, at hvis Baskim Kadrii kommer tilbage på niveau efter sin skade, så kunne han være en super god erstatning som venstre back. Dog er situationen omkring Bashkim i OB meget lig William Kvist i FCK, hvor han blev sat ned som højre back, i mangel af bedre, mod sin vilje. Bashkim Kadrii vil heller ikke spille back, men venstre kant. Det har han udtalt mange gange, og han har sagt, han ikke ser det som en fremtidig mulighed for ham. http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...ack-foreloebig og http://www.bold.dk/nyt/Kadrii-har-faaet-sin-vilje-i-OB

    Men ja, hvis Ståle kan overbevise ham om, at det er der hans fremtid er, så måske. Men det ligger ikke lige for.

  15. #40
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    I forlængelse af ovenstående kommentar fra dasgringo.
    Jeg er helt enig mht. Kadrii, for han var et kæmpe talent da han spillede. Men hans skades pause har kostet ham en del spilletid og jeg ser hellere at vi byder 2 mio. ekstra og køber ham til sommer -HVIS han er kommet tilbage i topform, og hvis han vil spille venstre back.
    Sidst redigeret af Wonderboy : 13.12.13 kl. 13:07

  16. #41
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    393

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014


  17. #42
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Magnus Kraft Se meddelelser
    Her kan man lige udvide lidt og sige, at de rent faktisk har fundet 2 rigtig interessante angribere. Jeg er meget i tvivl om FCK kan tiltrække dem, men Vossen har scoret mange mål nu 3 sæsoner i træk og med en alder på 24, så er han mega interessant. Han er "kun" 180 cm og jeg er lidt i tvivl om han er det ekstra angrebsvåben vi skal bruge - dog vil jeg altid sige køb, hvis vi kan trække en målscorer fra den Belgiske liga!

    http://en.wikipedia.org/wiki/Jelle_Vossen

    Pinto har været i rigtig mange forskellige klubber, men han er også interessant. De sidste 2 år har han fået banket nogle kasser ind og med 188 cm, så nærmer han sig (på papiret) en target-mands størrelse, som også kan true lidt i luftrummet.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Sebasti%C3%A1n_Pinto

    Rigtig interessant og egentlig ikke urealistisk er Markus Rosenberg. Han har været direkte elendig i WBA (28 kampe - 0 mål), men har ellers altid kunnet finde vej til netmaskerne. Han passer på alle måder ind i vores "stjerne-kom-tilbage-til-skandinavien-koncept".

    Jeg synes (som CV nok også gør), at det er vanvittig svært at finde en angriber til FCK - disse 3 bud er dog rigtig interessante! Måske BT bliver vores nye scout...

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #43
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    CP skulle have været hentet for 1-2 år siden, han er ikke interessant mere efter min mening.

    Rosenberg afhænger af om han vil hjem til Skandinavien.

    Jelle Vossen vil aldrig blive aktuel for os, da han er jagtet af mange klubber. Derudover har han været 6 år i Belgien, så tror han vil længere op ad rangstien end DK.

    Pinto virker utrolig interessant.
    Sidst redigeret af scoring : 13.12.13 kl. 10:18

  20. De følgende 7 brugere er enige:

  21. #44
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Personligt kunne jeg godt tænke mig Rasmus Thelander fra AaB, som har kontraktudløb til sommer så vidt jeg husker. Han er ung og har imponeret i superligaen - han burde være klar til at tage over når Mellberg på et tidspunkt trapper ned.

  22. #45
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Personligt kunne jeg godt tænke mig Rasmus Thelander fra AaB, som har kontraktudløb til sommer så vidt jeg husker. Han er ung og har imponeret i superligaen - han burde være klar til at tage over når Mellberg på et tidspunkt trapper ned.
    Så hellere kigge mod Midtjylland, hvor midterforsvaret har 3 yderst talentfulde centerforsvare, der står noteret for færrest mål lukket ind i ligaen. Enten skal vi frem med den store tegnebog og gå all in på Sviathencko - samme alder som Thelander og mere erfaring fra Superligaen og er samtidig begyndt at blive rigtig målfarlig.

    Ellers så er der Patrick Banggard der har imponeret alt og alle i dette efterår, og været yderst solid. Ikke ligeså god som Erik, men han er også 3 år yngre - men wow, han har potentiale og har opbygget godt med erfaring fra U-landsholdende helt fra U16 til U21, hvor han lige har fået sin første kamp på trods af hans unge alder.

    Så er der jokeren i Sonni Nattestad, men han har stadig spillet alt for lidt til at sige noget som helst om hans niveau - men i kampen mod Brøndby viste han rigtig højt niveau trods nederlag. Han bliver spændende at følge i fremtiden. Måske FCM ville være mere villig til at give slip for Erik eller Patrick for at give Nattestad muligheden i midterforsvaret?

    Selvom midterforsvaret ikke lige er vores største problem pt. kunne det være rart at sikre talenterne allerede nu, hvor de ikke er alt for dyre, evt. købe dem - og leje dem ud til de respektive klubber igen. (som flere storklubber gør, f.eks. Chelsea med Thorgan Hazard)
    Sidst redigeret af scoring : 13.12.13 kl. 23:12

  23. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ny udebanetrøje 2013/2014
    By scaleo in forum De korte linier
    Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 31.08.13, 12:57
  2. Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 184
    Sidste Meddelelse: 13.03.13, 13:17
  3. Til- og afgange: Vinter 2012/2013
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 350
    Sidste Meddelelse: 12.01.13, 13:01
  4. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •