Side 4 af 141 FørsteFørste 12345671454104 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 2108

Emner: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Vi har jo selv en talentfuld centerforsvarer i Mads Nordam. Jeg vil ikke afvise, at det kan give mening at forstærke centerforsvaret, da vi lukker alt for mange mål ind, men det skal gøres begavet. Det kræver bl.a. en afklaring omkring især Michael Jakobsen men også Stadsgaard og Margreitter. Det er jo ikke fordi, vi er underbemandede på pladserne.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    I forhold til at vi mangler en boksspiller, og gerne skulle hente én i vintervinduet. Så synes jeg at CV og Ståle skulle tage og analysere lidt nærmere på ham her.

    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Terrence_Boyd

    http://m.youtube.com/watch?v=V3f1GbjcZ0o

    En offensiv spiller, der dækker begge kanter og en offensiv central midtbane, kunne være denne schweizer, som endelig er ved at slå igennem. Jeg har set ham et par gange, senest i torsdags, hvor St. Gallen spillede imod Swansea, hvor han var aldeles fremragende, og også var oplæggeren til deres mål.

    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Sébastien_Wüthrich

    http://m.youtube.com/watch?v=DSK2dwpBOhI

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,766

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    I forhold til at vi mangler en boksspiller, og gerne skulle hente én i vintervinduet. Så synes jeg at CV og Ståle skulle tage og analysere lidt nærmere på ham her.

    http://en.m.wikipedia.org/wiki/Terrence_Boyd

    http://m.youtube.com/watch?v=V3f1GbjcZ0o
    Den mest spændende spiller der er blevet nævnt i transfertrådene i lang tid. Ung målmaskine, der har prøvet lidt af hvert (Tysk 4. division, østrigsk topfodbold, U og A landshold samt EL) og burde kunne overtales både sportsligt og økonomisk. Rigtig godt fund, send et mail til CV ;-)

    Ud fra videoer ligner det at han scorer flittigt på hovedet og med tap-in ved bare at stå de rigtige steder.

    Er vild med det her mål mod Roma (går den ikke første gang, så prøver jeg da bare igen):

    Sidst redigeret af scoring : 14.12.13 kl. 17:04

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    104

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Hvis vi skal snakke fremtid i midterforsvaret efter Mellberg eller hvis Ragnar eller Kris sælges, skal man absolut tage et kig mod AIK, hvor der løber en spændende ung spiller rundt ved navn Alexander Milosevic. Han har allerede spillet næsten 70 kampe på deres A-hold, og minder egentlig lidt om Brede H, bare med bedre spil med fødderne oveni! Han er kun omkring de 21-22 år, så dette kunne også være en spiller der skal kigges på.

    http://www.youtube.com/watch?v=WoBzrngO9is

  8. #50
    Tilmeldingsdato
    Jun 2013
    Indlæg
    432

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Hmm spændende...men jeg er sgu usikker på om vi kan tiltrække spillere af den kaliber... vores Uefa koefficient er virkelig lav og vi er blevet overhalet af flere nationer...:( den danske liga er mindre atraktiv end længe set :( er bange for at på trods for vores økonomiske boost vil vi blive meget skuffede over hvad der bliver hentet ind :( men håber da jeg tager fejl

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #51
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Chobby Se meddelelser
    Hmm spændende...men jeg er sgu usikker på om vi kan tiltrække spillere af den kaliber... vores Uefa koefficient er virkelig lav og vi er blevet overhalet af flere nationer...:( den danske liga er mindre atraktiv end længe set :( er bange for at på trods for vores økonomiske boost vil vi blive meget skuffede over hvad der bliver hentet ind :( men håber da jeg tager fejl
    Jeg tør ikke udtale mig om den konkrete spiller, men jeg er uenig i at gøre faldet på UEFA-koefficienten til et stort problem for vores evne til at tiltrække spillere. Den danske liga er bare ringe og uattraktiv uanset hvad. Pengene er små, skatten er høj, vejret er dårligt, stadionerne og stemning blandt tilskuere er sørgelige forhold, og fodboldspillet generelt er bare af en ringe kvalitet og oplevelsesværdi. At Danmark over år flukturerer lidt op og ned i UEFA's koefficientliste, tror jeg har minimal betydning. I hvert fald har de seneste par gode år for danske klubber ikke givet afkast i bedre spillermateriale. Hvilke spillere har da fravalgt større og mere pengestærke ligaer til fordel for os, fordi vi har haft stor sandsynlighed for at spille Champions League? Jeg kan ikke komme på det.

    Jeg ville gerne være romantisk, men jeg tror simpelthen, at penge flytter mere i denne sammenhæng i forhold til vores muligheder for at tiltrække spillere fra en højere hylde. At der så stadig er rigtig mange gode grunde til ikke at tage til Superligaen som udenlandsk spiller, det er jo nok ikke til at komme udenom.

  11. De følgende 6 brugere er enige:

  12. #52
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,365

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Helt enig. En spiller, der er på det amerikanske landshold og står med gode muligheder for at komme med til VM's udstillingsvindue til sommer, drømmer næppe om den danske superliga som det oplagte skridt videre i karrieren. Økonomisk kan vi helt sikkert godt være med i første omgang - Bournemouth bød åbenbart 750.000 pund på ham i sommer, og i en længere tråd på den unævnelige side (ja, transfermarkt) tales der om en sandsynlig værdi på omkring 1,5 millioner euro. Vi kan sikkert også betale en højere løn, end Boyd får i Wien, men ligesom med Jelle Vossen, som BT vist så som et sandsynligt køb, bliver man jo nødt til at se på, hvilke andre muligheder spillerne skulle have, hvis de overhovedet er interesseret i at skifte. Landsholdsspillere af den kaliber bliver fulgt af mange klubber, som enten spiller i mere interessante ligaer end den danske, eller kan tilbyde en langt højere løn, end vi kan - eller sandsynligvis begge dele.

    At vi vil til at bruge flere penge på indkøb, vil selvfølgelig stadig være en fordel. Forhåbentlig går nogle af dem til at udvide scoutingen, så man får et større marked at operere på og kan være heldig og lave en god handel i eksempelvis Portugal eller Sydamerika. Eller kan tilbyde lidt ekstra til nordiske talenter, så vi kan blive et oplagt springbræt videre for folk som Sakor.
    HIC SUNT LEONES

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #53
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,766

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af jooness Se meddelelser
    Jeg tør ikke udtale mig om den konkrete spiller, men jeg er uenig i at gøre faldet på UEFA-koefficienten til et stort problem for vores evne til at tiltrække spillere. Den danske liga er bare ringe og uattraktiv uanset hvad. Pengene er små, skatten er høj, vejret er dårligt, stadionerne og stemning blandt tilskuere er sørgelige forhold, og fodboldspillet generelt er bare af en ringe kvalitet og oplevelsesværdi. At Danmark over år flukturerer lidt op og ned i UEFA's koefficientliste, tror jeg har minimal betydning. I hvert fald har de seneste par gode år for danske klubber ikke givet afkast i bedre spillermateriale. Hvilke spillere har da fravalgt større og mere pengestærke ligaer til fordel for os, fordi vi har haft stor sandsynlighed for at spille Champions League? Jeg kan ikke komme på det.

    Jeg ville gerne være romantisk, men jeg tror simpelthen, at penge flytter mere i denne sammenhæng i forhold til vores muligheder for at tiltrække spillere fra en højere hylde. At der så stadig er rigtig mange gode grunde til ikke at tage til Superligaen som udenlandsk spiller, det er jo nok ikke til at komme udenom.
    Hvis ikke Boyd er en seriøs mulighed for os, så mener jeg at vi ligeså godt kan give fuldstændig op, hvad angår at hente attraktive spillere, og fortsætte med at hente spillere fra den slovenske liga der er inde i en god stime på 5 kampe.

    Den østrigske liga burde være en liga vi er på samme niveau med, og Østrig er omtrent ligeså røvkedelig som DK hvad angår vejr, stadion/stemning og løn. Forskellen ville i given fald være CL, og den mulighed tror jeg mange spillere vil benytte sig af - medmindre man spiller for Salzburg og får den høje løn til forskel.

    Med alt respekt for Rapid Wien, så håber jeg da også at folk herinde mener at vi er en større klub. Han vil komme til en klub der har vundet mesterskaber min. hvert 2 år (Wien har ikke vundet et godt stykke tid), han kommer til en klub med større ambitioner og større hjemmebane (hvis det da kan gøre en forskel for spillerne). Han vil FORMENTLIG være garanteret fast spilletid, som mange store klubber ikke vil kunne tilbyde.

    Jeg har længe argumenteret i mod useriøse spilforslag (Bendtner f.eks.), men lige pludselig at sætte overliggeren lavere end Boyd. Wow, så er vi som klub sunket dybt. N'doye var på papiret en bedre angriber da vi hentede ham end Boyd er nu efter min mening.
    Sidst redigeret af scoring : 16.12.13 kl. 01:33

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #54
    Tilmeldingsdato
    Jun 2013
    Indlæg
    31

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    N'doye var på papiret en bedre angriber da vi hentede ham end Boyd er nu efter min mening.
    Han var en bænket midtbanespiller på Kreta, det tror jeg ikke, du skal regne med.

    ... Hvor jeg dog savner Damen. Overvej, hvad han havde gjort ved Juve og Madrid.

  17. #55
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    68

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Han var da ikke bænket midtbanespiller på Kreta. Dame N´Doye var topscorer i den græske liga da FCK hentede ham, og fast angriber for OFI Kreta.

  18. De følgende 12 brugere er enige:

  19. #56
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af jooness Se meddelelser
    ...Pengene er små, skatten er høj, vejret er dårligt, stadionerne og stemning blandt tilskuere er sørgelige forhold, og fodboldspillet generelt er bare af en ringe kvalitet og oplevelsesværdi.....
    Lige hvad angår skatten, så kan vi rent faktisk konkurrere med de fleste og endda overgå dem med vores forskerordning, som gør det ekstra attraktivt for netop udenlandske spillere at komme til Danmark på særdeles gunstige skattevilkår...

  20. #57
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,766

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af klint Se meddelelser
    Han var en bænket midtbanespiller på Kreta, det tror jeg ikke, du skal regne med.

    ... Hvor jeg dog savner Damen. Overvej, hvad han havde gjort ved Juve og Madrid.
    Kom nu ind i kampen.. :-)

    Han var topscore i den græske liga for kreta som angriber, og havde derudover fået tæt på en sæson i Pana. Endelig havde han også en sæson i den portugisiske liga samt en håndfuld kampe i UEFA-cuppen.

    PÅ PAPIRET, er det et bedre CV end Boyd efter min mening.
    Sidst redigeret af scoring : 16.12.13 kl. 09:45

  21. #58
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,365

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Hvis vi holder spillerens kvalitet ude af diskussion (jeg har aldrig set Boyd spille og kan derfor ikke udtale mig om ham), vil jeg stadig mene, at det vil være en større overraskelse, hvis vi kan tiltrække en spiller som Boyd. N'Doye blev droppet af PAO, og en enkelt udmærket halvsæson (15 kampe/7 mål) for et græsk bundhold (der endte med at rykke ned) har næppe fået mange klubber til at spærre øjnene op. Vi kendte ham jo så heldigvis fra tidligere og lavede den klassiske "vi henter en spiller, hvis han har scoret mod os" :-)

    Jeg kan forestille mig, at Boyd har et større marked af klubber, der kunne være interesseret. Han har trods alt scoret mange mål for Hertha Berlins og Dortmunds reservehold 2010-2012 og nu på halvandet år scoret 20 ligamål i 36 kampe for et af Østrigs bedre hold - de sidste ti år er de ikke sluttet uden for top 5 og er blevet mestre to gange, senest dog i 2008. De har omkring 15.000 tilskuere til kampene (35.000 mod D. Kiev i Europa League). Boyd scorede fire mål i årets Europa League (plus et i kvalen) og har spillet 12 kampe for USA de seneste små to år.

    Pointen er, at springet for Boyd til FCK vil være et marginalt trin opad på karrierestigen for en spiller, der sikkert har mange andre muligheder og virkelig har fremgang i karrieren, mens det for N'Doye mere var en gylden mulighed efter et par store skuffelser i Qatar og PAO.
    HIC SUNT LEONES

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #59
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    37

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Vil anbefale Kim Ojo. En sterk og ganske rask spiss med gode avslutningsegenskaper. Han er helt ute i kulden i Genk og kan nok kjøpes billig.

    Han minner, fra det jeg har sett, veldig om deres gamle helt N'Doye

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #60
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    781

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Tippeligaen Se meddelelser
    Vil anbefale Kim Ojo. En sterk og ganske rask spiss med gode avslutningsegenskaper. Han er helt ute i kulden i Genk og kan nok kjøpes billig.
    Kim Ojo var stærkt inde i billedet for et år siden. Ihvertfald på Sidelinien. Dengang mente jeg han kunne være løsningen. Så hvorfor ikke nu?
    Kim Ojo til København NU!
    Olsen
    Ankersen Zanka Johansson Augustinsson
    Kvist Delaney
    Falk Verbic
    Cornelius Santander

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ny udebanetrøje 2013/2014
    By scaleo in forum De korte linier
    Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 31.08.13, 12:57
  2. Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 184
    Sidste Meddelelse: 13.03.13, 13:17
  3. Til- og afgange: Vinter 2012/2013
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 350
    Sidste Meddelelse: 12.01.13, 13:01
  4. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •