Side 5 af 141 FørsteFørste ... 23456781555105 ... SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 2108

Emner: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af SantoZuma Se meddelelser
    Kim Ojo var stærkt inde i billedet for et år siden. Ihvertfald på Sidelinien. Dengang mente jeg han kunne være løsningen. Så hvorfor ikke nu?
    Kim Ojo til København NU!
    En profil i Norge der imidlertid ikke kan slå igennem i Belgien. Forestiller mig en ny Pape Pate eller Mos og siger umiddelbart pænt nej tak.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    37

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af LogeLars Se meddelelser
    En profil i Norge der imidlertid ikke kan slå igennem i Belgien. Forestiller mig en ny Pape Pate eller Mos og siger umiddelbart pænt nej tak.
    Ojo kan ikke sammenlignes med Mos eller Pape. Ojo er mange klasser over dem på alle områder. Det er nok ikke nivået hans det står på i Belgia, han trives visst ikke og juniorene i klubben blir prioritert foran han. Ojo er nok en spiller som må ha det bra for å gjøre det godt, men toppnivået hans er det høyeste jeg har sett i tippeligaen de siste årene, og da holder han internasjonal klasse.

  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Dec 2012
    Indlæg
    80

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Nu hvor vi heldigvis har besluttet at investere flere mande-timer i det sportslige setup med tilknytningen af en fremtidig udviklingschef, samt opgraderingens af Ståle, samt "side"graderingen af CV, så håber jeg CV får lidt tid til at gennemgå hele truppens kontrakter. Jeg er helt enig i FCKs politik mht at man foretrækker at lade spilleres kontrakter løbe ud for på den måde ikke at svækkes sportsligt, og denne politik er nok også een af grundene til tat vi kan sælge spillere forholdsvist dyrt (Cornelius, Damen, Oviedo), idet vi således signalerer til interesserede købere, at vi ikke har brug for at sælge for at få biksen til at løbe rundt, og at de derfor er nødt til at sende Marlon Brando til forhandlingsbordet hvis vi skal af med spillere får tid.

    Omvendt så er det selvfølgelig også problematisk at opleve transfer-vinduer som i sommeren 2011, hvor vi mistede 6 fra startopstillingen. Med udgangspunkt i Sestans glimrende kontrakt-opgørelse (tak til Sestan! https://spreadsheets.google.com/pub?...esjZd7IcECHMZQ ) har jeg derfor set på, hvor CV måske kunne være pro-aktiv med sine nyvundne ekstra tid, fremfor at skulle være reaktiv når spillerene har 1,5 til 1 år tilbage af deres kontrakter.

    Wiland: udløb juli 2016. 2,5 år tilbage. Helt fint.

    Kim C: dec 2013. 0 år. Bør forlænges til dec 2014 med option på ½ år mere, såfremt Busk kan lejes ud allerede til vinter.

    Busk: dec 2014. 1 år. Busk er et meget stort talent og fra SoE. Spiller nu på U21-landsholdet. Mener dog han skal have fast spilletid i en sæson eller to (toppen af 1. div eller bunden af SL). Ideelt set bliver han udlejet til vinter i minimum 1 år, gerne 1,5 år. Vi bør derfor allerede nu enten forlænge hans kontrakt til juli 2016 eller som minimum få indføjet en option i hans kontrakt på at vi kan forlænge (mod naturligvis en lille lønforhøjelse). Keeper-pladsen var i mange år vores achilles hæl, så selvom sandsynligheden for at Busk ikke slår til desværre er tilstede, så mener jeg godt at vi kan strække os lidt ekstra i denne situation.

    Lars: juli 2014. 0,5 år. Skal selvfølgelig have forlænget 1 år, således at Remmer kan nå at blive helt klar.

    Remmer: juli 2015. 1,5 år. Til sommer har Remmer kun et år tilbage af sin kontrakt og jeg mener at han allerede har bevist at han er fremtidens mand. Derfor mener jeg at CV allerede nu bør lægge minimum 2 år oveni, og jo før han gør det, jo mindre skal løn-forhøjelsen jo også være. Giv Remmer kontrakt til juli 2017.

    Pierre: dec 2014. 1 år. Pierre er desværre tabt for os. Dog er hans vigtighed det næste år så stor, at der skal et meget stort tilbud til for at sælge ham.

    Casper Højer: juli 2015: 1,5 år. Fin længde. Sørg for at han bliver udlejet og så må vi til næste vinter vurdere om han skal satses på.

    Michael Jakobsen: juli 16. 2,5 år. Det eneste positive ved den længde er, at det forhåbentligt tæller (lidt) op når han bliver solgt.

    Ragnar: juli 2015. 1,5 år. Kontinuitet er vejen til succes, især i defensiven. Hvis Ragnar vil have en lille lønforhøjelse mod at vi får en option på at forlænge med ham til juli 2017, så er jeg en glad mand. Worst case: Ragnar tjener lidt mere de næste 1,5 år. Best case: Vi har Ragnar de næste 3,5 år.

    Kris: juli 2016. 2,5 år. Fin længde. Han er et glimrende 3. valg i centerforsvaret.

    Olaf: juli 2015. 1,5 år. Fin længde. Tror ikke vi kan klemme mere ud af ham end 1,5 år endnu, så den kontrakt skal bare løbe tiden ud.

    Margreiter: juli 2014. 0,5 år. Hvis han er tilfreds i sin rolle som 4. valg (og alt-mulig-mand fx def. midt), så synes jeg vi allerede nu skal forlænge 1 år, til juli 2015. Det kan ikke koste meget. Evt kan vi give ham til juli 2015 med option til juli 2016, således at hvis det talent Ståle tydeligvis tror han besidder skinner igennem, så har vi ham i 2,5 år.

    Bolanos: juli 2014. 0,5 år. Sælg allerede nu, og ellers skal den bare løbe ud.

    Rurik: juli 2016. 2,5 år. Fin længde.

    Claudemir: juli 2015. 1,5 år. Fin længde. Beholdes han, så skal vi ikke købe ind centralt, men det er en position, hvor det ville være fint med noget fornyelse hvis/når hans nuværende kontrakt udløber.

    TK: juli 2014. 0,5 år. Som 4. valg til den centrale midtbane, mener jeg ikke vi kan få en bedre spiller, der desuden aldrig brokker sig på trods af sparsom spilletid. I min verden bør vi allerede nu forlænge TK 1 år til juli 2015, så har Wohlgemuth/Tobias C også lidt længere tid til at se om de kan overtage 4. valget fra ham.

    Delaney: juli 2015. 1,5 år. Denne kontrakt skal forlænges og gerne allerede nu. I min optik indeholder han et større potentiale en Kvist (især fremadrettet), og som kultur-bærer/kommende anfører skal han allerede nu have lagt 2 år oveni mod en lille lønforhøjelse. Inden for 0,5-1,5 år mister vi både TK og Claude, hvilket også går det fornuftigt at forlænge med ham - gerne til juli 2017.

    Wohlgemuth: juli 2015. 1,5 år. 5. valg på den centrale midt. Tror sagtens at vi kan forlænge med ham når vi har lyst, så til næste vinter skal det besluttes om han skal satses på eller ej.

    Tobias C: juli 2015, 1,5 år. 6. valg på den centrale midt. Tror sagtens at vi kan forlænge med ham når vi har lyst, så til næste vinter skal det besluttes om han skal satses på eller ej. Bør allerede lejes ud til vinter for at få nogle kilometer i benene.

    Braaten: juli 2014. 0,5 år. Synes han allerede nu skal forlænges 1 år til juli 2015. De unge kan helt sikkert lære noget af ham og han har vist sig god i de store kampe. Desuden er han typen, der rimeligt ofte har brug for kamp-pause i et stramt program, hvorfor han er "nemmere" at have på bænken/rotere end spillere som Bola, der vil spille hele tiden.

    Pape: juli 2015. 1,5 år. Sælg ham nu bare med tab. Lad os komme videre.

    N. Jørgensen: juli 2016. 2,5 år. Fin længde pt. Til næste vinter skal han dog enten 1) skydes afsted til store penge eller 2) forlænges inkl lønforhøjelse.

    Toutouh: juli 2017. 3,5 år. Fin længde.

    Cesar: juli 2014. 0,5 år. Når vi forhåbentligt køber en klasse target-man til vinter bør Santin ryge bag Vetokele og Marvin som makkeren. Ideelt set sælges han allerede nu, alternativt løber kontrakten ud.

    Mos: juli 2016. 2,5 år. Sælges hurtigst muligt. Heldigvis gør længden at vi kan få bare en smule for ham.

    Igor: juli 2016. 2,5 år. Som med Nicolai: Fin længde pt. Til næste vinter skal han dog enten 1) skydes afsted til store penge eller 2) forlænges inkl lønforhøjelse.

    Danny: juli 2015. 1,5 år. Fin længde. Tror sagtens at vi kan vente med at vurdere ham indtil næste vinter. Bliver han god, tror jeg uden tvivl at vi kan matche ethvert andet tilbud til den tid. Skulle han udvikle sig helt sygt i løbet af 2015, kan man selvfølgelig overveje at forlænge tidligere (han tjener næppe meget pt).

    Pourie: juli 2017. 3,5 år. Fin længde.

    Adi: juli 2017. 3,5 år. Fin længde.

    Hvis nogen af ovenstående kontrakt-forlængelser viser sig at blive fiaskoer, så har vi jo trods alt ikke investeret særligt meget ekstra, ift den eventuelle lønforhøjelse, der har været nødvendig. Det kan sagtens svare sig at være pro-aktiv mht at beholde sine aktiver, og kontrakt-forlængelser inkl løn-forhøjelse (med de rigtige, bevares) vil alt andet lige være væsentligt billigere end køb + sign-on fees mv.

    Sevom det er vigtigt at have en fast kerne og noget kontinuitet, er det også meget vigtigt at have et vist flow i en trup som vores. Både for at bevare sulten efter medajler, samt også at vise de "stjerner" vi forhåbentlig kan tiltrække, at hvis de levere, så er vi også villige til at sende dem videre opad i systemet i Europa.

    For at opsummere det vigtigste:
    1) Kim C forlænges til juli 2015
    2) Busk forlænges til juli 2016, men udlejes nu
    3) Lars forlænges til juli 2015
    4) Remmer forlænger til juli 2017
    5) Ragnar indføres option til 2017
    6) Margreiter forlænges til juli 2015, option til juli 2016.
    7) TK forlænges til juli 2015.
    8) Delaney forlænges til juli 2017.
    9) Braaten forlænges til juli 2015.

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #64
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Hvis vi holder spillerens kvalitet ude af diskussion (jeg har aldrig set Boyd spille og kan derfor ikke udtale mig om ham), vil jeg stadig mene, at det vil være en større overraskelse, hvis vi kan tiltrække en spiller som Boyd. N'Doye blev droppet af PAO, og en enkelt udmærket halvsæson (15 kampe/7 mål) for et græsk bundhold (der endte med at rykke ned) har næppe fået mange klubber til at spærre øjnene op. Vi kendte ham jo så heldigvis fra tidligere og lavede den klassiske "vi henter en spiller, hvis han har scoret mod os" :-)

    Jeg kan forestille mig, at Boyd har et større marked af klubber, der kunne være interesseret. Han har trods alt scoret mange mål for Hertha Berlins og Dortmunds reservehold 2010-2012 og nu på halvandet år scoret 20 ligamål i 36 kampe for et af Østrigs bedre hold - de sidste ti år er de ikke sluttet uden for top 5 og er blevet mestre to gange, senest dog i 2008. De har omkring 15.000 tilskuere til kampene (35.000 mod D. Kiev i Europa League). Boyd scorede fire mål i årets Europa League (plus et i kvalen) og har spillet 12 kampe for USA de seneste små to år.

    Pointen er, at springet for Boyd til FCK vil være et marginalt trin opad på karrierestigen for en spiller, der sikkert har mange andre muligheder og virkelig har fremgang i karrieren, mens det for N'Doye mere var en gylden mulighed efter et par store skuffelser i Qatar og PAO.
    Misforstå mig ikke - jeg har på intet tidspunkt påstået at en eventuel handel ville blive let eller at Boyd ville vælge FCK uden at tøve. Men at sætte ham på en hylde, som vi ikke engang burde forsøge på, mener jeg er for lave ambitioner.

    At Wien ikke har sluttet udenfor top 5, burde ikke være den store overraskelse - og siger nok mere om den østrigske liga end Wiens niveau. Jeg ved faktisk ikke hvordan det fungerer med stadionbyt til europæiske kampe - men så vidt jeg ved, er det stadion de spiller på i EL ikke det samme som deres hjemmebane. Ret mig, hvis jeg tager fejl?

    De 12 kampe du nævner for USA, er det kval. kampe til VM eller er det venskabskampe? Er det som starter eller indskifter? - så vidt jeg ved sidder Altidore meget sikkert på sin angriberplads på det amerikanske landshold (og med god grund), og så ved jeg da også at Aron Johansson lige har skiftet landshold til USA, og allerede har fået et par kampe.

    Marginalt trin? igen må jeg bare erkende at mange af mine medfans ikke ser FCK som den storklub som jeg ser den. Boyd har taget meget små trin i sin karriere, og virker utrolig 'klog' på hvordan hans sti til succes skal se ud - et skifte til FCK, ville være et lille skridt - men han ville hurtigt kunne skippes videre til noget endnu større.

    Men jeg er godt nok træt af at mange har brokket sig over den manglende kvalitet vi har hentet i en del transfervinduer efterhånden, og siger at vi ikke satser højt nok. Når der så kommer en spiller der faktisk godt kunne overtales til en kontrakt med lidt held og gode overtalelsesevner, så er han for urealistisk. Nu ved jeg godt at vi ikke er sat i forbindelse med ham på noget tidspunkt endnu, men jeg begynder at forstå hvor svært CV har det. At finde en mellemting fra top og flop, der samtidig skal have en god alder, have prøvet ligaer på højt niveau osv osv. er bare sindssyg svært.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #65
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Spillerforslag:
    David N'Gog - fransk/camerouniansk, angriber. 24 år, 190cm høj, højrefodet.
    Han har et flot CV som starter i PSG, går til Liverpool og sidst til Bolton Wanders, hvor han har haft 14 optrædener af 20 runder, alle som ind eller udskifter.

    I Bolton Wanderers spiller de med udgangspunkt i 4-4-2 i samtlige kampe hvor han har startet inde i denne sæson. De spiller også 4-2-3-1, men i de kampe er han sjældent med men 4-4-2 lader til at være udgangspunkt.

    2010 Video:


    Fra hans tid før Liverpool.
    https://www.youtube.com/watch?v=xZh4x1rSeJA#t=0

    Han har kontrakt udløb 30.06.2014. Altså på sin sidste del af sin kontrakt. Han er blevet rygtet til AS Saint-Etienne af "football.fr", og deri ligger min nysgerrighed - for jeg ville som udgangspunkt tro at vi var helt ude af billedet her, men hvis AS Saint-Etienne kan byde ind er vi måske indenfor rækkevidde økonomisk og lidt efter sportsligt (CL vs. EL kontra Superliga vs. Ligue 1). If. transfermarkt ligger hans pris på 2.2mio £ (ikke at den er til at regne med).

    Jeg har ikke set ham spille, men hvad jeg er stødt på rundt omkring på min research er pæne ord og en stor fremtid - som desværre/heldvis(?) mangler en kickstart/en tur til København.

    Kilder:
    http://www.football.fr/transferts/sc...randao-340039/
    http://www.transfermarkt.co.uk/en/da..._180_3093.html
    http://www.transfermarkt.co.uk/en/bo...erein_355.html - boltons kampe inkl. startopstillinger.
    Sidst redigeret af Wonderboy : 19.12.13 kl. 00:06

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #66
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    N'Gog vil jeg vurdere at være lige så sandsynlig som Bendtner, hvis endda ikke mindre.. Modsat Bendtner har han overhovedet ikke nogen relationer til DK og hvis ikke han bliver i England er det da meget sandsynligt han ender i en Ligue 1 klub, som vi på ingen måder kan konkurrere med hverken økonomisk ellermsportsligt. Måske hvis der var tale om en aldrende skandinav med hjemve, men det er jo ikke tilfældet her.

    Hvad angår hans niveau, så så jeg ham en del da han spillede for Liverpool, hvor jeg husker ham som en meget kluntet angriber med dårlige førsteberøringer.

  11. De følgende 6 brugere er enige:

  12. #67
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    N'Gog vil jeg vurdere at være lige så sandsynlig som Bendtner, hvis endda ikke mindre.. Modsat Bendtner har han overhovedet ikke nogen relationer til DK og hvis ikke han bliver i England er det da meget sandsynligt han ender i en Ligue 1 klub, som vi på ingen måder kan konkurrere med hverken økonomisk ellermsportsligt. Måske hvis der var tale om en aldrende skandinav med hjemve, men det er jo ikke tilfældet her.

    Hvad angår hans niveau, så så jeg ham en del da han spillede for Liverpool, hvor jeg husker ham som en meget kluntet angriber med dårlige førsteberøringer.
    Super, så æder jeg mine ord! - Bare af nysgerrighed hvordan ligger en klub som Etienne rent økonomisk i forhold til FCK?

  13. #68
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    http://www.bold.dk/nyt/Benfica-gafler-polsk-bomber

    Pis. Ellers sådan en angriber, som jeg håbede vi ville hente allerede dette vindue. Men klubber som Benfica er svære at hamle op med, selv hvis man lover ham spilletid. topklubberne i Portugal råder jo over et absurd antal stortalenter, som alle nærmest slår igennem.

  14. #69
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    http://www.bold.dk/nyt/Benfica-gafler-polsk-bomber

    Pis. Ellers sådan en angriber, som jeg håbede vi ville hente allerede dette vindue. Men klubber som Benfica er svære at hamle op med, selv hvis man lover ham spilletid. topklubberne i Portugal råder jo over et absurd antal stortalenter, som alle nærmest slår igennem.
    Nu når vi er ved polske stortalenter. Så håber jeg da at CV og Ståle benytter sig af Youtube, og søger på Scouting Polska, her findes ihvertfald noget inspiration, der kan være værd at gå i dybden med :-)

  15. #70
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    FCK og CV bruger ikke youtube, det er jeg ganske sikker på. De skulle til gengæld bruge Wyscout, som er en fremragende platform til spillersøgning, videoklip og konferencer klubberne i mellem.

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #71
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    FCK og CV bruger ikke youtube, det er jeg ganske sikker på. De skulle til gengæld bruge Wyscout, som er en fremragende platform til spillersøgning, videoklip og konferencer klubberne i mellem.
    Det ene udelukker forhåbentligt ikke det andet. I så fald går man da med skyklapper på :-)

    Vi er IKKE medlem af Wyscout. Det er til gengæld de uvaskede, Esbjerg etc.

    http://wyscout.com/all-customers/

  18. #72
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    26

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Det ene udelukker forhåbentligt ikke det andet. I så fald går man da med skyklapper på :-)

    Vi er IKKE medlem af Wyscout. Det er til gengæld de uvaskede, Esbjerg etc.

    http://wyscout.com/all-customers/
    "Copenaghen" er det ikke os?

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #73
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Det ene udelukker forhåbentligt ikke det andet. I så fald går man da med skyklapper på :-)

    Vi er IKKE medlem af Wyscout. Det er til gengæld de uvaskede, Esbjerg etc.

    http://wyscout.com/all-customers/
    Jeg tager den i mig igen. Vi hedder Copenaghen??? på linket...

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #74
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    57

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Jeg tror nu at vi er medlem alligevel:
    Udklip.PNG

    Eller tager jeg fejl?
    Forelskelse er bare et kneb, Naturen spiller med os, for at få os til at parre os.

    - Hudson Leick -

    Zooliganz 26 174's Avatar

  23. #75
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Iflg. denne artikel bruger vi både Wyscout og Amisco:
    http://issuu.com/sportexecutive/docs/se_7_2013_net/18

    Og vi står såmænd også på kundelisten hos det tredje firma, der nævnes i førnævnte artikel.
    http://info.scout7.com/Clients.aspx?lang=en
    Sidst redigeret af cybamerc : 17.12.13 kl. 11:52

Side 5 af 141 FørsteFørste ... 23456781555105 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Ny udebanetrøje 2013/2014
    By scaleo in forum De korte linier
    Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 31.08.13, 12:57
  2. Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 184
    Sidste Meddelelse: 13.03.13, 13:17
  3. Til- og afgange: Vinter 2012/2013
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 350
    Sidste Meddelelse: 12.01.13, 13:01
  4. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •