Side 59 af 141 FørsteFørste ... 9495657585960616269109 ... SidsteSidste
Viser resultater 871 til 885 af 2108

Emner: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

  1. #871
    vandr er offline Ståle Raus medlem #58
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    482

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Har set samme beløb i Norsk presse, så tror de kære danske journalister glemmer at gange med kursen. Nok nærmere 26 mill. inkl. evt fremtidige bonusser.
    Ståle RAUS!!!11! - og det med det vuns!

  2. #872
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    625

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af butch2200 Se meddelelser
    Hvis vi ender med at købe Ham-der-allan så håber jeg han får mere tid og flere chancer til at spille sig på holdet end Pape og Mos. Jeg var især ærgelig over at man ikke gav Pape en chance til (men ok jeg har selvfølgelig ikke set ham til trænning).
    Hvis vi ender med at bruge noget, der bare ligner 30 mill. norske kroner. på en spiller fra en sub-topklub fra en lorteliga, så er han forhåbentlig så god, at han kun skal bruge én chance for at spille sig på holdet. Og hvis han på nogen som helst måde ikke slår overbevisende til fra første kamp, bliver næste transfer forhåbentlig C.V. til Langbortistan FC!
    Tillad mig at hjælpe din fantasi, C.V.! Direkte deltagelse i CL-gruppespil havde været bedre... Hvem var det nu, der ødelagde den mulighed?
    _EG_'s Avatar

  3. De følgende 5 brugere er enige:

  4. #873
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,856

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af thundersen Se meddelelser
    Jeg bliver slemt overrasket, hvis vi smider 30 mio. kr. med det samme for Ham-der-Allan. Det vil være en seriøs overskridelse af vores hidtidige transferrekord og det for en relativt ukendt spiller. Det virker urealistisk, trods alt. Jeg tror mere på, at den samlede handel kan overskride 30m, og det er det, som Aalesund-formanden sigter til. Jeg forestiller mig noget i retning af 18-20m nu, ekstrabetaling ved kval til CL eller andre forhold, og 20% i videresalgsklausul. Sådan en pakke kan fint løbe noget over 30m, hvis alt udløses.

    Så må man bare håbe, at Hamed-Allah ikke er den Mos II, som han grangiveligt ligner på Youtube.
    Nu har jeg set den påstand flere gange, og der er simpelthen nogen, der er nødt til at forklare mig, hvordan han ligner Mos andet end af statur?

    Der ligger en video på YouTube med alle hans femten ligamål, og her er der tre hovedstødsmål, to mål fra kanten af feltet, og et mål hvor han piller et indlæg ned, sætter tre mand (inklusiv målmanden) og sparker den ind fra en spids vinkel. Læg dertil en hel række mål, hvor han afdribler sin direkte modstander, inden han sparker den ind - på det ene af dem drejer han den endda flot over i det ene hjørne, selvom det ser ud som om, at målmanden lige akkurat får hånden på den.

    Her er det så, at jeg gerne vil spørge: Hvor mange af de typer mål, jeg lige har nævnt ovenfor, har I set Mos score? Der er ganske vist også et par typiske "Mos-agtige" scoringer på kontra, men: Jeg har aldrig set Mos score på hovedet, jeg har aldrig set ham sætte sin direkte modspiller, udover når han kan overløbe ham uden bold, jeg har aldrig set ham sparke den ind, når bolden var udenfor feltet, og jeg har i dén grad aldrig set ham afdrible tre mand på stribe. Hamed-Allah har helt tydeligt nogle kompetencer mand mod mand og på kanten af feltet, som Mos aldrig kommer i nærheden af at have, og så ligner det tilmed, at hans hovedspil er ganske udmærket for en spiller af hans størrelse.

    Enlighten me, please. For jeg har virkelig svært ved at se de store ligheder mellem de to, når man ser bort fra, at de begge er relativt spinkle og af arabisk herkomst.

    EDIT: Jeg kan se på Nipserstat, at Mos har scoret et enkelt mål med hovedet for os - så der tog jeg fejl. Men det rokker ikke så meget ved min grundlæggende pointe.
    Mvh.
    Dane

  5. De følgende 7 brugere er enige:

  6. #874
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    625

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Belli Se meddelelser
    Ragnar havde heller ikke success i starten.
    Nu har Kris været her i to års tid, og jeg synes nu at han var ganske habil, da han spillede kontinuerligt med Ragnar i midter forsvaret. Dengang tog jeg mig mere til hovedet over Ragnar end jeg gjorde med Kris.
    Men Ragnar er blomstret op ved siden af Mellberg og jeg tror faktisk, at Kris gør det samme.
    Jeg synes ikke nødvendigvis vi behøver at gå ud og investere i bagkæden i dette transfervindue.

    Mellberg, Kris, Margreiter + Remmer som back up derinde. Evt. pokal kampe til unge Mads Nordam.
    Så synes jeg nu heller ikke vi er værre stillet i forårssæsonen end vi kan se, hvordan det udvikler sig.
    Nej, den bagkæde er sgu fin. Vores venstreback udløber først om et år, hvis Kris bliver skadet, smider vi bare en østrigsk lejespiller uden kamptræning derind og så kører det sgu nok fint. Det er jo ikke fordi det mesterskab på nogen måde er vigtigt at vinde og vi er bagud ift. førerholdet, så lad os bare tage den med ro og se, hvordan det udvikler sig...
    Tillad mig at hjælpe din fantasi, C.V.! Direkte deltagelse i CL-gruppespil havde været bedre... Hvem var det nu, der ødelagde den mulighed?
    _EG_'s Avatar

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #875
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,768

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Mos er faktisk ganske glimrende på hovedet, så den påstand holder vist ikke helt.

    Jeg siger bestemt ikke de minder om hinanden - synes faktisk han minder mere om Pourie.

    Mos er den typiske boks spiller der altid står det rigtige sted, ala Hernandez er for United. Det er fine spillere at have, men det kræver også bare at medspillerne laver alt arbejdet. Derfor er Hernandez indskifter for United, ligesom Mos har været for os.

  9. #876
    Tilmeldingsdato
    Jan 2014
    Indlæg
    2

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Chobby Se meddelelser
    Hvordan de kan vurdere abderrazaq til at vlre en stjerne til en værdi af 30 mill. + er mig em gåde...og det kun på 1 år i tippeligaen...
    må indrømme jeg slet ikke er begejstret for ham ikke det mindste.... havde sådan glædet mig til at råbe Mussis i Parken.... :( øv bøv
    Et lite innspill fra en svoren Aalesund-fan.

    Skjønner godt de som får bakoversveis av prislappen. Sett fra et Aalesund-perspektiv ville det derimot vært umulig å selge ham for mindre. Hvorfor? Potensialet. Tippeligaen er støvsuget for spennende angrepsspillere foruten Hamdallah og Leke James. Intet salg til FCK og Hamdallah vil garantert bli toppskårer i 2014 med god margin - med ditto økning i markedsprisen. AaFK ønsker ikke å selge, og kan ikke annet enn å kreve en sum som gjør at de ikke taper alt for mye penger ved å selge ham før verden ellers har sett det beste av ham. Ikke at FCK bryr seg særlig om akkurat dette.

    Over til spilleren. Hamdallah ER en stjerne, ferdig snakket. Denne attituden er både et gode og onde. Fra Marokko er han vant til å bære klubbens skjebne på sine egne skuldre - alltid. Dette viste seg veldig tydelig i starten av karrieren i fjor. Stadige soloforsøk og et veldig ønske om å gjøre det store, hele tiden. Samtidig som han var litt for flink til å vise sin misnøye dersom lagkompisene ikke lyktes på den ene eller andre måten. Stjernenykker. Enkelte spillere fikk nok, og det gikk ut over stemningen i spillergruppen. Etter et realt oppvaskmøte ble det heldigvis kraftig bedring.

    Hamdallah har enkelte ekstreme egenskaper. Først og fremst er han alltid skrudd på. Lukter på enhver mulighet, alltid klar for et gjennomspill og posisjonerer seg uhyre klokt. Har rett og slett spissgenet som ikke kan læres; riktig plass til rett tid. Han kan skyte fra distanse, har fysikk til å overleve i feltet og er over-gjennomsnittet dyktig på hodet. Mao; en nær sagt komplett spiss.

    Nærteknikken er nok hans største svakhet. Alternativt; egenskapen som har størst utviklingspotensial. Ikke det at han har dårlig teknikk, men han har en tendens til å rote seg bort når han skal passere spillere i lav fart. I høy fart derimot er han livsfarlig. Og på nært hold, skuddposisjon innenfor feltet er han rett og slett dødelig - med en utsøkt avslutningsteknikk.

    Noen er kanskje skeptisk grunnet målskåren i fjor. Husk på følgende: Hamdallah ble kjøpt ETTER at sesongen i Norge hadde startet. Spilleren kunne knapt et eneste ord engelsk og kom fra en helt annen kultur. Han skåret ett eneste mål iløpet av de første 9 serierundene - 14 mål iløpet av de siste 21. Og brant et hopetall med sjanser - noe som først og fremst bør settes på kontoen for overivrighet etter å vis sin storhet.

    Et annet moment ved Hamdallah er hans profesjonalitet. Ingen ting er tilfeldig. Han hadde konkrete tilbud fra Tyrkia som ville gitt ham betydelig bedre lønn enn hva han har i Aalesund, men var hele tiden klar på at han ville til en fysisk liga som kunne herde ham for større oppgaver i fremtiden. Imponerende med tanke på at dette er en spiller som spilte for knapper og glansbilder i Marokko. Mao; dere får en spiller som er meget ambisiøs og som ønsker seg opp og fram. Klarer Solbakken å få ham til å se nytten av å være en lagspiller i større grad enn tilfellet har vært i Aalesund, samtidig som han får rom til å fortsatt være en individualist, så er jeg overbevist om at han vil være gull verdt.

  10. #877
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,856

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Mos er faktisk ganske glimrende på hovedet, så den påstand holder vist ikke helt.

    Jeg siger bestemt ikke de minder om hinanden - synes faktisk han minder mere om Pourie.

    Mos er den typiske boks spiller der altid står det rigtige sted, ala Hernandez er for United. Det er fine spillere at have, men det kræver også bare at medspillerne laver alt arbejdet. Derfor er Hernandez indskifter for United, ligesom Mos har været for os.
    Fair nok, det er han da sikkert.

    Pourié-sammenligningen er bedre, men den holder bare stadig ikke helt, for Pourié kan heller ikke afdrible sin direkte modspiller, hvis han ikke har to tønder land at løbe fra ham på, og han er ikke nogen specielt dygtig tekniker. Skal vi absolut sammenligne Hamed-Allah med en (nu tidligere) FCK-angriber, så er det klart mest oplagt at pege på Cesar Santin, i hvert fald den yngre udgave af ham. Dengang var han hurtig, driblestærk, god til at sætte sin direkte modstander og farlig, når han blev retvendt på kanten af feltet, og udelukkende bedømt på videomateriale, så passer den beskrivelse også fint på Hamed-Allah.
    Mvh.
    Dane

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #878
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af _EG_ Se meddelelser
    Hvis vi ender med at bruge noget, der bare ligner 30 mill. norske kroner. på en spiller fra en sub-topklub fra en lorteliga, så er han forhåbentlig så god, at han kun skal bruge én chance for at spille sig på holdet. Og hvis han på nogen som helst måde ikke slår overbevisende til fra første kamp, bliver næste transfer forhåbentlig C.V. til Langbortistan FC!
    Alle er i deres gode ret til at være pessimister til andet er bevist, men man skal bare være opmærksom på, at lige præcis den her indstilling, hvor kravet er, at manden fra første kamp skal være en åbenbaring ellers er man i sin gode ret til at råbe fiasko i hovedet på ham, dårligt kan ende som andet en selvopfyldende profeti.

    At lægge hele CVs dårlige track-record på skuldrene af spilleren, er at putte et vanvittigt pres på manden og dermed også rigtig dårlige betingelser for at han kan blive en succes.
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  13. De følgende 10 brugere er enige:

  14. #879
    Tilmeldingsdato
    Jun 2012
    Indlæg
    17

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af _EG_ Se meddelelser
    Hvis vi ender med at bruge noget, der bare ligner 30 mill. norske kroner. på en spiller fra en sub-topklub fra en lorteliga, så er han forhåbentlig så god, at han kun skal bruge én chance for at spille sig på holdet. Og hvis han på nogen som helst måde ikke slår overbevisende til fra første kamp, bliver næste transfer forhåbentlig C.V. til Langbortistan FC!
    Jeg håber han blæser al skepsis væk fra dag 1 med et hav af mål + assists, scorer hattrick mod bundby og får kanibæ'en til trække et rødt kort for spyt. Men selvom han skulle vise sig at være høj klasse så tror jeg der går mindst 6 månederstid før vi får det at se

  15. #880
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    371

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Fair nok, det er han da sikkert.

    Pourié-sammenligningen er bedre, men den holder bare stadig ikke helt, for Pourié kan heller ikke afdrible sin direkte modspiller, hvis han ikke har to tønder land at løbe fra ham på, og han er ikke nogen specielt dygtig tekniker. Skal vi absolut sammenligne Hamed-Allah med en (nu tidligere) FCK-angriber, så er det klart mest oplagt at pege på Cesar Santin, i hvert fald den yngre udgave af ham. Dengang var han hurtig, driblestærk, god til at sætte sin direkte modstander og farlig, når han blev retvendt på kanten af feltet, og udelukkende bedømt på videomateriale, så passer den beskrivelse også fint på Hamed-Allah.
    Jeg får associationer til Ailton, når jeg ser videoen med Hamed. Især qua hans hurtigt og lange dribleture, der bliver nævnt. Ståle var åbenlyst også vild med Ailton, som dog desværre aldrig rigtig fik indløst det potentiale, som Ståle mente, han havde. Lad os håbe, det går bedre denne gang. Jeg er rigtig, rigtig spændt på denne handel. Jeg tror faktisk på, at han bliver en guldfugl! Det var denne type spillere, som vi tidligere lod slippe til Holland, Belgien osv., da vi førhen ikke havde råd eller ville betale disse summer. Spændende ny tendens!

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #881
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Tidligere på dagen blev jeg udfordret af Brokke med spørgsmålet om, hvorfor jeg var mere opsat på et køb af Mussis end af Hamed, når nu jeg aldrig havde set nogle af dem spille. Det har jeg så tænkt over siden, for tvivlen er da uden tvivl berettiget. Jeg svarede på det tidspunkt, at historien med dyre spillere fra Tippeligaen havde sat sig sine spor, og det står jeg skam stadig ved, men derudover har jeg i grunden ikke rigtig nogen rationel begrundelse.

    Jeg har nemlig aldrig set Hamed spille, bortset fra en meget kort video af nogle højdepunkter, og det kræver ikke ret meget at konstatere, at der i ny og næ altså dukker fremragende spillere op i alle ligaer. Hamed har endda spillet flere landskampe for et relativt stærkt marokkansk hold, ligesom han har scoret i halvdelen af alle U23-landskampe, han har spillet for dem. Hans snit i Tippeligaen er alt andet lige imponerende, og som Dane nævner længere oppe i tråden, ligner han ikke umiddelbart en typisk kontraspiller, som vi ellers har brændt fingerene på lidt for mange gange i de senere år. Så er der prisen, men der hælder jeg mest til scenarie, Thundersen har sat op, altså at hvis handlen kommer op på de millioner, skyldes det nok mest, at den samlede værdi er så høj. Det er en meget normal strategi, i hvert fald i andre sportsgrene, fordi det får de fleste parter til at se bedre ud. Desuden har vi jo faktisk ingen anelse om, hvilke beløb det egentlig handler om. Vi ved kun, hvad medierne påstår, men de tager så ofte fejl. Eksempelvis var der ingen medier, såvel danske som engelske, der havde opsnappet, at salget af Corne kan nærme sig 100 millioner, ligesom der kom nogle voldsomme beløb ud omkring købet af Ulrik Laursen og sådan kunne man blive ved. Til slut synes jeg også der ligger en pointe i, at langt de fleste af os var lykkelige over, at Ståle kom tilbage til klubben og igen fik et medansvar for transfers. Han er endda nu også officielt rykket frem i køen. Så virker det ærlig talt lidt for nemt at skyde et eventuelt køb ned, bare fordi han lige nu spiller i den norske liga. Det betyder endda, at Ståle formentlig kender en god del til ham.

    Jeg ved ikke, hvad der er rigtigt og forkert, men jeg synes det er forkert, at man allerede dømmer manden og transferen nu, når vi ikke ved mere om det hele, end medierne har fortalt os.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #882
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Guld Se meddelelser
    Man kunne forestille sig at vi gik efter ham, hvis Mussis-handlen falder sammen.
    Jeg kan lige nævne, at det handler om Harmeet Singh.

    Jeg tænker nærmere, at ham og TK lige nu kan være i tæt kamp om, at blive Strømsgodsets nye midtbanespiller. Den anden kunne eventuelt spille i København om ikke så længe.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #883
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Dane Se meddelelser
    Nu har jeg set den påstand flere gange, og der er simpelthen nogen, der er nødt til at forklare mig, hvordan han ligner Mos andet end af statur?

    Enlighten me, please. For jeg har virkelig svært ved at se de store ligheder mellem de to, når man ser bort fra, at de begge er relativt spinkle og af arabisk herkomst.
    Hvad videoer på Youtube fortæller mig er mest af alt at: han er god til dybdeløb, han placerer sig fint i feltet, han har en ok teknik for Tippeligaen. Ganske som Mos.

    Han er hurtig men ikke superhurtig. Hans hovedspil er ok men ikke prangende. Ganske som Mos.

    Mange af hans mål er mod ikke-etablerede forsvar (kontramål eller andre situationer hvor han ikke står foran et forsvar men er stukket igennem). Ganske som Mos da han var i Tromsø. Til gengæld er det svært at danne sig et indblik i, hvordan han er på et hold som FCK, da Aalesund tydeligvis ikke spiller som vi gør (og en enkelt kamp jeg fandt for Marokko mod Tanzania giver ikke meget info heller).

    Men igen og som jeg også skrev: Det er indtrykket fra youtube - jeg håber, at det ikke er et retvisende indtryk. Det vil være fint, hvis vi har fundet Mohamed Zidan II i stedet (så må vi leve med stjernenykkerne indtil Ståle har tævet dem ud af ham) - han lyder mere som en Zidantype, som "aaleby" beskriver ham.
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #884
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,856

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af thundersen Se meddelelser
    Hvad videoer på Youtube fortæller mig er mest af alt at: han er god til dybdeløb, han placerer sig fint i feltet, han har en ok teknik for Tippeligaen. Ganske som Mos.

    Han er hurtig men ikke superhurtig. Hans hovedspil er ok men ikke prangende. Ganske som Mos.

    Mange af hans mål er mod ikke-etablerede forsvar (kontramål eller andre situationer hvor han ikke står foran et forsvar men er stukket igennem). Ganske som Mos da han var i Tromsø. Til gengæld er det svært at danne sig et indblik i, hvordan han er på et hold som FCK, da Aalesund tydeligvis ikke spiller som vi gør (og en enkelt kamp jeg fandt for Marokko mod Tanzania giver ikke meget info heller).

    Men igen og som jeg også skrev: Det er indtrykket fra youtube - jeg håber, at det ikke er et retvisende indtryk. Det vil være fint, hvis vi har fundet Mohamed Zidan II i stedet (så må vi leve med stjernenykkerne indtil Ståle har tævet dem ud af ham) - han lyder mere som en Zidantype, som "aaleby" beskriver ham.
    Så tillad mig at pege på i hvert fald én meget væsentlig forskel, som jeg også pointerede i mit forrige indlæg: Han kan drible, han kan sætte sin direkte modstander af, og han kan score mål fra kanten af feltet. Ingen af de ting er elementer, som Mos har i sit spil.
    Mvh.
    Dane

  24. #885
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    691

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...-forhandle-med

    Ifølge FIFA-agenten Raul Cascido er det prisen der skiller os fra Mussis. Eftersigende 3-4 millioner kroner. Hvis man kan give 25-30 for Hamed, så synes jeg nu også man kan give 20 for Mussis... og som det nævnes, er det ikke kun os der er forvirret over den kraftigt varrierende pris for ham.

  25. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ny udebanetrøje 2013/2014
    By scaleo in forum De korte linier
    Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 31.08.13, 12:57
  2. Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 184
    Sidste Meddelelse: 13.03.13, 13:17
  3. Til- og afgange: Vinter 2012/2013
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 350
    Sidste Meddelelse: 12.01.13, 13:01
  4. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •