Side 8 af 141 FørsteFørste ... 5678910111858108 ... SidsteSidste
Viser resultater 106 til 120 af 2108

Emner: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

  1. #106
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af danebull Se meddelelser
    Det med at Ståle sige vi kun skal have 1-2 spiller i dette vindue tror jeg man ikke skal ligge så meget i. Tror det er et spørgsmål om forventningsstyring, hvor man ikke vil melde for meget ud, da pressen (og os) vil trippe for at f.eks. et mål på 3-4 spiller bliver udfyldt. Tror selv på 3 måske 4 spillere, men vi må bare slå kold vand i blodet og vente, men det vil da være en dejlig julegave med en præsentation inden jul af f.eks. Kusk. Det er sket før...
    Personligt synes jeg at 1-2 spillere er helt perfekt i vores nuværende forfatning. Vi er godt nok stadig med i pokalen, men det vil være ca. 2 kampe på en uge i bare 2 uger - det behøver man ikke den største trup for at kunne vinde. Så kan det diskuteres, om det er smart at købe spillerne i dette vindue allerede - så de bliver bedre integreret og dermed være 100% klar til at tage over til sommer.

    For lige nu er vores førstehold perfekt efter min mening, udover måske en angriberplads ved siden af Vetokele, men jeg synes at Pourie skal have nogle flere chancer, og derudover kan Braaten og Santin få nogle kampe. Adi har jeg absolut ingen fidus til, medmindre han har lært noget taktisk forståelse af Ståle.

    Pt er det jo egentlig kun reserver og fremtidige erstatning vi mangler. Reserve og erstatning til Bengtsson, evt. erstatning til Bolanos, Santin og TK. Fremtidig erstatning for Olof og Claudemir.

  2. #107
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    542

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Jeg plejer ellers at være meget enig i mange af dine indlæg. Men ikke denne her gang.

    Brian er en ok back og ville være perfekt i den rolle han pt har i Genk. Det er han dog nok ikke interesseret i.

    Ståle ligger op til to handler. Jeg vil æde en gammel bøllehat på dette scenarie:

    1) Vi henter en kvalivarer til venstreback, som bliver sluset ind i truppen foråret over og som tager over fra sommeren af, hvor vi sælger Pierre.

    2) Vi henter en kvalivarer til angrebspositionen.

    3) Sker der mere, så betyder det afgang først.
    Det kunne da være fedt at få penge for en kontraktfri Pierre til sommer.
    Jeg er ret sikker på at Bolanos og Santin smutter i januar, hvilket så åbner op på de to positioner, og der så bliver hentet en ny back til sommer, hvor Pierre smutter, sammen med kontraktfrie Braaten.
    Mit hjerte banker kun for FCK!!!

  3. #108
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af zidane Se meddelelser
    Det kunne da være fedt at få penge for en kontraktfri Pierre til sommer.
    Pierre har faktisk kontrakt til 31. december 2014. Han fik en fire-årig aftale for små tre år siden :-)

    Ud fra de 1-2 spillere der er omtalt, vil jeg tro at fokus er helt og holdent (og meget fornuftigt) på guldkampen i foråret, og til det formål synes jeg prioriteterne er rimelig oplagte: Vi mangler reel konkurrence på kantpladserne og i angrebet. Nicolai Jørgensen og Rurik har niveauet, og Igor må være en mand man satser på. Til gengæld er Bolanos og Santin bedagede profiler på vej ud, Toutouh er bedst centralt, Braaten har været meget svingende, og Marvin kan blive både fugl og fisk. Adi tror jeg ikke rigtig på.

    Det kunne selvfølgelig være fint at finde den langsigtede afløser for Pierre i vintervinduet, men jeg tror ikke det er en prioritet. Nøgternt set er vi ganske fornuftigt besat på keeperposten og alle forsvarspladser. Hvis Pierre sidder ude, kan Lars og Remmer spille backpladserne. Midterforsvaret er efter Superligastandard rigtig godt besat, og Mellberg/Ragnar har etableret sig som førsteduo. Med Delaney, Claudemir, TK og Toutouh til den centrale midtbane synes jeg egentlig heller ikke vi har været bedre besat siden Kvist smuttede.

    Selvfølgelig kan der blive handlet, hvis gode muligheder byder sig på fx venstreback og den centrale midtbane, men jeg tør næsten æde en tør og kedelig fiskefilet som alligevel på skandaløs vis besejrer røget ål med røræg på at vi går efter en ny kantspiller og en angriber som de primære mål i vinterens vindue, og hvis man lykkes med de to ting behøver der nødvendigvis ikke ske mere. Med den fremgang der blev vist i efteråret gælder det heller ikke om at ryste posen for voldsomt, men snarere om at tilføre gedigen kvalitet på udvalgte poster. Det altoverskyggende mål for foråret er jo at jagte guldchancen bedst muligt, og det er ikke forenligt med for meget storvask og starten forfra.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #109
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    371

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af zidane Se meddelelser
    Det kunne da være fedt at få penge for en kontraktfri Pierre til sommer.
    Jeg er ret sikker på at Bolanos og Santin smutter i januar, hvilket så åbner op på de to positioner, og der så bliver hentet en ny back til sommer, hvor Pierre smutter, sammen med kontraktfrie Braaten.
    Pierres kontrakt udløber først til næste vinter, så det er vel ikke helt utænkeligt at få en sjat penge for ham, såfremt nogen ønsker at tilknytte ham allerede til sommer. Og det må der vel være, når man tager hans seneste præstationer i betragtning. Jeg ville i hvert fald ønske, at han havde interesse i at forlænge.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #110
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Ja der lader til at være flere herinde med den opfattelse at Pierres kontrakt udløber til sommer. Derfor ser jeg det heller ikke som en pine død nødvendighed at vi anskaffer os en ny venstre back i vinterens vindue. Senest til sommer skal en sådan være på plads, og ønsker man så en glidende overgang, hvor den nye venstreback spilles ind i skyggen af Pierre, kan dette jo gøres henover efteråret. Nuvel, vi går glip af de 5-7 mio. et sommersalg af Pierre kan indbringe, men det er måske en god investering i fremtiden. Under alle omstændigheder mener jeg fokus i vinterens vindue bør være på at forstærke start 11'eren mest muligt med henblik på at hente guldet hjem i foråret, hvilket bliver en hård kamp, og her ser jeg umiddelbart at vi har større problemer på andre positioner en VB, hvor vi pt højst mangler en breddespiller - Pierre har virkelig været god det seneste års tid!

  8. #111
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Mit bud på dette vindue er at vi henter Kusk, som kan spille begge kanter... Derudover en angriber der allerede har vist noget på topplan(læs: en færdig spiller i midten af 20erne). Til sommer går vi så efter to kvalitetsspillere til central midt og til venstre back... Så bygger vi langsomt på har holdet der kan skaffe DM og fra sommer af også et hold der kan spille sig i CL...

    Ps. angriberen har jeg ikke et bud på men tror at han bliver vores "dyre " indkøb i dette vindue...

  9. #112
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsEmil Se meddelelser
    Mit bud på dette vindue er at vi henter Kusk, som kan spille begge kanter... Derudover en angriber der allerede har vist noget på topplan(læs: en færdig spiller i midten af 20erne). Til sommer går vi så efter to kvalitetsspillere til central midt og til venstre back... Så bygger vi langsomt på har holdet der kan skaffe DM og fra sommer af også et hold der kan spille sig i CL...

    Ps. angriberen har jeg ikke et bud på men tror at han bliver vores "dyre " indkøb i dette vindue...
    Jeg er meget enig. Kusk er jo en helt oplagt spiller til kantpladserne, og Ståle havde ham vist også som nummer tre på sin liste i stemmeafgivningen til efterårets profil (efter Sviatchenko og Peter Ankersen, og over Thomas Dalgaard og Emil Larsen). Emil Larsen er selvfølgelig en nærliggende mulighed. Det er et særsyn at to så store profiler render rundt med billige frikøbsklausuler, men det er selvfølgelig også en risiko ift. interessen fra udlandet.

    Angriberen kan jeg heller ikke se noget oplagt bud på. Det bliver i hvert fald næppe en fra den hjemlige andedam.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #113
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Ja der lader til at være flere herinde med den opfattelse at Pierres kontrakt udløber til sommer. Derfor ser jeg det heller ikke som en pine død nødvendighed at vi anskaffer os en ny venstre back i vinterens vindue. Senest til sommer skal en sådan være på plads, og ønsker man så en glidende overgang, hvor den nye venstreback spilles ind i skyggen af Pierre, kan dette jo gøres henover efteråret. Nuvel, vi går glip af de 5-7 mio. et sommersalg af Pierre kan indbringe, men det er måske en god investering i fremtiden. Under alle omstændigheder mener jeg fokus i vinterens vindue bør være på at forstærke start 11'eren mest muligt med henblik på at hente guldet hjem i foråret, hvilket bliver en hård kamp, og her ser jeg umiddelbart at vi har større problemer på andre positioner en VB, hvor vi pt højst mangler en breddespiller - Pierre har virkelig været god det seneste års tid!
    Det er nu mere hvis Pierre bliver skadet at vi er på røven. Remmer kan i nødsituationer overtage, men det er bare ikke optimalt, når vi alligevel ved at Pierre smutter til sommer, senest vinter. Så kan vi sgu ligeså godt købe den back vi har i tankerne, så han kan blive spillet ind over det næste halve år til et år. Vi har igennem mange år efterhånden altid haft en gardering på vores backs, og oftest talenter. Jeg tror altid vi har haft succes på vores backs, fordi vi netop gør det så godt med at have en afløser stående i kulissen der har lært holdet og taktikken at kende, før de bliver kastet ind i startformationen. Nu står vi pludselig med én venstre back, som endda har meldt ud at han smutter enten til sommer eller vinter.

    Den røde tråd er fuldstændig knækket her, og har været det lige siden Oviedo blev solgt for halvandet år siden. Man har haft Michael Jakobsen som gardering til Pierre, en midtstopper der fra start af har udtalt at han fortrækker midterforsvaret. Derudover havde han slet ikke niveau til FCK. Tænk at vi har gået igennem 3 transfervinduer uden overhovedet at have tænke på at købe et talent til venstre backen. På grund af dårlig planlægning, står vi nu i en LIDT stresset situation med venstre backen. Den kunne nemt have været undgået.
    Sidst redigeret af scoring : 19.12.13 kl. 11:54

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #114
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Det er nu mere hvis Pierre bliver skadet at vi er på røven. Remmer kan i nødsituationer overtage, men det er bare ikke optimalt, når vi alligevel ved at Pierre smutter til sommer, senest vinter. Så kan vi sgu ligeså godt købe den back vi har i tankerne, så han kan blive spillet ind over det næste halve år til et år.
    Det er vel ikke sikkert at man allerede har en konkret afløser for Pierre i tankerne. Situationen er jo den at han kan forsvinde nu, til sommer eller om et år. Jeg kunne forestille mig at man fra FCK's side ikke ville have noget imod at lade kontrakten løbe ud.

    Jeg synes også det er et noget tænkt scenarie at man kan/vil finde en venstreback, der efter et halvt eller helt år som reserve er klar til at tage stampladsen. Jeg synes det er mere oplagt at man henter et nyt førstevalg, den dag Pierre er væk. Hvis man så skulle falde over en fornuftig reserve/udviklingsspiller (for enten Pierre eller the next guy), er det selvfølgelig oplagt at hente ham.

    At finde det nye førstevalg på venstreback allerede i vintervinduet virker dog ikke sandsynligt. En decideret profil vil næppe synes om at skulle sidde bænket 6 til 12 måneder, før det bliver hans tur, og det virker omsonst og risikabelt at spille en ny mand ind i foråret bare for at være klar til næste sæson. Pierre har spillet rigtig godt i en længere periode og er en vigtig brik i et efterhånden ok sammentømret forsvar. Ift. den kortsigtede målsætning (guld til sommer) giver det ingen mening at planlægge efter at sluse en ny mand ind i løbet af foråret.

    Set ift. behovet for mere kvalitet til kanterne og angrebet er en ny venstreback i hvert fald mindre vigtig.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #115
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Officielt, Santin solgt til APOEL: http://www.fck.dk/#/nyhed/2013/12/19/fck-saelger-santin

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #116
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Det er vel ikke sikkert at man allerede har en konkret afløser for Pierre i tankerne. Situationen er jo den at han kan forsvinde nu, til sommer eller om et år. Jeg kunne forestille mig at man fra FCK's side ikke ville have noget imod at lade kontrakten løbe ud.

    Jeg synes også det er et noget tænkt scenarie at man kan/vil finde en venstreback, der efter et halvt eller helt år som reserve er klar til at tage stampladsen. Jeg synes det er mere oplagt at man henter et nyt førstevalg, den dag Pierre er væk. Hvis man så skulle falde over en fornuftig reserve/udviklingsspiller (for enten Pierre eller the next guy), er det selvfølgelig oplagt at hente ham.

    At finde det nye førstevalg på venstreback allerede i vintervinduet virker dog ikke sandsynligt. En decideret profil vil næppe synes om at skulle sidde bænket 6 til 12 måneder, før det bliver hans tur, og det virker omsonst og risikabelt at spille en ny mand ind i foråret bare for at være klar til næste sæson. Pierre har spillet rigtig godt i en længere periode og er en vigtig brik i et efterhånden ok sammentømret forsvar. Ift. den kortsigtede målsætning (guld til sommer) giver det ingen mening at planlægge efter at sluse en ny mand ind i løbet af foråret.

    Set ift. behovet for mere kvalitet til kanterne og angrebet er en ny venstreback i hvert fald mindre vigtig.

    /Simon
    Skal vi så bare lade Bengtssons kontrakt løbe ud, og så købe en ny kvalitets venstre back som skal klare hele læsset, uden nogle former for reserver? Det er jo ikke sikkert at den nye holder sig ligeså skadesfri som Bengtsson. Gud være lovet for at han ikke er en Boilsen - for så havde vi været gevaldigt på røven.

    Der skal hentes en venstre back, sådan er det bare. Om det skal være en i Bengtsson klassen, eller en udviklingsspiller er sådan set fuldstændig ligegyldigt - så længe vi har 2 venstre backs. Hvem siger at han behøver at være en profil? Var Oviedo en profil, var Wendt? Hvis jeg husker rigtigt tog de begge til takke med en del bænkplads i starten af deres tid, men slog alligevel igennem når det var deres tur.

    Folk er så forblændet af offensive spillere, at de tit glemmer hvor vigtigt det er at have en solid defensiv. Og det mener jeg ikke vi har, hvis Bengtsson bliver skadet.

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #117
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Jeg vil gerne takke ham for hans indsats. En sand professionel!


  20. #118
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    356

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Har nu aldrig været den store Santin fan, men rart at se at han kommer videre. Hans mål har bestemt betydet en del for FCK, men der har desværre også være en del nedture i hans tid i FCK. Held og lykke på Cypern og dejligt med plads til en ny angriber i januar måned. Nu er der både en plads, startnummer og ikke mindste sparet lønkroner i budgettet. Santins erstatning er jo allerede købt ind, så det er nok en anden type FCK er på jagt efter...
    - Torben

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #119
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Der skal hentes en venstre back, sådan er det bare.
    Nu er det jo altså halvandet år siden vi solgte Oviedo til Everton, så nej, sådan er det åbenbart ikke bare :-)

    Du nævner selv Bengtssons skadefrekvens, og den indgår selvfølgelig også i vurderingen. Foråret byder jo også på langt færre kampe end efteråret i et noget mindre presset program. Vi har som sagt klaret os tre halvsæsoner uden en decideret reserve til venstreback, og da Bengtsson har kontrakt et år endnu er behovet hverken mere eller mindre presserende nu. Hvis en god reserve/udviklingsspiller bliver en mulighed, så skal den da forfølges, men kabalen er nok ikke så enkel som du forsøger at stille det op.

    Det vigtigste i vinterens transfervindue er at skabe de optimale chancer for at vinde guld til sommer, og i den henseende er det (for mig at se) et mere akut problem at vi mangler kvalitet i offensiven end at vi kan risikere at skulle spille med Lars og Remmer på backerne i Pierres mulige fravær.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  23. De følgende 5 brugere er enige:

  24. #120
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    951

    Re: Til- og afgange: Vinter 2013/2014

    Synes det ligner lidt at Ståle ser Nico som angriber, både fordi han vil skåne hans fysik og fordi Ståle kan lide Nico evner på toppen og lige bagved.

    Dermed "afløser" Nico lidt Santin som angriber i truppen. Og Hvis Bola rejser bliver der både plads til Emil Larsen og Kasper Kusk som nye kantspillere

    Det er nok lidt meget at håbe på, men hvis TK nu rejser så kunne der også blive plads til CP på midtbanen.

    3 ud og 3 nye ind. Problemet er vel at CV og Ståle nok ikke er meget for at lade så mange så erfarne spillere smutte på samme tid, de har trolds alt mange superliga kampe til sammen vi har vel efterhånden lært hvor meget vægt at vores ledere sætter på kultur i truppen. Så selvom det ikke er start-11er spillere længere tror jeg ikke alle 3 smutter samtidigt.
    Oslo
    Toeffe_WA's Avatar

  25. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Ny udebanetrøje 2013/2014
    By scaleo in forum De korte linier
    Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 31.08.13, 12:57
  2. Til- og afgange: Vinter 2012/2013 Part II
    By madebysoren in forum Transferforum
    Svar: 184
    Sidste Meddelelse: 13.03.13, 13:17
  3. Til- og afgange: Vinter 2012/2013
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 350
    Sidste Meddelelse: 12.01.13, 13:01
  4. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •