Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 17

Emner: Østergaard vs. Hørsholt

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    100

    Østergaard vs. Hørsholt

    Overskriften siger det hele.

    Jeg forstår ikke den hetz Østergaard kører mod Hørsholt både med medierne som talerør og hans egen personlige facebook.

    Hvor stammer det fra? Jeg kan ikke finde negative udtalelser fra Hørstholt den anden vej.

    Tit bunder det i at Østergaard mener Hørstholt er ukompetent og ikke har erfaringen til den post han besidder - men hvodan det skulle være grund nok til en personlig hetz mod manden begriber jeg ikke.

    Han har jo ikke ansat sig selv - har derimod arbejdet sig op til toppen PSE hvor han startede fra bunden. En man som Østergaard da burde give opbakning indtil modsatte er bevist. Hørsholts track-record fejler jo ikke noget - økonomien går den rigtige vej, det samme gør resultaterne og visionerne.

    Så hjælp mig med at forstår hvor dette "had" stammer fra.
    Sidst redigeret af røde-romario : 19.12.13 kl. 12:15
    Den Røde Romario
    NEJ! Jeg er ikke Aab-Fan -- Jeg er Erik Bo-Fan

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Østergaard vs. Hørsholt

    Don Ø har jo også været ude med riven efter f.eks. Dan Hammer, som han selv gjorde til direktør. Kritikken er muligvis berettiget, men Flemming Østergaard forekommer også at være en bitter mand.

  4. De følgende 13 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    189

    Re: Østergaard vs. Hørsholt

    Don Ø har tidligere udtalt, at jyderne gav Hørsholt jobbet som direktør pga. hans relativt lave løn i forhold til andre top-ledere (han er ikke hentet på højeste hylde, men har arbejdet sig op).

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Dec 2012
    Indlæg
    80

    Re: Østergaard vs. Hørsholt

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Kritikken er muligvis berettiget, men Flemming Østergaard forekommer også at være en bitter mand.
    Nu har "fodbold-markedet" vel næppe været det nemmeste at navigere i på direktions-gangene, de seneste år. Hvis man "objektivt" skal prøve at se på nogle af de ting, som må formodes at have passeret hans skrivebord i en vis grad siden han startede i april 2008:
    1) Sportsligt. De sportslige resultater må vist siges at være nogenlunde godkendt.
    2) Økonomisk. Vi har fået afdraget massivt på den tyngende gæld.
    3) Oprettelsen af School of Excellence
    4) Parken er blevet opbygget til det bedre (fra et "driftsmæssigt" synspunkt). Man kan mene at det går meget langsomt, men de aktive fans har fået hele nedre B, der kommer snart bedre WIFI, maden bliver opgraderet lidt efter lidt, osv.
    5) Man har fået et godt samarbejde med de aktive fans - både via nedre B, samt ikke mindst ansættelsen af en af AHs største kritikkere i (SLO) Daniello.
    6) Vi har landet nogle flotte sponsor-kontrakter i et ellers svært marked (fx Adidas, Carlsberg, osv).

    Baseret på ovenstående synes jeg AH har gjort det rigtig godt. Bevares, hans udtalelser om at "han håbede BIF vandt, osv" fik da også mig op i det røde felt, og jeg ved at alle CV-kritikkerne vel også kan være frustrerede over at AH holder hånden over ham, men buttom-line er (i min optik) at AH er perfekt på posten.


  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,218

    Re: Østergaard vs. Hørsholt

    Citat Oprindeligt indsendt af YouWantAnswers Se meddelelser
    5) Man har fået et godt samarbejde med de aktive fans - både via nedre B, samt ikke mindst ansættelsen af en af AHs største kritikkere i (SLO) Daniello.
    Ud over at få vendt økonomien i en meget svær tid og få ryddet op i noget der nok var lidt af en halv mistænkelig rodebutik, er dette en genistreg han har begået her. Det har helt tydeligt været et af vendepunkterne i forholdet klub vs. fans, udefra set.

  8. De følgende 10 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Dec 2012
    Indlæg
    80

    Re: Østergaard vs. Hørsholt

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Ud over at få vendt økonomien i en meget svær tid og få ryddet op i noget der nok var lidt af en halv mistænkelig rodebutik, er dette en genistreg han har begået her. Det har helt tydeligt været et af vendepunkterne i forholdet klub vs. fans, udefra set.
    Ja det er ren Sun Tzu strategi - "keep you friends close, and your enemies closer"... Tror ikke mange andre ledere havde turdet at ansætte en så højrøstet kritiker.. Men Daniello VAR jo klart den mest kvalificerede og det nuværende samarbejde er jo til at kippe på hatten over..

  10. De følgende 10 brugere er enige:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    314

    Re: Østergaard vs. Hørsholt

    Mon ikke det hænger sammen med, at Østergaard måske skal en tur i spjældet ?
    Sagen har jo kørt længe, og hvis Hørstholt måske har sagt og gjort ting som kan skade Østergaards sag, så er et angreb vel bedste forsvar.

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,482

    Re: Østergaard vs. Hørsholt

    Det er jo svært at sige præcis hvad hele antipatien er begrundet i, men jeg tror personligt det meste er bundet op i Flemming Østergaards fyring, og mere præcis det dolkestød han selv har oplevet lå bag det.
    Efter den pinagtige proces omkring fyringen, og særligt den endelige tur i sølet med fratagelsen af æresmedlemskabet, var Østergaard jo ude med nogle udtalelser om at folk han havde regnet som forbundsfæller havde faldet ham i ryggen. Dette skete på en baggrund, hvor Østergaard jo hersket suverænt i Parken. Med andre ord havde Østergaard mere eller mindre selv opbygget hele hierakiet i Parken og opfundet folk som CV, Dan Hammer og Hørsholt. Den ændrede ejerstruktur og erkendelsen af at virksomheden bogstaveligt talt vaklede på kanten af afgrunden, affødte forståeligt nok en storvask i ledelsen, og jeg er overbevist om at denne utvivlsomt har skabt kimen til hele balladen. For det har utvivlsom fået PSEs topfolk til at vende Østergaard ryggen og udstøde ham fra hans "egen" butik. Ud fra en hel bondelogisk forståelse af virksomheden virker det vel også som rimeligt at de nye ejere har bedt virksomhedens (top)ledelse om at bekende kulør eller skride, forud for en lang og hård turnaround. Hævnen udeblev ikke, for - helt uden sans for at skue indad - har Østegaard jo heller ikke forspildt en eneste chance for at svine Dan Hammer, CV m.fl. til.
    Efter fyringen kom der et uskønt forløb med en del slet skjulte manøvre på få fravristet magten fra de nuværende ejere, med Abramovich jr. som det mest omtalte. Forsøg, der alle - udefra set - så ud til at være orkestreret af Flemse & co. (heriblandt Aldo Petersen) med det formål at bringe Hovedstadsklubben tilbage på "rette spor". Det må naturligvis have marginaliseret forholdet yderligere mellem den forskansede daglige ledelse og Østergaard der stod på den anden side af voldgraven med stenslyngerne.

    Oh, og så hjælper det jo ikke på diskursen at Flemming Østergaard alle dage har været en usleben, narcistisk og usympatisk plebejer med et børnehavebehov for at blive hørt.
    Sidst redigeret af Dingo : 22.12.13 kl. 17:35
    Sløjfen den forpligter!
    Dingo's Avatar


  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Østergaard vs. Hørsholt

    Undskyld, men har du et link hvor han sviner CV? Lige det har jeg aldrig hørt ....

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    100

    Re: Østergaard vs. Hørsholt

    Som jeg læser dette siger FØ at AH burde træde tilbage fordi han IKKE fyrede CV efter cheftræner fadæsen. Den anden update kan betyde AH eller CV eller dem begge. Men den første er ret klar i mælet som jeg ser det. I øvrigt er jeg ret tilfreds med Dingos svar som jeg mener giver en god forklaring på mit oprindelige spørgsmål.

    Fra FØs Facebok. 1 Juni 2012

    I alle de selskaber som jeg igennem mange år har været direktør,bestyrelsesformand eller medlem af bestyrelsen af. Samt i de mange foredrag jeg har holdt såvel i Danmark som udlandet, har jeg altid pointeret . At man kan have verdens bedste produkter, men det er IKKE det vigtigste, mennesker er det vigtigste., mennesker er baggrunden for al succes!!
    Når jeg i forbindelse med at FCK ikke vandt DM 2011/12 herunder
    at Carsten V. Jensen ophørte som cheftræner, men forblev som sportsdirektør, valgte i forbindelse med et interview, at give udtryk
    for at den adm. direktør Anders Hørsholt burde træde tilbage som adm.direktør
    , er det fordi jeg mener det 100%, manden er uduelig
    og overmatchet, her er der virkelig tale om det såkaldte "Peter system" et menneske bliver udnævnt til en stilling han ikke magter, Hørsholt er og bliver mellemleder !! At han ligeledes er øverste ansvarlig for fodboldafdelingen er en joke, han ved intet om fodbold, har aldrig spillet, har aldrig været med omkring fodbolden i FCK, hvorfor så udnævne ham !!!
    Stemningen i virksomheden er elendig, fra at være en spændende og levende arbejdsplads, er det nu en arbejdsplads, hvor frygten for at miste arbejdet!!! hvis man har andre synspunkter -nu gældende,- mange vigtige nøglemedarbejdere er ophørt, nogle opsagt, en populær medarbejder hos sponsorerne blev ramt af kræft, da hun vendte tilbage blev hun fyret, begrundelse stillingen
    var nedlagt... for derefter et par uge efter at ansætte et par nye medarbejdere....
    Efter mine synspunkter omkring ledelsen med Hørsholt i spidsen,
    giver en af hoveaktionærerne Karl Peter Sørensen i Bt udtryk for at jeg skal holde min kæft, at det er mangel på respekt at kritisere
    ledelsen... Det kunne jo være at jeg gav udtryk for mine synspunkter i kærlighed til et selskab som jeg har været med til at
    bygge op fra 7 ansatte til flere tusinde... og min respekt for Karl
    Peter Sørensen omkring behandlig af mennesker, kan ligge på et meget lille hjørne af et A 4 ark....
    PARKEN/FCK er og bliver et af de bedste produkter i Kongeriget
    DANMARK, men hvor er menneskene der skal drive det ....

    Fra FØs facebook da ståle kommer tilbage.

    ENDELIG, Ståle tilbage som cheftræner i FCK, er sikker på at hans positive påvirkning på den sportslige sektion vil gøre at vi kommer tilbage "på sporet" igen, noteret at IKKE andre "røg i farten" .....
    Den Røde Romario
    NEJ! Jeg er ikke Aab-Fan -- Jeg er Erik Bo-Fan

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,854

    Re: Østergaard vs. Hørsholt

    Citat Oprindeligt indsendt af røde-romario Se meddelelser
    Som jeg læser dette siger FØ at AH burde træde tilbage fordi han IKKE fyrede CV efter cheftræner fadæsen. Den anden update kan betyde AH eller CV eller dem begge. Men den første er ret klar i mælet som jeg ser det. I øvrigt er jeg ret tilfreds med Dingos svar som jeg mener giver en god forklaring på mit oprindelige spørgsmål.

    [...]

    ENDELIG, Ståle tilbage som cheftræner i FCK, er sikker på at hans positive påvirkning på den sportslige sektion vil gøre at vi kommer tilbage "på sporet" igen, noteret at IKKE andre "røg i farten" .....
    Don Ø er en klovn, men det er svært at være uenig i, at man skulle have givet CV sparket efter 2011/2012-sæsonen. Jeg har sjældent set en leder slippe så billigt fra så stor (og dyr) en fiasko.
    Mvh.
    Dane

  17. De følgende 11 brugere er enige:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,379

    Re: Østergaard vs. Hørsholt

    Citat Oprindeligt indsendt af røde-romario Se meddelelser
    Som jeg læser dette siger FØ at AH burde træde tilbage fordi han IKKE fyrede CV efter cheftræner fadæsen. Den anden update kan betyde AH eller CV eller dem begge. Men den første er ret klar i mælet som jeg ser det. I øvrigt er jeg ret tilfreds med Dingos svar som jeg mener giver en god forklaring på mit oprindelige spørgsmål.

    Fra FØs Facebok. 1 Juni 2012

    I alle de selskaber som jeg igennem mange år har været direktør,bestyrelsesformand eller medlem af bestyrelsen af. Samt i de mange foredrag jeg har holdt såvel i Danmark som udlandet, har jeg altid pointeret . At man kan have verdens bedste produkter, men det er IKKE det vigtigste, mennesker er det vigtigste., mennesker er baggrunden for al succes!!
    Når jeg i forbindelse med at FCK ikke vandt DM 2011/12 herunder
    at Carsten V. Jensen ophørte som cheftræner, men forblev som sportsdirektør, valgte i forbindelse med et interview, at give udtryk
    for at den adm. direktør Anders Hørsholt burde træde tilbage som adm.direktør
    , er det fordi jeg mener det 100%, manden er uduelig
    og overmatchet, her er der virkelig tale om det såkaldte "Peter system" et menneske bliver udnævnt til en stilling han ikke magter, Hørsholt er og bliver mellemleder !! At han ligeledes er øverste ansvarlig for fodboldafdelingen er en joke, han ved intet om fodbold, har aldrig spillet, har aldrig været med omkring fodbolden i FCK, hvorfor så udnævne ham !!!
    (...)
    ENDELIG, Ståle tilbage som cheftræner i FCK, er sikker på at hans positive påvirkning på den sportslige sektion vil gøre at vi kommer tilbage "på sporet" igen, noteret at IKKE andre "røg i farten" .....

    Det var dog frygtelig pinlig læsning. I første omgang er det foruroligende at han staver og tegnsætter som en vred teenager, men at han bliver ved med at bralre op om det her, er virkelig mangel på format. Jo mere han kalder kalder Hørsholt en undermåler, når manden rent faktisk indtil videre har gjort et fremragende stykke arbejde, jo mere udstiller Flemming sin egen dømmekraft.
    Sidst redigeret af Alexander : 25.12.13 kl. 13:44


  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Oct 2010
    Indlæg
    50

    Re: Østergaard vs. Hørsholt

    Anders Hørsholt har også udtalt som svar på Don Ø's udtalelser, at Don Ø har sin egen agenda. En agenda der nok går ud på at kritisere den nuværende ledelse til så han kan komme tilbage. Eller, hvis han kommer tilbage, kan sige, at den forrige ledelse var inkompetent og derefter fyre den og sætte sig selv i direktøstolen. Han var jo på vej tilbage da Abramovich's søn ville købe sig ind. Og mon ikke han er klar hvis andre investorer ville købe de nuværende ejere ud og indsætte ham som direktør.

    Hørsholm har gjort det glimrende for klubben. Men hans manglende erfaring med fodbold er et problem på længere sigt. Der var Flemming Østergaard altså klasse. Han var både sportsdirektør og direktør, og det kræves det vel på langt sigt. Så længe Ståle er i klubben er det vel ikke et problem. Men man må håbe på at der er en kompetent varig sportslig ledelse til at bistå Hørsholt. Man kan tvivle på at CV er dygtig nok.
    Sidst redigeret af short3 : 29.12.13 kl. 16:18

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Østergaard vs. Hørsholt

    Citat Oprindeligt indsendt af short3 Se meddelelser
    Anders Hørsholt har også udtalt som svar på Don Ø's udtalelser, at Don Ø har sin egen agenda. En agenda der nok går ud på at kritisere den nuværende ledelse til så han kan komme tilbage. Eller, hvis han kommer tilbage, kan sige, at den forrige ledelse var inkompetent og derefter fyre den og sætte sig selv i direktøstolen. Han var jo på vej tilbage da Abramovich's søn ville købe sig ind. Og mon ikke han er klar hvis andre investorer ville købe de nuværende ejere ud og indsætte ham som direktør.

    Hørsholm har gjort det glimrende for klubben. Men hans manglende erfaring med fodbold er et problem på længere sigt. Der var Flemming Østergaard altså klasse. Han var både sportsdirektør og direktør, og det kræves det vel på langt sigt. Så længe Ståle er i klubben er det vel ikke et problem. Men man må håbe på at der er en kompetent varig sportslig ledelse til at bistå Hørsholt. Man kan tvivle på at CV er dygtig nok.
    Men dette er vel også én af grundene til (Hørsholts manglende viden om fodbold), at han fører samtaler med Frank Arnesen.

    Jeg har stor respekt for, at han konsekvent melder ud at han ikke ved meget om fodbold og så søger ekspertviden andet sted. Der findes nemlig et hav af eksempler på ledere der foretager sig ting de slet slet ikke har kompetencer til. Cardiff's Vincent Tan er et fremragende eksempel herpå.


  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,218

    Re: Østergaard vs. Hørsholt

    Hvori ligger don ø's kæmpe erfaring forstand på fodbold ? Er manden netop ikke kendt for at være en dygtig foretningsmand. Det var NCH der var sportsdirektør under don Ø.
    Egentlig tror jeg den største forskel mellem don Ø og Hørsholt, at Hørsholt holder sin sti ren og at der ikke vil være noget at komme efter efterfølgende? For don Ø kan man nævne forhøjet tilskuer tal, kurs manipulation (ja han er ikke dømt ) og sikkert også andre ting jeg har glemt.

  23. De følgende 7 brugere er enige:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 60
    Sidste Meddelelse: 22.02.12, 11:08
  2. Per Bjerregaard vs. Flemming Østergaard
    By Hansen-san in forum De korte linier
    Svar: 45
    Sidste Meddelelse: 18.01.06, 09:24
  3. Psssst - Du Østergaard
    By Tom K in forum De korte linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 08.11.04, 20:53

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •