Se afstemningsresultater: Hvem skal gå videre fra runden?

Stemmeafgivere
214. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Kartoffelmaden

    133 62.15%
  • Karrysilden

    81 37.85%
Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 21

Emner: Smørrebrødskonkurrencen - Runde 3: Kartoffel vs. Karrysild

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,482

    Smørrebrødskonkurrencen - Runde 3: Kartoffel vs. Karrysild

    Sidelinien viste endnu engang sine manglende smagsløg ved at stemme undertegnedes kombattant ud i første runde. Uden mange kommentarer - men med rødsprængte øjne - haster jeg derfor videre til næste runde:


    Deltager nr. 1: Kartoffel
    Sidelinieskribent: Caligula76



    Brød: Rugbrød.
    Pålæg: Kogte kartofler.
    Tilbehør: Løg, enten (eller både og) rå eller ristede. Mayonaise. Purløg.
    Beskrivelse: Den findes i sublime varianter med rå (og) eller ristede løg. Og så kan man garnere med salat, bacon osv.
    Fælles for dem er mayonaise, friskkværnet peber, purløg og jeg foretrækker gerne et drys groft salt oven på herligheden. Til dette stykke smørrebrød kan man klare sig med noget så simpelt som rugbrød, smør, mayonaise, løg (rødløg, almindelige og/eller ristede), kartofler med eller uden skræl og hvis man ikke lige har disse i huset, så kan purløg undværes. Ikke noget med mere eller mindre eksotiske ingredienser (eller det) som kapers, saltkød, hønsekød, asparges, peberrod etc. etc.
    Såre simpelt og så få råvarer, javel!
    Men smagen! Oh manner!
    Prisen hos TH Sørensen er overkommelige 35kr.


    Deltager nr. 2: Karrysild
    Sidelinieskribent: zebos



    Brød: Hjemmebagt lunt rugbrød
    Pålæg: Iskold karrysild
    Tilbehør: Friske løg, rødløg, purløg, forårsløg, karse, asier, dild, æble og evt. hårdkogte æg, kapers og syltede agurker. Findes i versioner med granatæble og tomat som topping.
    Beskrivelse: En fast tradition til julefrokoster, men kan også findes som variant under betegnelsen højtbelagt smørrebrød. Klart et mesterværk blandt sildemadder. Uhhm.
    Variant af tilbehør: Rødløg, kapers og lidt mere sjældent dild og endnu mere sjældent æble.
    Pris hos TH Sørensen: 32,00 kr. Det er jo en pris man bli'r helt rørt af! :)


    Følg konkurrencen hér!
    Sidst redigeret af Dingo : 19.12.13 kl. 23:07
    Sløjfen den forpligter!
    Dingo's Avatar

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Smørrebrødskonkurrencen - Runde 3: Kartoffel vs. Karrysild

    En sørgelig, men forudsigelig triumf venter for den med afstand mest smagsforladte og hjerteskærende ordinære mad i hele denne afstemning.

    Sådan går det, når man er så 'heldig' at trække den eneste kvaldeltager i første runde.

    Og ja, jeg skrev 'heldig' – med alt hvad det anførselstegn antyder.

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    3,341

    Re: Smørrebrødskonkurrencen - Runde 3: Kartoffel vs. Karrysild

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    En sørgelig, men forudsigelig triumf venter for den med afstand mest smagsforladte og hjerteskærende ordinære mad i hele denne afstemning.

    Sådan går det, når man er så 'heldig' at trække den eneste kvaldeltager i første runde.

    Og ja, jeg skrev 'heldig' – med alt hvad det anførselstegn antyder.
    Hov hov. Du kan angribe kartoflen alt det du vil, og antyde at Dingo og jeg er korrupte, og har fusket med lodtrækningen. Det var sådan set forventet.

    Derfor fik vi en mand der er fuldstændig helgenhvid til at trække lod.

    Denne mand er uskyldsren og komplet troværdig



    Så træk dine usle beskyldninger tilbage og sig undskyld til Valbymaleren.
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder
    Citat:
    The fabulously noisy alcoholic Danish travelling support. London Evening Standard 17/03-11
    Sokken's Avatar

  5. De følgende 9 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    567

    Re: Smørrebrødskonkurrencen - Runde 3: Kartoffel vs. Karrysild

    Øj! Det var godt nok to sløje deltagere.
    Det må blive karrysilden da den trods alt kan bruges til at kvæle den væmmelige smag af den megen snaps man udsættes for på denne årstid.
    Imod moderne stemningsdiktatur

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Smørrebrødskonkurrencen - Runde 3: Kartoffel vs. Karrysild

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    En sørgelig, men forudsigelig triumf venter for den med afstand mest smagsforladte og hjerteskærende ordinære mad i hele denne afstemning.
    Jeg synes ikke kartoffelmaden er voldsomt spændende, selv om den med prima råvarer dog godt kan snige sig op på et anstændigt niveau. Når jeg har valgt at stemme på kartoffelmaden alligevel, så er det faktisk mest for at straffe karrysilden, som jeg synes er en tarvelig repræsentant for sildemadderne. Holdt op mod retter som stegt sild, røget sild og Sol over Gudhjem er karrysilden for tam. Hertil kommer at karrysilden på sin vis er direkte forræderisk mod silden, idet en af rettens egenskaber jo er at man knap kan smage silden, der mest af alt fungerer som lidt bund og struktur i karryblæveret. Død over den falske sild!

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Smørrebrødskonkurrencen - Runde 3: Kartoffel vs. Karrysild

    Citat Oprindeligt indsendt af Sokken Se meddelelser
    Så træk dine usle beskyldninger tilbage og sig undskyld til Valbymaleren.
    Uha, jeg er sikker på at den nemme lodtrækning og arrangørens præference for gelatineklumper er et rent tilfælde. Det er sikkert og vist.

    I den forbindelse er her nogle fine karrysild. Naturligvis med løg på.


  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,482

    Re: Smørrebrødskonkurrencen - Runde 3: Kartoffel vs. Karrysild

    Det gør løbsledelsen meget triste at se på beskyldninger om doping, nepotisme og urent trav. Konkurrencen integritet ligger os selvsagt utroligt meget på sinde, og vi bestræber os i alle henseende på at leve op til værdisættet: Smørrebrød er til alle, for alle. Vi vil selvsagt gå i dialog med de personer, der mener at have konstateret uregelmæssigheder i turneringen og derigennem mane alle bekymringer til jorden.

    Når vi nu er i gang med at diskutere turneringens form og indhold, kan jeg oplyse at vi overvejer, at tage den røgede laks ud af turneringen. Grunden til dette er vi er blevet opmærksomme på, at den måske ikke overholder kravet til smørrebrød, eftersom den jo er på en bund af hvidt brød. I daglig tale overvejer vi, med andre ord, at 'pabbe' laksen. Istedet vil Dyrlægens Natmad eventuelt kunne genindtræde i konkurrencen.

    Men det er altsammen bare overvejelser som bliver ansporet af at vi nu skal til at kigge konkurrencen efter i sømmene. Hvis vi istedet koncentrerer os om at nyde konkurrencen som den ser ud, vil laksen sikkert fortsat kunne boltre sig iblandt det øvrige smørrebrød. Og med det vil vi vende tilbage til den spændende dyst!
    Sidst redigeret af Dingo : 19.12.13 kl. 17:43
    Sløjfen den forpligter!
    Dingo's Avatar


  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    Re: Smørrebrødskonkurrencen - Runde 3: Kartoffel vs. Karrysild

    Citat Oprindeligt indsendt af Dingo Se meddelelser
    Når vi nu er i gang med at diskutere turneringens form og indhold, kan jeg oplyse at vi overvejer, at tage den røgede laks ud af turneringen. Grunden til dette er vi er blevet opmærksomme på, at den måske ikke overholder kravet til smørrebrød, eftersom den jo er på en bund af hvidt brød. I daglig tale overvejer vi, med andre ord, at 'pabbe' laksen.
    Go nuts. Den er ikke engang tæt på at være min egen favorit :-)

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Smørrebrødskonkurrencen - Runde 3: Kartoffel vs. Karrysild

    Hvor mange mon der rent faktisk har KØBT et stykke med kartoffel eller karrysild? Nogle ganske fine madder, men absolut ikke noget jeg vælger blandt alt andet lækkert. Iøvrigt er kartoflen vel svag favorit, da sådan en omgang karrysild som simon skriver blegner ved siden af de andre lækre sild!

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Smørrebrødskonkurrencen - Runde 3: Kartoffel vs. Karrysild

    Naturligvis har jeg da købt en kartoffelmad. Et stykke smørrebrød med nye kartofler i al deres majestæt og en iskold snaps, så er bordet dækket.


  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    1,597

    Re: Smørrebrødskonkurrencen - Runde 3: Kartoffel vs. Karrysild

    Hmm, svær runde. Absolut ikke to af konkurrencens favoritter.

    På den ene side kartoffelmaden. En ganske habil restemad, hvor man på ganske fin vis kan bruge gårsdagens overskydende kartofler, og med en god mayo, purløg, salt og peber, så er den ikke værst. Meeeen, der er fandeme da ingen der står og koger kartofler, for nu vil de lige lave en kartoffelmad. Eller går ind på en frokostrestaurant eller TH Sørensen og bestiller en kartoffelmad....!
    Med andre ord, fin og god måde at undgå madspild, men finere smørrebrød er det altså ikke.

    På den anden side har vi så karrysild. Og ja, jeg elsker sild. Jeg elsker røget sild, jeg kan lide marineret sild og jeg er især svært begejstret for kryddersild. Men at proppe sild ned i karry er et koncept jeg aldrig har fattet!! Karry kan man bruge til meget, man kan putte kylling i, boller i, men fandeme da ikke sild!
    Karrysilden kom som bekendt med på det yderste mandat. Vi ved godt allesammen hvilken smørrebrød der burde have haft den 16. plads!!

    Så selvom det langt fra er min favorit, var det nemt at vælge hvor min stemme skulle placeres...

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #12
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Smørrebrødskonkurrencen - Runde 3: Kartoffel vs. Karrysild

    Jeg synes egentlig at det er en besynderlig tendens til at tale forskellige typer smørrebrød ned i denne konkurrence, for jeg kan lide dem alle.
    Karrysild er bestemt heller ikke min favorit blandt højtbelagtemadder, men jeg syntes at den skulle med, da den er en fast ingrediens på de fleste julefrokostborde og at den går godt sammen med en iskold juleøl og en snaps (kold eller lunken, man bestemmer selv), hvilket jo passer perfekt til årstiden.

    Jeg tror også at det er de færreste, der ikke kan lide karrysild, det er i hvert fald min erfaring.

    En kartoffelmad, er mere for mig, noget der hører sommeren til, hvor det er muligt at få nyopgravede kartofler, samt friske radiser, dild og løg.

    Hvis karrysilden ryger nu, så er det fint nok med mig. Den har jo allerede vundet play-off runden. :)

    Mvh

    zebos
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,155

    Re: Smørrebrødskonkurrencen - Runde 3: Kartoffel vs. Karrysild

    Mit besyv i denne sag:

    Karrysild. En god ven. Den har ofte reddet mig i situationer, hvor man nødes til at tage en sildemad, før man har retmæssig adgang til snapsen. Desuden er den med lidt god vilje nogenlunde velsmagende. I hvert fald i forhold til de øvrige sildetyper. Den skal også have ros for at vinde playoff´en med en imponerende slutspurt. Den får min stemme!

    Kartoffelmad. Jeg forstår det ikke helt. Kartofler er jo tilbehør. Og i visse situationer et udmærket valg som sådan, idet de med sine kulhydrater i stivelsesform udgør en fin kompagnon til kød, sovs og evt. grønt. Lidt på samme måde som brød komplimenterer fisk, leverpostej eller andet pålæg. Men brød med kartoffel på? Der mangler altså noget. Det er en sær ide. Og i øvrigt er kartoflen generelt lidt overvurderet, synes jeg. Så er den fandeme heller ikke vildere - den lille, kogte rodfrugt.
    Mvh.
    Maarum

    Angreb: Kolfuss Glasbein (Reykjavik) -- Mfumle Notembo (Alkmaar)
    Midt: Inge Bjørnebrygg (Lyn) -- Heinz Niemahls (R/W Essen) -- Nema Talenta (NK Rijeka) -- John Longshot (Motherwell)
    Forsvar: Sebastian Altmann (Salzburg) -- Manuel Carta Roja (Mallorca) -- Gulbis Panikaa (Tallinn) -- Andreas Chanslöst (IFK)
    Målmand: Droop van Saebehand (Willem II)

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #14
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Smørrebrødskonkurrencen - Runde 3: Kartoffel vs. Karrysild

    Jeg ser at der er en del der synes at kartoflen er zzzzzz.
    Nogen synes det er "gelatine" (slå lige gelatine op, makker!), andre synes at det alene er mayo'en, saltet og peberet der giver smag til dette fortræffelige stykke smørrebrød, der i parantes både kan være simpelt, men også ganske højtbelagt med say, radiser, bacon, rå/ristede løg, mayo, groft salt og friskkværnet peber og purløg f.eks.

    Der kom i går aftes i skakten forskellige og mangeartede (alle lige usle og usaglige) angreb på denne fortræffelige spise. Bl.a. blev det hvisket at det var en "sommermad", tjoeh muligvis. Men nu kan man jo få kartofler året rundt, såeh ...
    Man kan jo kun være historieløs hvis man ikke skænker den prægtige kartoffel en taknemmelig tanke. Læs blot herunder.

    Kartofler opfylder alle Behov. God pris, overkommelighed, vitaminer, variation, velsmag, børnevenlighed og voksenvenlighed, for vi kan få kartofler til at smage præcis, som vi vil have dem.
    Kartofler giver mere mæthed for kalorierne end alle slags ris og pasta, selv fuldkornspasta. Australske forskere har undersøgt mæthed af kogte kartofler sammenlignet med 37 andre fødevarer, og kartoflerne kom i mål som en klar nummer et, langt foran både kød, brune ris, fisk og bønner.

    »Kartofler kan ikke alene gøre os mætte med få kalorier, kartofler indeholder også mere protein, end de fleste ved. Proteinindholdet i kartofler svarer ret præcist til kroppens behov for protein. Kartofler kan indgå i kosten som vegetabilsk proteinkilde på samme måde som bønner, ærter og andre bælgfrugter. Og det er takket være kartoflernes indhold af C-vitamin, at vi i århundreder overlevede vintrene uden at få skørbug,« siger Per Brændgaard, der er cand. scient. i human ernæring

    Så ved I det nu, kære FC-søstre og FC-brødre: Palæo-tosserne (samt Urbanus, -smølle, FC Fanny (du skulle lige svine den, selvom du satte dit X ved den, hva'?), S(l)inkelist og Maarum) har det tilfælles at de alle forsager denne prægtige kilde til livsvigtige proteiner og kulhydrater. Sgu lidt ironisk (eller det) at Oldrum har noget tilfælles med Stenalder-tosserne. Coincidence? I think not!1

    Vis at de alle som én er forkert på den, kære med-FC'ere! Stem på kartoflen.

    "Respect ... the cock potato!"

    En viis kvinde har sagt nedenstående.
    »Man må have rygrad i det daglige, min hedder kartofler,« siger forfatteren Camilla Plum.

  21. De følgende 10 brugere er enige:

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    567

    Re: Smørrebrødskonkurrencen - Runde 3: Kartoffel vs. Karrysild

    Citat Oprindeligt indsendt af Caligula76 Se meddelelser
    S(l)inkelist og Maarum) har det tilfælles at de alle forsager denne prægtige kilde til livsvigtige proteiner og kulhydrater. .
    Hov! Jeg må på det skarpeste dementere at jeg på nogen måde skulle forsage den prægtige rodfrugt, med alle dens tilberedningsmuligheder. Blot synes jeg det er en hån mod hele kartoflens natur at indtage den kold..og så på rugbrød, uf!



    Denne lovprisning af den vidunderlige kartoffel udtrykker til fulde min beundring
    Imod moderne stemningsdiktatur

  23. De følgende 4 brugere er enige:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Smørrebrødskonkurrencen
    By Dingo in forum Mad
    Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 29.01.14, 16:28
  2. Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 17.12.13, 10:37
  3. Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 16.12.13, 18:11
  4. Dagens kartoffel
    By Urbanus in forum Mad
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 07.06.05, 11:34
  5. Hjælp søges - Superliga stilling runde for runde?
    By suldallm in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 26.05.04, 19:46

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •