Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 18

Emner: OT-dansen

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    OT-dansen

    NB! Jeg poster i denne tråd hver gang der er ny analyse i postkassen. Se derfor gerne "Sidste side" for det nyeste indhold - obrigado!

    INTRODUKTION

    Hep!

    Der var engang en mand som hed Ole og som knaldede et hårdt indlæg ind i modstanderens felt i en tæt mesterskabskamp, dybt inde i overtiden, således at det rigtige hold vandt. Målscoreren på dette fremrangede indlæg har vist fået sin del af opmærksomheden, men vi var nogle som (i vanlig sarkastisk 90er-fanstil) lavede en hyldestdans til Ole. OT-dansen blev den døbt. Og den blev danset adskillige gange i sæsonen 2004-2005 hvor OT bankede ukarakteristisk mange bolde i kassen fra højre back.

    Nuvel, nostalgi er godt, men egentlig ville jeg bare sige, at jeg har startet en lille blog:

    http://otdansen.tumblr.com/

    Ambitionen er at få postet noget taktisk analyse, noget løst og fast og rimfrostet om trupsammensætning og den slags - og så i øvrigt forsøge at tegne nogle lidt større linjer end det vi møder på fcknews.com. Bare fordi.

    Skulle nogen have lyst til at opgradere indsatsen til "skrivekollektiv" - det kunne være fedt med taktiske analyser à la Jonathan Wilson, Zonalmarking og den gode gamle Mandagstræner (fy, BT!) - så send PM. :)

    N.
    Sidst redigeret af nivlaps : 29.05.14 kl. 15:00
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: OT-dansen

    Så er der ny post, denne gang om penge. Carsten Vagn er nyrig brugtvognsforhandler, men hvad kan man egentlig forvente sig af flere penge i regionens allerede rigeste klub?

    http://otdansen.tumblr.com/post/7494...k-i-en-lille-s
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

  3. Den følgende bruger er enig i dette:
    peb

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: OT-dansen

    Transfervinduet er over os, Hafnia Nova er i støbeskeen, men hvordan ser perspektiverne ud?

    Og hvis "ny nordisk" fodbold findes, hvor er det så egentlig på vej hen?

    http://otdansen.tumblr.com/post/8720...es-nova-hafnia
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,482

    Re: OT-dansen

    Citat Oprindeligt indsendt af nivlaps Se meddelelser
    Transfervinduet er over os, Hafnia Nova er i støbeskeen, men hvordan ser perspektiverne ud?

    Og hvis "ny nordisk" fodbold findes, hvor er det så egentlig på vej hen?

    http://otdansen.tumblr.com/post/8720...es-nova-hafnia
    Det er en rigtig god blog du har gang i og en som jeg læser med stor interesse. Hvis jeg dog må komme med et velment råd, så ville jeg droppe øgenavnene; særligt de negative af slagsen. "Frikadelhinho" og lignende skolegårdsøgenavne trækker ned i en ellers intelligent analyse.
    Sidst redigeret af Dingo : 30.05.14 kl. 23:22
    Sløjfen den forpligter!
    Dingo's Avatar


  7. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: OT-dansen

    Citat Oprindeligt indsendt af Dingo Se meddelelser
    Det er en rigtig god blog du har gang i og en som jeg læser med stor interesse. Hvis jeg dog må komme med et velment råd, så ville jeg droppe øgenavnene, særligt de negative af slagsen. "Frikadelhinho" og lignende skolegårdsøgenavne trækker ned i en ellers intelligent analyse.
    Helt enig med dingo, hvem er Frikadelhinho?

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    189

    Re: OT-dansen

    Kunne det være Michael Krohn-Dehli?

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: OT-dansen

    Citat Oprindeligt indsendt af Dingo Se meddelelser
    Det er en rigtig god blog du har gang i og en som jeg læser med stor interesse. Hvis jeg dog må komme med et velment råd, så ville jeg droppe øgenavnene, særligt de negative af slagsen. "Frikadelhinho" og lignende skolegårdsøgenavne trækker ned i en ellers intelligent analyse.
    Jeg synes ikke at det gør så meget. Der er med til at tage lidt af alvoren af. Nogle blogs har det nu om dage med at tage sig selv alt for seriøst og det er lidt trættende. Det kan godt være sjovt og seriøst på samme tid og det gør du rigtig fint!

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: OT-dansen

    Citat Oprindeligt indsendt af FCK4LIF3 Se meddelelser
    Jeg synes ikke at det gør så meget. Der er med til at tage lidt af alvoren af. Nogle blogs har det nu om dage med at tage sig selv alt for seriøst og det er lidt trættende. Det kan godt være sjovt og seriøst på samme tid og det gør du rigtig fint!
    Jeg er relativt på linje her, men lover at gøre mig umage for at ramme balancen. Jeg elsker C/N for at vove lidt af det samme, men kæmper stadig med at finde en stil (og kommer jeg til at bruge megen tid på det? Nok mere indholdet tror jeg).

    Men mange tak for feedback - det er noteret! Og Frikadelinho er jo nærmest et øgenavn i et øgenavn i et øgenavn, hvilet nok er liiiige i overkanten.
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,318

    Re: OT-dansen

    Citat Oprindeligt indsendt af nivlaps Se meddelelser
    Jeg er relativt på linje her, men lover at gøre mig umage for at ramme balancen. Jeg elsker C/N for at vove lidt af det samme, men kæmper stadig med at finde en stil (og kommer jeg til at bruge megen tid på det? Nok mere indholdet tror jeg).

    Men mange tak for feedback - det er noteret! Og Frikadelinho er jo nærmest et øgenavn i et øgenavn i et øgenavn, hvilet nok er liiiige i overkanten.
    Nu bruger Fodboldbrok (som ligner din skrivestil meget) øgenavnet Frikedelhi, så helt ved siden af er det vel ikke.
    Udover det så synes jeg du har en god blog og nogle fine tanker og idéer samt skrivestil. Jeg vil da læse med i fremtiden :) Derudover så strammer du den lidt ved at sige, at Aab angriber som Bayern, nu hvor Bayern ser ud til at have fået Guardiolaitis og vægter boldbesiddelse højere end mål (meget sat på spidsen i know) hvilket ikke har været der Aab for alvor har været stærke ;)

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: OT-dansen

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Derudover så strammer du den lidt ved at sige, at Aab angriber som Bayern, nu hvor Bayern ser ud til at have fået Guardiolaitis og vægter boldbesiddelse højere end mål (meget sat på spidsen i know) hvilket ikke har været der Aab for alvor har været stærke ;)
    Medgivet. Skal vi sige Dortmund i stedet, eller bare retro-Bayern? ;)
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: OT-dansen

    Efter at have grovlyttet til Guardian's WC Daily, læst samtlige artikler på zonalmarking.net og generelt set 94% af VM so far er her lidt overordnede tanker om trends, taktik og transferretningen på Det Nye KBH!

    http://otdansen.tumblr.com/post/9103...4-taktiktrends

    Citat Oprindeligt indsendt af nivlaps Se meddelelser
    Medgivet. Skal vi sige Dortmund i stedet, eller bare retro-Bayern? ;)
    Og hvis det ikke var tydeligt før, så er det i hvert fald tydeligt nu, at Bayern ikke er trendy. Forklarer det CL-exitten i år? Nok ikke. Men man kan vel med en hvis rimelighed påstå at det er en del af svaret.
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,318

    Re: OT-dansen

    Nogle gode betragtninger, men jeg tror nu ikke på vi kommer til at køre med højt(ish) genpres eller satser mere på kontra end vi plejer (som vel egentlig er kontrolleret genpres).
    Jeg er enig i at vi har nogle spillere der kan levere et godt presspil, men jeg tror ikke vi kommer til at se de store ændringer i systemet. Kigger man på træningskampene og retorikken omkring Zankahandlen, så formoder jeg at man prøve at køre samme Stålestil som altid, dog med modifikationer omkring kantspillerne og jeg tror også du har ret i din betragtning omkring backsne. Det virker som om de står lidt længere tilbage på banen end sædvanligt og overlappene ser også mere sparsommelige ud. Mine betragtninger er dog primært baseret på træningskampene og meget kan nå at ændre sig. Men det ser nu ikke ud til, at zoneforsvar, tålmodigt etableret angrebsspil, ryk over kantene og fokus på dødbolde er på vej væk.

  19. #13
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: OT-dansen

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Nogle gode betragtninger, men jeg tror nu ikke på vi kommer til at køre med højt(ish) genpres eller satser mere på kontra end vi plejer (som vel egentlig er kontrolleret genpres).
    Jeg er enig i at vi har nogle spillere der kan levere et godt presspil, men jeg tror ikke vi kommer til at se de store ændringer i systemet. Kigger man på træningskampene og retorikken omkring Zankahandlen, så formoder jeg at man prøve at køre samme Stålestil som altid, dog med modifikationer omkring kantspillerne og jeg tror også du har ret i din betragtning omkring backsne. Det virker som om de står lidt længere tilbage på banen end sædvanligt og overlappene ser også mere sparsommelige ud. Mine betragtninger er dog primært baseret på træningskampene og meget kan nå at ændre sig. Men det ser nu ikke ud til, at zoneforsvar, tålmodigt etableret angrebsspil, ryk over kantene og fokus på dødbolde er på vej væk.
    Jeg så præcis det samme igår mod Maribor. Og man må sige at vi kører Ståle-stilen ganske som vi plejer. Jeg tror og håber dog at angrebsspillet får indbygget en variation med nogle mere direkte angreb samt at vi bliver mere farlige på dødbolde. Men indrømmet det ikke bare svært, men umuligt, at se bevægelser i den retning i gårsdagens kamp.

    Omvendt så var det vel umuligt at se nogensomhelst udvikling i forhold til sidste sæson i gårsdagens kamp? Vi må nok vente til holdet får lidt mere form førend retningen for alvor kan bedømmes.

    Og så synes jeg Høgli ligner en klog back both ways; kombinerer godt, tænker fodbold godt og spiller sikkert og klogt i defensiven.
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: OT-dansen

    Og nå ja, lige lidt strøtanker efter 90 ekstremt u-underholdende minutter på fck.dk;

    http://otdansen.tumblr.com/post/9114...efterd-nninger
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: OT-dansen

    Skal Ståle fyres eller ej? Og hvilken opgave skal han egentlig løse for at gøre det godt? Lidt strøtanker lige her:

    http://otdansen.tumblr.com/post/1041...tiske-storhold

    Enjoy!
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

  23. De følgende 3 brugere er enige:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •