Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 49

Emner: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Ja, så er det jo slut med at spekulere på hvordan truppen kommer til at se ud til foråret. Og heller ikke denne gang kom der storstilede pressemøder eller sidste øjebliks kaniner op af hatten, selv om optimisterne holdt ud til det sidste :-) De eneste signifikante ændringer blev at Santin, Ragnar og Marvin forlod klubben, og Cornelius kom ind. Zanka ville man gerne have haft, men det kunne ikke gå op for PSV. Ellers sidder jeg ikke tilbage med en fornemmelse af at man for alvor havde snøren ude til andre positioner. En kvalitetserstatning for hhv. Santin/Marvin og for Ragnar var vel sådan cirka den masterplan, man arbejdede efter.

    Jeg synes det er lidt vanskeligt at vurdere om vinduet var godt eller skidt eller noget midt i mellem. Rigtig meget vil selvfølgelig stå og falde med om Cornelius bliver en nøglespiller allerede i foråret. Gør han det, så er vores DM-chancer yderst fornuftige. Selv hvis han skal bruge lidt længere tilløb, vil jeg stadig mene det var helt rigtigt at hente ham hjem, for det er ikke ofte man får mulighed for at hente en ung spiller, som har leveret på så højt niveau. Til gengæld vil et lunkent Cornelius-forår få udlejningen af Pourié til at se ualmindeligt dum ud. Det forstår jeg stadig ikke rigtig, men Ståle må jo have opgivet ham.

    Ift. forsvaret var det for mig at se en ikke-overraskelse at der ikke kom nogen venstreback, selv om man sagtens kan argumentere for at det burde have været en prioritet. Hvad angår midterforsvaret håber jeg det lykkes at få Zanka hjem til sommer, og i så fald er det fornuftigt nok at man ikke bare fiskede et eller andet køleskab fra en nordisk liga i panik. Med tilgangen af Mussis til sommer havde det heller ikke været oplagt at gøre noget på den centrale midt. Claudemir, Delaney, TK og Toutouh må række rigeligt i foråret. Keeperposten var der af gode grunde heller ikke forventet aktivitet på.

    Det eneste der rigtig undrer mig, er at man ikke fik shoppet en kantspiller mere. Det kan hænge sammen med at det ikke lykkedes at få Bola sendt afsted. Vi må virkelig håbe at han er topmotiveret af at spille sig til VM og til en ny klub, men det er lidt svært at tro på. Braaten er også et spørgsmålstegn, og jeg håber han kan tage CL-formen med over i ligaen til foråret, for i efteråret var han for ofte anonym i det daglige. Toutouth er selvfølgelig også en mulighed på kanten, men han er bedre i andre roller, så nøgternt set har vi "kun" to sikre kort til de pladser, nemlig Rurik og Jørgensen. Jeg havde som sagt troet man ville kigge efter forstærkning her, så vi blev mindre sårbare, men der er jo sådan set spillere nok, og der er også muligheder for at stille helt anderledes op à la BØF away i december.

    Alt i alt synes jeg vel at vinduet er sådan rimelig okay. Man kunne sagtens have forestillet mig noget vildere ift. udmeldingerne om DM-ambition og større budgetter, men på den anden side har vi jo købt den dyreste spiller i Superligaens historie, som sågar er en hjemmeavlet landsholdsangriber på 20 år. Købet af Cornelius må dog siges at være en helt speciel situation, så det er jo ikke fordi det i sig selv indvarsler helt nye tider. Det var pisseærgerligt med Zanka, men det kan man jo vanskeligt laste CV, og jeg håber bare det lykkes til sommer. Så var der venstrebacken og kantspilleren, der aldrig kom, og det kan enten vise sig at have været helt rigtigt set eller dybt problematisk ift. hvad der sker med Pierre, Rurik og Jørgensen de næste måneder. Tilsvarende med Pourié-udlejnignen. Hvis Cornelius bomber løs i foråret, vil det stå tilbage som en fornuftig idé. Ellers not so much.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,766

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Vi vil alle vil gerne have skabet hjem, men nu må vi altså også lige være realister. For bare et halvt år siden, lå vi til nedrykning og lignede umiddelbart et hold i en 'mini-krise'.

    Dette transfervindue har handlet om én ting, ligesom det næste vindue vil det samme: oprydning og fremtidssikring af holdet med spillere Ståle har en plan med.

    Der er en grund til at FCM ligger hvor de gør, og det er fordi de har en fast stamme af spillere der har været der længe, der kæmper for hinanden og spiller som et hold. Det er det samme vi skal i gang med nu.

    Lige nu priser jeg mig bare lykkelig for at vi stadig er med i mesterskabskampen, og at der hurtigt blev taget affære med Ariel Jacobs. Perioden i starten af sæsonen har styrket os som klub, og tror vi går en RIGTIG spændende tid i møde med en ledelse bestående af Lange, Riemer og Ståle (og så til dels CV). Umiddelbart det stærkeste trænerteam jeg har set i FCK.

  3. De følgende 6 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Dette transfervindue har handlet om én ting, ligesom det næste vindue vil det samme: oprydning og fremtidssikring af holdet med spillere Ståle har en plan med.
    Undskyld, men det er da noget vås. Det eneste "oprydningsagtige" der er sket i vintervinduet er udlejningen af Pourié. Santin har man jo længe været villig til at sende afsted på et sidste eventyr, og Ragnar forlod os som stamspiller for en formue.

    Det er jo heller ikke fordi efteråret efterlod os med indtrykket af at truppen er helt håbløs, når bare træneren er dygtig, så jeg kan slet ikke genkende det der med at vintervinduet skulle have handlet om at rydde op eller være særligt fremtidsfokuseret. Det har været et vindue som så mange andre og skal selvfølgelig også vurderes derefter. Hvis man skulle pege på noget specielt ved vinduet, så er det at det var Ståles første hele transfervindue i denne omgang, og på den baggrund tror jeg da mange havde forventet større aktivitet - inklusive Ståle selv.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  5. De følgende 9 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,766

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Undskyld, men det er da noget vås. Det eneste "oprydningsagtige" der er sket i vintervinduet er udlejningen af Pourié. Santin har man jo længe været villig til at sende afsted på et sidste eventyr, og Ragnar forlod os som stamspiller for en formue.

    Det er jo heller ikke fordi efteråret efterlod os med indtrykket af at truppen er helt håbløs, når bare træneren er dygtig, så jeg kan slet ikke genkende det der med at vintervinduet skulle have handlet om at rydde op eller være særligt fremtidsfokuseret. Det har været et vindue som så mange andre og skal selvfølgelig også vurderes derefter. Hvis man skulle pege på noget specielt ved vinduet, så er det at det var Ståles første hele transfervindue i denne omgang, og på den baggrund tror jeg da mange havde forventet større aktivitet - inklusive Ståle selv.

    /Simon
    Pourie forlader os efter 6 måneder. Det er oprydning. Eftersom vi ikke har fået nogle nye spillere, kunne vi heller ikke rydde op ift. Bolanos og TK hvis kontrakt alligevel udløber til sommer. Ståle har også været ude og sige at Pape stadig kan nå at blive afskippet til enten Sverige eller Norge der har et vindue der er åbent længere tid. Det er oprydning.

    Har det ikke været et vindue der har handlet om fremdtidssikring? Så må det være min tur til at smide 'vås' kortet. Delaney forlænger til 2017, 20 årige Corner vender tilbage for rekordbeløb på en 5-årige kontrakt, Mussis sikres et halvt år før tid (er det sket før at vi har gjort det?) på en 5 årig kontrakt, så vi har en afløser stående klar til evt. afgang af Claudemir. Høgli bliver sikret 6 måneder før tid. Der har været snak om Zanka, endnu en ung spiller på en længere kontrakt.

    Hvis der er én ting dette vindue har handlet om er det da netop dette.


  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Har det ikke været et vindue der har handlet om fremdtidssikring? Så må det være min tur til at smide 'vås' kortet. Delaney forlænger til 2017, 20 årige Corner vender tilbage for rekordbeløb på en 5-årige kontrakt, Mussis sikres et halvt år før tid (er det sket før at vi har gjort det?) på en 5 årig kontrakt, så vi har en afløser stående klar til evt. afgang af Claudemir. Høgli bliver sikret 6 måneder før tid. Der har været snak om Zanka, endnu en ung spiller på en længere kontrakt.
    Vi kunne have forlænget med Delaney hvornår det skulle være, og vi kunne have skrevet med Høgli i morgen og Mussis i næste måned. Det har ikke noget med vintervinduet at gøre, og tråden handler om dette.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Ud er gledet:

    - Pourie, han passer ikke ind til FCK's spillestil og skulle aldrig væe hentet. Jeg har fået mere repsekt for ham (havde ingen før), da han trods alt har vist at han vil kæmpe for det. Faktisk en anelse underligt at leje ham ud, da han er en fin backup til Vetokele - men ok!
    - Santin, han har om nogen aftjent sin værnepligt. Et fint salg og selvom han er brugbar, såkan han undværes.
    - MJ, personligt troede jeg han ville blive en succes. Det gjorde han ikke og selvom han dækker 2 pladser, hvor vi ser lidt tynde ud, så har man vurderet at ingen er bedre end MJ og nu fik vi lidt kroner for ham.
    - Sigurdsson, han vil godt nok blive savnet. Mange ligger ikke mærke til ham - men af eksperter var han jo vurderet til at være den stærkeste i suppen.


    Alt i alt et ganske fint vindue mht. salg. Der blev fortaget et rigtig flot salg og der bliver muget ud i truppen. et 10 tal til CV. Vi mangler stadig at komme af med Bola, TK og Pape, men det er fint at rense ud over 2 omgange.

    Ind er kommet:


    - Cornelius, det er jo et stort køb. Den helt rigtige type på den helt rigtige plads i forhold til vores mangler. Han havde 6 rigtig gode måneder og 6 mindre inden han har haft 6 forfærdelig måneder i England. Godt køb

    Indkøbet kan kun give 4 til CV. Der mangler simpelthen en forsvarsspiller og en kant mener jeg.

    Fremtiden:


    - Mussis, fantastisk spændene køb.
    - Høgli, helt fornuftigt køb til backpladserne. Det betyder nok farvel til LJ, det er altid vemodigt at tage afsked med en sympatisk spiller (gæder sådan set også Santin, TK osv.), men alderen begynder altså at trykke og man skifter med rettidig omhu, hvis du spørger mig.

    De 2 signinger får et 10 tal.

    Alt i alt et ok vindue - altsået 7 tal. Jeg er helt vild med at vi ikke skød med Norske spredhagl, men er udelukkende gået efter kvalitet. Truppen ser bare lidt tynd ud!

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,766

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Vi kunne have forlænget med Delaney hvornår det skulle være, og vi kunne have skrevet med Høgli i morgen og Mussis i næste måned. Det har ikke noget med vintervinduet at gøre, og tråden handler om dette.

    /Simon
    Det kunne vi, men det viser stadig hvilket fokus vi har haft i dette transfervindue. Der var rygter om Delaney til Italien, at vi så forlænger er et statement om at han er fremtidens mand.

    Hvad er i øvrigt det for noget vrøvl med Mussis? Så vidt jeg ved må du ikke forhandle om en spiller før et transfervindue, medmindre der er under 6 måneder til spillerens kontraktudløb, hvor du kan gå udenom klubben.

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    361

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    3/10 - Ingen Zanka..

    Jeg er skuffet over Zanka ikke kom hjem, han er min alltime Center Forsvars spiller i KBH.

    - ER dog glad for at Cornelius er hjemme.
    - Er Ked af Marvin er udlejet. syntes han er bedre end Vetokele + MoS - men Ståle må havde set noget?

    /Game, ingen Zanka =/
    "you ain't got no wins in my casa,
    Que te pasa, you ain't even in my clasa" - Big Pun
    http://forum.ultras-tifo.net - https://kassiesa.net/uefa/

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Det kunne vi, men det viser stadig hvilket fokus vi har haft i dette transfervindue.
    Det er da underligt at have fokus på andre ting end de aktiviteter der grundet regler er afgrænset til at foregå her.

    Hvad er i øvrigt det for noget vrøvl med Mussis? Så vidt jeg ved må du ikke forhandle om en spiller før et transfervindue, medmindre der er under 6 måneder til spillerens kontraktudløb, hvor du kan gå udenom klubben.
    Man kan da købe spillere hvornår det skal være - aftalen kan bare ikke træde i kraft før næstkommende vindue.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  15. De følgende 6 brugere er enige:

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,766

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Det er da underligt at have fokus på andre ting end de aktiviteter der grundet regler er afgrænset til at foregå her.

    Man kan da købe spillere hvornår det skal være - aftalen kan bare ikke træde i kraft før næstkommende vindue.

    /Simon
    Måske, jeg har heller ikke sagt at det har været et succesfuldt transfervindue - men hvor vores klare fokus har ligget.

    Det er rigtigt ja, den tager jeg på min kappe. Men er det set før, at klubber har landet en forhåndstransfer en måned efter at vinduet er lukket? Det ville give ingen mening for sælgende klub - jeg tænker på hvor vilde de forhandlinger har været med Gimnasia, som CV også selv nævner. De VILLE jo ikke give slip på ham, og havde vi ventet til sommer, var han nok gået tabt for os.
    Sidst redigeret af scoring : 01.02.14 kl. 16:00

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    http://www.fck.dk/nyhed/2014/02/01/h...-interview-her

    Lyt til indslaget med Cornelius - han lyder moden og velovervejet.
    Ståle og Corner bliver en grum combo - han bliver ligeså ond som èn ung Mike Tyson.

    -orb

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    I bedømmelsen af transfervinduet er det svært at komme udenom de to sommersigninger. Især tilgangen af Mussis er jo spændende. Desværre er det også umuligt at se bort fra, at truppen er lidt tynd. Efter i mange år at have haft meget store trupper i vi nu nede på 22 mand inkl. Cornelius og ekskl. Pape Diouf. Af disse 22 mand er tre af dem målmænd og yderligere tre højrebacker. Med blot tre deciderede centerforsvarere må man sige, at der mangler noget balance på holdet. Vi tyndt besat på venstreback, hvor vi må satse på, at Bengtsson ikke går i stykker. Vi er tilsvarende tyndt besat på venstre midtbane, hvor holdets kreative omdrejningspunkt, Nicolai Jørgensen, kæmper med en skrøbelig fysik.

    Det er lidt en blandet omgang, men det er svært at være rigtig skuffet, med Cornelius tilbage og to sommertilgange, der virker som fornuftige tilføjelser til truppen.

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Hvis Cornelius bomber løs i foråret, vil det stå tilbage som en fornuftig idé. Ellers not so much.

    /Simon
    Du gør det godt nok nemt for dig selv at få ret hva'? Hav nu lidt nosser og hold dig til dit første udsagn om at du mener det er rigtigt at hente ham, i stedet for den der sidste kommentar om at lade det afgøre af resultatet, bare for at kunne være bagklog hvis han ikke bomber løs i foråret. ;)

    Iøvrigt forstår jeg ikke at du og andre kritisere at CV har brugt kræfter på Mussis og Høgli nu. Hvis ikke de handler var lukket nu, ville der med overvejende sandsynlighed kunne udspille sig et scenarie hvor Mussis spiller et godt forår, får en masse opmærksomhed og interesse, med et bedre bud på ham end vores forhåndsaftale lyder på, hvorefter Gimnasia løber fra aftalen og sælger ham til den klub som står med et bedre bud. Det er da kun godt at vi endelig er ude i god tid på et up-comming talent og så få aftalen lukket mens vinduet er åbent til at få handlen bekræftet, så vi ikke får flere ubehagelige drejninger i denne saga af en handel.


    Personligt er jeg overordnet tilfreds med dette transfervindue, men også kun lige akkurat.

    Jeg er ked af at have mistet Ragnar, men omvendt syntes jeg at det er fornuftigt at sælge ham, når nu der blev budt så højt på ham. Jeg er ked af at Pourié er blevet lejet ud, da jeg var overbevist om at han kunne udvikle sig til en klasse angriber, med en attitude jeg ville elske at se i vores angreb og med en målnæse han allerede har bevist han er i besiddelse af, men har stået i skyggen af de færdigheder han har skullet henholdsvis tillægge sig og videreudvikle.

    Jeg er tilfreds med de øvrige afgange, ligesom jeg er glad for at vi får Høgli og Mussis til sommer. Høgli fordi han kan dække begge back pladser og fordi jeg ser ham som en god mulighed for at skabe en lidt fladere og mere defensivt disciplineret bagkæde til de europæiske udfordringer der venter forude. Mussis er jeg enormt spændt på, både fordi han er Argentina og det er begrænset hvad jeg ved om ham, men især også fordi jeg allerede elsker hans udstråling og engagement på banen. Det jeg har set af ham online, giver et indtryk af en arbejdshest, som virkelig lever sig ind i kampene og er klar til at bløde for holdet. Jeg er også meget begejstret for at det er lykkedes at hente Cornelius, da han er præcis det vi har manglet mest dette efterår og at man så har fået både ham og Mussis på 5 års kontrakter, syntes jeg er et ekstra + i regnskabet.

    Så jeg er meget begejstret for den offensive udvikling i dette vindue, hvor jeg slet ikke har nogen tvivl om at Cornelius kommer til at gøre en kæmpe positiv forskel. Men jeg er knapt så begejstret for at vi ikke har hentet et ungt VB talent, noget kreativt til kanterne hvor NJ desværre er lidt for skrøbelig og så noget slagkraftigt til det centrale forsvar, da den position gerne måtte spilles ind i dette forår, når nu der alligevel skal spilles en ny ind på den faste plads ved Olof's side, i stedet for at skulle vente til efteråret og så skulle gentage processen efter at have hentet Zanka eller en anden central forsvarer hjem.

    Puha, tanken om Delaney ved siden af Mussis på den centrale midt, puha hvor kan det blive en smuk oplevelse at se de to kværne vestegnens midtbane, mens NJ og Toutouh/Gisla overrender dem på fløjene og smækker kuglen ind i låget på Cornelius, eller de samme + Igor river deres centrale forsvar midtover i de små hurtige kombinationer. Det eneste der mangler er så Zanka, som salt i såret. ;)


    Edit: Rettet i den første kommentar til /Simon.
    Sidst redigeret af skroder : 01.02.14 kl. 17:16
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  21. De følgende 5 brugere er enige:

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Altså, når man trimmer mere end man forstærker truppen, så kan man godt rynke lidt på panden og det har jeg bestemt også gjort. Jeg finder det mystisk, at man ikke har fundet en erstatning for Ragnar. Det virker som om, at Zanka var ENESTE mulighed som klubben havde set på, og det virker i den grad også mystisk. Forklaringen kan selvfølgelig også være, at man satser på, at hente Zanka til sommer, og at man mener at forsvaret er god nok til at hente FCM og guldet.

    Jeg glæder mig virkelig meget til sommer, hvor vi får lidt mere forstærkning til truppen. Jeg aner ikke hvordan de to nye spillere vil passe ind i vores trup, men regner da med at vores sportslige ledelse har tænkt sig godt om, og ikke bare har købt to spillere uden at have gjort sit forarbejde ordenligt. Det irriterer mig dog, at Mussis handlen har fået så meget opmærksomhed, så man kunne næsten ikke tænke andet, end at de ikke har mange andre kort på hånden i dette vindue, når de giver en spiller som først starter til juli, SÅ meget opmærksomhed. Men okay, hvis det hjælper på hans moral, så er det vel okay.

    Cornelius er jeg meget glad for personligt, men har bestemt også mine bekymringer. Rammer han sit gode niveau igen, så bliver vi aldrig trætte af den mand. Viser det sig, at det kun ender med det niveau som vi så det meste af foråret 2013, så vil jeg bestemt ikke betegne det som noget godt køb.

    Alt i alt, så bliver det virkelig et spændende forår vi går i møde, og jeg glæder mig som et lille barn til at se dem i Århus her den 23/2.
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    790

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af puma4ever Se meddelelser
    Dvs. vi skal gå igennem hele foråret med 2 reele angribere. Det synes jeg simpelthen er en for lidt.
    Nu har vi altså tre angribere i form af Andreas Cornelius, Igor Vetokele og Fanendo Adi. Det burde være nok.
    #1

  25. De følgende 2 brugere er enige:

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 2013/2014
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 2107
    Sidste Meddelelse: 12.03.14, 11:53
  2. Ny udebanetrøje 2013/2014
    By scaleo in forum De korte linier
    Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 31.08.13, 12:57
  3. Nyt kampprogram i superligaen 2013/2014
    By østersø007 in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 27.05.13, 14:32

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •