Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 49

Emner: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,766

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Lion King Se meddelelser
    Nu har vi altså tre angribere i form af Andreas Cornelius, Igor Vetokele og Fanendo Adi. Det burde være nok.
    Corner - Adi i feltet. Indlæg!!!

    Tror også vi kommer til at se Braaten og Toutouh i angrebet i foråret.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Corner - Adi i feltet. Indlæg!!!

    Tror også vi kommer til at se Braaten og Toutouh i angrebet i foråret.
    Bortset fra Adi - trods hans statur - er sløj i luften.

    Han kan ikke time sine opspring.

    Tror du har ret mht Toutouh og specielt Braaten i angrebet. Nok endda før Adi!

    Zan

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Det er rigtigt ja, den tager jeg på min kappe. Men er det set før, at klubber har landet en forhåndstransfer en måned efter at vinduet er lukket? Det ville give ingen mening for sælgende klub - jeg tænker på hvor vilde de forhandlinger har været med Gimnasia, som CV også selv nævner. De VILLE jo ikke give slip på ham, og havde vi ventet til sommer, var han nok gået tabt for os.
    Det hænder ikke så ofte, men der sker da spillerhandler uden for transfervinduerne. Andreas Bjelland er et rigtig godt eksempel. Han blev solgt til Twente i november 2011 med virkning fra 1. juli 2012, dvs. midt mellem to transfervinduer og med endnu længere horisont end her. Så ja, det kan man sagtens, og København kunne derfor også have købt Mussis i november eller februar med tiltrædelse til sommer.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Jeg synes det har været et glimrende transfervindue, der har vist at vi har en langsigtet plan, at vi nu kigger på flere spændende markeder og at vi har fået væsentlige flere resourcer. Alt i alt utroligt positivt.

    Trods forskellige holdninger i denne tråd så synes jeg, at det er tydeligt at Ståle og CV er påbegyndt et oprydningsarbejde og en mere langsigtet planlægning. Santin fik endelig lov til at rejse, Pourie blev lånt ud og Pape vil de forsøge at afhænde til en norsk eller svensk klub, hvis transfervinduer er åbne længere tid. Samtidig har man udmeldt, at Bolanos ikke får forlænget kontrakten og TK hænger vel nok også på vippen. Vi må huske, at sådan et oprydningsarbejde ikke kan gøres over et vindue, men derimod over et længere træk.

    Det er korrekt, at vi har noget smal trup pt på visse positioner især i forsvaret, men mon ikke det går i foråret, hvor vi har forholdsvis få kampe og ikke noget presset program. Men hvis det er Zanka man VIL have, så synes jeg nu, at det er rimeligt fornuftigt at vente til sommer og så forsøge igen. Og her kan bemærkes, at det jo var PSV som stoppede denne aftale og ikke os.

    Jeg synes endvidere, at det er meget positivt med aftalerne med Høgli og Mussis. Høgli kan dække begge backs og bliver meget brugbar. Det kan ske som afløser for Lars J. (som er uafklaret) eller som alternativ på venstre back. Remmer skal nok få flere og flere kampe, men nu er vi sikre på at have en rutineret mand også. Mht venstre back så vil jeg tro, at man (igen) vil forsøge at forlænge med Pierre. Ønsker han stadig ikke dette, så vil jeg tro, at man går ud og henter en ung lovende mand som Høgli kan være mentor for ligesom vi gjorde med Wendt. Det kunne meget vel blive en fra Argentina, som kunne følges med Mussis.

    Netop Mussis er nok den spiller som har fået mest hype og den spiller, som jeg helt klar glæder mig mest til at se i den hvide trøje. Han kan nærmest kun skuffe. Man kan ærgre sig over, at han ikke kommer nu, men jeg tror nu ikke, at det gør så meget, da vores midtbane imo er ganske fornuftigt dækket ind. Samtidig tror jeg ikke, at det var muligt at hente ham før pga hans klub og som CV nævner, så er det nok ikke så dumt for integrationen, at han får et halvt år til at vænne sig til tanken og til at lære lidt engelsk. Endvidere er det nok væsentligt rarere for ham at komme om sommeren frem for den mørke vinter. Det giver os endvidere mulighed for købe en landsmand, der kan komme med ham.
    Det jeg måske er mest spændt på mht Mussis (udover hans niveau) er hvordan Ståle vil bruge ham. Er han mon Claudemirs afløser eller måske tænkt til kanten. Og hvad skal der ske med Claudemir (han vil næppe sidde på bænken) og Toutouh som ellers er i en rivende udvikling.

    Spændende (måske her jeg er mest nervøs) bliver det også at se vores angreb. Her har vi ikke meget rutine tilbage med salget af Santin, som jeg tror havde en undervurderet betydning. Corner og Vetokele kan potentielt blive en fantastisk duo, hvis begge kan ramme deres topniveau, men samtidig er begge unge og kan have voldsomme udsving. Jeg håber og tror dog på det bedste og kan egentlig også se kombinationen Corner/Braathen som god. Ydermere er jeg en af de få, som stadig tror på Adi.

    Hvad skal der så ske til sommer?
    Jo hvis vi ser bort fra ukendte faktorer som skader, formdyk og salg, så er der flere positioner der skal ses på. Især midterforsvaret skal vi hente en (og gerne to) til. Det må være åbenlyst at Zanka er favorit, men meget kan også ske i den sag. Han kan få sit gennembrud i PSV, floppe helt, blive skadet eller vi kan finde noget bedre. Jeg har personligt et spinkelt og meget naivt håb om, at CV i foråret kigger lidt mod Fulham hvor to tidligere helte løber rundt. Rykker Fulham ned, så kan det måske (og jeg ved det er meget usandsynligt) åbne en dør for at hente Hangeland tilbage. Han ville (hvis han er skadesfri) være en perfekt mand at bygge forsvaret op om de den næste håndfuld år, inden han skal på pension.
    Endvidere skal der styr på venstreback. Enten skal der forlænges med Pierre eller også skal der hentes en ny. Og jfr. de seneste rygter om forsat jagt i Argentina, så kunne det godt blive en derfra.
    Af andre positioner kunne vi nok godt bruge en hurtig og udfordrende kantspiller mere (når Bola stopper) og måske også en rutineret angriber, hvis Braathen stopper.

    Men alt i alt er jeg utroligt positiv. Måske er jeg ikke vildt optimistisk mht mesterskabet, men jeg synes det ser rigtigt godt ud mht de næste sæsoner. Mesterskabet kan komme i år, men der må ikke gå meget galt. Starten på foråret bliver utroligt vigtigt. Vinder vi ikke åbningskampen og den indbyrdes kamp i runde 2 mod FCM, så bliver det næsten håbløst. Ydermere vil et nederlag til FCM i blot en af de indbyrdes kampe gøre det tæt på umuligt. Og her må vi derfor blot indse, at vi skal have marginalerne på vores side i de afgørende situationer. Bl.a. skal der næppe mere til end en tildeling af Ken Hansen som dommer i et par kampe (og især mod FCM eller BIF) og så er de afgørende point tæt på tabt. :-) Derfor vil jeg heller ikke kalde foråret en fiasko, hvis vi ikke vinder guld. Men jeg forventer at vi kan presse FCM, at vi kan se udvikling og forbedring af spillet og gerne at vi tager pokalen. Og så ser jeg eller frem til de næste 2-3 sæsoner, hvor Ståles arbejde kombineret med den nye transferstrategi (og presset fra de pisgule) kan udvikle os til forhåbentlig nye højder.

    Jubeloptimisten
    Sidst redigeret af k@sper : 02.02.14 kl. 08:32

  7. De følgende 8 brugere er enige:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Mit indtryk af vinduet er også fint.

    Spændende med Mussis, og så må vi se hvad Høgli kan.

    Cornelius kommer så allerede nu, og man må jo bare sige at det er glimrende business! Jeg trænger dog virkelig til at se manden scorer nogle kasser, for vi må (desværre) indrømme at hans formdyk allerede startede i FCK sidste forår. Men hans 20 år, og en 5-årig kontrakt er hvad der gør dette til en super transfer. Vi ved jo at knægten kan scorer...

    Til sommer forventer og håber jeg på følgende afgange:

    Bola - den må anses som temmelig sikker (giver vel fin plads i lønbudgettet)

    TK - han er jo egentlig en fin breddespiller, men med Mussis tilgang ryger han ned som 5. valg. Så farvel (giver vel også ok plads i lønbudgettet)

    Pourie - Jeg forestiller mig ikke han har en rolle at spille i klubben mere (nogle mio + plads i lønbudgettet)

    Braaten - nu må vi se om han bliver mere markant. Indtil videre har han ikke overbevist mig om en længere kontrakt (plads i lønbudgettet)

    Margrethe - han er vel en smule svær at bedømme. Det jeg har set har ikke været imponerende, og havde heller ikke forventet andet fra en bænkevarmer fra UKs 3. division. Det ser heller ikke ud til at han til træning har kunne overbevise Ståle om at han er mere end breddespiller - så farvel! (plads i lønbudgettet).

    Pape - ville være fantastisk, men tror nærmest ikke på det mere

    Moa - nemmere at få solgt end Pape. Mon ikke han kunne ryge til OB på en permanent aftale

    Den oprydning giver plads til noget af det vi mangler:

    - 1 x VB

    - 2 x CB (hvis Margrethe ikke forlænges)

    - 1 x venstrekant

    Det ville give meaning at hente en angriber + højrekant også, men vel næppe realistisk at man hiver så mange spillere ind i et vindue. Mussis kan dække højre, og hvis vi ikke sælger Claudemir kan midtbanekabalen sagtens gå op. I angrebet kan vi håbe at Adi udvikler sig - bare lidt - og jeg har stadigvæk lidt fidus til Amankwaa (som må anses som både angriber og venstre midt)

    Zan

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    936

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Jeg er med på vogen af de "godt tilfredse" Udover det der er nævnt i tråden, glæder jeg mig også over tilgangen af Johan Lange samt den norske fysiske træner til SOE. Ikke mindst i lyset af Langes udtalelser, ser det meget spændende ud.jeg håber meget at både Braaten og Corner kommer helt op i gear. Så vil vi have en fysisk power på holdet, som jeg ikke tror noget andet hold kan modstå. Og vi bliver sindssyg giftige på dødbolde, med Corner, NJ, Igor, Mellberg og til dels Kris.

    Jeg tror på et godt forår!
    hilsen
    VonZee
    Nu er den der. Den er stensikker; med statsgaranti!

    "...jeg synes, man ser flere og flere steder, hvor fansene holder med sig selv" Citat: Troels Bech, BT 28.09.10

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #22
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,766

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det jeg måske er mest spændt på mht Mussis (udover hans niveau) er hvordan Ståle vil bruge ham. Er han mon Claudemirs afløser eller måske tænkt til kanten. Og hvad skal der ske med Claudemir (han vil næppe sidde på bænken) og Toutouh som ellers er i en rivende udvikling.
    Ståle udtaler selv lidt om Mussis' evner og kvaliteter på FCKTV. Her lyder det unægteligt som at han vil bruge ham på den centrale midtbane, og beskriver ham som en boks-til-boks midtbane, der tænker fremadrettet. Derudover nævner han hans sydamerikanske temperament og 'pit-bull' tendenser som et stort plus. Dejlig aggressiv midtbane med ham og Delaney vi kan få. Lidt spøjst at tænke på, når man i flere år efterhånden har kaldt vores midtbane for det svageste punkt på holdet, hvor vi har tabt mange kampe herinde, fordi vi simpelthen ikke har været fysisk tilstedeværende, med en midtbane der hedder TK - Claudemir. Man kan måske frygte lidt at vi taber nogle dueller i luftrummet, men Delaney har jo vist rigtig gode takter i luften, af en mindre fyr at være.

    Tror godt at vi kan forvente et farvel til Claudemir inden 2015.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #23
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Ståle udtaler selv lidt om Mussis' evner og kvaliteter på FCKTV. Her lyder det unægteligt som at han vil bruge ham på den centrale midtbane, og beskriver ham som en boks-til-boks midtbane, der tænker fremadrettet. Derudover nævner han hans sydamerikanske temperament og 'pit-bull' tendenser som et stort plus. Dejlig aggressiv midtbane med ham og Delaney vi kan få. Lidt spøjst at tænke på, når man i flere år efterhånden har kaldt vores midtbane for det svageste punkt på holdet, hvor vi har tabt mange kampe herinde, fordi vi simpelthen ikke har været fysisk tilstedeværende, med en midtbane der hedder TK - Claudemir. Man kan måske frygte lidt at vi taber nogle dueller i luftrummet, men Delaney har jo vist rigtig gode takter i luften, af en mindre fyr at være.
    Det kan blive en vild nok Europa midtbane med Mussi-Claudemir-Delaney, 2 offentsive kanter og Corner på toppen!

  15. Den følgende bruger er enig i dette:
    zan

  16. #24
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Det kan blive en vild nok Europa midtbane med Mussi-Claudemir-Delaney, 2 offentsive kanter og Corner på toppen!
    Ja den er ualmindelig løbestærk. Spørgsmålet er om der er plads til både Claudemir og Mussis i truppen. De to vil nok aldrig kunne spille sammen centralt i en 442.

    Det kunne måske tænkes, at Claudemir er på vej væk.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #25
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    781

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja den er ualmindelig løbestærk. Spørgsmålet er om der er plads til både Claudemir og Mussis i truppen. De to vil nok aldrig kunne spille sammen centralt i en 442.

    Det kunne måske tænkes, at Claudemir er på vej væk.
    Tilbage til tråd topic :-)

    Efter at have tygget på resultatet af transfervinduet et par dage må jeg indrømme at mine bekymringer overstiger den enorme glæde det var at få Cornelius tilbage.

    For vi fremstår ualmindeligt sårbare mange steder: midterforsvar, fløjen hvis NJ ikke står distancen ift skader, slår Cornelius til? Dertil venstre back problematikken...

    Jeg er klar over at chancen for at vi kommer flyvende fra start også er rimelig stor og dermed måske kan skøjte let henover ovenstående. Eller at spillere i periferien (Margreitter, Bolanos, Remmer, Adi) kan steppe op hvis nødvendigt og gøre mine bekymringer til skamme... :-)
    Olsen
    Ankersen Zanka Johansson Augustinsson
    Kvist Delaney
    Falk Verbic
    Cornelius Santander

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #26
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    419

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Er det ikke nu at dem der kan skrive sange spidser pennen og skriver en der er lidt bedre end den der "Corne Corne Cornelius"

  21. #27
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    31

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af SantoZuma Se meddelelser
    Tilbage til tråd topic :-)

    Efter at have tygget på resultatet af transfervinduet et par dage må jeg indrømme at mine bekymringer overstiger den enorme glæde det var at få Cornelius tilbage.

    For vi fremstår ualmindeligt sårbare mange steder: midterforsvar, fløjen hvis NJ ikke står distancen ift skader, slår Cornelius til? Dertil venstre back problematikken...
    Må indrømme jeg slet ikke ser de samme problemer. Hvis det var efteråret vi gik ind til med denne trup ville jeg kunne forstå det.

    forsvar: Vi har tre til midten hvilket har været mere end rigeligt til efteråret, hvor vi spillede langt flere kampe, på backpositionen er situationen den samme som efteråret og skulle PB på en skade skal remmer og lars nok klare den, det er jo trodsalt kun SL vi spiller.

    Midtenbanen: Centralt ser det ud som efteråret, og på kanterne har vi Gisla, NJ, Braaten, toutouh og bola. NJ har det svært med mange kampe i streg men til foråret har han fin tid mellem kampene, så han ikke bliver overbelastet.

    Angreb: Cornelius er kommet tilbage og hvis ham og veto kan finde et godt samarbejde ser det lovende ud. Adi eller Dani A på bænken og skulle der komme skader kan på NJ og braaten rykkes op.

    Jeg ser derfor ikke truppens størrelse som et problem da vi har forholdsvis alsidige spillere. Der er god tid mellem kampene så ser kun problemer hvis det er mange lange skader vi løber ind i, men 7-9-13 så er det lang tid siden jeg har oplevet et halvt FCK hold sidde ude med skader.

  22. #28
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af KKE Se meddelelser
    Jeg ser derfor ikke truppens størrelse som et problem da vi har forholdsvis alsidige spillere. Der er god tid mellem kampene så ser kun problemer hvis det er mange lange skader vi løber ind i, men 7-9-13 så er det lang tid siden jeg har oplevet et halvt FCK hold sidde ude med skader.
    Faktisk falder kampene tættere i forårssæsonen end i efteråret. FCK spillede 27 kampe over 143 dage i efteråret, mens foråret kan byde på 18 kampe på blot 85 dage, hvis vi kommer i pokalfinalen. Man får selvfølgelig ikke de samme problemer med slitage og afledte skader, men programmet er isoleret set tættere. Det hele skal jo afgøres på mindre end tre måneder.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #29
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,766

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Faktisk falder kampene tættere i forårssæsonen end i efteråret. FCK spillede 27 kampe over 143 dage i efteråret, mens foråret kan byde på 18 kampe på blot 85 dage, hvis vi kommer i pokalfinalen. Man får selvfølgelig ikke de samme problemer med slitage og afledte skader, men programmet er isoleret set tættere. Det hele skal jo afgøres på mindre end tre måneder.

    /Simon
    Ikke kun skader kan blive et problem, men i særdeleshed også karantæner. Pt. står Mellberg, Delaney, NJ og Braaten til en dags karantæne hvis de får 2 gule kort. Tror simpelthen ikke at Mellberg og Delaney kan gå hele foråret med ingen eller kun et enkelt gult kort. Delaney kan vi vel overleve, og sætte TK eller Toutouh ind på den centrale med Claudemir. Men når Mellberg får en dags karantæne, skal Kris og GM starte inde uden nogle form for optimale reserver. Puha, jeg håber vi ved hvad vi laver.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  25. De følgende 8 brugere er enige:

  26. #30
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    108

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    CV fortæller lidt om hvordan han så transfervinduet, i mandagstræner på BT.-

    http://www.bt.dk/fodbold/mandagstraener-saadan-var-cvs-maerkelige-transfervindue

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 2013/2014
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 2107
    Sidste Meddelelse: 12.03.14, 11:53
  2. Ny udebanetrøje 2013/2014
    By scaleo in forum De korte linier
    Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 31.08.13, 12:57
  3. Nyt kampprogram i superligaen 2013/2014
    By østersø007 in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 27.05.13, 14:32

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •