Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 49

Emner: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Ikke kun skader kan blive et problem, men i særdeleshed også karantæner. Pt. står Mellberg, Delaney, NJ og Braaten til en dags karantæne hvis de får 2 gule kort.
    Det er værre end det - de får alle karantæne ved en advarsel til 6 point (de grove tacklinger/benspænd). Givet at Delaney fik skrabet 24 point sammen i efteråret, kommer vi helt sikkert til at savne ham i mindst én kamp i foråret. Tre af Mellbergs ni point var i øvrigt for at svine Dumic til i slutningen af 3-1 kampen mod BØF i december. Det tilgiver vi ham :-)

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af skroder Se meddelelser
    Du gør det godt nok nemt for dig selv at få ret hva'? Hav nu lidt nosser og hold dig til dit første udsagn om at du mener det er rigtigt at hente ham, i stedet for den der sidste kommentar om at lade det afgøre af resultatet, bare for at kunne være bagklog hvis han ikke bomber løs i foråret. ;)
    Jeg synes skam det er helt oplagt og rigtigt at hente Cornelius hjem, når den (for mange) højst uventede mulighed bød sig. Til gengæld synes jeg stadig det virker dybt mærkeligt at udleje Pourié. Det er ikke meget power vi har at sætte ind fra bænken, når/hvis Igor eller Cornelius sidder ude eller har en dårlig kamp. Den udlejning forstår jeg simpelthen ikke. For mig at se ville Pourié have været en noget nær ideel tredjeangriber i foråret, uanset om man så ikke rigtig troede på ham i det lange perspektiv. Det kan selvfølgelig være tilliden til Adi er større end de seneste måneder af efteråret gav indtryk af.

    Iøvrigt forstår jeg ikke at du og andre kritisere at CV har brugt kræfter på Mussis og Høgli nu. Hvis ikke de handler var lukket nu, ville der med overvejende sandsynlighed kunne udspille sig et scenarie hvor Mussis spiller et godt forår, får en masse opmærksomhed og interesse, med et bedre bud på ham end vores forhåndsaftale lyder på, hvorefter Gimnasia løber fra aftalen og sælger ham til den klub som står med et bedre bud. Det er da kun godt at vi endelig er ude i god tid på et up-comming talent og så få aftalen lukket mens vinduet er åbent til at få handlen bekræftet, så vi ikke får flere ubehagelige drejninger i denne saga af en handel.
    Jeg synes ikke det var dumt at bruge tid på Mussis eller Høgli nu. Jeg opponerer blot mod det synspunkt at der er sket mindre i vintervinduet, fordi man har brugt tid på dem - og at signingen af de to derfor skal være en slags forklaring på eller forsvar af at der ikke skete mere. Jeg synes det er en noget mærkelig antagelse, for nok er januar en travl måned for en sportschef, men jeg tror altså ikke på at den manglende signing af andre spillere end Cornelius skyldes at CV havde for travlt med at lande Mussis og Høgli. Jeg tror snarere at det må have været vurderingen at man kunne "nøjes" med Cornelius, når nu man ikke kunne få Zanka i denne omgang og gerne ville holde muligheden åben for et sommerskifte. Men selv om man forestiller sig en sommertrup hvor Mussis, Høgli og Zanka er kommet til, så er der jo stadig store spørgsmål ift. venstreback, kanterne og angrebet. Jeg tror helt ærligt det er at undervudere CV og Ståle at lave den kalkule at der ikke er blevet gjort noget på de pladser, fordi man havde for travlt med andre ting. Man har bare ikke kunnet finde noget ordentligt til den rette pris - hvilket jo så altid er forklaringen på en tilgangstransfer der ikke skete :-)

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  3. De følgende 6 brugere er enige:

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    232

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Som man kan se i videoindslaget af Cornelius første trænings dag på FCKTV, er Mads Nordam også med i førsteholdstruppen.
    Ved ikke hvor stort et talent han er, og om det er planen at han skal agere 4. valg i forsvaret eller om han bare er med for at udfylde tomrummet til træning.
    Jeg syntes det er en god sammensætning at have tre etablerede forsvars spillere, og en talent som 4. valg, som da Zanka først kom til truppen.

  5. De følgende 5 brugere er enige:

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Larsen Se meddelelser
    Som man kan se i videoindslaget af Cornelius første trænings dag på FCKTV, er Mads Nordam også med i førsteholdstruppen.
    Ved ikke hvor stort et talent han er, og om det er planen at han skal agere 4. valg i forsvaret eller om han bare er med for at udfylde tomrummet til træning.
    Jeg syntes det er en god sammensætning at have tre etablerede forsvars spillere, og en talent som 4. valg, som da Zanka først kom til truppen.
    Mads Nordam ER et stort midtstopper talent. Fast bestanddel på unglandsholdene. Pt på U19 sammen med Varporakis og Wohlgemuth.

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Jeg synes, at det er en ubehagelig plet på transfervinduet, at vi ikke fik hentet Zanka. Nu ville vi have ham, samtidig med at han ville til København, så det er ret svært at pege på andre syndere end PSV, men det ærgrer mig stadig rigtig meget af flere grunde. Dels er jeg hverken tryg ved Stadsgaard eller Margreiter i forsvaret. Dels kan der ske masser af ting inden næste transfervindue, således at vi heller ikke henter Zanka til den tid. Dels betragter jeg Zanka som en af os, uagtet hans fortid, på linie med spillere som Remmer, Delaney, Toutouh, Cornelius og for den sags skyld næsten også Nicolai Jørgensen. Zanka har aldrig lagt skjul på, at han er vild med byen, vild med klubben og vild med os fans. Sådan noget køber jeg bare mere eller mindre ubetinget.

    Derudover synes jeg, det er svært ikke at tage Mussis og Høgli med i bedømmelsen. Vi kunne selvfølgelig have købt dem på andre tidspunkter udenfor vinduets åbning, men det gjorde vi nu engang ikke, og desuden kunne jeg godt forestille mig, at det påvirkede andre eventuelle handler. Jeg ved ikke rigtig, om man havde købt en anden her og nu, hvis det var kikset med Mussis, men Ståles udtalelse om, at vi ikke havde kunne købe ham, hvis en umiddelbar tiltræden havde været et krav, kunne indikere at muligheden om ikke andet har været oppe at vende. Lidt på samme måde har jeg svært ved at se købet af Tom Høgli som andet end en slags sikkerhedsforanstaltning, hvis vi enten ikke får forlænget med Bengtsson, eller får købt en anden til pladsen. Ved at have hentet en spiller, som Ståle formentlig kender godt og er tryg ved, kommer vi formentlig ikke ud i regulær desperation, hvis Bengtsson som forventet smutter til sommer.

    Begge de ovenstående ting er som sådan fornuftige nok, men vi er ikke langt fra igen at have problemer på den centrale midtbane og det er virkelig skidt, hvis Bengtsson må sidde ude i en eller flere kampe. Samtidig skal der spilles et nyt midterforsvar sammen med en af to spillere jeg ikke har den største fidus til. For mig at se er holdet måske ikke svækket i forhold til i efterårssæsonen, men det skyldes mere eller mindre udelukkende, at styrken er rykket fra forsvaret til angrebet, hvor det inden transfervinduet var omvendt. Det synes jeg ikke er godt nok, så selvom jeg egentlig ser os som mesterskabsfavoritter, har jeg også lige lovlig mange nervøse tanker i forhold til, om den nuværende trup kan holde niveauet oppe.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #36
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Larsen Se meddelelser
    Som man kan se i videoindslaget af Cornelius første trænings dag på FCKTV, er Mads Nordam også med i førsteholdstruppen.
    Ved ikke hvor stort et talent han er, og om det er planen at han skal agere 4. valg i forsvaret eller om han bare er med for at udfylde tomrummet til træning.
    Jeg syntes det er en god sammensætning at have tre etablerede forsvars spillere, og en talent som 4. valg, som da Zanka først kom til truppen.
    Tror ikke at han er en del af førsteholdstruppen, men træner bare med af og til. Lidt ligesom Aaquist der har trænet med førsteholdet i lang tid efterhånden, men først er blevet rykket permanent op for en uge siden.

    Tror ikke Nordam må bruges i kampene, da han ikke er registreret. Eller tager jeg fejl?
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  11. #37
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Tror ikke at han er en del af førsteholdstruppen, men træner bare med af og til. Lidt ligesom Aaquist der har trænet med førsteholdet i lang tid efterhånden, men først er blevet rykket permanent op for en uge siden.

    Tror ikke Nordam må bruges i kampene, da han ikke er registreret. Eller tager jeg fejl?
    Jeg ville da mene at man gerne må gøre brug af sine egne talenter i superligaen og pokalturneringen, selvom de ikke er registreret. KAn ikke forestille mig andet end det...

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #38
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Gandhi Se meddelelser
    ...vi er ikke langt fra igen at have problemer på den centrale midtbane...
    Det kan jeg ikke se. Vi har mindst tre på rimeligt højt niveau - Toutouh, Delaney og Claudemir. TK i baghånden. Men i øvrigt er jeg da enig i at det er skidt at forsvaret ikke blev garderet, specielt i venstre side.
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  14. #39
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af k b hagen Se meddelelser
    Det kan jeg ikke se. Vi har mindst tre på rimeligt højt niveau - Toutouh, Delaney og Claudemir. TK i baghånden. Men i øvrigt er jeg da enig i at det er skidt at forsvaret ikke blev garderet, specielt i venstre side.
    Og i yderste nødstilfælde kan Wohlgemuth spille centralt. Hvis der er niveau til at spille sig videre i youth CL, så har han også niveau til at agere backup på midten. Det giver fem spillere til to pladser på midten. Vi skal ud i to skader og to karantæner før det bliver et problem, og TK får hverken skade eller karantæne (noget der af og til har irriteret visse brugere herinde :) ).

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #40
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    75

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Jeg synes det er lidt ærgeligt at Høgli signingen er druknet i Cornelius og Mussi. For det første fordi det ikke giver Høgli det boost til at glæde sig til at komme til Cph da der ikke har været så meget mediedækning og ikke engang et håndtryk med CVs flotte strik, men også fordi jeg synes det er en super signing fordi han dækker begge back positioner, er i min optik en undervurderet spiller og så er han transferfri.

    Det kan være der kommer lidt opmærksomhed når han kommer til sommer, men det bliver sjovt nok også sammen med Mussi og forhåbentlig et par andre gode sommer signinger.


  17. #41
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,762

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    http://www.bold.dk/nyt/Klarmeldt-Nic...de-direkte-ind

    Tæt på at være den bedste nyhed efter Corner handlen.

    De to sammen, kan blive forskellen på nederlag og sejr i PARKEN mod FCM.

    (undskyld off-topic Simon ;-))
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  18. De følgende 5 brugere er enige:

  19. #42
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Det at Aaquist er trådt ind i førsteholdstruppen ligger vel op til at Remmer eller han selv skal agere reserve for venstreback, således at vi egentlig har 2 backups på back positionerne. Lars beviste/indrømmede at venstreback IKKE er en position han er kompetent på.

    Wohlgemuth har trænet med første holdet siden sidste forår, mens Felfel og Nordam har været inde over træningskampene, og trænet med første det sidste stykke tid. Så det ville ikke komme som en kæmpe overraskelse hvis de fik noget tid i Pokalen, eller som minimum kom på bænken i et par superliga kampe. - med andre ord tror jeg vi har en lille håndfuld SoE spillere i baghånden til vores smalle trup.

    For udmundingen af dette vindue er et 'smallere' trup, men hvis det tildels er fordi man gør klar til "next-gen" (samtidig med oprydningen) ændre det en del for mit vedkommende i bedømmelsen af transfervinduet. F.eks. kunne det tænkes at Felfel kom på bænken hvis Gisla/Bola blev skadet, og tilsvarende med Wohlgemut i forhold til Claudemir/Delaney (da TK' med stor sandsynlighed ryger til sommer).

    En anden interessant faktor som jeg desværre må være svarskyldig på er hvordan vores offensive kræfter fra SoE står i forhold til superliga fodbold. Herunder: Finnbogason, Julian Kristoffersen og Tobias Christensen. Måske der er nogen der kan kaste lidt lys over hvor tæt vi er på at finde en 3./4. angriber?

  20. #43
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Jeg synes at vi kommer styrket ud af dette vindue. Ragnar ud og Corner ind er et lille plus i min optik. Jeg tror at tabet af Ragnar med Kris som gardering er mindre end opgraderingen i angrebet fra Adi/Braaten til Corner ved siden af Igor. Samtidig er vi heller ikke så svækket som vores største konkurrenter AaB og FCM, der begge har mistet (for dem) markante profiler i Lasse Nielsen og Danny Olsen.

    Jeg havde gerne set at man havde fundet en erstatning for Ragnar. Men man vurderede åbenbart at man ikke kunne betale de priser som FCM og PSV forlangte for Erik S og Zanka. Samtidig er jeg overbevist om at man håber at kunne skrive med en kontraktfri Pontus Jansson til sommer eller FCM's Erik S der nok er mere rimeligt prissat efter sæsonen.

    Jeg havde fra starten af en klar forventning om at man havde sikret sig enten Kusk eller Emil Larsen hvis rygterne om deres frikøbsklausuler var sande. Men de skulle åbenbart ingen steder. Her var Ståle dog ude og anbefale Kusk at vente med et skifte til sommervinduet, hvilket kunne ligne en afløser for Bola.

    Jeg er ret fortrøstningsfuld i forhold til mesterskabet. Holdet spillede allerede bedre end de hold over os i tabellen, set over de sidste 5-10 kampe. Og som sagt tror jeg at de kommer til at savne Lasse Nielsen og Danny Olsen mere end vi kommer til at savne Ragnar.

  21. #44
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Jeg vil så ikke mene kabalen går helt op med "Ragnar ud, Corner ind". Vi har også mistet Santin og Pourie, så samlet set synes jeg i bedste fald vi går usvækket ud af dette vindue. Hvad angår FCM så er det muligt de har mistet Danny O, men de har altså hentet Jakob Poulsen og Dickoh, hvilket jeg på ingen måde vurderer som en svækkelse. Aab har jeg egentlig ikke den store fidus til, og hverken med eller uden Lasse Nielsen tror jeg de ville være en konkurrent til guldet. Som pointeret længere oppe i tråden synes jeg udlejningen af Pourié er særdeles trist, og havde man holdt på ham, synes jeg egentlig vinduet havde set ganske fornuftigt ud. Hvem fanden skifter vi ind hjemme mod Randers ved stillingen 0-0 med tyve minutter igen efter sløj indsats af både Corner og Vetokele, Adi???

  22. #45
    Tilmeldingsdato
    Jun 2013
    Indlæg
    31

    Re: Evaluering af transfervinduet vinter 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Hvem fanden skifter vi ind hjemme mod Randers ved stillingen 0-0 med tyve minutter igen efter sløj indsats af både Corner og Vetokele, Adi???
    Braaten da, han tar sig lige en dribletur og sikrer sejren :)

  23. De følgende 8 brugere er enige:

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Vinter 2013/2014
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 2107
    Sidste Meddelelse: 12.03.14, 11:53
  2. Ny udebanetrøje 2013/2014
    By scaleo in forum De korte linier
    Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 31.08.13, 12:57
  3. Nyt kampprogram i superligaen 2013/2014
    By østersø007 in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 27.05.13, 14:32

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •