Side 10 af 10 FørsteFørste ... 78910
Viser resultater 136 til 141 af 141

Emner: Den sydamerikanske forbindelse (med hovedfokus på Argentina)

  1. #136
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: F.C. København og den sydamerikanske forbindelse (tråden om sydamerikanske spillere med hovedfokus på Argentina)

    Citat Oprindeligt indsendt af zebos Se meddelelser
    Er der ud fra de kampe Højer har set, nogle der har bud på, hvem man holder sig orienteret om? Kunne det fx være en angriber mere eller en central midtbanespiller?
    Check sidste side af Vinter transfertråden, hvor Falkengulle kommer med sine bud.

  2. #137
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: F.C. København og den sydamerikanske forbindelse (tråden om sydamerikanske spillere med hovedfokus på Argentina)

    Det er i mine øjne skuffende, at der ikke er kommet mere ud af de kræfter, der er blevet lagt i at scoute i Sydamerika. Man har åbenbart fulgt en masse spillere, men det er ikke blevet til nogen handler siden købet af Santander for to år siden.

    Jeg forstår det ikke helt. Vi har prøvet os med to spillere - Mussis, som vi alle kender historien om - og Santander, som fra dag ét gik ind på holdet og leverede stærkt og i dag er vores førsteangriber og med lidt tur i den og en god stime i de europæiske kampe kan gå hen og blive et af vores største salg nogensinde.

    Nu taler Ståle om, at det er svært at hente spillere, vi kan bruge, som ikke samtidig er for dyre. I de kampe, jeg ser fra Chile, Argentina, Paraguay og Uruguay, er der masser af spillere, der burde være interessante for et hold på vores niveau, og de er bestemt ikke uden for rækkevidde. Måske skræmmer Mussis-sporene alligevel? En Oviedo-back og en angriber med fart i støvlerne er ikke umulige at opstøve - eksempelvis har AIK netop hentet den 23-årige argentinske angriber Nicolas Stefanelli i den bedste række for ti millioner svenske kroner. Han har spillet i Copa Sudamericana og har fået en god start i Sverige uden dog at have scoret endnu.

    Jeg håber stadig, vi kigger lidt i Sydamerika, for man kan finde nogle typer, der kan noget andet, og det trænger vi især i angrebet til efter min mening.
    HIC SUNT LEONES

  3. De følgende 12 brugere er enige:

  4. #138
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: F.C. København og den sydamerikanske forbindelse (tråden om sydamerikanske spillere med hovedfokus på Argentina)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Det er i mine øjne skuffende, at der ikke er kommet mere ud af de kræfter, der er blevet lagt i at scoute i Sydamerika. Man har åbenbart fulgt en masse spillere, men det er ikke blevet til nogen handler siden købet af Santander for to år siden.

    Jeg forstår det ikke helt. Vi har prøvet os med to spillere - Mussis, som vi alle kender historien om - og Santander, som fra dag ét gik ind på holdet og leverede stærkt og i dag er vores førsteangriber og med lidt tur i den og en god stime i de europæiske kampe kan gå hen og blive et af vores største salg nogensinde.

    Nu taler Ståle om, at det er svært at hente spillere, vi kan bruge, som ikke samtidig er for dyre. I de kampe, jeg ser fra Chile, Argentina, Paraguay og Uruguay, er der masser af spillere, der burde være interessante for et hold på vores niveau, og de er bestemt ikke uden for rækkevidde. Måske skræmmer Mussis-sporene alligevel? En Oviedo-back og en angriber med fart i støvlerne er ikke umulige at opstøve - eksempelvis har AIK netop hentet den 23-årige argentinske angriber Nicolas Stefanelli i den bedste række for ti millioner svenske kroner. Han har spillet i Copa Sudamericana og har fået en god start i Sverige uden dog at have scoret endnu.

    Jeg håber stadig, vi kigger lidt i Sydamerika, for man kan finde nogle typer, der kan noget andet, og det trænger vi især i angrebet til efter min mening.
    Ja det er faktisk vanvittigt at man ikke prøver at gå den vej i stedet for at hente spillere fra Balkan og Østeuropa. Når man sidder og ser på nogle af de navne fra første post så er det spillere der den dag i dag spiller for klubber som Sporting Lisabon, Monaco og Sevilla. Hvis man vitterligt havde muligheden for at hente nogle af de spillere, så er det fuldstændig vanvittigt at man ikke gjorde det for 3 år siden. Det må man bare sige. Hvorfor ikke gå Shakhtar vejen? Eller endda Ludogorets vejen? Jeg må da indrømme at jeg blev inspiret af den måde de spillede offensivt spil på da vi mødte dem - at de så ikke kunne bryde igennem vores betondefensiv var en anden sag - der var det jo reelt kun et hold der var i stand til i sidste sæson, nemlig Europa League finalisterne fra Ajax.
    Sidst redigeret af Romme : 27.08.17 kl. 11:25

  5. #139
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Den sydamerikanske forbindelse (med hovedfokus på Argentina)

    Vores sydamerikanske fokus synes at være helt dødt. Det hjalp sikkert heller ikke med den glippede Medina-handel i vinterens transfervindue.
    Jeg håber nu stadig naivt, at der bliver trukket et par kaniner op ad hatten i løbet af august.

    Rent økonomisk har vi da tjent på de (få) spillere, vi har hentet direkte i Syd- og Mellemamerika:

    Santander - købt for 20 mio., solgt for 50 mio.
    Oviedo - købt for 3 mio., solgt for 30 mio.
    Mussis - købt for 14 mio., solgt for 11 mio.
    HIC SUNT LEONES

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #140
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Den sydamerikanske forbindelse (med hovedfokus på Argentina)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Vores sydamerikanske fokus synes at være helt dødt. Det hjalp sikkert heller ikke med den glippede Medina-handel i vinterens transfervindue.
    Jeg håber nu stadig naivt, at der bliver trukket et par kaniner op ad hatten i løbet af august.

    Rent økonomisk har vi da tjent på de (få) spillere, vi har hentet direkte i Syd- og Mellemamerika:

    Santander - købt for 20 mio., solgt for 50 mio.
    Oviedo - købt for 3 mio., solgt for 30 mio.
    Mussis - købt for 14 mio., solgt for 11 mio.
    Og selv Ståle har jo indrømmet, at historien om Mussis ikke er så sort/hvid, som den bliver gjort til: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...ussis-chancen/ Han tog jo også tilbage til Argentina og blev fast mand for et tophold, før han blev langtidsskadet. Så succesraten med spillere hentet direkte fra Syd- og Mellemamerika er ikke ringe.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #141
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Den sydamerikanske forbindelse (med hovedfokus på Argentina)

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Vores sydamerikanske fokus synes at være helt dødt. Det hjalp sikkert heller ikke med den glippede Medina-handel i vinterens transfervindue.
    Jeg håber nu stadig naivt, at der bliver trukket et par kaniner op ad hatten i løbet af august.
    Det virker ærlig talt, i mine øjne, som en ret stor overfortolkning at vi skulle have droppet et marked, fordi vi ikke har hentet nogle derfra i det her vindue. Du nævner endda selv, at vi tilsyneladende gik efter Medina så sent som i sidste vindue, og måske har man bare vurderet, at der ikke er nogle, der er interessante for os lige nu, eller at de simpelthen ikke har været mulige for os. Jeg tvivler meget på, at vi ved alt, hvad der foregår i sådan et transfervindue her, og at vi kan sidde og finde spillere, som vi selv mener er interessante for København betyder altså ikke, at de rent faktisk også er det.

    Udover at vi teknisk set har fået tilgang af Joronen i det her vindue, selvom vi egentlig købte ham i sidste, så tvivler jeg meget på, at det danske marked er komplet lukket land fremover.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  10. De følgende 2 brugere er enige:

Side 10 af 10 FørsteFørste ... 78910

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Tyskland - Argentina
    By Mads740 in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 09.07.06, 02:34
  2. Argentina-Elfenbenskysten
    By JM in forum De korte linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 11.06.06, 11:20
  3. Så prøver Rosenborg med sydamerikanske spilere
    By ApuNazz in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 07.07.05, 11:37

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •