Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
66. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr!

    21 31.82%
  • Uafgjort!

    16 24.24%
  • OB Sejr!

    29 43.94%
Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 31 til 41 af 41

Emner: Optakts- og kamptråd: OB – FC København (09.03.14 kl.19)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Oct 2012
    Indlæg
    35

    Re: Optakts- og kamptråd: OB – FC København (09.03.14 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af LogeLars Se meddelelser
    Det holdt måske hårdt til sidst, men Mellberg var i mine øjne den primære årsag til, at OB - trods massivt pres - alligevel ikke evnede at skabe de helt store chancer. Mellberg placerede sig godt, havde flere gode indgreb og vandt mange dueller.
    Jeg synes også at han generelt får for lidt credit. Han er, i mine øjne, et langt bedre køb end den medie-hypede Bouhlarouz fra vest.


  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,366

    Re: Optakts- og kamptråd: OB – FC København (09.03.14 kl.19)

    Mellberg kan jo heller ikke gøre for, at han har en makker i midterforsvaret, som bare ikke er særlig god. Man skulle nærmest tro, Stadsgaard ser det som et succeskriterium at begå frispark i alle dueller, han går ind i. Ellers virker det, som om mange af problemerne for forsvaret starter længere fremme på banen, hvor aftalerne om presset og/eller sideforskydningen åbenbart ikke er på plads. OB havde alt, alt for let ved at komme i overtalssituationer helt fremme ved vores felt, mens typisk Toutouh stod og blomstrede ved en ufarlig modstander.
    HIC SUNT LEONES

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,538

    Re: Optakts- og kamptråd: OB – FC København (09.03.14 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    I hvert fald, hvor der kommer en afslutning på det. Synes vi havde mange gode angreb, men de løb alle ud i sandet enten pga. kvalitet i den sidste pasning eller at spillerne bare ikke tør skyde.

    Vi var svineheldige ikke at lukke mål ind i slutfasen.

    Eneste positve ting, som jeg ser det er at Remmer fik oprejsning, Vetokele kan sagtens score mål hvis han bliver sat ordentligt op og Wiland kan stadig lidt endnu.

    Delaney har skuffet mig i 3 kampe i træk nu, hvor han simpelthen laver den ene dumme aktion efter den anden. Ikke en værdig anføre.. endnu
    Jeg er enig med dig mhs til Delaney. Jeg kan egentlig godt lide Delaney, men er du gal han er svingende, men igen, det er måske hellere ikke helt fair at dømme ham i disse 3 kampe. da langt de fleste på FCKs hold har spillet under niveau, det virker som om der er noget galt med konceptet/formationen, siden så mange spiller kan spille så dårligt.

    hvis der er en spiller som jeg er meget skuffet over så er det Gislason. Han var jo vores klart bedste spiller før vinterpausen sammen med Vetokele, og nu ligner Gisla en skygge af sig selv lige pludselig.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Optakts- og kamptråd: OB – FC København (09.03.14 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Francho Se meddelelser
    Jeg synes også at han generelt får for lidt credit. Han er, i mine øjne, et langt bedre køb end den medie-hypede Bouhlarouz fra vest.
    Lidt spøjs sammenligning. Brøndby har kun lukket 1 mål ind i de kampe Boulahrouz har deltaget i. Til gengæld har han jo en skadeskvotient der til at lukke op og s... i. Så jo, på nogle parametre bedre, på andre dårligere... Men mener ikke vi kan bruge denne sammenligning til særligt meget.

    Når du siger "for lidt credit", synes jeg da egentlig folk har taget ham til sig. Personligt mener jeg heller IKKE han skal udpeges som syndebuk for vores - overordnet set - sløje sæson.

    Vi er bare nødt til at tage et kig på antallet af scoringer imod os. Det vidner ikke om noget særligt velfungerende forsvar.
    Jeg er dog helt med på at skylden ikke kan skydes efter én spiller, eller én kæde for den sags skyld. Der er mange der har underpræsteret, og en svag midtbane (og til tider målmand) har også en større andel i den underpræsterende defensiv.
    Men specifikt i forsvaret ser jeg dog usikkerhed, placeringsvanskeligheder og totalt kollaps (vs FCM). Her forventer jeg at Wiland, Mellberg og Delaney (da han har fået den rolle) skal fylde meget mere og være langt mere stabile i deres præstationer (Stadsgaard og Claude er i forvejen fuldt optaget af at finde et nogenlunde niveau, ligesom NJ er skadet 2/3 dele af sæsonen).

    Sagen er at vi desværre har set nogle tendenser fra den uhyggelige sæsonstart! Og det skal der altså mere end en Ståle til at rette op på.

    Nå men, jeg er også bare stadig sur over GF og FCM - kampene. Skal lige huske mig selv på at vi reelt tog 3 point i Odense...

    Zan

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #35
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Optakts- og kamptråd: OB – FC København (09.03.14 kl.19)

    Mht. Delaney og hans svingende præstationer. Så så jeg rigtig gerne at der blev købt en konkurrent ind til 6'er positionen, da TK er historie til sommer (thank God!), og der reelt set ikke er en konkurrent til ham og hans position. Mussis ser jeg som en afløser for Claudemir, der forhåbentligt også er historie til sommer (AL for meget alibibold hos brasilianeren). Nogle bud kunne være:

    1) Christian Poulsen, der på trods af sin fremskredne alder, spiller ganske godt i Ajax, men ikke har sin fremtid på plads.

    2) William Kvist, der har den perfekte alder og rutine og som lider af alvorlig mangel på spilletid. Han er formentlig heller ikke interesseret i at blive hos Fulham efter sommerferien, da den med 99,9% sikkerhed, står på Championship dér. Der lurer dog en lille mulighed for ham i Stuttgart, omend den er lille, da de lige har smidt Thomas Schneider på porten og erstattet ham med Huub Stevens. Jeg tvivler dog lidt på om han allerede er interesseret i at vende hjem.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #36
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    615

    Re: Optakts- og kamptråd: OB – FC København (09.03.14 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Mht. Delaney og hans svingende præstationer. Så så jeg rigtig gerne at der blev købt en konkurrent ind til 6'er positionen, da TK er historie til sommer (thank God!), og der reelt set ikke er en konkurrent til ham og hans position. Mussis ser jeg som en afløser for Claudemir, der forhåbentligt også er historie til sommer (AL for meget alibibold hos brasilianeren). Nogle bud kunne være:

    1) Christian Poulsen, der på trods af sin fremskredne alder, spiller ganske godt i Ajax, men ikke har sin fremtid på plads.

    2) William Kvist, der har den perfekte alder og rutine og som lider af alvorlig mangel på spilletid. Han er formentlig heller ikke interesseret i at blive hos Fulham efter sommerferien, da den med 99,9% sikkerhed, står på Championship dér. Der lurer dog en lille mulighed for ham i Stuttgart, omend den er lille, da de lige har smidt Thomas Schneider på porten og erstattet ham med Huub Stevens. Jeg tvivler dog lidt på om han allerede er interesseret i at vende hjem.
    Jeg synes folk er hurtige til at give enkelte spillere skylden.
    generelt er der ikke mange der har præsteret i de første 3 kampe i foråret!

    det virker som om ståle eksperimentere end del i den her mellem sæson.

    1. mod fcm stillede vi med det yngste hold i en menneske alder...
    2. det virker som om ståle prøver at stille med de bedste spillere, også selvom det ikke passer ind i systemet.
    hvilket har givet meget forviring i kampene og en mand som Delany har ofte skulle dække hele midtbanen alene.

    3. vi har ingen gode alternativer til Jørgensen som altid er skadet!
    4. med den gennemsnits alder truppen har, mangler vi en leder som feks lars jacobsen når lortet sejler. det virker ikke til Mellberg er den der går forrest når der skal råbes af de andre.
    5. mange spillere har spillet uden for deres bedste position, touhouh på venstre mod FCM, claude på højre mod OB, gisla i midten (wtf ståle???)

    jeg forstår ikke ståle's diamant ide med de nuværende spillere!
    for mig at se er der to muligheder!

    forsvaret er det samme i begge opstillinger.

    jørgensen - Corner - gisla/bola

    ----- touhtouh ------------
    ------delany - tk/claudemir
    om det er en 4-3-3 eller en 4-5-1 må andre vurdere
    _________________

    eller

    ---- ---- corner -- Igor ---------

    jørgensen -------------------gisla

    ------delany------tk/claude-----
    written by Zeez

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #37
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,539

    Re: Optakts- og kamptråd: OB – FC København (09.03.14 kl.19)

    Omvendt er det jo netop også spillere på lige netop Delaneys position som skal evne at hive de andre med op når det ikke kører.. De to CM'er i vores system er absolutte nøglepositioner, og Delaney mangler stadig, i hvert fald over en længere periode, at overbevise mig om, at han er den rette mand til den ene af de to pladser. Han har udmærket energi og er en glimrende erobringsspiller, men han formår slet slet ikke at "sætte spillet" særligt ikke når tempoet bliver højt og tiden på bolden lille. Måske derfor har Ståle forsøgt med lidt alternative opstillinger, hvor andre skal stå for denne del af spillet og Delaney så skal koncentrere sig om sin primære force, nemlig at løbe, men det har mildt sagt ikke set for godt ud.

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #38
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,767

    Re: Optakts- og kamptråd: OB – FC København (09.03.14 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Omvendt er det jo netop også spillere på lige netop Delaneys position som skal evne at hive de andre med op når det ikke kører.. De to CM'er i vores system er absolutte nøglepositioner, og Delaney mangler stadig, i hvert fald over en længere periode, at overbevise mig om, at han er den rette mand til den ene af de to pladser. Han har udmærket energi og er en glimrende erobringsspiller, men han formår slet slet ikke at "sætte spillet" særligt ikke når tempoet bliver højt og tiden på bolden lille. Måske derfor har Ståle forsøgt med lidt alternative opstillinger, hvor andre skal stå for denne del af spillet og Delaney så skal koncentrere sig om sin primære force, nemlig at løbe, men det har mildt sagt ikke set for godt ud.
    Har samme opfattelse - når det virkelig skal gå hurtigt fremadrettet, falder Delaney fuldstændig igennem. Claudemir ligeså, men i stedet for hjerneblødninger som jeg synes Delaney begår så tænker Claudemir mere på at flytte bolden rundt til siderne et par gange, før vi rykker opad banen.

    Mussis ligner en spiller, der netop besidder kvaliteter i både i erobringerne, men også at det så skal gå lynhurtigt fremad. Fuldstændig ligesom den målmand vi har kig på, der også er fra Gimnasia. Du ser ikke en redning fra ham, hvor han ikke er oppe at stå lynhurtigt igen bagefter, for at se om der er muligheder fremad banen. Glæder mig som et lille barn, til at se nogle argentinske spillere i den smukke hvide trøje i fremtiden
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #39
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Optakts- og kamptråd: OB – FC København (09.03.14 kl.19)

    Zeez faktisk er der 4231 opstillingen, med delaney og claudemir på de 2 midt pladser.
    Så nico, toutouh, gisla fremme foran samt corner på toppen.

  17. #40
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Optakts- og kamptråd: OB – FC København (09.03.14 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Slush Se meddelelser
    Zeez faktisk er der 4231 opstillingen, med delaney og claudemir på de 2 midt pladser.
    Så nico, toutouh, gisla fremme foran samt corner på toppen.
    Det kan bare kun lade sig gøre med NJ. Både Braaten og Toutouh (og Danny) trækker ind centralt og gør banen smal hvilket gør det nemt at forsvare sig imod. Når Corner kommer tilbage er der jo også mulighed for at skifte til 4-2-2-2 som i princippet er det samme som 4-3-2-1 blot med 2 angribere og Toutouh på bænken.

    Jeg synes der har været et problem på kanterne efter NJ og Gislason kom til, og generelt stilen vi har omlagt os til, -på trods af at de begge kan være fremragende spillere og utrolig kreative, hvilket reddede os i efteråret. Problemet kommer sig af at de begge(specielt Gisla) sjældent søger indlægget (baglinjen) og meget ofte søger ind foran forsvaret der trækker sig sammen, og bliver ultra kompakte samtidig med at kanterne ikke står til rådighed for backs'ne. Når modstanderen bliver kompakte lukker de fuldstændig ned for de små rum i og omkring feltet, som bl.a. Vetokele er stærk nok til at bevæge sig rundt i og som gør at Corner nonstop vil have 2 mand på sig.

    Da vi havde Grønkjær og den rigtige Bola var der altid bredde og massere plads foran kassen til N'doyle og Santin - det skyldes især at de (Bola/Grønk) kunne gå til baglinjen eller vente på overlappet, hvor de herefter kunne udnytte at de offensive backs trak en mand med sig, som åbnede for enten at søge direkte eller ligge den helt til baglinjen så backen kunne ligge indlægget (samt tiltrække minimum 2-3 forsvarsspillere).
    Pt. er det for nemt at lukke af for, og det fungere på ingen måde når Toutouh ligger sig ind som 3. mand foran forsvaret hvor både NJ og Gisla også søger ind. Det har simpelthen ikke den samme effekt som at have to spillere klar til indlægget el. den direkte vej på kanten som vi før har haft succes med.

    Jeg startede med at argumentere for at det kun fungerer med NJ. Det skyldes at han er den eneste af kanterne som har fundet på at søge baglinje og indlæg, desværre ikke ofte nok og sjældent med et vellykket overlap.
    Sidst redigeret af Wonderboy : 13.03.14 kl. 12:19

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #41
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    31

    Re: Optakts- og kamptråd: OB – FC København (09.03.14 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderboy Se meddelelser
    Da vi havde Grønkjær og den rigtige Bola var der altid bredde og massere plads foran kassen til N'doyle og Santin - det skyldes især at de (Bola/Grønk) kunne gå til baglinjen eller vente på overlappet, hvor de herefter kunne udnytte at de offensive backs trak en mand med sig, som åbnede for enten at søge direkte eller ligge den helt til baglinjen så backen kunne ligge indlægget (samt tiltrække minimum 2-3 forsvarsspillere).
    Pt. er det for nemt at lukke af for, og det fungere på ingen måde når Toutouh ligger sig ind som 3. mand foran forsvaret hvor både NJ og Gisla også søger ind. Det har simpelthen ikke den samme effekt som at have to spillere klar til indlægget el. den direkte vej på kanten som vi før har haft succes med.
    Det er et kæmpe problem at gisla og nico ofte ligger helt inde centralt, når de burde stå ude på stregen. Det bliver alt for nemt for modstanderen at dække op, når det kun er de offensive backs der kommer på kanten. Håbede det ville blive bedre når ståle fik pausen til at banke det ind i dem, ligesom vi så med Grønkjær og bola, de kom altid mand - mand mod backen da Wendt og lars trak en i overlab.

    Toutouh skal blive bedre defensivt hvis han skal passe ind i vores system, hvor han skal overtage claudemir' plads. Han sejler rundt når modstanderen har bolden.

  20. De følgende 2 brugere er enige:

Side 3 af 3 FørsteFørste 123

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: FC København – AGF(28.04.13 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 01.05.13, 09:20
  2. Optakts- og kamptråd: FCM – FC København (29.03.13 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 30.03.13, 11:55
  3. Optakts- og kamptråd: OB – FC København (02.09.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 06.09.12, 16:09
  4. Optakts- og kamptråd: OB - F.C. København
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 14.05.09, 16:29
  5. Optakts- og kamptråd: OB - FC København
    By østersø007 in forum De korte linier
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 15.04.08, 12:20

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •