Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 21

Emner: Lydniveauet på anlægget i Parken

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,379

    Lydniveauet på anlægget i Parken

    En oldie, men kan vi ikke snart få justeret lydstyrken på Parkens anlæg. Jeg er normalt ikke sky omkring højt musik, men det begynder at blive latterligt. Hvis man som undertegnede står på nedre C, er det tæt på umuligt at holde en samtale med sidemanden kørende, uden at skulle skrige hinanden ind i øret.
    Her er en målling, som en SL bruger foretog i efteråret.

    DB.jpg


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    272

    Re: Lydniveauet

    Om det var fordi der ikke var så mange mennesker i onsdags eller om det er fordi volumen havde fået et ekstra hak opad skal jeg lade være usagt. Men syntes at lydniveauet i onsdags var latterligt højt.

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #3
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Lydniveauet

    Synes generelt, at lydniveauet er belastende inde i parken.
    I og for sig, burde det blot være en form for baggrundsmusik indtil kampen fløjtes i gang.

    Så ja tak, skru ned for lyden!


  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    1,050

    Re: Lydniveauet

    Igen i dag var det meget højt. Hvor jeg står, der har vi en højttaler placeret lige over hovederne og det er nær smerte grænsen. Det er direkte ubehageligt at stå på tribunen før kampen.

    Målinger fra dagens kamp: http://sidelinien.dk/forums/showthre...172#post621172

    Jeg tager en pose ørepropper med næste gang.


  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008
    Indlæg
    392

    Re: Lydniveauet

    Jeg har flere gange henvendt mig til Parken, og gjort opmærksom på hvor vanvittigt lydniveauet er på min plads på C13.

    Det sidste (og eneste) svar jeg har fået, kom via mail d. 18. september 2013, og lød:
    Hej Jacob.

    En kort status på lyden i PARKEN.

    Vi arbejder i disse dage på at endnu engang at foretage målinger og tilpasse niveauet på alle tribuner.
    Vi har taget konsekvensen af dette efterårs tilbagemeldinger, og skruer voldsomt ned indtil løsningen er fundet.

    Udfordringen for os er, at vores lydfirma siger at vores højtalere er retningsbestemte, og derfor burde give et ensartet lydniveau på hele tribunen.
    Vi oplever det modsatte, og at enkelte områder har en meget højere lyd (i nærheden af højtaleren) fremfor gæster 20 rækker længere fremme.

    Inmarchen i lørdags, var et eksempel på, at de værktøjer vi arbejder med for at justere lyden ikke er tilfredstillende, og dem bliver der sat nye krav til fra nu af.

    Vi foretager altså målinger efter søndagens kamp, og forventer at have en løsning inden d.6.10.

    Vi vil holde dig opdateret.

    Med venlig hilsen/Kind regards



    Simon Valentin



    Event & Match Manager

    F.C. København
    Jeg er naturligvis ikke blevet yderligere opdateret, ligesom løftet om at der bliver "skruet voldsomt ned" vist også bare var varm luft.

    Det er i det hele taget svært at finde ord for hvor meget jeg føler mig pisset på. Lyden er tydeligvis ikke et problem på A-tribunen hvor Simon & co sikkert sidder, og det haster åbenbart ikke at få gjort noget ved. Men hey, man kan da altid love bod + bedring til de brokkehoveder der absolut skal skabe sig hver gang lyden runder 110 db.

    I går så jeg et par knægte på 10-12 år stå lidt længere nede mod banen - og dermed lige under højtaleren, stå og holde sig for ørene, for til sidst at skride rystende på hovedet. Og jeg forstår dem godt.

    Som musiker med arbejdsskade, er den smule hørelse jeg har tilbage noget jeg vil tage vare om, og det kan ikke være rigtigt at man skal udsættes for et skadeligt lydniveau, uden så meget som en advarsel først. Èn ting var, hvis man havde løst billet til Manowars rekordforsøg udi at spille koncert med højest volumen, så kunne man indvende at man burde vide hvad man gik ind til, og dermed kunne træffe forholdsregler. MEN! Det er en fucking fodboldkamp. Her må forventes råb og sang og meddelelser over PA'et, men sgudda ikke vedvarende støjinferno i et skadeligt niveau.

    Som ABSOLUT minimum, bør Parken på forhånd advare om, at bliver udsat for det her latterlige larm. Så kan man enten finde sig en anden plads, eller blive væk. Men at sælge billetter uden at gøre opmærksom på det, svarer vel nogenlunde til at "glemme" at fortælle at der er manglende udsyn, eller ståpladser eller lign. Det er et markant ringere produkt man får, og min tålmodighed er brugt. Jeg elsker FCK, men jeg elsker min hørelse mere.

    Jeg for én er pisset på for sidste gang. Røvbananer! Tag jeres lorte PA, og jeres lortemusik og find en eller anden håndboldhal hvor I er velkomne, og lad os så have vores FCK i fred!
    Række 23 - Du skal ikke komme her og blive væk.
    Jinx's Avatar


  7. #6
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    151

    Re: Lydniveauet

    Lydniveauet er grotesk. I går tror jeg, det nåede nye højder, og jeg så mange, der var nede og forsøge sig med vagterne, for at få skruet ned - uden effekt. FCK ved godt, at lyden er for høj (de har fået masser af klager), men det lader ikke til, at de gider ikke gøre noget ved det. Ørepropper er eneste udvej, men det er godt nok lige dele latterligt og dybt besynderligt, at det skal være sådan.

    CV

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    265

    Re: Lydniveauet

    Ja, Cabaret Voltaire, man ser godt nok dum ud når man står på Nedre C med de dersens gule skumgummi ting i ørene, men tro mig: Man redder sin hørelse fra en alt for tidlig tinnitus ved at anlægge ørepropper, når man er ankommet til Parken. I det hele taget burde man foretage en støjmålling til en FCK hjemmekamp i Parken og sammenligne med de gældende støjgrænser, der gælder for afvikling af lydarrangementer, og hvis resultatet er over den tilladte grænse, ja så bør man skride til handling og bringe støjniveauet ned på et acceptabelt leje.
    Casper the ghost

  10. #8
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Lydniveauet

    Har for over et aar siden per email henvendte mig til FCK, PSE og diverse medarbejere jeg kunne finde kontaktinfo paa fordi jeg fik decideret ondt i oerene af en larm min iphone maalte til 110 DB. Jeg fik aldrig noget svar, og har som saadan opgivet i og med at jeg siden er flyttet til udlandet. Men er rystet over at hoere, at det stadig er et problem. Skrug nu forhelvede ned for det pauselarm. Vi gider det i forvejen ikke, og da slet ikke naar det ikke alene er en gene men en decideret helbredsrisiko for de betalende gaester.

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    Jun 2011
    Indlæg
    79

    Re: Lydniveauet

    De har godt nok en underlig logik dem som arrangere det her, det som om de tror at jo højere det er, jo mere underholdende blir det.

  13. #10
    Tilmeldingsdato
    Mar 2008
    Indlæg
    392

    Re: Lydniveauet

    Det er meget svært at opfatte som andet end en stor fed strakt langemand fra arrangørerne til fans'ne.

    De VED at det ubehageligt/generende/farligt - de er gjort opmærksomme på det utallige gange siden sommer, og har oven i købet lovet bod + bedring, de gange de ellers har gidet svare på henvendelserne desangående. Jeg ser i tråden, at jeg åbenbart ikke er den eneste der bliver ignoreret. Selvom jeg da har fået ét svar. Efter at have sendt fem mails over en periode på ca ligeså mange hjemmekampe.

    Udover at være klar over det, have lovet at gøre noget ved det, så er det så latterlig en nem ting at ordne. Men alligevel vælger man ikke at gøre noget. Bare for lige at markere at fans helbred og oplevelse i Parken betyder FUCK ALL. Vi kan få lov at betale - og så må vi tilgengæld lægge ryg til ydmygelser og total ligegyldighed overfor oplevelse og helbred.

    Det ville tage to minutter at ordne - de har lovet at gøre det, men vælger med overlæg at fortsætte. Hvordan skal man tolke det? Jeg har svært ved at se det som andet end førnævnte håndtegn + en gylden bruser op + ned af ryggen. Skide tak.

    En sådan arrogance og ringeagt, er det alligevel ved at være et stykke tid siden vi har oplevet sidst. Men hey, så fik vi slået fast, så selv sinkerne kan være med, hvor vigtige vi I VIRKELIGHEDEN er. Særligt smukt med Hørsholms røvslikkeri fra kampprogrammet i frisk erindring. :-(

    Fåk jer lige tilbage. Og lad mig da så også lige benytte lejligheden, til at invitere hr. Valetin og hvem der ellers måtte være ansvarlige for lydhelvedet, til at komme forbi og se næste hjemmekamp fra min plads på C13. Så tager jeg gerne jeres plads på A imens. Husk høreværn. Eller nej forresten, lad dem blive hjemme så I får hele oplevelsen med.
    Række 23 - Du skal ikke komme her og blive væk.
    Jinx's Avatar

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    66

    Re: Lydniveauet

    Jeg beholder konsekvent mine in-ear høretelefoner på når jeg er i Parken både inden kampen og i halvlegen. Efter jeg begyndte på dette er jeg sluppet for den irriterende hylen i ørerne når jeg kommer hjem fra kamp. Det var sgu næsten som at være til rock koncert fra tid til anden :(

    Sørgeligt at det er nødvendigt.

  16. #12
    isen er offline Roland Roland Mak Mak Mak
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,477

    Re: Lydniveauet

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx Se meddelelser
    Det er meget svært at opfatte som andet end en stor fed strakt langemand fra arrangørerne til fans'ne.

    Fåk jer lige tilbage. Og lad mig da så også lige benytte lejligheden, til at invitere hr. Valetin og hvem der ellers måtte være ansvarlige for lydhelvedet, til at komme forbi og se næste hjemmekamp fra min plads på C13.
    Jeg deler fuldt ud din oplevelse. Står på C3. Men altså; samtale er umulig. "Resistance is futile".

    Jeg kender faktisk INGEN andre stadions/biografer/koncerter/oplevelser, hvor du på så ubetimelig vis udsættes for rendyrket vold af ørerne. En koncert i PARKEN er på lavere lydniveau. Speedway i PARKEN er på lavere lydniveau. Folk tager sig til ørerne og går ned under tribunen. Samtale er umulig. Det er helt ærligt ødelæggende for totaloplevelsen.

    PARKEN har tilsyneladende købt enlanden ydelse med nogen nye jingler og stemningsskabende elementer, som erhvervet i dyre domme pinedød skal skabe stemning og lokke flere kunder til som små bier til en honningkrukke. Det virker åbenlyst som om, at al dialog om gener er henholdende. Og jeg ved godt, det lyder rimelig brokagtigt, men det her lydtryk har virkeligt taget det sjove af stadionoplevelserne, og det er dælme ikke sjovt i 20-25 minutter, som kampoptakt og pauseunderholdning varer, at skulle påmontere sig høreværn for bare at kunne være til stede og i øvrigt kun lejlighedsvis kunne føre en dialog med sine omgivelser.

    Jeg lagde dog mærke til det behagelige lydniveau, da "another one bites the dust" tonede ud over anlægget efter SJE-kampen. Så det er ikke fordi, PA-anlægget ikke har en volumenkontrol.
    Jeg er lige vågnet, hører islandsk radio og spiser skyr
    isen's Avatar

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    364

    Re: Lydniveauet

    Lyder som om at der er blevet købt et helt forkert lydanlæg, står selv på række 25, ret tæt på en højtaler, men oplever ikke at det er voldsomt højt. Men det må da være en oplagt sag for klubbens Fankoordinator, når nu så mange fans af klubben er så generet. For syndes heller Ikke om idéen, om bare at generelt skruen ned, for så vil lyden ryge fra min plads , og der er sku gravkammer stemning nok på nedre c efterhånden ;)
    Sidst redigeret af FMC : 08.04.14 kl. 01:26
    MVH
    FMC

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    78

    Re: Lydniveauet

    Måske det ville være en ide at tage fat i SLO_Daniell så han kan se på problemet. Han er trods alt fansenes kontakt til klubben.

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    364

    Re: Lydniveauet

    "Lidt" det der var min opfordring, til de ramte i min
    besked ;)
    MVH
    FMC

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. PARKEN eller Parken?
    By mceppe in forum Diverse
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 27.08.20, 15:41
  2. Tag over Parken?
    By King Glostrup in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 23.02.10, 02:19
  3. Svar: 184
    Sidste Meddelelse: 20.01.09, 17:10
  4. NFL i Parken
    By østersø007 in forum Diverse
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 26.02.08, 19:48
  5. fcm i PARKEN
    By bazk in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 18.09.05, 15:34

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •