Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
102. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr!

    42 41.18%
  • Uafgjort!

    28 27.45%
  • Esbjerg fB Sejr!

    32 31.37%
Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 62

Emner: Optakts- og kamptråd: FC København – Esbjerg fB(21.04.14 kl.19)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    546

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Esbjerg fB(21.04.14 kl.19)

    Det er Lars der lægger bolden tilbage og det har intet med vores midterforsvarer at gøre:
    http://onside.dk/superligaen/fck-efb...en-i-overtiden

    Men er jeg den eneste der undrer mig over 2 ting ved deres mål til 1-0?

    - Braaten gider ikke løbe med retur!
    - Bolanos gider søreme heller ikke!

    Braaten der lader Jonas Knudsen få helt frit løb til baglinjen, han kan nærmest få lov at tage 2 på foden dernede inden han behøver smække den ind over, for Braaten gider hvertfald ikke fortsætte sit løb med manden...

    Derudover så er Ankersen trukket ind fra sin position på kanten, og som det kan ses af FCK's highlights så er Bolanos bare stoppet op halvvejs på egen banehalvdel istedet for at følge manden hjem....
    Man må da gå ud fra, at der er en der skal have deres kantspiller, som er trukket ind i midten af banen. Om det er Bolanos der er for sløj eller om det også til dels er TK, der har valgt at bakke op i samme side som Claudemir skal jeg lade være usagt. Men det er eddermanme for latterligt at vores højre og venstre MIDTbanespillere ikke gider at tage løbet hele vejen hjem - og så endda i starten af kampen, hvor de umuligt kan være trætte endnu...
    http://www.youtube.com/watch?v=zWsAU...aOtZAiArRPixxw

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    465

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Esbjerg fB(21.04.14 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Belli Se meddelelser
    Det er Lars der lægger bolden tilbage og det har intet med vores midterforsvarer at gøre:
    http://onside.dk/superligaen/fck-efb...en-i-overtiden

    Men er jeg den eneste der undrer mig over 2 ting ved deres mål til 1-0?

    - Braaten gider ikke løbe med retur!
    - Bolanos gider søreme heller ikke!

    Braaten der lader Jonas Knudsen få helt frit løb til baglinjen, han kan nærmest få lov at tage 2 på foden dernede inden han behøver smække den ind over, for Braaten gider hvertfald ikke fortsætte sit løb med manden...

    Derudover så er Ankersen trukket ind fra sin position på kanten, og som det kan ses af FCK's highlights så er Bolanos bare stoppet op halvvejs på egen banehalvdel istedet for at følge manden hjem....
    Man må da gå ud fra, at der er en der skal have deres kantspiller, som er trukket ind i midten af banen. Om det er Bolanos der er for sløj eller om det også til dels er TK, der har valgt at bakke op i samme side som Claudemir skal jeg lade være usagt. Men det er eddermanme for latterligt at vores højre og venstre MIDTbanespillere ikke gider at tage løbet hele vejen hjem - og så endda i starten af kampen, hvor de umuligt kan være trætte endnu...
    http://www.youtube.com/watch?v=zWsAU...aOtZAiArRPixxw
    Fair nok, men Wiland bliver solgt. Det kan der ikke være tvivl om.
    BAH!
    SYKE's Avatar

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Esbjerg fB(21.04.14 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af SYKE Se meddelelser
    Fair nok, men Wiland bliver solgt. Det kan der ikke være tvivl om.
    Jeg tvivler på at Wiland bliver solgt. Såfremt dette sker, så skal vi hente to keepere til sommer, da Ståle har meldt ud at Busk skal udlejes.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #49
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,767

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Esbjerg fB(21.04.14 kl.19)

    Der kommer formentlig en ny målmand:

    David Bingham: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...-kigger-videre

    Fernando Monetti: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...aa-vej-til-fck

    Derudover var der også nogle løse rygter med Viktor Anker (der røg til Brøndby).

    3 unge målmænd, hvilket kunne vidne om at vi søger efter en langsigtet løsning når Wiland takker af.
    Sidst redigeret af scoring : 22.04.14 kl. 11:44
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  8. #50
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Esbjerg fB(21.04.14 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Jeg tvivler på at Wiland bliver solgt. Såfremt dette sker, så skal vi hente to keepere til sommer, da Ståle har meldt ud at Busk skal udlejes.
    Jeg tror ikke der menes transfer, men derimod at forsvaret "sælger ham" ved ikke at dække op og give både Knudsen og Ankersen al den tid de ønsker til at få skabt målet. Jeg håber at vi kan forbedre det defensive, jeg tror ikke at det kan lykkes os at skabe væsentligt flere store chancer i en kamp end vi gjorde igår. Vi skal bare være bedre til at udnytte dem. Jeg er iøvrigt enig i at Corner trænger til en tur på bænken. Det kunne være sjovt med et angreb bestående af Igor og Danny, hvor Danny følger Igors opskrift med et hidsigt pres på boldholder, det er det vi har manglet længe. Pilen peger op efter spillet igår.

  9. De følgende 6 brugere er enige:

  10. #51
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Esbjerg fB(21.04.14 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Jeg tror ikke der menes transfer, men derimod at forsvaret "sælger ham" ved ikke at dække op og give både Knudsen og Ankersen al den tid de ønsker til at få skabt målet. Jeg håber at vi kan forbedre det defensive, jeg tror ikke at det kan lykkes os at skabe væsentligt flere store chancer i en kamp end vi gjorde igår. Vi skal bare være bedre til at udnytte dem. Jeg er iøvrigt enig i at Corner trænger til en tur på bænken. Det kunne være sjovt med et angreb bestående af Igor og Danny, hvor Danny følger Igors opskrift med et hidsigt pres på boldholder, det er det vi har manglet længe. Pilen peger op efter spillet igår.
    My bad - nok ikke en transfer ;-)

    Mht. Danny og Vetokele i front, så synes jeg at det lyder som et spændende alternativ til Vetokele/Corner.

    Nu har jeg sundet mig lidt, oven på gårsdagens "nederlag". Og når jeg tænker tilbage på kampen, så synes jeg at det var rigtig lækkert at se et "Bayernsk" boldjagt. Det er sådan det skal være HVER gang når vi spiller. Rent fysiologisk burde det ihvertfald være muligt, hvilket det også var i 65 min. (hvis vi fratrækker det første kvarter og de sidste ti min.).

    Mht. "nederlaget", så vil jeg ligge ansvaret over på vores trænerbænk, da det ligner et taktisk træk at "grave os ned". For vi skubber fuldstændig sammen i defensiven, hvilket vi ikke havde gjort i hele kampen. Tværtimod synes jeg at holdet var rigtig gode til at holde bredden. Vi burde i Suppe-sammenhæng være så meget bedre, at det ikke er nødvendigt at falde og stille os så kompakt. Med den hyrer spillerne får i Kbh. Så burde det være muligt at forsvare kampen hjem med bolden. Og ihvertfald uden at indtage en så Dybbel Møllesk skyttegravs-tilgang til tingene.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #52
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    62

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Esbjerg fB(21.04.14 kl.19)

    George er væk til sommer.. fck kan ikke bruge en mand som ikke engang kan lægge en tilbagelægning.

    ud med ham, ind kommer så Zanka som skal spille sammen med Melberg i midten
    LJ er væk remmer tager den plads ( så døde det offensive på den plads da han sjældent er med tilbage igen bliver der nok sagt stop for det.)
    Høgli kommer til og kan tage begge back pladser ( i tilfælde af bengtsson bliver solgt )
    og mussis i midten , sammen med TK ( manden spiller jo røv godt lige nu. ) og delany som indskifter ( eller sådan noget han spiller godt nok skidt lige nu )

    angreb : ja Vetokele ( hold nu kæft den mand er hurtig.. ) og tror på Conner til næste år.. fck sætter ham sammen med en pyskolog til sommer så han kan komme sig over hans mindreværds komplexer og komme igang..

    en ny målmand... tjaa det er en mulighed.. men at få en ikke engelsk talene ind på mål.. bliver lidt som David de Gea i united.. skidt skidt.
    plus Wiland har og redde vores røv et utal af gange.
    problemet er som niels frederiksen sagde det i onside.. "når en målmand laver fejl koster det dyrt". hvis en mark spiller gør det samme så er der tit mulighed for at redde det

  13. #53
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Esbjerg fB(21.04.14 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af Belli Se meddelelser
    Det er Lars der lægger bolden tilbage og det har intet med vores midterforsvarer at gøre:
    http://onside.dk/superligaen/fck-efb...en-i-overtiden

    Men er jeg den eneste der undrer mig over 2 ting ved deres mål til 1-0?

    - Braaten gider ikke løbe med retur!
    - Bolanos gider søreme heller ikke!

    Braaten der lader Jonas Knudsen få helt frit løb til baglinjen, han kan nærmest få lov at tage 2 på foden dernede inden han behøver smække den ind over, for Braaten gider hvertfald ikke fortsætte sit løb med manden...

    Derudover så er Ankersen trukket ind fra sin position på kanten, og som det kan ses af FCK's highlights så er Bolanos bare stoppet op halvvejs på egen banehalvdel istedet for at følge manden hjem....
    Man må da gå ud fra, at der er en der skal have deres kantspiller, som er trukket ind i midten af banen. Om det er Bolanos der er for sløj eller om det også til dels er TK, der har valgt at bakke op i samme side som Claudemir skal jeg lade være usagt. Men det er eddermanme for latterligt at vores højre og venstre MIDTbanespillere ikke gider at tage løbet hele vejen hjem - og så endda i starten af kampen, hvor de umuligt kan være trætte endnu...
    http://www.youtube.com/watch?v=zWsAU...aOtZAiArRPixxw
    Meget enig i denne grundige analyse! Wiland har meget begrænset andel i det mål. Nuvel, hans udspark er elendigt. Kommunikationen mellem Wiland og Lars halter måske en smule, og Lars' tilbagelægning er en smule forceret, men alt i alt har Wiland rigelig med tid og plads til at losse den ud af kommunen. Men for mig at se sker de grelle fejl først, da Jeppe Andersen får bolden i forholdsvis ufarlig position og fint bliver presset ud mod sidelinjen af Claudemir. Nærmest hele FCK's midtbane stopper med at spille fodbold. Claudemir laver et pres på boldholderen, men bemærk hvordan Braaten uopmærksomt lunter rundt, da Knudsen stormer forbi ham og skaber overtalssituationen på kanten. Forsvaret dækker udmærket op på indlægget, men hvor er midtbanen til at støtte op? Bolanos er helt ud af billedet. TK flagrer rundt in the middle of nowhere i feltet, så Esbjerg har fuldstændig frit skud til deres midtbanespillere ved kanten af feltet.

    Wilands udspark er skidt, ja, men kimen til dette mål skal findes andre steder og kunne ligeså godt være opstået fra åbent opspil af Esbjerg.

  14. #54
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,528

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Esbjerg fB(21.04.14 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af SYKE Se meddelelser
    Nu har man jo vidst I mange år at Wiland er dårlig med fødderne, men jeg undre mig over en Top professional målmand kan være så "dårlig" som Wiland med fødderne. Han har godt nok kostet en del igennem årene på den bekostning.
    Wiland har ingen skyld denne gang. Han bliver i høj grad solgt af sin midterforsvarer (husker ikke hvem af dem), som ikke spiller bolden første gang, men venter og venter.
    Wiland går først frem for at cleare den, og bliver så "peget tilbage" af midterforsvareren, som der efter sender en lorte aflevering til Wiland, som ikke har meget plads til at sparke bolden væk.
    Derfor spiller han den uheldigt til en Esbjerg-spiller, som så sætter en omstilling igang.

    Midterforsvaret sælger Wiland, og formår derefter ikke at dække op.[/QUOTE]


    Nu har jeg set episoden igen og ja en Esbjerg spiller presser en smule, men derfor kan Wiland jo godt sparke den Højere op i luften eller alternativt sparke den ud over sidelinjen.

    Jeg syntes i den grad Wiland har et ansvar ved dette mål, Min Pointe med Wiland er bare at jeg ikke forstår en Professionel fodbold spiller der træner så mange timer om dagen kan være så DÅRLIG med fødderne. Jeg er pænt klar over at alle målmænd har styrker og svagheder, men i Wilands tilfælde syntes jeg det er helt grotesk.

    Wiland går fuldstændig panik hver gang også selvom den pressende spiller er langt væk fra ham i mange situationer. Vi taler år 2014 en målmand som er god med fødderne er altså påkrævet, man kan altså ikke forvente at man hver gang får en sukkerbold spillet tilbage, hvor der er massere af tid til at sparke den væk.

    Jeg syntes i den grad at det er på tide med en udskiftning på posten også taget i betragtning at Wiland har været middelmådig i lang tid nu, selvom han har spillet bedre på det sidste, men stadig vil jeg mene at der skal frisk blod til.

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #55
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,309

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Esbjerg fB(21.04.14 kl.19)

    Jeg synes hverken man kan klandre eller frikende Wiland for deres 1-0 scoring. Han bør altså kunne cleare den bold bedre end hvad han gør, men når det er sagt, så er det ikke den dårlige clearings skyld alene, da forsvaret har tid nok til at komme på plads, desværre så bliver Ankersen ikke spottet og får lov til at stå helt fri. Der er en del spillere man kan klandre, da Bolanos står og flagrer og Braaten ikke følger godt nok op samt at TK og Pierre ser ud til at stå forkert i feltet hvor Pierre dækker det bagerste rum og TK også får dækket et tomt område. Det var en uhyre ærgerlig situation hvor holdet kommer i ubalance og hvor det ser ud til at man forventet et normalt indlæg og ikke en flad bold tilbage i feltet.

    Når det er sagt så var det en rigtig god kamp at se hvor Esbjergs helt store (eneste?) styrke bliver brugt imod dem. Vi formår adskillige gange af fange dem på vej frem og de kommer ikke frem til noget som helst stort i hele kampen (foruden scoringen). Deres farligste spiller viste sig at være Bakenga der allerede inden straffesparket viste god positionering, da han placerede sig imellem forsvar og back, men efterfølgende sparkede ad helvedes til. Straffesparket synes jeg ikke man kan sige noget til og generelt var dommerpræstationen rigtig god hvor spillerne generelt ikke fik noget ud af at "smide sig", men de rigtige frispark blev dømt og de større forseelser blev også straffet efter hensigten. Derimod synes jeg godt vi kan føle os snydt af Kian Hansens håndbold opvisning i feltet (selvom jeg har hørt at Milton ikke mente der var straffe). Jeg mener ikke det er tilforladeligt at man får lov til at bokse til bolden blot fordi ens arm er "fikseret".

    Glimrende kamp af den normalt ellers meget udskældte trio (Bola, Claude og TK) hvor især Bolanos lyste op, men specielt samarbejdet og arbejdsfordelingen mellem Claudemir og TK ser ud til at fungere rigtig godt for tiden og i en kamp som denne (hvor modstanderen ikke pakker sig og losser bolden frem) så fik de vist lidt af hvorfor de overhovedet er her.
    Jeg synes faktisk også at Corner havde en fin kamp. Han havde et forsøg der blev reddet på stregen, var konstant en trussel for modstanderens forsvar og var tæt på at få bragt os foran helt til sidst. Men han har meget at arbejde med når han skal deltage i opspillet. Her går det alt for langsomt og han taber bolden en del (dette skal dog også ses i lyset af, at han konstant har en forsvarer klistret op ad sig). Jeg tror at han bliver en stor faktor igen når først kanterne kommer godt op at køre. Vi ser igen i går hvor meget fokus han stjæler fra modstanderne der konstant forsøger at lukke ned for ham og hans venstreben (med lidt rutine får han udnyttet dette og lærer at spille bolden i stedet for at "presse" en afslutning igennem).

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #56
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    189

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Esbjerg fB(21.04.14 kl.19)

    Det er ikke for at bashe - men en anden ting, der irriterer mig ved Wiland er, at manden så godt som aldrig snupper et straffespark.

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #57
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Esbjerg fB(21.04.14 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af august Se meddelelser
    Det er ikke for at bashe - men en anden ting, der irriterer mig ved Wiland er, at manden så godt som aldrig snupper et straffespark.
    Enig, TK burde stå på kassen ved straffespark.


  21. #58
    Tilmeldingsdato
    Oct 2012
    Indlæg
    35

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Esbjerg fB(21.04.14 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af august Se meddelelser
    Det er ikke for at bashe - men en anden ting, der irriterer mig ved Wiland er, at manden så godt som aldrig snupper et straffespark.
    Han tog da Ronaldos, det må vist være mere end rigeligt ;)

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #59
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    272

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Esbjerg fB(21.04.14 kl.19)

    Er jeg den eneste som synes at Vetokele ville være fremragende som CM ? Han løber solen sort (minder lidt om Atiba) , god til at erobre bolde og kaster sig ned i tacklingerne (hej TK), og så ville han stadigvæk være en farlig mand i boksen qua hans angrebs-kvaliteter. Nu bliver jeg nok slagtet men har altid ment at den knægt spilder sit potentiale ved at spille hængende/dybtliggende angriber.
    "Johnnys fysiske kapacitet er på et meget højt niveau. Det gælder nærkampstyrke, hurtighed og udholdenhed. Med ham får vi et rigtig solidt alternativ til højre side af forsvaret, ligesom han er anvendelig længere fremme på banen"

    Carsten V. Jensen

  24. #60
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,767

    Re: Optakts- og kamptråd: FC København – Esbjerg fB(21.04.14 kl.19)

    Citat Oprindeligt indsendt af there is only one fc Se meddelelser
    Er jeg den eneste som synes at Vetokele ville være fremragende som CM ? Han løber solen sort (minder lidt om Atiba) , god til at erobre bolde og kaster sig ned i tacklingerne (hej TK), og så ville han stadigvæk være en farlig mand i boksen qua hans angrebs-kvaliteter. Nu bliver jeg nok slagtet men har altid ment at den knægt spilder sit potentiale ved at spille hængende/dybtliggende angriber.
    Du beskrev på mange måder Delaney, der ikke ligefrem har været en succes i foråret. Begge kan ikke lave en succesfuld aflevering længere end et par meter. At sætte ham på midtbanen ville være et selvmord af de større.

    Derudover, hvorfor vil du sætte vores topscore ned på den centrale - synes du vi scorer for mange mål i øjeblikket?
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  25. De følgende 11 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: FC København – Esbjerg fB (12.05.13 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 67
    Sidste Meddelelse: 13.05.13, 14:07
  2. Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB – FC København (07.10.12 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 11.10.12, 04:54
  3. Optakts- kamptråd Esbjerg fB - F.C. København
    By Hjaltees#1 in forum De korte linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 24.05.09, 17:00
  4. Optakts- og kamptråd: FC København - Esbjerg (pokal)
    By tortocnt in forum De korte linier
    Svar: 58
    Sidste Meddelelse: 10.04.08, 09:51
  5. Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København
    By Fck-Emil in forum De korte linier
    Svar: 47
    Sidste Meddelelse: 21.03.08, 10:56

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •