Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 52

Emner: Telia ny storsponsor i FCK

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    422

    Re: Telia ny storsponsor i FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Synes det er svært at tage stilling til for det er ikke mange detaljer vi har fået. Inderst inde synes jeg bestemt ikke man skal sælge ud af sit stadionnavn. Det er en del af klubbens identitet og også af firmaet bag klubbens identitet.
    Enig i det første. Det næste, knap så meget. Om stadion bliver prydet med et firmanavn, eller et andet, er et fedt. Havde det heddet Harald Nielsen's stadion, var det noget andet.
    Vores trøje har også et logo fra en sponsor, der fylder 5x mere, end den "fine" løve, der symboliserer vores klub.

    Jønch..
    "When angry, count to four; when very angry, swear" ~ Mark Twain ~
    Jønch's Avatar

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Telia ny storsponsor i FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Mad As Hell Se meddelelser
    Og når man ikke har noget mere konkret at melde ud, forstår jeg slet ikke at man i det hele taget kommer med en udmelding på nuværende tidspunkt.
    Heh, det studsede jeg også over. Det er mildest talt underligt at melde ud at man har indgået en "historisk aftale" med "tårnhøjt ambitionsniveau", som er "den største og mest omfattende" i Norden - og så har man akkurat intet at fortælle om hvad det i praksis vil betyde. Hvor hemmeligt kan det lige være, hvad et stadionsponsorat egentlig går ud på? Det lyder lidt som om vi er ude i noget med at bestille parkdogs på mobilen :-) Bortset fra det ville det nu være smart med et mobilbaseret bestillingssystem, hvor man fik en besked når ens ordrenummer var klar til afhentning.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #18
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Telia ny storsponsor i FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser
    Bortset fra det ville det nu være smart med et mobilbaseret bestillingssystem, hvor man fik en besked når ens ordrenummer var klar til afhentning.

    /Simon
    Mener kan bruge Zerved (https://play.google.com/store/apps/d...rvedapp.zerved) i boden på D2/D3, så det er allerede i gang i begrænset omfang.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #19
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: Telia ny storsponsor i FCK

    De lufter vel muligheden for et navneskift for at se hvor postal os fans går. Alt efter reaktionen vælger de så hvad de gør herefter. Det kunne være alt fra "Teliaden" over "Parken -presenteret af Telia" til Kasi-optionen hvor navnet ændres til Parken.

    Personligt har jeg efterhånden vendt mig til denne type sponsorater og det vil ikke få mig til at finde høtyven og faklen frem hvis navnet blev ændret til noget der ikke lyder alt for dårligt.

  8. De følgende 6 brugere er enige:

  9. #20
    BigDumbFate Slettet

    Re: Telia ny storsponsor i FCK

    Ha, nu håber jeg næsten det kommer til at hedde "Teliaden" :)

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #21
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Telia ny storsponsor i FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af SuperSharpShooter Se meddelelser
    De lufter vel muligheden for et navneskift for at se hvor postal os fans går. Alt efter reaktionen vælger de så hvad de gør herefter. Det kunne være alt fra "Teliaden" over "Parken -presenteret af Telia" til Kasi-optionen hvor navnet ændres til Parken.

    Personligt har jeg efterhånden vendt mig til denne type sponsorater og det vil ikke få mig til at finde høtyven og faklen frem hvis navnet blev ændret til noget der ikke lyder alt for dårligt.
    Kasi-optionen er ikke en mulighed, dertil er FCK ikke ægte nok, Telia er store og onde, og er ikke født og opvokset på VSTGNN og på VSTGNN handler fodbold jo ikke om penge, men om følelser og den gode sags tjeneste.
    Har eksempelvis hørt, at Aldo allerede i 1964 påtænkte at hjælpe Brøndby engang i fremtiden, at både Nunez og Symanovsky er født i Rosenhøj (men opvokset i udlandet, da forældrene fik arbejde der) og dermed ægte Brøndby-drenge og at 250.000 mia. kr-satsningen på talenter vil gøre Brøndby uafhængige af spillerindkøb i al fremtid.

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #22
    d-man er offline Fodbold skal ses i Parken
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    404

    Re: Telia ny storsponsor i FCK

    Øv, så skal jeg ændre min brugerprofil til følgende: Fodbold skal ses i Telia Arena.

    Men hvis man kan sælge stadionnavnet for et tocifret beløb, som man så kan bruge på de to "internationale klassespillere", som Dueholm taler om, så er det fint med mig.
    Molde eller Barca - jeg er ligeglad jeg kommer for F.C. København ! - Daniello

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #23
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Telia ny storsponsor i FCK

    Er det egentlig nogensinde kommet frem, hvor meget vi får om året fra Telia for stadionsponsoratet?

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #24
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Telia ny storsponsor i FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Er det egentlig nogensinde kommet frem, hvor meget vi får om året fra Telia for stadionsponsoratet?
    Jeg ved det ikke, men var det fantastiske wifi-projekt ikke en stor del af betalingen? En investering, som vel allerede er godt i gang med at blive overflødiggjort af teknologien og folks mobildatapakker.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  18. #25
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    720

    Re: Telia ny storsponsor i FCK

    Teleselskabet har betalt trådløst net på hele stadion og betaler derudover ifølge Ekstra Bladets oplysninger et sted mellem fem og syv mio. kr. årligt i navnesponsorat. Aftalen løber frem til sommeren 2021.
    Fra denne artikel der dog er bag paywall. Artiklen er fra starten af april i år. http://ekstrabladet.dk/ekstra/EKSTRA...-andre/6021734

    Uddrag:

    FCK's store aftaler
    Carlsberg. Siden 1999 har bryggeri-giganten haft sit navn på FCK-trøjen. Aftalen blev forlænget i december 2014 og løber nu som udgangspunkt frem til sommeren 2021. Det er den største sponsoraftale i dansk fodbold og indbringer FCK i omegnen af 25 mio. kr. årligt.
    Telia. FCK indgik i 2014 en aftale med Telia, så hjemmebanen på Østerbro i dag officielt hedder Telia Parken.
    Teleselskabet har betalt trådløst net på hele stadion og betaler derudover ifølge Ekstra Bladets oplysninger et sted mellem fem og syv mio. kr. årligt i navnesponsorat. Aftalen løber frem til sommeren 2021.
    Adidas. Superligaens førerhold er hoppet en sponsorkategori op hos Adidas og bliver nu behandlet som flere europæiske storklubber med de fordele, det indebærer. Ud over at levere udstyr betaler Adidas også en kontant sum til københavnerne. Aftalen mellem parterne blev i januar forlænget frem til 2020.
    Triubune-sponsorater. Samtlige fire tribuner i Telia Parken bærer et navn (Jyske Bank, Unibet, Carlsberg og Sportsmaster). Ifølge Ekstra Bladets oplysninger koster et tribunesponsorat i Telia Parken mellem 3,5 og 5 mio. kr. om året.

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #26
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Telia ny storsponsor i FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg ved det ikke, men var det fantastiske wifi-projekt ikke en stor del af betalingen? En investering, som vel allerede er godt i gang med at blive overflødiggjort af teknologien og folks mobildatapakker.
    Det er den da så absolut ikke - selvom udstyret i sig selv naturligvis forældes hurtigt. Det blev jo altså ikke indført, for at vi skulle spare data på vores dyre mobilabonnementer, men fordi ingen på stadion kunne komme på nettet overhovedet.

    Og mon ikke f.eks. Unibet også synes, at det er væsentligt, at folk på stadion har netadgang :-)

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  21. #27
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Telia ny storsponsor i FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Det er den da så absolut ikke - selvom udstyret i sig selv naturligvis forældes hurtigt. Det blev jo altså ikke indført, for at vi skulle spare data på vores dyre mobilabonnementer, men fordi ingen på stadion kunne komme på nettet overhovedet.

    Og mon ikke f.eks. Unibet også synes, at det er væsentligt, at folk på stadion har netadgang :-)

    ougar
    I stand corrected. Jeg var ikke klar over, at man slet ikke kunne komme på nettet før Telias wifi.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  22. #28
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Telia ny storsponsor i FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    I stand corrected. Jeg var ikke klar over, at man slet ikke kunne komme på nettet før Telias wifi.
    Man kunne godt en lille smule - og jo færre mennesker i Parken, des bedre virker det. Problemet er jo at Parken dækkes af nogle enkelte mobilmaster, som pludselig skal snakke med 5000 mobiltelefoner hver i stedet for 30, og det virker ikke. Det går ganske enkelt i stå pga. overbelastning, og hvis man endelig var heldig nok til at få en 3G forbindelse, så kunne man bruge 1. halvleg på at hente Sideliniens forside.

    I princippet er der ikke den store forskel på Wifi og mobilforbindelser. De er begge meget følsomme overfor "forstoppelse" i netværket. Telia har så nu sørget for, at Parken ikke er dækket af få antenner, men af en ordentlig bunke antenner, som alle er meget retningsfølsomme - ved super bowl for et par år siden, satte Cisco 600 wifi access points op for at dække hele stadion. Hver antenne skal dermed kun dække et lille område i Parken og bliver heller ikke forstyrret af nabo-antennerne eller alle mobilerne på resten af stadion. Jeg gætter på, at de i og for sig også bare kunne have sat 100 mobilantenner op i stedet for wifi-antenner. Wifi foretrækkes så dels måske af nogle tekniske årsager (som jeg ikke aner en bjælde om) og dels fordi man så også kan få andre enheder end mobil-telefoner på nettet og også fordi man har en meget større "kontrol". Man kan f.eks. sørge for, at brugere skal logge ind så man nemmere kan tracke dem, og man kan lede dem over sider med reklamer når de logger på.

    Under alle omstændigheder, så er slet ikke overflødiggjort. Det er et meget vigtigt område for arrangørene, og åbner op for mange nye forretningsmuligheder. F.eks. de elektroniske købemuligheder i Parken, og mit gæt er at Unibet er meget begejstrede for live-betting mulighederne - og der er i det hele taget åbnet op for at kreative folk kan komme på mange måder at interagere med publikum på.

    Samtidigt har det så den positive sideeffekt, at mobilnettet bliver mindre belastet, hvis mange af telefonerne er på Wifi. Dermed bliver det igen muligt at få en fornuftig telefon-forbindelse, og der er endda mulighed for at nogle kan hive lidt mobil-data ned også :-)

    Edit: Jeg kan se - efter at have overspringshandlet lidt igen - at stadions nogle steder har op mod 2000 Access point OG 2000 mobilantenner :-) Det er alligevel en del.

    ougar
    Sidst redigeret af ougar : 28.04.16 kl. 09:20
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  23. De følgende 7 brugere er enige:

  24. #29
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Telia ny storsponsor i FCK

    Det glæder mig at parken nu er tilbage ved sit korrekte navn.

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

  26. #30
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Telia ny storsponsor i FCK

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Det glæder mig at parken nu er tilbage ved sit korrekte navn.
    Så længe det vare

  27. De følgende 2 brugere er enige:

Side 2 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •