Viser resultater 1 til 12 af 12

Emner: Opfordring angående Derby

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jun 2008
    Indlæg
    290

    Opfordring angående Derby

    Tillader mig lige at viderebringe en opfordring fra Capo på Sektion 12, Martin Nøhr.

    Kære medfan,

    Sæsonen er ved at lakke mod enden. En sæson der, rent sportsligt, ikke har været tilfredsstillende. Efteråret startede forfærdeligt, og allerede dengang havde de fleste indset at det nok ikke, blev til et mesterskab i denne omgang. Foråret har ligeledes ikke været tilfredsstillende, og det er dermed nu mere eller mindre en realitet, at vi ikke genvinder mesterskabet.

    På trods af holdets manglende præstationer, har især Sektion 12 udviklet sig, og holdt et hidtil uset niveau, ude som hjemme. Vi kan være stolte af vores præstationer, og på trods af at det ikke bliver til et mesterskab i år, så lad os slutte af med manér. I den forbindelse skal Nedre C ikke glemmes, en tribune der på sine bedste dage, og lydtoppe ikke kan hamles op med i Skandinavien. Lad os sammen på søndag, vise hvad Parken kan!

    Søndag vil Parken lægge græs og tribuner til hvad der vil blive et af de mest spændende og intense lokalopgør i nyere tid, en kamp der ikke må tabes! Søndag bliver den dag, hvor vi alle tager hjemmefra med en indstilling om, at vi samlet tager armene om vores sidemakker og giver alt hvad vi har, for F.C. København. Lad den hvide farve og de københavnske sange dominere på tribunerne.

    Vi ved at udebaneholdets fans vil komme mange, vi ved at de vokalt vil prøve at udfordre os. Omvendt, så ved vi også at VI har været klart bedre end dem i de seneste opgør, og har kunnet gå stolt fra tribunen – sejr eller ej. Lad det være den samme følelse vi alle går hjem med på søndag.

    Vi har alle sammen vores måde at gå til fodbold på, men det må denne dag være i alles interesse at skabe den bedst mulige støtte til de 11 spillere på banen.

    Det er på søndag det gælder. Derby betyder alt!

    Martin Nøhr, Sektion 12.


    Håber virkelig at alle uanset hvilken tribune man er placeret på bidrager med hvad man kan på søndag!


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2007
    Indlæg
    49

    Re: Opfordring angående Derby

    Sådan en opfordring kan man da kun være enig i.

    Må jeg tillade mig at komme med en lille opfordring til den ganske fremragende Capo.
    Der er mange på Nedre C der endnu ikke har lært mange af de helt nye sange, så hvis der kunne bruges en blanding af nye og gamle sange tror jeg lydniveauet bliver højest.

    Hilsen Kit fast, syngende kvinde på NC.

  3. De følgende 5 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    419

    Re: Opfordring angående Derby

    " hvad er det dog der sker ?" ...

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Opfordring angående Derby

    Citat Oprindeligt indsendt af katkit Se meddelelser
    Sådan en opfordring kan man da kun være enig i.

    Må jeg tillade mig at komme med en lille opfordring til den ganske fremragende Capo.
    Der er mange på Nedre C der endnu ikke har lært mange af de helt nye sange, så hvis der kunne bruges en blanding af nye og gamle sange tror jeg lydniveauet bliver højest.

    Hilsen Kit fast, syngende kvinde på NC.
    Jeg er lidt ked af, at denne opfordring ikke rigtigt blev taget til efterretning. Jeg ville sq gerne synge med, men jeg kender ikke alle de nye og det er umuligt at høre, hvad I siger, når sektionen samtidig blev domineret af nedre d. Jeg savnede i den grad mere af det samspil mellem tribunerne, der ellers har været i løbet af sæsonen, så jeg blev lidt overrasket over, at det ikke skete i dag. Hvad blev der f.eks. af "hovedstaden, de danske mestre...."-sangen? Den plejer at spille hundrede og den blev mig bekendt kun sunget under warmup.

    Det skal selvfølgelig ikke opfattes som alt for kritisk, for jeg synes, at sektionen gør det skide godt. Som "mindre hardcore fan" ville jeg dog have ønsket, jeg kunne have været mere med og det kunne jeg nok have været, hvis man havde fuldt opfordringen her.

    I øvrigt irriterende at man skal skrue så megeto p for musikken før kampen. Umuligt at få svinet Brøndbyfansne til.

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    331

    Re: Opfordring angående Derby

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Jeg er lidt ked af, at denne opfordring ikke rigtigt blev taget til efterretning. Jeg ville sq gerne synge med, men jeg kender ikke alle de nye og det er umuligt at høre, hvad I siger, når sektionen samtidig blev domineret af nedre d. Jeg savnede i den grad mere af det samspil mellem tribunerne, der ellers har været i løbet af sæsonen, så jeg blev lidt overrasket over, at det ikke skete i dag. Hvad blev der f.eks. af "hovedstaden, de danske mestre...."-sangen? Den plejer at spille hundrede og den blev mig bekendt kun sunget under warmup.

    Det skal selvfølgelig ikke opfattes som alt for kritisk, for jeg synes, at sektionen gør det skide godt. Som "mindre hardcore fan" ville jeg dog have ønsket, jeg kunne have været mere med og det kunne jeg nok have været, hvis man havde fuldt opfordringen her.

    I øvrigt irriterende at man skal skrue så megeto p for musikken før kampen. Umuligt at få svinet Brøndbyfansne til.
    Lige præcis "Hovedstaden, de danske mestre" syntes jeg er tåkrummende pinlig at synge, som situationen er pt........

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    4

    Re: Opfordring angående Derby

    Citat Oprindeligt indsendt af phspirate Se meddelelser
    Lige præcis "Hovedstaden, de danske mestre" syntes jeg er tåkrummende pinlig at synge, som situationen er pt........
    Ganske enig.

    Sektion 12 sang dog "Hovedstaden, hader brøndby" det lød dog ikke til Nedre C opfangede den. Det kan måske også forklare, hvorfor der ikke var så mange som sang med på sangen da folk muligvis var i tvivl om hvad der blev sunget.

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    730

    Re: Opfordring angående Derby

    Fuldstændig enig her - Jeg undrede mig også over at der ikke blev sunget flere af de ældre sange som Nedre C kunne synge med på.
    Sektionen var jo også fyldt og det var tydeligt at se at stort set kun var midten af sektionen der sang de nye sange + der var ikke mange sange Nedre C kunne synge med på (ud over de oplagte Everywhere We Go osv.) Jeg undrede mig også over at der ikke blev sunget flere af de sange hvor det rent visuelt ser godt ud med en fyldt Sektion - Aner ikke hvad de heder, men de sange hvor halstørklæderne bliver brugt. Når det er sagt så ved jeg godt at det rent spillemæssigt var en en røvdårlig kamp og det derfor altid er svært at få ,specielt nedre c med.
    Yo Mac!

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    333

    Re: Opfordring angående Derby

    Hvis det er, så har FCK-TV lagt en sangbog ud på youtube, hvor man kan høre de forskellige sange live: https://www.youtube.com/watch?v=fjQJ...wNjaYtMTOXvUic

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    97

    Re: Opfordring angående Derby

    Ret mig endelig, men var 'de danske mestre' i gårsdagens anledning ikke også erstattet med 'vi hader Brøndby'?

    Fra mit sæde på Nedre A kunne jeg dog godt høre, at Nedre C ikke rigtig fangede modificeringen :-)

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Opfordring angående Derby

    Man kunne også have sunget den der "klædt i hvid og blååå ååhhhh" osv. Pointen var ikke så meget HVILKEN af de gamle sange, som os triste folk på nedre c kender, men mere at det var ærgerligt, at der ikke blev sunget dem, som vi trods alt kan. Det havde været mere effektivt. Blot et input til en anden gang. (alternativt kunne man måske få dem trykt i det der kampprogram? så kunne man jo lige studere dem....)

    Alternativt skal man have udbredt det der højtalesystem

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    248

    Re: Opfordring angående Derby

    Ingen tvivl om at når Nedre C brøler igennem, så er det med en solid volume sjældent hørt andre steder i Norden. Jeg forstår også godt at en masse på denne tribune er lidt ekstra tændte til et derby, samt andre store kampe (CL osv). Men jeg forstår dog ikke at de aktive på NC, ikke flytter over på S12 som jo er stemningstribunen !? Muligvis kun til de kampe der får dem op og støde ihvertfald.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    845

    Re: Opfordring angående Derby

    Citat Oprindeligt indsendt af tyler durden Se meddelelser
    Ingen tvivl om at når Nedre C brøler igennem, så er det med en solid volume sjældent hørt andre steder i Norden. Jeg forstår også godt at en masse på denne tribune er lidt ekstra tændte til et derby, samt andre store kampe (CL osv). Men jeg forstår dog ikke at de aktive på NC, ikke flytter over på S12 som jo er stemningstribunen !? Muligvis kun til de kampe der får dem op og støde ihvertfald.
    Lad mig se om jeg på basis af mit eget eksempel kan hjælpe dig på vej til en forståelse:
    Jeg elsker stemningen og har klart bemærket en kraftig volume og mængde nedsættelse på Nedre-C over de sidste 5 år. Derfor har jeg flere gange overvejet om jeg skulle flytte til S12 selvom jeg med en alder af ½-århundrede+ ikke tilhører kernesegmentet. Hvad stopper mig?
    Jeg har misset 5 hjemmekampe de sidste 8 år og står med en kerne hvoraf der er flere der har samme eller bedre fremmøde-%. Vi står centralt i en større gruppe på ialt 20-30 der kender hinanden og mødes socialt uden for kamp-regi. At møde til kamp er i ligeså høj grad en bekræftelse af mit sociale tilhørsforhold sammen med mennesker jeg kender og hvis selskab jeg værdsætter - specielt i situatuionen hvor vi alle står bag FCK. Så det vil være et kæmpe skridt for mig at flytte væk fra gruppen; jeg vil simpelthen komme til at savne dem for meget.

    Du vil, hvis du går langt nok tilbage, kunne finde en beretning fra Peach & mig, hvor vi spillede "udvekslingsstudenter" mellem Sektionen og NC. Det var dengang det var de dårlige gamle dage, hvor vi herinde på SL syntes at bruge mere tid på at bekrige hinanden end vores fælles fjender. Jeg havde en fed oplevelse på Sektionen men forstår godt hvorfor mange af de gamle sure mænd, der står hvor jeg står (mig selv inkluderet) har svært ved at finde den samme energi og flamme som vores fantastiske næste generation kan stable på benene. Ahhh - hvem der dog bare vare blevet født 30 år senere :D
    Pommie
    Successus breves - fides aeterna
    Pommie's Avatar

  19. De følgende 12 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. BILLETTER TIL DERBY!
    By frederikn in forum Bazar
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 28.04.14, 09:20
  2. OPFORDRING: Angående billetsalg til CL kampe
    By Outpatient in forum Bazar
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 08.09.06, 23:57

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •