Se afstemningsresultater: Kampens resultat?

Stemmeafgivere
78. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FC København Sejr!

    15 19.23%
  • Uafgjort!

    9 11.54%
  • FC Midtjylland Sejr!

    54 69.23%
Side 4 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 70

Emner: Optakts- og kamptråd: FCM – FC København (11.05.14 kl.17)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    235

    Re: Optakts- og kamptråd: FCM – FC København (11.05.14 kl.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af KBHs Se meddelelser
    Enig. Nu skal der ikke gå for meget sølvpapirs-hat i den, men overvej lige hvordan ham og bif har det; http://www.superstats.dk/kort/dommer...ld=2&dommer=42

    Bif har tabt 2 ud af 17 kampe med ham, eller én på 3 år. Af nylige kampe kan nævnes 2-2 kampen mod FCV hvor han snød FCV for straffe og 1 min. efter scorede Zohore, og kampen før det snød han AGF for straffe ved 1-1 (?). Det er altså lidt vildt at de ikke kan tabe under ham.
    Tag lige et kig på den samme opgørelse, bare med FCK: http://www.superstats.dk/kort/dommer...ld=4&dommer=42
    Der er så vidt jeg kan se ikke fugls føde på den "FCK Sandhed"
    Das NT

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: Optakts- og kamptråd: FCM – FC København (11.05.14 kl.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Das NT Se meddelelser
    Tag lige et kig på den samme opgørelse, bare med FCK: http://www.superstats.dk/kort/dommer...ld=4&dommer=42
    Der er så vidt jeg kan se ikke fugls føde på den "FCK Sandhed"
    Forskellen er så bare at FCK i den periode har været et klassehold og BIF på nedrykningens rand. Sammenlignet med BIFs øvrige statistik for den samme periode er deres statistik med Twitter Kenn påfaldende.


  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakts- og kamptråd: FCM – FC København (11.05.14 kl.17)

    Er problemet med Kenn Hansen egentlig ikke bare, at han dømmer helt vildt mærkværdigt? Man bliver virkelig paf over, hvad han dømmer - og også hvad han IKKE dømmer - stort set uanset hvilken kamp, man slår over på?


  5. #49
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Optakts- og kamptråd: FCM – FC København (11.05.14 kl.17)

    Den her tror jeg sgu ikke, vi klarer (håber, jeg kommer til at æde mine ord), men vi har desværre ikke truppen til at holde bronze-pladsen (tænk, at det skulle komme så vidt).
    Alt tyder på, at Bif går forbi os i morgen :-(
    Egne ord hermed ædt :-)

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #50
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,309

    Re: Optakts- og kamptråd: FCM – FC København (11.05.14 kl.17)

    Jeg synes ikke Kenn Hansen ser ud til at foretrække nogen frem for andre og han har niveauet til at dømme fint og han dømmer tit og ofte også ganske udmærket. Det er først i afgørende situationer at han gang på gang taber sutten.
    Det første straffespark som FCM får i dag kan jeg simpelthen ikke fatte. Han filmede helt utroligt og den eneste kontakt var således på hans læg fra Delaneys knæ - der er ikke skyggen af frispark, men derimod filmer han, med succes. Derefter opstår der en identisk situation med Corner (hvor der også var holdeforseelse), men her sker der intet.
    Den mand er som nat og dag og dømmer i øst og vest. Den hånd situation på Margreitter er også rigtig hårdt dømt. Der er tale om "bold til hånd", samt armen er i naturlig position og der bliver ikke gjort en bevægelse med armen imod bolden, men armen flagrede lidt, så måske er det det Twitter Kenn får set.

    Det er desuden helt utroligt at den her kamp blev vundet. Især når Margreitter glemmer, at dække op og bagefter bliver smidt ud, så holdet ikke har nogen reelle forsvarsspillere tilbage. Dog synes jeg at vi var det klart bedste hold og havde de farligste chancer. FCM var ikke mødt op for, at spille bold, men blot pakke sig og det blev straffet (heldigvi).

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #51
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    416

    Re: Optakts- og kamptråd: FCM – FC København (11.05.14 kl.17)

    Det er desuden helt utroligt at den her kamp blev vundet. Især når Margreitter glemmer, at dække op og bagefter bliver smidt ud, så holdet ikke har nogen reelle forsvarsspillere tilbage. Dog synes jeg at vi var det klart bedste hold og havde de farligste chancer. FCM var ikke mødt op for, at spille bold, men blot pakke sig og det blev straffet (heldigvi).[/QUOTE]

    Prøver Margreitter ikke at trække offside? Tror, det er Delaeny, der hænger og ophæver den ... Der ud over er jeg enig med dig i, at begge dømte straffespark er vældig tynde ...

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #52
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Optakts- og kamptråd: FCM – FC København (11.05.14 kl.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Det er desuden helt utroligt at den her kamp blev vundet. Især når Margreitter glemmer, at dække op og bagefter bliver smidt ud, så holdet ikke har nogen reelle forsvarsspillere tilbage. Dog synes jeg at vi var det klart bedste hold og havde de farligste chancer. FCM var ikke mødt op for, at spille bold, men blot pakke sig og det blev straffet (heldigvi).
    Hvis det er ved det andet mål, du mener, så er det Delaney, der ikke får dækket op og desuden ophæver offsiden. Margreitter dækker forreste område og holder linien. Han skælder også gevaldigt ud på Delaney efter målet.

  12. De følgende 7 brugere er enige:

  13. #53
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,309

    Re: Optakts- og kamptråd: FCM – FC København (11.05.14 kl.17)

    Der er tydeligevis en kommunikationsfejl ved det mål. Det er dog simpelthen for naivt at prøve at trække en offsidefælde, så tæt på målet og når bolden er så tæt på baglinjen. At Denaley hænger er en unfair beskyldning, for hvis du kigger klippet igennem så ligger Delaney og Margreitter jævnt på samme linje. At Margreitter ikke har noget ansvar på målet er jeg ikke enig i. Han skal dække det forreste område, men det er tomt og dunken løber i ryggen på ham. Delaney vil få umådelig svært ved, at matche ham i en duel hvor Margreitter kun behøvede et skridt baglæns og så kan han nå bolden. Det bør være Margreitter der styrer forsvaret i en sådan situation, da han er den eneste reelle forsvarsspiller. Det kan godt komme til, at lyde alt for kritisk end jeg egentligt mener det. For det går hurtigt og hvis der ikke bliver kommunikeret til Margreitter, så aner han ikke at dunken har taget stilling bag ham og så vil han dermed kun dække forreste område og dunken gør også det smarte og ligger sig imellem dem.
    Jeg vil dog stadig fastholde, at Margreitter burde have tænkt, at FCM's eneste angriber kunne komme snigende bag ham. Nu er det jo ikke kun Margreitter der skælder ud, men også Delaney, så der har nok været tale om en mangel på kommunikation eller misforståelse.

  14. #54
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,767

    Re: Optakts- og kamptråd: FCM – FC København (11.05.14 kl.17)

    Der er så mange ting der går galt i det mål, at min kæbe ramte gulvet. Lars forholder sig godt nok også overraskende passiv. Jeg er klar over at han nok er langsommere end Sisto, og at han skal undgå at lave straffe - men han giver ham jo oceaner af tid. Remmer kommer endda som back-up, for at han ikke trækker ind i banen til hans højre ben. Lars og Margreitter mener jeg har den store skyld i dette mål.

    Deres første straffespark synes jeg ikke at man kan proteresere mod, der er kontakt og han falder let - men der er straffe. Delaney ligner også en der har fucket op, laver ingen indvendinger.

    Det andet er mere hårdt. Kommentatorerne og Kenn vil sikkert mene at det er en unaturlig position - men du løber fandeme ikke rundt med armene limet indtil kroppen i en kamp. Margreitters hånd er i en position, hvor alle andre også ville have haft den. Hvad så med Würts hånd mod OB? Den kalder flere kommentatore, eksperter osv. en 'refleks' der ikke kan undgås.
    Sidst redigeret af scoring : 11.05.14 kl. 22:56
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  15. De følgende 7 brugere er enige:

  16. #55
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Optakts- og kamptråd: FCM – FC København (11.05.14 kl.17)

    Det er muligt, at der er gået noget galt i kommunikationen mellem Margreitter og Delaney, men man må heller ikke glemme, at Sisto har al tid i verden til at lægge bolden ind i feltet. Lars Jacobsen er alt, alt for passiv i situationen.


  17. #56
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Optakts- og kamptråd: FCM – FC København (11.05.14 kl.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af aegh Se meddelelser
    Det er desuden helt utroligt at den her kamp blev vundet. Især når Margreitter glemmer, at dække op og bagefter bliver smidt ud, så holdet ikke har nogen reelle forsvarsspillere tilbage. Dog synes jeg at vi var det klart bedste hold og havde de farligste chancer. FCM var ikke mødt op for, at spille bold, men blot pakke sig og det blev straffet (heldigvi).
    Prøver Margreitter ikke at trække offside? Tror, det er Delaeny, der hænger og ophæver den ... Der ud over er jeg enig med dig i, at begge dømte straffespark er vældig tynde ...[/QUOTE]

    For mig er det her årets FCK-kamp.

    Nej, spillet var fandeme ikke for kønt altid, men nu er det heller ikke en sæson, hvor vi vinder meget metal for kønt spil. Men der var i den grad vilje til forskel. Fair nok - det er anden gang, at vi scorer i overtiden i træk. En dejlig, ny vane, som dog kan gå hen og blive lidt hård for nerverne i længden. Men vi spiller altså mod ligaens (p.t.) nr. 2, der kæmper for guld på hjemmebane, og som for et par måneder siden scorede på alt, hvad de havde af skudforsøg mod os i Parken i den mest absurde kamp, jeg kan mindes at have overværet.

    Vi er en mand nede, og virkede kort forinden død og begravet, da Duncan skulle eksekvere sit andet straffespark i kampen. Havde Duncan scoret, ville vi selvfølgelig ikke have vundet den kamp. Men jeg tror, vi havde fået uafgjort. For trods forsvarskoks er vindermentaliteten tilbage. Og selv om det ikke kan nå at blive guld værd, kan det altså reelt være sølv og en pokal værd.

    Helt ærligt - jeg tror, vi var mange, der havde solgt denne sæson for, at vi en uge før sæsonafslutning stadig har mulighed for at vinde sølv, CHL-kval-plads og en pokal. Og vi HAR virkelig en chance for at vinde sølv. Vi MÅ og SKAL slå OB, og det detroniserede tophold FCM er ikke bare skuffede - de er fuldstændig knuste. De har ikke prøvet den her situation før, og nu skal de møde et hold, der for første gang i år kan spille frit og ikke frygte nedrykning. Selvfølgelig bør FCM på papiret vinde den kamp - og jeg vil bestemt heller ikke sætte mine penge på, at de ikke gør. Men det kan gå hen og blive en gyser.

    Pokalfinalen på torsdag er altså også interessant. Kan AaB gå på vandet (i dag kunne de ikke) - og er de sultne nok? De har altså tabt point i tre af de sidste fem kampe - deriblandt med nederlag hjemme til Randers og Esbjerg. Så formmæssigt er vi altså - skægt nok - p.t. stærkere end de kommende guldvindere med tre sejre, en uafgjort og kun et nederlag i de seneste fem kampe - og det endda med et på papiret noget hårdere program.

    Glæder mig allerede til den kommende sæson :)
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  18. De følgende 7 brugere er enige:

  19. #57
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Optakts- og kamptråd: FCM – FC København (11.05.14 kl.17)

    Det var sjovt at se Tøffe, TryllErik, Gravgaard m.fl. tale om kampen og ligaen efterfølgende, hvor der blev brugt rigtig meget på at konstatere at det også er rigtig rigtig synd for FCM at de blev ramt af skader, med hele 2 centrale skikkelser i form af Dunken og Sviatchenko, for i sådanne situationer ville alle få det svært og muligvis klare sig dårligere end fcm har gjort. Tænk sig at de kan få sig selv til at sige det, efter en kamp imod os, med den stand vores trup er i, haha.

    Nå, hvordan skal vores backkæde se ud imod OB i den sidste runde? Lars - Remmer - Delaney - Pierre ? Eller bliver Kris klar, så han kan tage den med Delaney inde centralt? Hvis det sker, så stemmer jeg for Remmer på højre back i stedet for Lars, medmindre der er behov for Remmer på den centrale midtbane naturligvis. På toppen var jeg personligt glad for at genopleve følelsen af glæde og trøst i at have Cornelius, for han gjorde det sgu godt i denne kamp.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  20. De følgende 9 brugere er enige:

  21. #58
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    890

    Re: Optakts- og kamptråd: FCM – FC København (11.05.14 kl.17)

    Det mål var en følge af adskillige personlige fejl

    1) Lars passivitet
    2) Margritter, der lader sig snyde af Duncan
    3) Delaney, der kunne have advaret Margritter
    4) Delaney, der kunne have taget Duncan
    5) Delaney, der kunne have trukket Duncan offside
    6) Een af midtbanefolkene (Ikke Remmer), der kunne have fulgt Duncan ind i feltet

    Hvis bare een af disse fejl ikke var blevet begået, ville der sandsynligvis ikke være blevet scoret. Overordnet set må 2 mand ikke kunne udgøre en fare, når vi har 6 mand på plads + målmanden
    Sidst redigeret af ErikB : 12.05.14 kl. 07:47
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #59
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Optakts- og kamptråd: FCM – FC København (11.05.14 kl.17)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Er problemet med Kenn Hansen egentlig ikke bare, at han dømmer helt vildt mærkværdigt? Man bliver virkelig paf over, hvad han dømmer - og også hvad han IKKE dømmer - stort set uanset hvilken kamp, man slår over på?
    Både og. TwitterKenn er en horribel dommer i nærmest alle kampe han dømmer. Men problemet med Kenn er, at han næsten altid dømmer de tvivlsomme mod os. Senest i går med straffesparkene der dømmes/ikke dømmes. I Parken mod FCM var det samme billede - der var både deciderede forkerte kampafgørende domme mod os og tvivlsomme kampafgørende, som kan dømmes. Ser man på de tvivlsomme, ja så kan de jo dømmes. Men at de ALLE dømmes mod os og ingen vores vej, det ser jeg som værende tæt på umuligt rent statistisk set, såfremt han skulle være objektivt.
    Billedet var det samme i kampen mod AAB. Vi snydes for 2-3 KÆMPE frispark uden for feltet i de første 10-15 min., hvorefter AAB får et udenfor vores felt første gang en mand falder.

    At statistikken taler et sprog om, at vi plejer at vinde med Kenn, skyldes (som andre nævner) at vi i flere år bare har vundet alligevel. Hvem husker f.eks. ikke det mål han snød os mod SønderjyskE sidste år, hvor deres keeper bare taber bolden, og Kenn dømmer frispark - den vandt vi vist alligevel. Få dage senere snyder han os forøvrigt for et kæmpe straffe, da vi ryger ud til BIF i pokalen. Og sådan kan vi blive ved....

    Samtidig er listen af kampe, hvor Kenn hjælper BIF også lang. Faktisk så lang, at jeg helt ærligt ikke længere ser tendensen som en tilfældighed.

    Men som jeg har skrevet tidligere, så fatter jeg ikke, at klubben ikke på en eller anden måde lader det sive ud til medierne, at vi altså ikke er tilfredse med ham som dommer. For man bliver jo ikke overrasket længere - man forventer jo kampafgørende tvivlsomme eller deciderede fejldomme i mod os med ham som dommer. Det er lige så sikkert som med Svendsen tidligere, når vi var på udebane i Jylland.


    Forøvrigt er det der irriterer mig mest med Kenn Hansen, at han er totalt fredet blandt sportsjournalisterne. De er eller hurtige nok til at være ude med riven, men når det kommer til Kenn så er det kun ros. Men nu er Kenn jo tilfældigvis bonkammerat med dem alle på Twitter, så der har han været ganske smart.


  24. #60
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Optakts- og kamptråd: FCM – FC København (11.05.14 kl.17)

    Uanset Kenn så oplevede jeg i går en søndag aften, hvor jeg tog mig selv i at gå rundt og nynne for mig selv. Det siger da en del.

    LORTE SÆSON.

  25. De følgende 4 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: OB – FC København (09.03.14 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 40
    Sidste Meddelelse: 13.03.14, 08:03
  2. Optakts- og kamptråd: FC København – FCM (02.03.14 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 109
    Sidste Meddelelse: 05.03.14, 10:21
  3. Optakts- og kamptråd: FC København – AGF(28.04.13 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 01.05.13, 09:20
  4. Optakts- og kamptråd: OB – FC København (02.09.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 06.09.12, 16:09
  5. Optakts- og kamptråd: OB - FC København
    By østersø007 in forum De korte linier
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 15.04.08, 12:20

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •