Side 34 af 34 FørsteFørste ... 2431323334
Viser resultater 496 til 506 af 506

Emner: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part II

  1. #496
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af David_T Se meddelelser
    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle2186387.ece

    Stort set alle andre bud på hans pris handlede om hvad Transfermarkt havde sat hans markedsværdi til.
    Jeg synes det virker som gætteri med de 11 mio. Mener der i slovakiske medier blev talt om nogle hundrede tusinde euro da vi købte ham, hvilket self kan være transfermarkt vurderingen, men den kan være lige så god som Tipsbladets "kilder" - og det lyder helt absurd vi skulle købe en spiller, der blev præsenteret som udviklingsspiller, vurderet til 2 mio DKK for mere end det 5-dobbelte. Men ja svært at sige når ingen af klubberne eller nogen andre virker til at ville gå ud med noget.
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #497
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Det tror jeg nu heller ikke, der er. Adi har præsteret tre mål og to assists på 551 minutter i Superligaen for et virkelig skidt kørende FCK-hold, hvilket, efter min mening, må betegnes som godkendt. Personligt synes jeg ikke, at Adi har været så dårlig for FCK, som andre gør ham til. Tung og uatletisk, javist. Men også stor og stærk. Jeg synes, at han var ganske god til at holde på bolden og skille sig af med den. Efter Ståle er kommet til, har han jo ikke fået en ærlig chance, så det er de færreste af os, der kan sige meget om mandens niveau.
    Jeg har givet dig en "enig", for du har ret i at flop-stemplet har været ganske uberettiget. Han har ikke fået mange chancer, og de kampe han har spillet, har han jo rent faktisk scoret nogle kasser.

    Når det så er sagt, forstår jeg godt Ståles dispositioner. Adi er ikke hurtig, han er ikke specielt stærk i luften og i det hele taget en pæn rejse fra at være en komplet angriber. Skulle man beholde ham er det som en power-forward der kan holde i bolden, og bruge sin fysik i feltet. Men det er vel et langt stykke henad vejen det samme Corner kan - hvor man her, så oven i hatten har set mere udviklingspotentiale i forhold til andre elementer i spillet.

    Derudover synes jeg tempoet i MLS virker overraskende lavt. Bevars, jeg har ikke set så meget, men de kampe jeg er stødt på har jeg været negativt overrasket... Jeg bed også mærke i at Portlands manager beskriver én af Adi's kompetencer som hurtighed!?! Så der kan måske være noget om snakken...?

    Zan

  4. De følgende 13 brugere er enige:

  5. #498
    Tilmeldingsdato
    Jun 2014
    Indlæg
    5

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part II

    Jeg har i de sidste år fulgt lidt med i norsk fodbold, hovedsageligt for at se eventuelle emner for FCK
    Rosenborg er som bekendt igennem noget af en krise, som blev understreget af at en af holdets absolut største profiler, Stefan Strandberg, i går valgte at strejke blot to timer inden kampen mod Lillestrøm. Der er siden kommet delte versioner af hvorfor han nægtede at spille, men det skulle angiveligt dreje sig om et ønske om at komme væk fra de kaotiske tilstande i klubben, og hans dage i Rosenborg virker til at være talte.
    Han er en stor profil med den rette alder, men man kan med rette stille spørgsmålstegn ved hans mentalitet efter stuntet i går.

    http://www.vg.no/sport/fotball/rosen...ng/a/23226250/

    Han var en stor profil sidste år for Norge ved U21-EM. Der blev lavet en fyldestgørende rapport om ham, som kan læses her:
    http://www.scan-scout.com/2013/08/03...erg-rosenborg/

    Som en sidenote kan det nævnes at han er kæreste med den norske håndboldspiller Nora Mørk. De skulle angiveligt have et ønske om at flytte til et land hvor hun samtidig kan spille håndbold på et fornuftigt niveau, hvilket i så fald ville tale for Danmark.

  6. #499
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part II

    Lidt kedeligt nyt, pestegnen rygtes tæt på den 18-årige ghaneser Daniel Amartey.

    En spiller som ellers har gjort det forrygende for Djurgården, og som meget vel kunne være overtageren for Mellberg.
    - Håber virkelig ikke den går igennem.

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...aarden-stopper

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #500
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    782

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part II

    Det tror jeg heller ikke du skal være bange for. Der skulle vist også være et storhold fra Holland og så skulle den østrigske klub Red Bull Salzburg er interesseret i at hente Daniel Amartey. og der tror jeg ikke at Brøndby vil kunne følge med. Ikke en gang FCK ville kunne lokke med noget der. Rent lønmæsigt er Red Bull lokkemad nok.Jeg ville ihvertefald blive meget chokeret hvis han skiftede til Brøndby. Mon ikke ståle har fundet ham for let..... ?

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #501
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af puma4ever Se meddelelser
    Jeg synes det virker som gætteri med de 11 mio. Mener der i slovakiske medier blev talt om nogle hundrede tusinde euro da vi købte ham, hvilket self kan være transfermarkt vurderingen, men den kan være lige så god som Tipsbladets "kilder" - og det lyder helt absurd vi skulle købe en spiller, der blev præsenteret som udviklingsspiller, vurderet til 2 mio DKK for mere end det 5-dobbelte. Men ja svært at sige når ingen af klubberne eller nogen andre virker til at ville gå ud med noget.
    Morsomt nok havde vi præcis samme samtale os to da Tipsbladet oprindelig kørte den artikel.

    Citat Oprindeligt indsendt af puma4ever
    6. Fanendo Adi, Trencin til FC København, 11 millioner

    11 millioner? Var nogle hundrede tusinde euro ikke fremme ved købet.

    Ekstra Bladet rabler igen. Men de vil vel gerne skabe en sandhed, så de kan sælge aviser/kliks med 11-mio flopkøb.
    Citat Oprindeligt indsendt af David_T
    Nej. Transfermarkt mente at hans markedsværdi på daværende tidspunkt var €300K, men det er jo trukket direkte ud af de nedre regioner. Prismæssigt spekulerede folk i alt fra 15 millioner til en fri transfer (fordi han året før havde underskrevet en et-årig kontrakt med Trencin). Umiddelbart kan jeg ikke se det urealistiske i 11 millioner.
    Og gætteri kan det aldrig blive. De har ikke nødvendigvis ret, men hvis de skriver at han kostede 11 millioner per deres oplysninger, så er det fordi de har fået at vide at han kostede 11 millioner. Det er det stik modsatte af et gæt. Rene Schrøder fra EB har også efterfølgende peget på nogenlunde den samme pris, så Tipsbladet står ikke alene med den vurdering.

    Og det virker stadig ikke særligt urealistisk.

    Citat Oprindeligt indsendt af Carsten V.
    -Fanendo Adi er en spiller der kan bidrage til holdet med sine spillemæssige kvaliteter, fysiske styrke og tyngde i feltet, men Adi er stadig ung og har også et potentiale, der skal forløses over tid, og på den måde supplerer Adi vores øvrige forwards i truppen.
    Sådan blev han præsenteret. Det lyder præcis som hvordan man præsenterer en ung spiller man har købt dyrt. Han kan bidrage til holdet med det samme, "spillemæssige kvaliteter, fysiske styrke og tyngde i feltet", vi har brugt pengene på at købe umiddelbar kvalitet. "Men Adi er stadig ung og har også et potentiale", vi har godt nok brugt mange penge men han bliver endnu mere værd i fremtiden.

    Man må også huske på hvilket miljø den her handel foregik i. For det første, vi havde fået nej af rigtig mange angribere. Mike van Duinen sagde nej, Sandro Wagner sagde nej, vi endte med at hente Marvin Pourié som erstatning for Andreas Cornelius, en spiller med en helt anden værktøjskasse og CV fortalte offentligt Ariël Jacobs at så måtte han ændre spillestil hvis det ikke fungerede. Det gjorde det ikke og selv en firmaets mand som Jacobs måtte ud i pressen og trykke på for at hente en targetmand. Så faldt der en nærmest ned fra himlen i en Europa League kamp mod IFK og afsted gik det til Slovakiet. Efterfølgende var der historier fremme om at diverse storklubber var på vej ned for at scoute Adi men at vi kom dem i forkøbet da vi købte ham. Om der reelt var klubber på vej, hvem ved det, men mon ikke CV fik den historie serveret før forhandlingerne gik i gang?

    Vi får det nok aldrig at vide mere konkret end at diverse danske medier ser ud til at kredse om en 11-12 millioner, men jeg ser virkelig ikke den pris som hverken absurd, urealistisk eller for den sags skyld overraskende.

  11. De følgende 6 brugere er enige:

  12. #502
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,389

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af David_T Se meddelelser
    Vi får det nok aldrig at vide mere konkret end at diverse danske medier ser ud til at kredse om en 11-12 millioner, men jeg ser virkelig ikke den pris som hverken absurd, urealistisk eller for den sags skyld overraskende.
    Tror bestemt heller ikke det er urealistisk.

    Adi havde scoret rigtig mange kasser i Trencin. Mildt sagt en sekunda-klub, men stadig med den lille trumf at de (og han selv) havde en europæisk succesoplevelse ved at slå Göteborg. Genlyden tror jeg ikke man skal undervurdere, selvom det umiddelbart lyder som et svagt grundlag for en prisstigning.

    Derudover var der ingen tvivl om at CV / FCK var desperate for at lande en sådan type (læs: fysisk stærk forward), og havde jo pengene på kontoen.

    Vi smed jo også 10 mio (siges det) for Pourie, som kom fra en nedrykker i Superligaen. Så det skal sgu nok passe.

    Men så er fodboldverden så dejlig forunderlig, når man hører at vi har betalt 7-8 mio for De Ridder - en semi-profil i Æresdivisionen! Lærer nok aldrig helt at gennemskue logikken.

    Zan

  13. #503
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,766

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Tror bestemt heller ikke det er urealistisk.

    Adi havde scoret rigtig mange kasser i Trencin. Mildt sagt en sekunda-klub, men stadig med den lille trumf at de (og han selv) havde en europæisk succesoplevelse ved at slå Göteborg. Genlyden tror jeg ikke man skal undervurdere, selvom det umiddelbart lyder som et svagt grundlag for en prisstigning.

    Derudover var der ingen tvivl om at CV / FCK var desperate for at lande en sådan type (læs: fysisk stærk forward), og havde jo pengene på kontoen.

    Vi smed jo også 10 mio (siges det) for Pourie, som kom fra en nedrykker i Superligaen. Så det skal sgu nok passe.

    Men så er fodboldverden så dejlig forunderlig, når man hører at vi har betalt 7-8 mio for De Ridder - en semi-profil i Æresdivisionen! Lærer nok aldrig helt at gennemskue logikken.

    Zan
    Ja det er egentlig spøjst med CV's filosofi om at hente spillere sent i vinduet, for så har de nedjusteret deres forventninger til større klubber end FCK. For handler man så sent i vinduerne som CV gjorde, og som det var tilfældet med Adi - så bliver prisen jo også skruet i vejret, i og med at vi mildt sagt var desperate efter en stor forward. Derudover havde Trencin ikke meget af tid til at finde en afløser. Det er min teori.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #504
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    8

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part II

    Det ser ikke ud til at Christian Pouelsen kommer til FCK

    http://www.bold.dk/nyt/Christian-Pou...rvejer-et-stop

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #505
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part II

    Citat Oprindeligt indsendt af Sibu Se meddelelser
    Det ser ikke ud til at Christian Pouelsen kommer til FCK

    http://www.bold.dk/nyt/Christian-Pou...rvejer-et-stop
    Det har ikke set ud til at han kom tilbage på noget tidspunkt i år. Han grinede lidt små flabet da han blev ringet op af tv3+, og sagde "Jeg har ingen drøm om at skulle tilbage til FCK".
    Sidst redigeret af Wonderboy : 11.06.14 kl. 19:07

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #506
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Til- og afgange: Sommer 2014/2015 - Part II

    Vi får det nok aldrig at vide mere konkret end at diverse danske medier ser ud til at kredse om en 11-12 millioner, men jeg ser virkelig ikke den pris som hverken absurd, urealistisk eller for den sags skyld overraskende.
    I følge EB idag var det 7 mio, så er de 11-12 mio. skudt hele 50% over målet, hvilket jo ikke kan undre når man skal sælge aviser.

    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle2313379.ece
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

Side 34 af 34 FørsteFørste ... 2431323334

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange: Sommer 2014/2015
    By Wonderboy in forum Transferforum
    Svar: 602
    Sidste Meddelelse: 19.05.14, 16:54
  2. Til- og afgange: Vinter 2013/2014
    By rmjdk in forum Transferforum
    Svar: 2107
    Sidste Meddelelse: 12.03.14, 11:53
  3. Til- og afgange 9: Sommer 2012
    By +Christoffer+ in forum Transferforum
    Svar: 1391
    Sidste Meddelelse: 13.11.12, 15:46
  4. Til- og afgange 8: sommer 2011
    By hz in forum Transferforum
    Svar: 440
    Sidste Meddelelse: 02.06.11, 09:01

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •