Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 17

Emner: Perspektiver i truppen - eller mangel på samme

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Perspektiver i truppen - eller mangel på samme

    I forlængelse af kampen i går kom Ståle med nogle rimelig markante kommentarer i denne artikel. Først og fremmest er det jo glædeligt at læse at den vanvittige erobring af sølvmedaljerne ikke har hensat Ståle i naiv ekstase, for det var jo aldrig gået sådan uden FCM's totale kollaps (som vi selv bidrog til, bevares). Derudover må man så sige at det er nogle ganske bekymrende omend nøgterne udfordringer, som Ståle ridser op. Navnligt at truppen trods flere afgange er righoldig på spillere, hvis præstationer i den forgangne sæson slet ikke står mål med de dyre kontrakter, de er på, og som derfor bliver ualmindeligt svære at komme af med.

    Skal vi prøve at løbe hele banden igennem og se, hvor de står nu og hvad man tør tro på fremadrettet. Dette er ikke en "hvem skal vi købe?"-tråd, men derimod en "hvad vi kan vi få ud af dem vi har og kender godt?"-tråd :-) Derfor har jeg heller ikke taget Mussis, Høgli og (lyden af ørl i mund) Stephan Andersen med i gennemgangen.

    Målmænd:

    Wiland - han er efter min mening færdig som førstemålmand, desværre. På toppen var han virkelig stærk trods elendig i spillet med fødderne. Men formkurven har været nedadgående i flere halvsæsoner på stribe, og fejlene er simpelthen for hyppige og for grelle.

    Busk - han skal vel bare udlejes til en bundklub eller til 1. division, hvor han kan få lov at være førstekeeper. Ikke et tema i næste sæson.

    Kim C - udmærket reservekeeper, men han er vel på gradvis nedtrapning i overgangen til målmandstrænerrollen nu.

    Forsvar:

    Pierre - vores bedste mand i denne sæson, og vi kan forhåbentlig holde ham til nytår. Hvis han kan holde dampen oppe, så er vi godt stillet med at lade kontrakten løbe ud.

    Kris - hvis vi skal hæve niveauet, så skal vi have en trup hvor Kris ikke er første- eller andetvalg i centerforsvaret. Om han kan acceptere en rolle som tredje-/fjerdevalg kan man godt tvivle på, men det ville være en ok løsning.

    Mellberg - fik spillet sig op i foråret frem til skaden, og hans fravær kunne ses på de mange mål vi efterfølgende lukkede ind på dødbolde. Olof er ikke en leder, men han er en solid kriger, og han er efter min mening en af få som kan være forårsindsatsen bekendt. Forhåbentlig har han mod på et år mere.

    Remmer - det fortæller jo desværre en del, at Lars J holdt ham ude af holdet det meste af foråret. Remmer får naturligvis en rolle i truppen fremadrettet, men det er svært at sige hvad den bliver. Han har dog alderen til at nå meget endnu.

    Aaquist - har jeg set alt for lidt til. Andre kan måske supplere :-)

    Midtbane:

    TK - mit bud vil være at han ikke får forlænget. Jeg tror ikke Ståle vurderer at indsatserne står mål med lønkravet. Han ville være fin nok at have som backup til en moderat hyre, men jeg tvivler på det går sådan. Smutter formentlig til FC Vestsjælland eller Norge el. lign.

    Delaney - han må også være en af dem, som Ståle forventer mere af. Har været alt for svingende i sæsonens løb, og der skal virkelig gøres noget ved bundniveauet. På plussiden tæller at motivationen næppe fejler noget, og at han har alderen med sig, men 2014/2015 skal blive hans rigtige gennembrudssæson som profil.

    Rurik - vel en af vores bedre i efteråret, men i foråret gik det drastisk ned ad bakke. Jeg har en tro på at han vil kunne bidrage på et hold, hvor der er bedre styr på fundamentet, men han må også puttes i kassen af folk der skal oppe sig betragteligt.

    Claudemir - skydeskive for Ståles mest direkte kritik og det sikkert meget velfortjent. Der er jo ikke så meget andet for end at prøve at holde ham fra sprutten og håbe på det bedste, men der er næppe belæg for stor optimisme her. Han kan dog være en, som Ståle kan udrette små mirakler med - hvorefter han så skrider til en større liga på en fri transfer hehe.

    Amankwaa - han har vel egentlig gjort det fint nok i perioder, og i alle tilfælde har han alderen og udviklingspotentialet med sig. Han må også være sulten efter et gennembrud, og sult er en mangelvare i den aktuelle trup.

    Nicolai Jørgensen - manden der kan vende truende nederlag til sejre nærmest på egen hånd. Muligvis Superligaens bedste spiller når han er i form, men man må selvfølgelig være overmåde skeptisk ift. skadeshistorikken. Desværre ikke en mand man rigtig kan forlade sig på at have til rådighed.

    Toutouh - ham må vi kunne bygge videre på, og det bliver spændende at se hvad Ståle kan få ud af ham. Burde have potentialet til at blive stamspiller og matchvinder-typen.

    Wohlgemuth - har jeg ikke set nok til, men han er vel udmærket at have i truppen som talentspire til midtbanen.

    Angreb:

    Igor - forhåbentlig en mand for fremtiden. Jeg er meget imponeret over arbejdsraseriet og evnerne i feltet. Den største udfordring er vel at han ikke virker som den ideelle makker til Cornelius, men det kan måske ændre sig, nu hvor Corner faktisk er begyndt at lykkes med noget.

    Cornelius - pyha, det så grimt ud før slutspurten. Men pludselig begyndte vi at se noget af den gamle Cornelius igen, og der er vel grund til at tro på at det holder og går videre fremad. I så fald har vi ligaens klart bedste angriber i truppen.

    Felfel - ham ved jeg for lidt om til at sige noget yderligere, men han er vel et fint talent at have gående. Spændende indhop i Viborg.

    Mos - ingen fremtid i København overhovedet. Videre.

    Marvin - jeg tvivler på Ståle har nogen tro på ham, og når han heller ikke kunne få det til at fungere i Belgien, så er det nok mere oplagt at udleje ham til oprykkerne fra Silkeborg eller sådan noget.

    Opsamling:

    Er jeg nogenlunde inden for skiven i ovenstående opsummering, eller er det way off? Hvis det ikke er helt skævt ramt, så tegner det nogle halvdystre perspektiver for guldchancerne i næste sæson. Dels er vi meget afhængige af at de nye spillere hurtigt gør en forskel, og derudover er der en række af de blivende spillere, som i den grad skal tage skeen i den anden hånd. Der er sandt for dyden ikke mange af de forhåndenværende spillere, som man bare automatisk vil forvente i roller som bærende kræfter i næste sæson. Til gengæld kan man så håbe på at en tilstrækkelig tilgang af sultne og kompetente spillere kan få tilstrækkeligt mange af de blinde passagerer fra 2013/2014 til at stramme gevaldigt op.

    I det mest lalleglade scenarie, så bliver det et hit med Høgli, Mussis, Zanka, Stephan Andersen (…) og et par andre nye, og så sker der også ting og sager med folk som Remmer, Delaney, Claudemir og Rurik. Ud fra Ståles kommentarer lyder det jo som om der grundlæggende er brug for en holdningsændring af de større hos flere i truppen. I den knap så optimistiske udgave har de nye brug for en indkøringsfase (for at vænne sig til kulturen eller bare til at spille fodbold igen), og så bliver efteråret 2014 en ad hoc-genopbygning med alle de udsving i resultater, der hører med. Såeh hmm… ved sq ikk?

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    297

    Re: Perspektiver i truppen - eller mangel på samme

    Citat Oprindeligt indsendt af /Simon Se meddelelser

    Opsamling:

    Er jeg nogenlunde inden for skiven i ovenstående opsummering, eller er det way off? Hvis det ikke er helt skævt ramt, så tegner det nogle halvdystre perspektiver for guldchancerne i næste sæson. Dels er vi meget afhængige af at de nye spillere hurtigt gør en forskel, og derudover er der en række af de blivende spillere, som i den grad skal tage skeen i den anden hånd. Der er sandt for dyden ikke mange af de forhåndenværende spillere, som man bare automatisk vil forvente spille en rolle som bærende kræfter i næste sæson. Til gengæld kan man så håbe på at en tilstrækkelig tilgang af sultne og kompetente spillere kan få tilstrækkeligt mange af de blinde passagerer fra 2013/2014 til at stramme gevaldigt op.

    I det mest lalleglade scenarie, så bliver det et hit med Høgli, Mussis, Zanka, Stephan Andersen (…) og et par andre nye, og så sker der også ting og sager med folk som Remmer, Delaney, Claudemir og Rurik. Ud fra Ståles kommentarer lyder det jo som om der grundlæggende er brug for en holdningsændring af de større hos flere i truppen. I den knap så optimistiske udgave har de nye brug for en indkøringsfase (for at vænne sig til kulturen eller bare til at spille fodbold igen), og så bliver efteråret 2014 en ad hoc-genopbygning med alle de udsving i resultater, der hører med. Såeh hmm… ved sq ikk?

    /Simon
    Jeg ser også problemet i at vi måske kun har 6 spillere i truppen, som Ståle kan bygge holdet op omkring som det ser ud nu.
    SA, Høgli, Delaney, Mussi, Toutouh og Cornelius. Nicolai J er for skadet til at tælle med som en rygrad på holdet, men han er stadig vores MVP.

    Mellberg er for gammel
    Bengtson stopper senest om et halvt år
    Claudemir præsterer ikke,
    Gislason for svingende
    TK er Squad player
    Vetokele forbliver ikke fast mand efter et nyt Ståle indkøb (Okotie?)

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    129

    Re: Perspektiver i truppen - eller mangel på samme

    Ganske fin opsummering, som jeg langt hen ad vejen er enig i. Med hensyn til Igor har jeg faktisk ret stor tiltro til, at han kan blive "den idéelle makker til Cornelius", især hvis Cornelius kan komme til at holde det niveau, han har vist når han har været bedst. Truppen har brug for afgørende forstærkninger, og selvom de skulle komme, tvivler jeg på, at vi har et slagkraftigt hold til starten af næste sæson. Mit håb er, at vi alligevel kan vinde mesterskabet, og desuden kvalificere os til EL.

    Jeg synes det er lidt mærkeligt at diskutere perspektiverne i truppen uden at medtage de spillere, som vi allerede ved vil være i truppen :)

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Perspektiver i truppen - eller mangel på samme

    Citat Oprindeligt indsendt af angatyr Se meddelelser
    Jeg synes det er lidt mærkeligt at diskutere perspektiverne i truppen uden at medtage de spillere, som vi allerede ved vil være i truppen :)
    Jeg havde gerne medtaget Mussis og Høgli i min sammenfatning, men jeg ved for lidt om dem til at det ville give nogen mening :-) Andre er selvfølgelig velkomne til at supplere, særligt i det omfang de har set dem spille i forårets løb.

    I alle tilfælde må det dog regnes for et meget åbent spørgsmål hvordan de nye kommer til at glide ind på holdet. Særligt for Mussis for hvem det er en stor omvæltning på det personlige og sprogmæssige plan at rykke til dansk fodbold - og for Zanka som nok kan se frem til en længere tilvænning til at spille fodbold igen. Høgli burde være hurtigt oppe i gear, hvad det så end vil sige for ham.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Perspektiver i truppen - eller mangel på samme

    Jeg tror ikke, at man skal lægge for meget i, at Lars J har fået mere spilletid end Remmer. LJ startede sæsonen som det klare førstevalg, og Remmer blev bragt i spil på et tidspunkt, hvor det hele sejlede. Jeg er ganske fortrøstningsfuld ang. Remmers fremtid for FCK.

    Kampen i går viste meget godt, hvorfor Gislason aldrig bliver rigtig god (for os om ikke andet). Han mangler simpelthen overblik. Problemet er særligt udtalt, når han har bolden for fødderne, hvor han spiller, som havde han skyklapper på. En fin kontraspiller, der generelt leverer en fornuftig arbejdsindsats, men han bliver aldrig en bærende spiller.

    Anyway, med signingen af Stephan Andersen må man antage, at målmandssituationen er afklaret (med forbehold for den ønskede udlejning af Busk). Dermed står forsvar og midtbane tilbage som de væsentligste indsatsområder. Vi skal have to centerforsvarere. Vi bør have en venstreback. Vi skal have to kreative kanter. Vi bør have en defensiv central midt.

    Jeg ser personligt ikke angrebet som det største problem, men Ståle er nok af en anden mening. Igor har præsteret ganske fornuftigt gennem sæsonen. Cornelius er sluttet ganske fint og har i øvrigt et prisskilt, der gør, at man er nødt til at satse på ham. Jeg synes egentlig ikke, at hverken Pourie eller Adi har spillet sig af, men det er åbenlyst, at Ståle ikke har tillid til dem. Mos skal bare væk hurtigst muligt.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Perspektiver i truppen - eller mangel på samme

    Tak for opsummeringen. Det bliver da virkelig interessant at se, hvilke spillere Ståle vil satse på fremadrettet. Det er selvfølgelig vigtigt, at Ståle får gjort noget ved truppen her og nu, men mon ikke Ståle får brug for mindst 3-4 transfervinduer til at rydde op efter CV, før han reelt kan bygge sit eget hold op. Truppens nuværende fatning og sammensætning må i hvert fald give anledning til mange panderynker.

    Der er gode unge spillere at bygge noget op omkring, men kun få rutinerede spillere til at støtte dem, der er ingen naturlig leder, anfører Lars Jacobsen forsvinder, viceanfører Delaney har spillet svagt i lang tid, flere spillere har oplevet formnedgang over længere tid og har ikke kunnet leve op til forventningerne, der er tilsyneladende også alvorlige problemer med holdningen hos i hvert fald Claudemir og muligvis andre af de etablerede spillere, og Nicolai Jørgensen, som vel nok er holdets vigtigste offensive spiller, har glasben. Nævn selv flere problemer :-)

    I forhold til den kommende sæson tager jeg derfor überpessimistbrillen på. Det kan godt ske, at vi kan skrabe ædelt metal hjem, men jeg tror ikke på, at det bliver godt, og jeg kan ikke rigtig se, hvilke spillere i den nuværende trup, der kan bære holdet i modgang.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Perspektiver i truppen - eller mangel på samme

    Super fin opsummering, og jeg er meget enig i det meste, dog lige et par enkelte kommentarer:

    TK - mit bud vil være at han ikke får forlænget. Jeg tror ikke Ståle vurderer at indsatserne står mål med lønkravet. Han ville være fin nok at have som backup til en moderat hyre, men jeg tvivler på det går sådan. Smutter formentlig til FC Vestsjælland eller Norge el. lign.
    Den tror jeg ikke på. Jeg tror langt hellere TK vil spille i FCK til en reduceret hyre (lad os sige 200 bliver til 120K), end at spille i en lille klub for det samme. Her kan han være med til mesterskaber og europa, og skal nok få en del tid som backup. Eneste jeg tror der kan få ham væk, er tilbud fra udlandet hvor han synes det vil være sjovt et par år, for ham og hans familie. Vålerenga/AIK/lignende, som er klubber som at sjove at spille i.

    Marvin - jeg tvivler på Ståle har nogen tro på ham, og når han heller ikke kunne få det til at fungere i Belgien, så er det nok mere oplagt at udleje ham til oprykkerne fra Silkeborg eller sådan noget.
    Nu var der jo nogle ret naturlige grunde til manglende succes i Belgien. Jeg tror egentlig godt ståle kan lide Marvin, og ser ham som en fin joker til sidst i kampene. På angriber fronten er det primære man får noget reel klasse ind, som man fx. ser det hos klubber som Salzburg. Tør man tage chancen med de øgede midler, og nappe en spiller til 8 mio årligt, istedet for 2 til 4. Det kunne måske være interessant.
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    297

    Re: Perspektiver i truppen - eller mangel på samme

    Citat Oprindeligt indsendt af Løven Se meddelelser
    Jeg ser også problemet i at vi måske kun har 6 spillere i truppen, som Ståle kan bygge holdet op omkring som det ser ud nu.
    SA, Høgli, Delaney, Mussi, Toutouh og Cornelius. Nicolai J er for skadet til at tælle med som en rygrad på holdet, men han er stadig vores MVP.

    Mellberg er for gammel
    Bengtson stopper senest om et halvt år
    Claudemir præsterer ikke,
    Gislason for svingende
    TK er Squad player
    Vetokele forbliver ikke fast mand efter et nyt Ståle indkøb (Okotie?)
    Med den nye udvikling med vores nye 10'er, skal han vel øverst på listen over spillere holdet skal bygges op omkring.
    At han får 10- tallet gør jo ikke at han bliver mindre skadet, men det lyder som om at Ståle sætter ham højest i hierarkiet og dermed også får de bedste betingelser for at holde sig skadesfri, og få særstatus i træningen.

    Derudover kom jeg også i tanke om, hvordan Ståle vil håndtere en midtbane bestående af NJ, Delaney, Mussis og Toutouh?
    Skal NJ spille angriber i næste sæson?
    Hvor skal Toutouh spille, hvis Delaney og Mussis står til at spille centralt?

    Som jeg ser det passer det dårligt med at spille 442.
    Det ville være fristende at overveje den moderne 4-1-4-1, hvor den offensive midtbane består af NJ, Toutouh, Mussis og Gislason.
    Alle 4 har pligt til at søge mod feltet, når vi angriber!!!
    Resten giver sig selv.-)

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #9
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,767

    Re: Perspektiver i truppen - eller mangel på samme

    Det er også problematisk at have så talentfuld en spiller som Toutouh, men realt set ikke kan bruge ham. Han 'shiner' i momenter på den centrale midtbane, men falder meget igennem når modstanderen har bolden. Jeg håber at Toutouh kan blive grunden til at vi skifter system (selvom det er usandsynligt).

    Som Løven, synes jeg en 4-1-4-1 er yderst interessant - og jeg tror at Cornelius vil komme mere til sin ret som alene angriber. Jo flere kreative spillere han har bag sig, jo mindre skal han til at vende med bolden osv.

    SA/Wiland
    Remmer/Høgli - Zanka - Mellberg - Bengtsson
    Delaney
    Gislason (evt. ny) - Toutouh - Mussis - NJ
    Cornelius

    Der er generelt så mange gode ting ved den opstilling. Delaney slipper for at skulle være en bærende faktor i det offensive spil, og omvendt slipper Toutouh for at være bærende i det defensive.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #10
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Perspektiver i truppen - eller mangel på samme

    Citat Oprindeligt indsendt af Løven Se meddelelser
    Derudover kom jeg også i tanke om, hvordan Ståle vil håndtere en midtbane bestående af NJ, Delaney, Mussis og Toutouh?
    Skal NJ spille angriber i næste sæson?
    Hvor skal Toutouh spille, hvis Delaney og Mussis står til at spille centralt?

    Som jeg ser det passer det dårligt med at spille 442.
    Det ville være fristende at overveje den moderne 4-1-4-1, hvor den offensive midtbane består af NJ, Toutouh, Mussis og Gislason.
    Alle 4 har pligt til at søge mod feltet, når vi angriber!!!
    Resten giver sig selv.-)
    Ifølge transfermarkt (en ufejlbarlig kilde, som bekendt) kan Mussis også spille højre midt, og vores Delaney har jo flere gange spille venstre midt i sæsonen...
    Man kunne derfor eventuelt forestille sig en (europæisk?) opstilling der hedder:

    ------------------Cornelius
    -------------------Nicolai
    Delaney---Toutouh---Claudemir(?)---Mussis

    Man ville i hvert fald kunne mønstre et solidt, højt pres på modstanderen,
    men det vil selvfølgelig samtidigt kræve at Bengtsson og Høgli/Remmer kommer med frem hele tiden for at brede spillet ud, da Delaney og Mussis jo ikke er wings.

  18. #11
    crekke er offline Og kategorien er en hest
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    674

    Re: Perspektiver i truppen - eller mangel på samme

    Citat Oprindeligt indsendt af jon85 Se meddelelser
    Ifølge transfermarkt (en ufejlbarlig kilde, som bekendt) kan Mussis også spille højre midt, og vores Delaney har jo flere gange spille venstre midt i sæsonen...
    Man kunne derfor eventuelt forestille sig en (europæisk?) opstilling der hedder:

    ------------------Cornelius
    -------------------Nicolai
    Delaney---Toutouh---Claudemir(?)---Mussis

    Man ville i hvert fald kunne mønstre et solidt, højt pres på modstanderen,
    Man ville i hvert fald også kunne se et kæmpe pres på os når vi møder et hold der spiller på omstillinger, kan ikke se logikken i den opstilling.
    /crekke

    There are only 10 types of people in the world -
    those who understand binary, and those who don't.

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Perspektiver i truppen - eller mangel på samme

    Citat Oprindeligt indsendt af Løven Se meddelelser
    Derudover kom jeg også i tanke om, hvordan Ståle vil håndtere en midtbane bestående af NJ, Delaney, Mussis og Toutouh?
    Skal NJ spille angriber i næste sæson?
    Hvor skal Toutouh spille, hvis Delaney og Mussis står til at spille centralt?
    Det kan meget vel tænkes at Mussis er set som en back up på højrekanten sammen med Gisla. Personligt håber jeg det ikke, for jeg synes han drivkraft frem af banen som i kampene for Gimnasia er det vi har manglet, men det er bestemt ikke utænkeligt at han overtager/aflaster Gisla på kanten.

    - Er ret sikker på vi signer med TK en sæson mere hvis ikke noget byder sig i det store udland. Jeg så ikke at vi byggede op omkring ham da jeg generelt synes han ligner Claudemir i side til side spil, men som det er nu har vi ingen midtbane som skal "bevare kontinuiteten" på et tilfredsstillende niveau (hence Claudemir stinker, Toutouh har været ude i langtid og Delaney har været en skygge af sit efterår (på midtbanen)).

  20. #13
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Perspektiver i truppen - eller mangel på samme

    Citat Oprindeligt indsendt af scoring Se meddelelser
    Det er også problematisk at have så talentfuld en spiller som Toutouh, men realt set ikke kan bruge ham. Han 'shiner' i momenter på den centrale midtbane, men falder meget igennem når modstanderen har bolden. Jeg håber at Toutouh kan blive grunden til at vi skifter system (selvom det er usandsynligt).

    Som Løven, synes jeg en 4-1-4-1 er yderst interessant - og jeg tror at Cornelius vil komme mere til sin ret som alene angriber. Jo flere kreative spillere han har bag sig, jo mindre skal han til at vende med bolden osv.

    SA/Wiland
    Remmer/Høgli - Zanka - Mellberg - Bengtsson
    Delaney
    Gislason (evt. ny) - Toutouh - Mussis - NJ
    Cornelius

    Der er generelt så mange gode ting ved den opstilling. Delaney slipper for at skulle være en bærende faktor i det offensive spil, og omvendt slipper Toutouh for at være bærende i det defensive.
    Scoring, Ståle har været lidt inde over her med en 4141 opstilling, som jeg i den grad håber han skifter til.
    https://www.youtube.com/watch?v=lzWb50C0cOM

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    297

    Re: Perspektiver i truppen - eller mangel på samme

    Citat Oprindeligt indsendt af jon85 Se meddelelser
    Ifølge transfermarkt (en ufejlbarlig kilde, som bekendt) kan Mussis også spille højre midt, og vores Delaney har jo flere gange spille venstre midt i sæsonen...
    Man kunne derfor eventuelt forestille sig en (europæisk?) opstilling der hedder:

    ------------------Cornelius
    -------------------Nicolai
    Delaney---Toutouh---Claudemir(?)---Mussis

    Man ville i hvert fald kunne mønstre et solidt, højt pres på modstanderen,
    men det vil selvfølgelig samtidigt kræve at Bengtsson og Høgli/Remmer kommer med frem hele tiden for at brede spillet ud, da Delaney og Mussis jo ikke er wings.
    Med Toutouh lidt længere fremme er det den klassiske "X-mas tree" 4-3-2-1 kendt fra diverse managerspil.-)

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    2,703

    Re: Perspektiver i truppen - eller mangel på samme

    Hvis vi kender Ståles filosofi ret så er det midt-midt parret som skal være omdrejningspunktet for holdet med en tovejsspiller og en oprydder, begge med stort løbepensum og arbejdsradius. Sidst vi havde et acceptabelt par der var Kvist - Claudemir og man håbede nok et sted at Delaney skulle udvikle sig hurtigere og evt. trække Claude med op. Jeg ser midt-midt som vores svageste led (med den valgte Ståle-taktik) så jeg tror det er her Ståle vil prøve at finde de vigtigste afløsere. Muligvis beholder han både Delaney og Claude men det bliver nok mere som reserver eller backup da de kan spille andre positioner også.
    Desværre har en hel del af de løsninger som er blevet prøvet i løbet af årene ikke gået særligt godt (Würtz, Grindheim f. eks.), og det er nok også svært at finde de rette spillere som kan det der skal og samtidig er til at købe/finde.
    Herefter bliver det bydende nødvendigt at finde et holdbart midterforsvar og der er Melberg oplagt meeeeeeeeen også en risiko (skader) så måske ser vi en eller to forstærkninger her.
    Jeg tror de to steder er Ståles højeste prioriteter men naturligvis vil man også kigge på alle andre positioner og tage stilling til om man har konkurence nok og se på hvad som byder sig.
    Hislen af TorbenØ.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FCKs uovervindelighed eller mangel på samme
    By King Glostrup in forum De korte linier
    Svar: 19
    Sidste Meddelelse: 11.09.06, 09:15
  2. Holdets bredde... Eller mangel på samme!
    By MSP in forum De korte linier
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 28.06.05, 10:39
  3. FANS eller mangel på samme....
    By *General Gonzales* in forum De korte linier
    Svar: 71
    Sidste Meddelelse: 22.10.04, 14:11
  4. Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 06.11.03, 15:25
  5. OB i UEFA!! ...eller mangel på samme..
    By Grande in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 28.08.03, 18:50

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •