Se afstemningsresultater: Hvem skal være den nye anfører i klubben? Du må sætte ét kryds, så sæt det med omtanke.

Stemmeafgivere
337. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Johan Wiland

    4 1.19%
  • Stephan Andersen

    9 2.67%
  • Kim Kristensen

    1 0.30%
  • Jacob Busk

    3 0.89%
  • Pierre Bengtsson

    1 0.30%
  • Kris Stadsgaard

    0 0%
  • Olof Mellberg

    165 48.96%
  • Christoffer Remmer

    0 0%
  • Mads Aaquist

    0 0%
  • Pelle Nilsson

    73 21.66%
  • Tom Högli

    0 0%
  • Thomas TK Kristensen

    12 3.56%
  • Thomas Delaney

    38 11.28%
  • Claudemir de Souza

    1 0.30%
  • Nikolaj NJ10 Jørgensen

    8 2.37%
  • Rurik Gislason

    1 0.30%
  • Franco Mussis

    3 0.89%
  • Yones Felfel

    1 0.30%
  • Andreas Cornelius

    0 0%
  • Youssef Toutouh

    1 0.30%
  • Igor Vetokele

    0 0%
  • Danny Amankwaa

    1 0.30%
  • Steve Danny Marc de Ridder

    2 0.59%
  • Mostafa Abdellaoue

    1 0.30%
  • Marvin Pourié

    1 0.30%
  • De er allesammen LORT!!1! 1landen anden!!11!

    11 3.26%
Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 21

Emner: Ny anfører - Hvem synes DU det skal være?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Ny anfører - Hvem synes DU det skal være?

    Som titlen lægger op til, er dét her en afstemning om hvem vi som fans synes skal være holdets nye anfører.
    Stem, begrund dit valg nedenfor og supplér gerne med en viceanfører.

    Vinduet er jo ikke lukket endnu og derfor kunne der jo komme nye spillere som af åbenlyse årsager derfor ikke figurere på listen. Derfor er der også muligheden for at svare en spiller som endnu ikke er i klubben. Her ville nogle måske mene at Zanka er en mulighed såfremt at han signes og qua hans tidligere rolle som anfører.

    Jeg vil lægge ud med mit bud:

    Mit førstevalg er Pierre Bengsson. Han er imo ikke den mest oplagte anfører, men i mangel på andre åbenlyse muligheder er valget faldet på ham. Først kriterium er at det skal være en spiller som starter HVER gang og her er han pt. det sikreste kort. Han er aldrig skadet og har ingen nævneværdig konkurrence. For det andet er han en fighter i den forstand at han aldrig holder op med at tro på det og han pisker til baglinien selv i '90+3. Hans niveau er højt og med valget som årets spiller tror jeg, at hans psyke kan bære at slutte af med bindet på armen. Man kunne nok finde nogle der var mere verbale, men jeg hat mine tvivl om hvorvidt de spiller alle kampene frem til Jul.

    Viceanfører: Olof Mellberg. Hvis han er fit, har han mentaliteten og temperamentet til at stå i spidsen og føre holdet frem, men med hans risiko for skader af forskellig varighed, bliver det, for kontinuitetens skyld Pierre der står forrest.

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    393

    Re: Ny anfører - Hvem synes DU det skal være?

    Som du selv siger, er Pierre bestemt ikke noget oplagt valg, og jeg synes helt klart heller ikke det skal være ham. Alene det faktum, at han er fortid til januar synes jeg er et stærkt nok argument til, at anførerbindet skal placeres andetsteds. Jeg stemte Mellberg.


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    946

    Re: Ny anfører - Hvem synes DU det skal være?

    Jeg forstår din pointe. Min tanke er at man til januar har mulighed for at give den til en spiller som vil kunne blive en mere permanent løsning.

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Ny anfører - Hvem synes DU det skal være?

    Jeg stemte også Olof, ser på ingen måde Pierre som anføremateriale, da han ikke (på mig) virker som den der går først til kamp, ved ikke hvordan det ser ud til træning og uden for banen generelt. Ingen tvivl om han er kæmper i kampene. En anføre skal i mine øjne være en de andre har respekt for, en der går forrest til kamp og træning, gir sig selv 100 % hver gang. En der har en fysisk og psykisk tilstedeværelse. Hvis han desuden kan lede og fordele verbalt er det en kæmpe fordel.

    Olof har mange af de kvaliteter i mine øjne, eneste minus i sidste sæson var hans skade, men mener ikke han har været synderligt præget i hans karriere samt han kender det hele meget bedre nu(klub, system byen osv)

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Ny anfører - Hvem synes DU det skal være?

    Citat Oprindeligt indsendt af phillipo Se meddelelser
    Jeg stemte også Olof, ser på ingen måde Pierre som anføremateriale, da han ikke (på mig) virker som den der går først til kamp, ved ikke hvordan det ser ud til træning og uden for banen generelt. Ingen tvivl om han er kæmper i kampene. En anføre skal i mine øjne være en de andre har respekt for, en der går forrest til kamp og træning, gir sig selv 100 % hver gang. En der har en fysisk og psykisk tilstedeværelse. Hvis han desuden kan lede og fordele verbalt er det en kæmpe fordel.

    Olof har mange af de kvaliteter i mine øjne, eneste minus i sidste sæson var hans skade, men mener ikke han har været synderligt præget i hans karriere samt han kender det hele meget bedre nu(klub, system byen osv)
    Jeg havde nok håbet, at Mellberg ville være lidt mere leder på banen. Han er bestemt en kriger, men jeg synes ikke han har været voldsomt talende og dirigerende, hvilket egentlig har undret mig lidt, når man tænker på at han har været anfører på landsholdet og i Villa.

    Et frækt bud på en ny anfører kunne også være Zanka :-) Det er dog ikke sikkert Ståle har samme fidus til den idé, som Rolle havde.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    390

    Re: Ny anfører - Hvem synes DU det skal være?

    Jeps, Mellberg har skuffet som lederskikkelse, og han er her jo nok også kun den kommende sæson ud.

    Pelle Nilsson er på papiret det klart bedste bud, IMO, men spørgsmålet er, om de tør sætte en ny mand på opgaven. Nogle ville kalde det for risikabelt, andre ville - som jeg - mene, at det er lige præcist, hvad denne trup trænger til.

    Ulrik Laursen debuterede vist også som anfører? Sæt i værk, plz!
    "Han stiller store krav, men samtidig er det altid med kort vej til smil og jokes, og det er den balance og spænding, som skal skabes i en gruppe, og så er han 5% sindssyg". CV om Ståle i FCK BALLS

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #7
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Ny anfører - Hvem synes DU det skal være?

    Pelle er helt sikkert købt som starter, så han er et godt bud, men det taler selvfølgelig imod, at han er ny og ikke har noget forhold til klubben. Mellberg er væk om senest et år, så han er ikke en meget bedre mulighed end Bengtsson. Måske Wiland, uanset at Stephan Andersen nok slå ham af? Delaney kunne selvfølgelig også være en mulighed, hvis han kan genfinde sit niveau fra sidste efterår og generobre sin plads i startopstillingen.

  9. #8
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    390

    Re: Ny anfører - Hvem synes DU det skal være?

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Pelle er helt sikkert købt som starter, så han er et godt bud, men det taler selvfølgelig imod, at han er ny og ikke har noget forhold til klubben. Mellberg er væk om senest et år, så han er ikke en meget bedre mulighed end Bengtsson. Måske Wiland, uanset at Stephan Andersen nok slå ham af? Delaney kunne selvfølgelig også være en mulighed, hvis han kan genfinde sit niveau fra sidste efterår og generobre sin plads i startopstillingen.
    Jeg bryder mig ikke om Delaney, da han stadig skal koncentrere sig fuldt ud om sin egen udvikling. Desuden er han ikke helt "rolig" nok i hovedet endnu. Og Wiland er for vag i det, vi skal bruge en reel leder, så skide være med, hvem der kender klubben bedst. Det handler om at være Ståles forlængede arm på banen, og jeg er da også sikker på, at Ståle ser Pelle som oplagt anfører, men tør han udpege ham allerede nu eller først til vinter? ;-)
    "Han stiller store krav, men samtidig er det altid med kort vej til smil og jokes, og det er den balance og spænding, som skal skabes i en gruppe, og så er han 5% sindssyg". CV om Ståle i FCK BALLS

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #9
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Ny anfører - Hvem synes DU det skal være?

    Giv det til El Gordo

  12. #10
    Tilmeldingsdato
    Jul 2009
    Indlæg
    474

    Re: Ny anfører - Hvem synes DU det skal være?

    Jeg har svaret Delaney alene af den grund af han er viceanfører og der ikke er nogle oplagte. Mellberg er snart væk, Pelle er helt ny, Wiland er altid skadet.
    Kan vitterligt ikke se et bedre bud end Delaney, selvom det ikke er et godt ét af slagsen.!

    /Mike
    Nej, ikke den Mike Jensen
    MikeJensen's Avatar

  13. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    36

    Re: Ny anfører - Hvem synes DU det skal være?

    Jeg tager mig en hjerneblødning og stemmer TK ;)

    Forlæng med manden og lad ham få ansvaret for stabiliteten på midtbanen. Jeg ser ham som et bedre kort end Delaney og med en flyvende argentiner med ild i røven skal vi bruge en klog spiller til at holde balancen på midten. Det er argumentet for at han næste sæson opfylder kriteriet om at spille fast. Han har efterhånden rutine, han er rolig og han tager noget ansvar. Det er ikke fordi han råber og skriger folk op, men han er en fin spiller, som de unge kan læne sig op ad. Jeg tror, at han er en god spiller at have i truppen.

    Det skal siges, at jeg også mangler bedre alternativer. Det er virkelig svært i den nuværende trup.

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #12
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    1,183

    Re: Ny anfører - Hvem synes DU det skal være?

    Jeg syntes det er for tidligt med denne afstemning, da der jo stadig vil komme flere nye.
    Af dem vi har nu må Melberg, Pelle og De Ritter være blandt topkandidaterne
    Dansk mester 92/93 - 00/01 - 02/03 - 03/04 - 05/06 - 06/07 - 08/09 - 09/10 - 10/11 - 12/13 - 15/16
    Pokalvindere 94/95 - 96/97 - 03/04 - 08/09 - 11/12 - 14/15 - 15/16
    Skandinaviske mestre 04/05 - 05/06
    Mighty Lions's Avatar

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #13
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    264

    Re: Ny anfører - Hvem synes DU det skal være?

    Med det hidsige indkøbstempo, der bliver lagt for dagen og med det faktum in mente, at vi kan ende med måske 5-8 nye spillere i truppen, der alle vil være i nærheden af startopstillingen gør det ikke den store forskel at vælge en anfører, der også er ny, da vi alligevel som hold nærmest starter forfra.

    Per 'Pelle' Nilsson har erfaringen, aggressiviteten, lederevnerne og karismaen, der kræves af en ordentlig anfører, og jeg forestiller mig, at han bliver Københavns nye førsteforsvarer, hvor Mellberg og formentlig Zanka så skal slås om pladsen ved siden af Pelle.

    Interviewet med Ståle i forbindelse med Per Nilssons kontraktunderskrivelse viser også, at Pelle er købt til at gøre en forskel fra dag 1. Jeg tror, Ståle forventer, at der vil være en minimal tilpasningsperiode. Interviewet med Per Nilsson selv er vist også det mest imponerende interview, jeg kan mindes med en ny spiller: en voksen, afklaret, stabil mand med en klar forståelse af egne evner, og hvad han vil bringe til holdet.

    Jeg kan slet ikke forestille mig, at Thomas Delaney, efter det forfærdelige forår han havde, er en kandidat til anførerarmbindet, da han simpelthen ikke har niveauet til det, og heller ikke vil fungere som leder med tilstrækkelig pondus over for de rutinerede profiler med massiv erfaring som Nilsson, De Ridder og selv Bøfphan, som vi har investeret i indtil videre.

    Der er i min optik ingen andre kandidater i truppen, og når vi nu endelig har fået fat på en type, der virker som en længe savnet no-nonsense-type, kan jeg slet ikke se problemet i at gøre Pelle Nilsson til vores nye anfører. Men jeg erkender, at jeg har en lille drøm kørende om, at vores helt store investering denne sommer bliver Kim Källström (og nej, jeg har ingen som helst kilder!), og så kan de to svenskere jo slå terninger om, hvem der skal bære anførerarmbindet :-)

    Og den her type aggression er altid velkommen
    Sidst redigeret af Hjaltees#1 : 25.05.14 kl. 13:00
    "Styrken ved FCK er, at det hele er så indgroet" /Thomas Kristensen
    Hjaltees#1's Avatar

  18. De følgende 10 brugere er enige:

  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Ny anfører - Hvem synes DU det skal være?

    Selvom der bliver indkøbt en masse profiler, så skal anføreren også være en der kender klubben og sørger for sammenholdet. Anføreren må gerne have erfaring og det skal være en som truppen har respekt for.

    Jeg synes ikke det er holdbart at sætte en ny mand ind som anfører, fordi han skal lære klubben og sine nye omgivelser at kende samt vende sig til en ny spillestil. Så det bliver nok lidt meget også at få ansvaret for en hel trup hvor han ingen kender. Desuden så er aggressivitet ikke nødvendigvis en særlig god kvalitet hos en leder, hvor en god leder kan binde holdet sammen når det er hårdt uden selv at tabe hovedet.

    Jeg har rigtig svært ved at finde den perfekte kandidat og må indrømme at det er tillokkende at vælge en som Nilsson eller Mellberg grundet deres erfaring og rutine. Nilsson er dog ny og Mellberg har blot været her en sæson. Viceanføren er Delaney, men (uden at vide det) han virker ikke til at besidde de nødvendige kvaliteter på nuværende tidspunkt. Skulle jeg vælge, uden dog at kende til truppens specifikke sammensætning og sociale forhold, så ville jeg vælge Wiland, da han både har erfaring, rutine og har været i klubben i lang tid. Der er dog den risiko at han blive slået af holdet af SA, men den risiko er der nærmest på alle pladser lige pt.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    266

    Re: Ny anfører - Hvem synes DU det skal være?

    Som titlen lægger op til, er dét her en afstemning om hvem vi som fans synes skal være holdets nye anfører.
    Christian Poulsen.

  22. De følgende 3 brugere er enige:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvem skal være ny anfører?
    By Jacob N in forum De korte linier
    Svar: 28
    Sidste Meddelelse: 12.11.03, 01:01
  2. Hvem skal være anfører når....
    By brothermoo in forum De korte linier
    Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 18.08.03, 10:42
  3. Hvem skal være anfører for F. C. København?
    By General Belgrano in forum De korte linier
    Svar: 41
    Sidste Meddelelse: 17.07.03, 08:58
  4. Hvem skal være anfører?
    By Exadios in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 23.06.03, 13:44
  5. Hvem skal være ny anfører?
    By nhtp in forum De korte linier
    Svar: 15
    Sidste Meddelelse: 18.02.02, 11:36

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •