Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 23

Emner: Superligaemner 2014

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Superligaemner 2014

    Jeg synes transfertrådene hurtigt bliver uoverskuelige, så tænkte at der måske var grundlag for en separat tråd hvor fokus er på Superligaspillere som vi kunne være interesserede i.
    Ståles indkøb synes at vise en tendens med netop ikke, at hente suppespillere, men derimod bliver der primært kigge udenlands, så det stiller spørgsmålet om der er nogen Superligaspillere der kunne være enten en umiddelbar forstærkning eller en langsigtet investering.
    Det flyver tit omkring med rygter om, at diverse Superligaspillere rygtes til os og alverdens steder hen, men synes generelt fokus skal holdes på at diskutere mulige forstærkninger og hvor realistisk en transfer vil være samt at sammenligne kvaliteten med udenlandske alternativer.

    Målmand:

    Nicolai Larsen
    Han har stået en rigtig god sæson, men han har stadig 4 år tilbage af sin kontrakt med Aab som nok gerne så sig fri for at miste ham.
    Jeg tvivler stærkt på, at det er en mand som vi henter i den nærmeste fremtid, da vi har hentet SA og den en anden kandidat fra Superligaen er Hradecky, men det virker mere usandsynligt (og mindre ønskværdigt).

    Forsvar:

    Michael Lumb
    Har spillet en fin sæson for FCV og har et højt niveau og slår nogle gode indlæg. Synes han har udviklet sit spil en hel del siden AGF-tiden. Han har ikke et uhyre højt topniveau, men har derimod et højt bundniveau, selvom det har været svært at vurdere hans defensive præstationer, da han tit får meget hjælp grundet FCV's defensive tilgang. Han har vist kun et enkelt år tilbage af sin kontrakt, så at hente ham må betegnes som yderst realistisk - om han har niveauet er en anden sag, men jeg mener at han kan forstærke holdet når Pierre smutter.

    Erik Sviatchenko
    Vi skulle angiveligt have udtrykt en smule interesse for Sviatchenko og han har i denne sæson også spillet godt og været et af højdepunkterne for FCK der har spillet en relativt god sæson (men heldigvis kollapsede til sidst - måske grundet skade til Sviatchenko). Han har tidligere bebudet, at han gerne vil videre og har udtrykt interesse for os, men det ser ud til at han også gerne vil tage et større skridt - men mon ikke han takker 'ja tak' hvis Nordens største klub banker på døren.
    Han har dog stadig 1½ år tilbage af sin kontrakt, så FCM vil nok forlange en lidt høj pris, specielt når det er konkurrenter fra samme liga der spørger. Realistisk ligger Sviatchenko et stykke væk, da han måske vil være for dyr og ikke vil være garanteret en startplads grundet de to svenske vikinger.

    Jean-Claude Bozga
    Han har spillet godt hos FCV og vi skulle angiveligt have været på udkig efter ham. Han er et rigtigt stort brød og derfor stærk i hovedspillet. Jeg synes dog ikke han passer ind i vores system, da hans tekniske færdigheder langt fra har virket overbevisende. Det er yderst realistisk at vi kan hente ham, men jeg tvivler stærkt på at det bliver en realitet med den trupsammensætning der i øjeblikket er. Et muligt scenarie vil være, at have ham i kombination med en mere mobil forsvarsspiller, men jeg synes stadig ikke han har niveauet, selvom han er en spændende spiller.

    Jakob Ahlmann

    Han fik for alvor sit gennembrud i denne sæson på venstrebacken for Aab. Dog har jeg ikke lagt specielt meget mærke til hans præstationer, men jeg hæfter mig ved, at han har scoret to mål, men derimod også kun lagt op til to. Det er svært at vurdere hans betydning på dette grundlag, men Aab har virket mest overbevisende i omstillingsfasen hvor han måske ikke altid er kommet til sin ret. Det virker dog ikke så realistisk at han vil her til og mon ikke Aab vil kræve en del for ham nu hvor udlandet, måske, har spottet ham.

    Jonas Knudsen
    Har også for nyligt fået sit gennembrud. Han har gjort fin figur hos Esbjerg på venstrebacken og burde være realistisk at tilknytte. Dog er han en ung og relativt uprøvet spiller, men han har i denne sæson fået masser af spilletid og lagt op til fem mål og selv scoret et.

    Jesper Juelsgård
    Har i en længere periode spillet fast for FCM og har en denne sæson udviklet sit spil yderligere. Han minder meget om den type backspiller vi er vant til at se, da han er god både offensivt og defensivt og han har et stort løbepensum. Om vi kan tilknytte ham er et større puslespil, da han nok helst vil til udlandet hvor interessen også skulle være stor og FCM vil nok kræve en del penge for ham.

    Midtbane:
    Jeg har svært ved at udpege hvem i Superligaen der kan gøre sig på vores centrale midt, da vores centrale midt fungerer på en anden måde end man ser i de andre klubber, derfor vil fokus mest være på kantspillere.

    Kasper Kusk
    Har været en af Superligaens helt store profiler i denne sæson hvor han har været med til at løfte Aab's spil. Han har haft en del frihed på banen, da han har haft Risgaard og Wurtz bag sig, men har primært figureret på kanten. Man skal især ligge mærke til hans gode teknik og han er stadig ung og har et stort potentiale. Jeg tror ikke der er tvivl om, at vi er interesserede, men han virker urealistisk at få tilnkyttet, især når udlandet også lurer.

    Nicolaj Thomsen
    Har ikke været lige så overbevisende som Kusk, men har stadig vist rigtig gode takter og er også en ung spiller med stort potentiale. Han er vel i samme båd som Kusk - vi viser interesse, men han virker urealistisk at få hentet. Jeg tror dog ikke, at han ville kunne have samme indflydelse som Kusk på vores hold og han ville ikke være garanteret en startplads, hvor jeg vurderer Kusk til at være tættere på en startplads (dog har ingen af dem niveauet til at slå Jørgensen af venstrekanten).

    Emil Larsen
    Spillede et rigtig stærkt efterår, men er dalet lidt i foråret. Han virker gennembrudsstærk og har god teknik og så virker det til, at han kan anskaffes billigt og han vil nok gerne til København. Tror godt han vil kunne udfordre Gislasson på højrekanten, men han foretrækker vist selv den venstre kant, hvor han så skulle duellere med Jørgensen - en duel han ville tabe. Tror ikke han har en høj prioritet hos Ståle og han er nok ikke interesseret i, at være backup.

    Bashkim Kadrii
    En ærgerrig højrekant der for alvor fik bidt sig fast på OB's førstehold indtil en skade bremsede ham. Han virker utrolig gennembrudsstærk og også målfarlig. Han er dog i samme situation som Emil Larsen, hvor han helst vil være på venstrekanten, men godt kan spille højrekant. Jeg tror han ville være meget opsat på, at komme til København, men nok heller ikke som backup, da han har udsigt til spilletid i OB og af denne grund tror jeg heller ikke han er højt prioriteret hos Ståle.

    Casper Sloth
    Den eneste centrale midtbanespiller fra Superligaen jeg lige kunne komme på, der kunne fungere på vores midtbane. Han har haft en noget blandet sæson i AGF hvor mange betragtede ham som den største profil, men der opstod noget ballade hvor han ikke kom i startopstillingen i en periode i foråret hvor AGF floppede totalt. Han virker til at have et godt øje for spillet omkring sig og er relativ målfarlig. Det virker temmelig sandsynligt at vi kan tilknytte ham og også for en god mønt når man tager AGF's nedrykning i betragtning. Om han kan fungere ordentligt på vores midtbane er stadig lidt et spørgsmålstegn, da de i AGF brugte et anderledes system end her, hvor han her vil skulle være mere boldbesiddende og også arbejde mere tilbage i banen (hvilket han ikke skulle i AGF, da han havde både Martin Jørgensen og Kasper Povlsen omkring sig).

    Angreb:
    Jeg har svært ved at se nogen angribere der umiddelbart kan forstærke os og problemet er vel nærmere, at vi skal skille os af med nogle angribere.

    Det var så min liste. Kom gerne med forslag, rettelser og/eller kommentarer til mine forslag. Jeg har prøvet at holde listen realistisk, både med henhold til om vi kan hente dem, men også om de er gode nok. Jeg har valgt at inkludere nogle spillere som tit er oppe at vende herinde, selvom de virker urealistiske. Jeg har også undladt en del midtbanespillere, da vi mest af alt søger efter komplette midtbanespillere der ikke er afhængige af, at have en defensiv mand bag sig for at virke. Derfor har jeg blandt andet undladt FCM's Petter Andersson, for han virker som en offensiv midtbanespiller der ikke deltager det helt store i det defensive (selvom han er en svær mand at bedømme, da han har været skadet en del).
    Skriv også hvis i mener tråden er overflødig og det hele burde høre til transfertråden ;)

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    40

    Re: Superligaemner 2014

    En angriber der måske kunne være interessant er Rubin Okotie fra SønderjyDske. Burde være realistisk, men en enkelt god halvsæson, er måske for lidt at bedømme ham på...
    /Villum

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Superligaemner 2014

    Det er for mit vedkommende svært at vurdere Okotie, da jeg må indrømme ikke at have fulgt så tæt med i Sønderjyskes kampe.
    Men generelt er angribere fra de lavere Superligaklubber en rigtig svær størrelse, da de har nogle helt andre forudsætninger end hos os - så det er svært at se hvordan Okotie skulle få mere succes end Pourie.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Superligaemner 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Men generelt er angribere fra de lavere Superligaklubber en rigtig svær størrelse, da de har nogle helt andre forudsætninger end hos os - så det er svært at se hvordan Okotie skulle få mere succes end Pourie.
    Enig. Jeg så ham i en kamp mod bif, hvor han godt nok scorede men også lavede en masse lort. Trods hans mange mål er mit indtryk, baseret på den ene kamp, ikke, at han er specielt effektiv.

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    393

    Re: Superligaemner 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Don Vilf Se meddelelser
    En angriber der måske kunne være interessant er Rubin Okotie fra SønderjyDske. Burde være realistisk, men en enkelt god halvsæson, er måske for lidt at bedømme ham på...
    Uha, den tør jeg ikke hoppe med på. Jeg ser Okotie som en "bundklub-angriber", forstå mig ret, og frygter derfor at han kunne blive Pourie v.2.

  9. #6
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Superligaemner 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Magnus Kraft Se meddelelser
    Jeg ser Okotie som en "bundklub-angriber", forstå mig ret, og frygter derfor at han kunne blive Pourie v.2.
    Tjek lige de to mål her: http://www.youtube.com/watch?v=XQZOn92YX6k
    Det er mål i høj klasse og et teknisk niveau Pourie ikke har.

    Jeg vil vove den påstand, at Okotie er en angriber med flere kompetencer end Pourie i forhold til at holde på bolden og bidrage i spillet.
    Men jeg vil gerne vedkende, at potentialet i forhold til FCK er svær at vurdere, når han har spillet så anderledes fodbold i NordtyskE.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Superligaemner 2014

    Jeg synes hele tråden er mindre interessant, da der kun er ret få i suppen, der har det niveau, man må kræve, og de fleste af disse gider os ikke. Så jeg ønsker egentlig ikke nogen suppeindkøb. Hvis man tror, at Kadrii kommer sig helt, så måske...
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Superligaemner 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af guldsmed Se meddelelser
    Jeg synes hele tråden er mindre interessant, da der kun er ret få i suppen, der har det niveau, man må kræve, og de fleste af disse gider os ikke. Så jeg ønsker egentlig ikke nogen suppeindkøb. Hvis man tror, at Kadrii kommer sig helt, så måske...
    Jeg tror du har ret i, at der ikke er særlig mange spillere der kunne komme på holdet og gøre det sublimt.
    Det er også derfor jeg lister en del unge spillere der kan komme til klubben og blive bedre. Jeg mener dog at blandt andet Juelsgård, Kusk og til dels Sviatchenko har niveauet - selvom jeg ikke ser Kusk som værende bedre end NJ.

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    382

    Re: Superligaemner 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af TopM Se meddelelser
    Tjek lige de to mål her: http://www.youtube.com/watch?v=XQZOn92YX6k
    Det er mål i høj klasse og et teknisk niveau Pourie ikke har.

    Jeg vil vove den påstand, at Okotie er en angriber med flere kompetencer end Pourie i forhold til at holde på bolden og bidrage i spillet.
    Men jeg vil gerne vedkende, at potentialet i forhold til FCK er svær at vurdere, når han har spillet så anderledes fodbold i NordtyskE.
    Undskylder mange gange.. Men de 2 mål, kan alle superliga angribere vel lave?
    Det første er rigtig god moral, og tro på at man kan fucke med modstanderen. Det andet er rent held, ved at han står det rigtige sted..

    Den video overbeviser mig ikke om at man skal bytte ham for mos/marvin..
    "When the seagulls follow the trawler, it is because they think sardines will be thrown into the sea"

  15. De følgende 7 brugere er enige:

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Superligaemner 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af TopM Se meddelelser
    Tjek lige de to mål her: http://www.youtube.com/watch?v=XQZOn92YX6k
    Det er mål i høj klasse og et teknisk niveau Pourie ikke har.
    Så er de heller ikke vildere. Marvin scorede i øvrigt ganske mange flotte mål for Silkeborg: https://www.youtube.com/watch?v=r547zqOFZNE

    Læg især mærke til de mange kontrollerede afslutninger. De mange mål, hvor han lige prikker bolden forbi målmanden og afslutter fra en spids vinkel, fortjener også ros. Meget få af målene kan tilskrives de rene tilfældigheder.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Superligaemner 2014

    Enig i Kusk, men han er i kategorien, der ikke gider os...
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  19. #12
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Superligaemner 2014

    Nej så er de heller ikke vildere - jeg er med på, er der er et stykke fra Okotie til Messi.
    Derfor mener jeg nu stadig, at Okoties mål udviser en anden teknik end den Marvin har vist i FCK eller på den målkavalkade du har linket til - selvom Marvin ganske rigtigt har en fin lang tå og hurtige fødder.
    Hvis du har set hele kampe med ham i år, vil du også have set en underbygning af dette. Han er samtidig umiddelbart også en stærkere opspilsstation IMO end Pourie.

  20. #13
    TopM er offline Bruger af detailvarer
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    421

    Re: Superligaemner 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af Ailton Se meddelelser
    Det første er rigtig god moral, og tro på at man kan fucke med modstanderen. Det andet er rent held, ved at han står det rigtige sted..
    Ser vi samme link? Det andet mål er da et klasse vip, hvor han er helt ude af balance.

    Med det sagt så ser jeg heller ikke nødvendigvis, at Okotie er det rigtige køb for os - jeg tillader mig at være så usikker på det, at jeg heller ikke håber, han lander hos de uvaskede.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    26

    Re: Superligaemner 2014

    Jakob Ankersen! Ud over at han ofte gør det glimrende mod os, tror jeg, han kan udvikle sig yderligere. En hurtig kantspiller, der samtidig er en hård hund. Jeg synes, det ligner et godt match.
    BIF - gaven der bliver ved med at gi´.
    Rachmanski's Avatar

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    382

    Re: Superligaemner 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af TopM Se meddelelser
    Ser vi samme link? Det andet mål er da et klasse vip, hvor han er helt ude af balance.

    Med det sagt så ser jeg heller ikke nødvendigvis, at Okotie er det rigtige køb for os - jeg tillader mig at være så usikker på det, at jeg heller ikke håber, han lander hos de uvaskede.
    Vi ser samme klip. Jeg valgte dog at slukke efter han "scorede" på hovedstød. Ser nu at det blev annulleret.
    Men det andet mål er altså heller ik noget specielt. At han kan vippe en bold, må nødvendigvis være en selvfølge for en mand der tjener min. 1 mio. om året på sporten.
    Og stadig intet der fortæller mig at Marvin ikke ville ha' kunne gøre det samme..
    "When the seagulls follow the trawler, it is because they think sardines will be thrown into the sea"

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FCK Fancup 2014
    By Thomas FC in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 02.05.14, 07:39
  2. Aprilsnar 2014
    By Thomas FC in forum Diverse
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 02.04.14, 16:48

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •