Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 16 til 23 af 23

Emner: Superligaemner 2014

  1. #16
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Superligaemner 2014

    Hvis man går alle Okoties mål for SønderjyskE igennem (hvis man tilfældigvis mener at man har den slags tid...), så scorer han stort set to slags mål.

    Det første er mål skabt på tilfældigheder, ligesom de to mål mod FCN. Han er opportunistisk i sit spil, men det første mål kommer på en dårlig aflevering og det andet kommer på at der bliver forsøgt en clearing lige op i brystet på ham. Det der oftest sker ved de her mål er at forsvarsspilleren begår en enkelt fejl og så er Okotie alene igennem. Det er Pourié målene og de mål som vi yderst sjældent ser i FCK, på grund af vores spillestil og på grund af andre holds spillestil mod os. At han kan score dem er super for SjE og ligegyldigt for os.

    Den anden kategori af mål er indlæg til bagerste stolpe. Hvilket er fint, og en af de ting vi gør os i, men vi har tre angribere og to af dem gør sig i præcis samme type mål. Hvilket også betyder at sætter man Okotie sammen med en af de to, så ville vi stå med samme problem som når de to spiller sammen.

    Hvis Igor bliver solgt, så kan man måske kigge på Okotie som en billig backup til Andreas Cornelius, men jeg tvivler på at man gør det. Det han gør er enten noget han ikke ville kunne gøre i FCK eller noget vi har andre der gør bedre, han er på nuværende tidspunkt uinteressant.

  2. De følgende 7 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    27

    Re: Superligaemner 2014

    Mener stadig det var en kæmpe fejl at vi ik fik Peter Ankersen, han ville ha været perfekt til vores hold, og han ville jo gerne....CV damn you ;)

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Superligaemner 2014

    Lige for at holde gang i Superligaemnerne så vil jeg smide et nyt bud:

    Patrick Banggaard. Han er ung og har gjort det fint i de kampe jeg har set ham for hos Muh. Derudover har han været en fast mand i den her sæson, men har vel ikke haft helt samme afgørende betydning som Sviatchenko, men han har et stort potentiale.
    Han har kontrakt frem til 2017, så helt billig bliver han nok ikke, da FCM nok godt ved at de har et stort talent, samt at han er involveret i det der playersponsorat snask, hvor et eller andet firma ejer 75% af transferrettighederne.
    Synes i han er god nok som enten en gardering for svenskerne eller som en ung gardering for Stadsgaard (som i givet fald nok bliver gardering for svenskerne).

  6. #19
    vestjyde-fcker Slettet

    Re: Superligaemner 2014

    Jeg synes bestemt også, at Bangsgaard har en masse talent, og han er fortsat i rivende udvikling. Hvis vi skulle hente ham, ville det være for at udleje ham til FCM. For han skal ikke til os for at være 4. valg og sidde på bænken, for det ville gå ud over hans udvikling.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Superligaemner 2014

    Jeg tror dog FCM har lidt for høje tanker om sig selv til at agere udviklingsklub for os. De var trods alt millimeter fra at ende foran os sidste sæson, og derfra kun centimeter fra at snuppe det danske mesterskab. Ganske vist ejer klubben sjældent deres spillere, men normalt er det trods alt nogle investorkredse omkring bestyrelse, der gør. De ville have meget lidt interesse i at videreudvikle en spiller de lige havde solgt til en direkte konkurrent.

    Hvis de solgte Bangssgaard til os, ville de nok prøve at få Sonni Nattestad til at overtage pladsen. Han viste gode takter i de få kampe han har fået og har også fået debut på landsholdet.

  9. #21
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Superligaemner 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af tobynator Se meddelelser
    Jeg tror dog FCM har lidt for høje tanker om sig selv til at agere udviklingsklub for os.
    Det er muligt, men tilgengæld har de en økonomi, som ikke rigtig tillader dem at spille kostbare ret meget længere.

  10. #22
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Superligaemner 2014

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Det er muligt, men tilgengæld har de en økonomi, som ikke rigtig tillader dem at spille kostbare ret meget længere.
    Ja, men som jeg skriver er det ofte investorkredse omkring klubben, der ejer spillerne. Således også Patrick Bangsgaard hvor klubben kun ejer 25% af ham. Således vil et evt salg ikke skæppe synderligt meget i kassen for den økonomisk trængte klub.

    Disse investeringsvirksomheder (som fx SlyZunna Invest) sikrer FCM kapital up front mod til gengæld at kunne skumme fløden på evt senere salg. Investorerne er dog ofte bestyrelsesmedlemmer og andre folk omkring klubben, og jeg kan ikke umiddelbart komme i tanke om eksempler på at de skulle have solgt spillere mod klubbens interesser.

  11. #23
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: Superligaemner 2014

    Jeg synes Jonas Knudsen efter den landskampsdebut er oplagt. Han er langt mere den type venstreback vi er forvænt med i København - modsat fx. Ahlmann som jeg ikke tror har helt samme assist-fod (og statistikken siger mig ikke imod) - og jeg tror stadig han er mulig. Men nu er det nu. Som det var med Braithwaite og Peter Ankersen tidligere.

    Når det så er sagt, så ser jeg med stor interesse på hvilken spiller P. Ankersen viser sig at blive efter Red Bull skiftet. Han har virket noget svagere i foråret og i landsholdets træningskampe end i optursefteråret.
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. FCK Fancup 2014
    By Thomas FC in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 02.05.14, 07:39
  2. Aprilsnar 2014
    By Thomas FC in forum Diverse
    Svar: 20
    Sidste Meddelelse: 02.04.14, 16:48

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •